Gijs Smal eerlijk: "Ik was misschien niet het grootste talent"

Gijs Smal
Gijs Smal Foto: © Pro Shots

Gijs Smal kwam afgelopen zomer over van FC Twente naar Feyenoord. De linksback heeft zin in de vele duels die nog gaan volgen in de Champions League. Met Hand in Hand blikt hij vooruit en heeft hij het ook over zijn trotse ouders.

Smal heeft zoals gezegd zin in de vele duels die gaan komen. "De uitwedstrijd tegen Manchester City wordt heel bijzonder. De afgelopen jaren waren zij, samen met Real Madrid, de beste ploeg van Europa. Maar ook de thuiswedstrijd tegen Bayern München is een prachtig affiche. Dit zijn niet alleen geweldige uitdagingen voor ons als team, maar ook kansen om ons echt te meten met de top van Europa. Het worden acht mooie wedstrijden en we willen ons niet alleen meten, maar ook presteren en punten pakken."

De linksback krijgt veel steun van het thuisfront. "Ik denk dat mijn ouders wel een traantje zullen wegpinken als ze voor het eerst de Champion League-hymne horen. Ze zijn er altijd bij op de tribune, mijn hele carrière lang, zowel uit als thuis. Die steun betekent de wereld voor me en is echt onmisbaar als je het als profvoetballer wilt maken. Toen ik in de jeugd speelde, was ik misschien niet het grootste talent en als je toen tegen trainers had gezegd dat ik ooit bij een topclub als Feyenoord en Champions League-voetbal zou spelen, hadden ze je niet geloofd."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties