Kritiek op RvC FC Twente: "Je hebt ook nog de FC Padelgroep"

René Wagelaar vindt dat er veel misgaat binnen de bedrijfsstructuur van FC Twente. De directie kan vernieuwing gebruiken, terwijl dit ook geldt voor de RvC van de club uit Enschede.

"De RvC van FC Twente, daar zit geen voetballer in. Dennis Schipper komt alleen maar in het nieuws als Maxima bij zijn bedrijf op bezoek komt. Dan voor de rest ken ik de namen, maar verder weet ik er niks van", opent Wagelaar bij 1Twente Voetbaltijd. "Daar zit helemaal geen voetbal in."

Ook de directie kan op weinig complimenten rekenen. "Dan ga je naar de directie, daar heb je Dominique Scholten. Met windkracht 2 functioneert hij prima, maar bij windkracht 5 of 6 gaat het schuiven. En dan heb je Jan Streuer. Met Ron Jans heeft hij het perfect gedaan en nu is het een solist geworden die bijna alles verkeerd heeft gedaan. Dan gaan ze ook schuiven."

"En bij FC Twente heb je ook nog de FC Padelgroep. Dat is geen voetbal, hè. Daar zit Dominique Scholten in, Tim Gillissen, Wout Brama...", somt Wagelaar op. "Allemaal aardige jongens. Maar als Jan Streuer in een vergadering met 28 graden zegt: jongens, het sneeuwt buiten. Dan kijken ze alle vier naar buiten en zeggen ze: 'Ja, dat klopt Jan!' Ik wil ruggengraat zien."

"Dit moet de toekomst van FC Twente worden. Nou, dan houd ik mijn hart vast met waar ze dan terecht komen", is Wagelaar verontrust. "Ik wil mensen die een mening hebben. Maar dat heb je hier niet. Bij problemen probeert iedereen zijn eigen hachje te redden. Terwijl je iemand moet hebben met daadkracht die zegt: dit is het en zo gaan we het doen. Dat is moeilijk om te vinden."

"Ik hoorde dat er in de RvC een paar aan het einde van het seizoen stoppen", zegt Wagelaar, die de Tukkers tipt. "Daar komt ook vernieuwing in. Maar alsjeblieft iemand met voetbalverstand, dat hebben de meest clubs. Een ervaren iemand die van wanten weet", besluit Wagelaar.

Lees meer:
0 reacties