Hilgers tribuneklant bij FC Twente: "Heb dit nog nooit meegemaakt"

Mees Hilgers op de tribune bij FC Twente
Mees Hilgers op de tribune bij FC Twente Foto: © Pro Shots

Mees Hilgers zat zondagmiddag opnieuw op de tribune bij FC Twente. De centrumverdediger hoopt een transfer te maken, maar is nog altijd eigendom van de Enschedese club. Hilgers heeft nog een eenjarig contract in De Grolsch Veste, maar wordt voorlopig niet gebruikt door trainer Joseph Oosting.

"Hij traint wel, maar hij speelt geen wedstrijden. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij FC Twente", schetst clubwatcher Leon ten Voorde bij De Ballen Verstand. "We gaan nu de laatste week in en het is wel opvallend dat hij er nog steeds is. Dat is wel heel bijzonder."

Volgens Ten Voorde heeft Hilgers zichzelf ook niet echt op de kaart gezet. "Hij is international van Indonesië geworden en die wedstrijden nemen we allemaal niet serieus hier in Europa. Zo arrogant zijn wij en dat is ook niet helemaal ten onrechte. En dan spelen ze één serieuze wedstrijd tegen Japan, dat nog met de B-keus speelde en Indonesië werd helemaal op een hoopje gespeeld. Dat zijn wedstrijden waarin je als international wordt beoordeeld. Hij viel door de mand. Dat heeft hem denk ik geen goed gedaan", aldus de journalist.

Er zou echter wel belangstelling zijn voor Hilgers. "Volgens zijn zaakwaarnemer speelt er heel veel rond hem en je begint wel te denken of dat zo is. We gaan het de komende dagen meemaken, maar het is voor alle partijen goed dat hier een eind aan komt en dat hij weggaat. Dit slaat inderdaad nergens op", besluit hij.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties