FC Twente de markt op? "Dan kan er een buitenkansje voorbij komen"

Leon ten Voorde
Leon ten Voorde Foto: © MTB-Photo

FC Twente staat momenteel achtste in de Eredivisie, met nog een aantal wedstrijden te gaan tot de winterstop. De verschillen zijn nog klein, waardoor het allerminst duidelijk is waar de Tukkers rond de kerst zullen staan. Leon ten Voorde kijkt in ieder geval uit naar de winterse transferperiode.

"Ik ben benieuwd wat Twente in de winterstop gaat doen," begint de clubwatcher in De Ballen Verstand. "In principe zouden ze niets doen, maar je weet het natuurlijk nooit. Er kunnen spelers vertrekken, waardoor er alsnog iets moet gebeuren. Ik ben ook benieuwd waar Twente dan staat, op welke plek. En als er dan zoiets ontstaat van: hmm, misschien moet er toch nog wat gebeuren… dan kan er zomaar een buitenkansje voorbij komen."

Collega Fardau Wagenaar haakt daarop in: "Ja, of geen buitenkansje — maar gewoon de knip eens trekken." Ten Voorde reageert fel: "De knip trekken? Ze hebben verdomme vijf miljoen euro betaald voor Sondre Orjasaeter. Dat is nogal wat. De trainer van SC Heerenveen zei vorige week nog in een interview: ‘Wij kunnen geen buitenspeler halen zoals Twente dat doet.’ Nee, Twente heeft vijf miljoen geïnvesteerd in een buitenspeler. Dat is ook voor Twente heel veel geld," aldus een duidelijke Ten Voorde.

Lees meer:
0 reacties