FC Twente verlengt met DPG Media: "Mooie geschiedenis met Tubantia"
FC Twente heeft de samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Beide partijen hebben hun handtekening gezet onder een nieuwe verbintenis tot 2027. DPG Media, waar onder meer Tubantia en het Algemeen Dagblad onder valt, blijft daardoor een belangrijke partner van FC Twente.
"Met Tubantia als onze lokale vertegenwoordiger, hebben we een mooie geschiedenis met zowel de regio als FC Twente. We zijn dan ook bijzonder trots dat we dit partnership kunnen verlengen", zegt Michael Meuleners, Partnership Manager bij DPG Media, op de officiële website van FC Twente. "Het biedt ons de mogelijkheid om samen met tal van bedrijven uit de Twentse regio mooie campagnes te realiseren."
"Maar ook op het gebied van contentcreatie hebben we de afgelopen tijd intensiever samengewerkt, zoals bij het uitzenden van live sportwedstrijden via Tubantia. Ons doel is om, samen met FC Twente, het clubgevoel verder te laten groeien en uit te dragen, ver buiten de lijnen van het veld. We brengen FC Twente naar elke supporter, in elke hoek van de regio", aldus Meuleners.
Leon Molenkamp, Manager Media, Marketing & Communicatie bij FC Twente, geeft aan dat beide partijen al lang samenwerken. "De samenwerking tussen DPG Media, veelal in de vorm van Tubantia, en FC Twente gaat terug tot begin jaren negentig", vertelt hij. "In al die jaren heeft onze samenwerking mooie resultaten opgeleverd als we kijken naar het bereiken van onze doelgroepen in het oosten van Nederland en het activeren van onze partners in de regio. Met het oog op de ambities die we hebben in deze nieuwe fase van de club, past het perfect om de samenwerking nu te intensiveren. Wij kijken uit naar de hernieuwde samenwerking."