Gijp zou oud-FC Twente-speler passeren in Oranje: "Matig seizoen"

René van der Gijp vindt dat Memphis Depay niet in de basis hoeft te staan bij het Nederlands elftal. De analist kiest liever voor Donyell Malen in de spits, met Cody Gakpo en Crysencio Summerville op de flanken.
Tijdens De Krantjes van Wilfred Genee krijgt Van der Gijp de vraag wie er centraal in de aanval moet spelen. Daarover is hij stellig: "Malen, honderd procent. Daar moet je niet over nadenken. Die moet je vertrouwen geven. Die heeft zo’n sterke zes maanden gehad, zoveel vertrouwen getankt, die jongen. Die moet je gewoon een kans geven."
"En dan moet je gewoon lekker met die Gakpo op links en met die Summerville op rechts gaan spelen." Van der Gijp ziet een voorhoede met veel beweging en vrijheid: "Als jij gewoon speelt met Gakpo, Malen en Summerville… Die Summerville speelt dan misschien af en toe bij die club waar hij speelt op links (West Ham United, red.), maar dat maakt ook niet uit."
"Je ziet ook bij die Dembélé en die jongen met die moeilijke naam (Kvaratskhelia), dat het veel rouleert bij Paris Saint-Germain." Volgens Van der Gijp past dat bij het moderne voetbal. "Ik vind dat wel van deze tijd, dat je dat veel laat rouleren. Dat ze niet zoals vroeger met krijt aan de schoenen hoeven te spelen, maar dat ze eigenlijk overal mogen lopen als ze in balbezit maar gewoon een beetje hun positie houden."
"Dat kan je met die Summerville prima. Noa Lang (voormalig FC Twente-aanvaller, red.) zou ik niet in de basis zetten. Die heeft ook een matig seizoen gehad in Turkije. Ik zou iedereen zoveel mogelijk op zijn eigen plek waar hij zich thuis voelt. En dat doet Koeman ook wel hoor", aldus Van der Gijp.
Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Sem Steijn onder de indruk: "Weergaloos, een heel complete speler"

VIDEO | Schrikmoment op Oranje-training na harde charge op Noa Lang

Jans duidelijk: "Als Barça nu belt, zeg ik: sorry, nu even niet"

Veurink over FC Twente-tijd: "Ik dacht dat ik er klaar voor was"

'Eagles blundert op WhatsApp voor komst Oosting': "Dit is niet fijn"

Rini Coolen gaat per direct weg bij NEC Nijmegen: "Veel succes"

'Erik ten Hag verkiest Noorse goalgetter boven Wout Weghorst'

'Oosting sprak in Rome met club': "Antwerp FC zet hakken in zand"

Theo Janssen ziet Playboy-shoot: "Zou hij die wel klemvast hebben?"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Sam Lammers ziet eigen transferwaarde met een miljoen euro stijgen

DEAL! 'FC Twente profiteert mee bij miljoenentransfer Benfica'

BREAKING | FC Twente heeft beet en presenteert nieuwe rugsponsor

John van den Brom vreest: "Kijk ertegenop dat Erik ten Hag belt"

FC Twente-transfer in de maak? "Dan gaat PSV zich melden, denk ik"
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Oud-speler FC Twente haalde Oranje: "Dat zegt wel genoeg..."

Daan Rots ziet eigen transferwaarde opnieuw met een miljoen stijgen

'Feyenoord maakt vraagprijs Zechiël bekend': "Als er clubs komen..."

VIDEO | Stav Lemkin middelpunt bij opstootje na goal van Israël

'FC Twente bezet positie in financiële subtop van Eredivisie'

FC Twente deelt geheimzinnige video: "Nou Erik, we hebben een deal"

Ajax zet Regeer op TransferRoom: "Dat is een soort Marktplaats"

"De invalbeurt van Wout Weghorst onderstreept wat Nederland mist"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Polak enthousiast: "Alsof je een beetje opnieuw verliefd wordt"

Van den Brom: "Kan me niet heugen dat ik ooit zó boos ben geweest"

'Kassa bij FC Twente rinkelt bij miljoenentransfer WK-ganger'

'Oosting neemt oud-Tukker mee naar Eagles': "Deze week afgerond"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Bruggink pleit voor verandering: "Ik geloof er wel in dat..."

Arnold Bruggink memoreert: "Dan snap ik dat de trainer een lul is"

Arnold Bruggink: "De spelers mogen kiezen: FC Twente of Heracles"









