FC Twente over lange rijen: "We zijn in gesprek met de leverancier"
Honderden fans van FC Twente hebben dinsdagavond de aftrap gemist van het duel met RB Salzburg, omdat het scannen van de tickets erg moeizaam verliep. Veel supporters stonden bijna een uur in de rij, en ook nog eens in de brandende zon.
Doordat de zon in de scanners van de toegangspoorten scheen, ontstond er oponthoud en problemen. De zon bemoeilijkte het uitlezen van de QR-codes op het scherm van de mobiele telefoon. Veel supporters moesten bijna een uur wachten in de zon, met temparturen van boven de 30 graden. Ook was er oponthoud omdat er fans waren die de app niet hadden geüpdatet waarmee de tickets getoond moeten worden.
FC Twente kreeg veel kritiek van supporters, die aangeven dat dit geen nieuwe probleem is. Woordvoerder Richard Peters heeft gereageerd de langee rijen van dinsdag. "Door de felle zon gaan telefoonschermen automatisch dimmen", begint Peters bij Tubantia. "Ook worden scanners en software vaak trager door de felle zon die uren op die apparatuur staat."
"We zijn in gesprek met de leverancier om te kijken of met kappen op de scanners of andere aanpassingen aan scankasten een betere instroom kan worden georganiseerd. We zijn tevens aan het kijken of er extra ingangen kunnen komen. Handscanners mogen alleen worden ingezet bij noodscenario’s. We overwegen dat volgende keer bij opnieuw lange wachtrijen wel te doen", aldus FC Twente-woordvoerder Richard Peters.