'FC Twente moest Dani de Wit halen': "Kwam vrij voor 1 miljoen"

FC Twente leverde afgelopen zomer veel goals in met het vertrek van Eredivisie-topscorer Sem Steijn. De vraag is hoe de Tukkers dat vertrek gaan opvangen qua productiviteit. René Wagelaar had graag Dani de Wit in het FC Twente-shirt gezien. 

"Als jij op de FC Twente-stoel zit en je kunt Dani de Wit in mei voor één miljoen uit Duitsland kan halen. Dan moet je nog wel een aardig salaris betalen. Maar je kan Dani de Wit erbij halen... qua goals, ik kijken even naar goals. Pak jij die dan als je op de FC Twente-stoel zit of niet?", vraagt Wagelaar aan Youri Mulder bij 1Twente VoetbalTijd.

"Wij hadden hem bij Schalke ook wel in beeld, het is echt een goede. Ook zeker voor Duitsland", reageert Mulder, die technisch directeur is bij Schalke 04. Wagelaar vraagt zich wat af. "Moet FC Twente dan niet eerder doorpakken met spelers op bepaalde posities? Ik denk dat Dani de Wit wel naar FC Twente had gewild. Het was in maart of april dat hij vrij kwam voor één miljoen, dus dat was al richting einde seizoen. Je had al kunnen anticiperen."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties