FC Twente Fanstore onder vuur: "Wij gaan niet over de prijzen"
Er is veel kritiek gekomen op de FC Twente Fanstore. Onlangs werd de 'travel-collectie' gepresenteerd en de prijzen zijn niet mals. Zo kost een traveljack, een trainingsjas zonder capuchon, 115 euro. Voor een trainingsbroek moet maar liefst 120 euro betaald worden.
Op de trainingsjas- en trainingsbroek staan nog niet eens de logo's van FC Twente, maar alleen van kledingleverancier Castore. In de webshop van FC Utrecht is precies dezelfde kleding voor dezelfde prijs te koop, maar met witte letters in plaats van rode. Ook bij Feyenoord ligt de 'travel-collectie' in de fanshop en is de kritiek niet mals. De clubs zitten echter met handen en voeten gebonden.
"Natuurlijk heb ik die kritiek meegekregen", reageert Leon Molenkamp namens FC Twente in gesprek met de Tubantia. "En we voelen ons ook verantwoordelijk voor de fanshop. We staan in nauw contact met Castore. Bijvoorbeeld om te zorgen dat het assortiment op peil blijft. Een trainingsbroek van 110 euro, daar kun je wat van vinden. Alleen: wij gaan niet over de prijzen. De winkel is van Castore, de medewerkers worden betaald door Castore en Castore registreert de omzetten."
Accountmanager Ron van den Tempel van Castore reageert: "De huidige vernieuwde premium Travel-lijn is een toevoeging op het assortiment. Ook zullen we andere productlijnen gaan brengen op verschillende prijsniveaus. Dit zorgt ervoor dat er voor iedere consument wat is." Volgens clubwatcher Tijmen van Wissing van RTV Oost heeft vertrokken algemeen directeur Paul van der Kraan gekozen voor Castore. "Nike was ook lang in de race, maar Castore kon meer bieden."