Barend: "Bij FC Twente hadden ze er ook een puinhoop van gemaakt"

Frits Barend
Frits Barend Foto: © BSR Agency

Chris Woerts vreest voor het voortbestaan van Vitesse. De sportmarketeer denkt niet dat de club uit Arnhem de proflicentie nogmaals terugkrijgt. Het is vandaag D-Day voor Vitesse, want de beroepscommissie van de KNVB doet een uitspraak.

Frits Barend zou het 'vreselijk vinden' als Vitesse verdwijnt. "Vitesse hoort bij de Nederlandse cultuur", zegt Barend bij De Oranjezomer. "Je hebt natuurlijk Ajax, Feyenoord en PSV, daar kom je niet aan. Vitesse, NEC, Heerenveen, dat zijn clubs die horen in de Eredivisie."

Ook FC Twente raakt de proflicentie kwijt, maar kreeg deze terug via de beroepscommissie. "FC Twente is destijds gered door de gemeente met 30 miljoen euro, daar hadden ze er ook een puinhoop van gemaakt", weet Barend. "Als Marcouch (burgemeester van Arnhem, red.) ze echt wil steunen, dan zegt hij: wij geven hun ook geld. Dan zorgen ze dat ze een goede directeur en trainer nemen. En dat ze het netjes gaan oplossen."

Chris Woerts ziet het echter somber in voor de club uit Arnhem. "Ik snap het sentiment, maar je moet naar de feiten kijken. Geloof mij nou maar: morgen (vandaag, red.) gaat de vlag uit in Arnhem en om 17.00 uur gaat die halfstok", voorspelt Barend.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties