Bart van Rooij weg bij Twente? "Zij wilden 10 miljoen neerleggen"

Bart van Rooij
Bart van Rooij Foto: © MTB-Photo

Het seizoen zit er op en FC Twente is geëindigd op de vierde plaats in de Eredivisie. De Tukkers begonnen niet al te best, maar hebben uiteindelijk een uitstekend seizoen achter de rug. En met name de backs Bart van Rooij en Mats Rots maakten indruk.

Ook ESPN is het goede spel van de vleugelverdedigers natuurlijk niet ontgaan. Het medium heeft de twee spelers van FC Twente dan ook opgesteld in hun Elftal van het Seizoen. "De rechtsback was dit seizoen een van de steunpilaren van FC Twente", valt te lezen. "Na een ongekende opmars eindigden de Tukkers op een knappe vierde plaats. Bart van Rooij (24) viel op met zijn aanvallende drive (drie goals en acht assists), maar misschien nog wel meer met zijn defensieve stabiliteit."

"Zo was Van Rooij, die sinds februari de aanvoerdersband droeg, de speler met de meeste tackles (108) en geslaagde tackles (64) van alle spelers in de VriendenLoterij Eredivisie", gaat men verder. "Bovendien won hij 65 procent van zijn 307 persoonlijke duels. Van alle spelers die minimaal honderd persoonlijke duels aangingen, won alleen Mats Deijl - met 66 procent - er procentueel meer."

"Van Rooij hoopt deze zomer een transfer te maken. Hij is interessant voor de Nederlandse top, maar staat er ook internationaal goed op. Afgelopen winter wilde Wolverhampton Wanderers nog ruim tien miljoen euro voor hem neerleggen", aldus het medium.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties