Jizz Hornkamp na derbyverlies: "Kan daar helemaal gek van worden"

Jizz Hornkamp in duel met Max Bruns
Jizz Hornkamp in duel met Max Bruns Foto: © Pro Shots

Heracles Almelo verloor zondagmiddag de Twentse derby met 2-1 van FC Twente in De Grolsch Veste. Aanvaller Jizz Hornkamp beleefde een frustrerende middag. De spits zag hoe zijn ploeg vaak koos voor de lange bal, iets waar hij het zichtbaar moeilijk mee had.

"Ik heb geprobeerd alles te geven, al mijn duels te winnen… maar helaas was dat niet genoeg", zei Hornkamp na afloop bij ESPN. "Het was een middag voor een spits om wanhopig van te worden. We speelden veel de lange bal, maar oké. Ik denk dat ik veel van die duels heb gewonnen, maar uiteindelijk pakten wij de tweede ballen niet meer. Je zag Twente in de tweede helft constant de oplossingen vinden, ze speelden de ballen er tussendoor en daardoor kregen wij het heel lastig."

Over de oorzaak van de nederlaag was Hornkamp duidelijk. "Durf, gewoon durf. We spreken dingen af op training, maar in de wedstrijd schieten we uiteindelijk alleen maar de ballen lang. Vanuit de spitspositie kan ik daar helemaal gek van worden — en dat werd ik dan ook wel. Als de lef er uiteindelijk niet is...," aldus een teleurgestelde Hornkamp.

Lees meer:
0 reacties