"Een ambitieuze club als FC Twente komt niet uit bij Van den Brom"

"Het gaat erom dat je herkenbaar bent, dat je weet waar je mee bezig bent en wat je visie is," zegt Verbeek in De Oosttribune. "Als je dat helder hebt en goed verwoordt richting de buitenwacht, kun je daar altijd op terugvallen en heb je argumenten voor de beslissingen die je neemt. Nu vraagt iedereen zich af: waar staat FC Twente eigenlijk voor? Ze zijn een ambitieuze club en dan kom je volgens mij niet uit bij John van den Brom."

Verbeek vervolgt: "Ze hebben het geprobeerd bij Van Bommel en Ten Hag. In dat rijtje zouden Van Nistelrooij en Jaap Stam ook niet misstaan. Daar zou ik eerder voor gaan. Alleen hebben ze nu telkens de deksel op de neus gekregen: Van Bommel zei nee, Hake zei nee. Ze hebben zichzelf in die positie gemanoeuvreerd. Het is geen club waar trainers voor staan te popelen. Ongeacht of ik hem een goede trainer vind of niet, ik denk dat Van den Brom in de herfst van zijn carrière is beland."

Volgens Verbeek kan Van den Brom hooguit fungeren als tussenpaus tot het einde van het seizoen, maar ook daar ziet hij problemen. "Als ik Van den Brom was en ze zouden me vragen tot het einde van het seizoen, zou ik zeggen: ik wil minimaal ook het jaar erop erbij. Als je hem maar voor tien maanden aantrekt, zit je in december alweer om tafel."

"Ook spelers weten dan niet waar ze aan toe zijn. Het is heel moeilijk als je als trainer geen vaste voet aan de grond krijgt. Het enige dat je dan overeind houdt, zijn goede prestaties. En dat wordt lastig met de doelstelling die ze neerleggen, want ze praten nog steeds over Europees voetbal halen", aldus Gertjan Verbeek.

Lees meer:
0 reacties