De Graaf lacht: "Ben al bijna uit de Twente-groepsapp verwijderd"

Chris de Graaf (links) op de bank bij FC Twente in de voorbereiding
Chris de Graaf (links) op de bank bij FC Twente in de voorbereiding Foto: © Pro Shots

FC Twente neemt het in de tweede ronde van de KNVB Beker op tegen Spakenburg, de club van trainer Chris de Graaf, die momenteel stage loopt bij FC Twente. Deze bijzondere situatie maakt de bekerwedstrijd extra interessant.

De Graaf loopt stage bij Twente om uiteindelijk coach in het betaald voetbal te worden. Hij kan nog steeds nauwelijks geloven dat hij met Spakenburg tegen de Enschedese club moet spelen. "Niet normaal. Die kans was maar één op 31 en toch gebeurt het", zegt De Graag tegen het Algemeen Dagblad. "Dat het Twente is geworden, maakt heel veel los. Mijn telefoon ontploft. Ik ben al bijna uit de groepsapp van Twente verwijderd."

De Graaf herinnert zich ook de woorden van spits Ricky van Wolfswinkel. "Hij zei, toen wij nog kwalificatieronden moesten spelen, al tegen mij: ‘Let maar op, we gaan elkaar loten.’ Ook met Bart van Rooij heb ik hier al over lopen dollen." De trainer gelooft dat Spakenburg een kans maakt tegen Twente: "Wij gaan die wedstrijd spelen in de volle overtuiging dat wij gaan winnen."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties