Alle ogen gericht op Sondre Ørjasæter: "Je hebt hem nu nodig"

FC Twente is nog volop in de strijd voor de tweede plek. Zaterdagavond wacht een belangrijke wedstrijd voor de ploeg van trainer John van den Brom, in eigen huis tegen NEC.

"We hebben allemaal het idee dat FC Twente nog tweede kan worden", begint Tijmen van Wissing in De Oosttribune. Anco Jansen reageert: "Eigenlijk is dat best gek, want als je naar de tegenstander van FC Twente kijkt, is dat echt het zwaarst. Maar ik heb het ook het gevoel dat FC Twente tweede gaat worden."

Van Wissing weet dat FC Twente vaak op zijn best is tegen zware tegenstanders. "Maar je moet ze wel allemaal winnen. Denk ik. Of tien punten, misschien. Maar morgenavond (zaterdag, red.) moet je sowieso winnen. De competitie in de Keuken Kampioen Divisie is klaar, de Eredivisie is grotendeels beslist. Alleen die tweede plek..."

Jansen weet wie er een hoofdrol moet pakken: Sondre Ørjasæter. "Je hebt in deze fase nodig dat Ørjasæter weer... Ik hoop dat die twee weken rust hem goed hebben gedaan. Ook het passeren van hem. Tegen NEC, dat wordt een wedstrijd, je speelt één-op-één, je moet mensen voorbij gaan lopen. Je hebt hem nu, in deze fase, en tegen NEC helemaal, nodig."

"Ik vind hem een van de beste passeerders uit de Eredivisie. En hij speelt tegen Dasa, dat vind ik nou niet de sterkste verdediger", stipt Jansen aan. 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties