Derksen gunt oud-Tukker nieuwe baan: "Hij hoort in het voetbal"

Johan Derksen bij Vandaag Inside
Johan Derksen bij Vandaag Inside Foto: © Screenshot Vandaag Inside

Voormalig FC Twente-trainer Gertjan Verbeek staat open voor het algemeen directeurschap bij PEC Zwolle. Huidig directeur Xander Czaikowski neemt na dit seizoen afscheid bij de Blauwvingers, maar een eerder vertrek is niet uitgesloten. Het is namelijk al weken onrustig bij de club uit de Overijsselse hoofdstad.

Verbeek staat er dus wel voor open om directeur te worden bij PEC. Johan Derksen zou het een goede zet vinden. "Dat gun ik hem van harte. Gertjan hoort toch in het voetbal", zegt De Snor bij Vandaag Inside. René van der Gijp haakt in: "Riemer van der Velde zei laatst, toen ik samen met hem was: er had altijd plaats voor hem moeten zijn bij SC Heerenveen. Dat is toch zijn club."

Derksen is het daar mee eens, maar zet een kanttekening: "Ze hebben nu een goede directeur, met die jongen van Excelsior (Ferry de Haan, red). Maar dat was eigenlijk altijd het plan met Gertjan: even weg, en dan weer terugkomen bij SC Heerenveen." Wilfred Genee hoopt dat Verbeek afstand heeft gedaan van zijn oude gedrag. "Jij denkt niet dat hij zich dan overal mee gaat bemoeien?" Derksen sluit af: "Ik hoop dat Gertjan van zijn obsessieve gedrag geleerd heeft, bij al die clubs waar hij is geweest. Hij wordt ook ouder en wijzer."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties