Keeperstrainer Swarthoff vertrekt per direct: "Voelde als thuis"

Kevin Swarthoff als doelman van AZSV
Kevin Swarthoff als doelman van AZSV Foto: © Pro Shots

Kevin Swarthoff verlaat per direct de FC Twente/Heracles Academie. De keeperstrainer was sinds de zomer van 2020 actief bij de gezamenlijke jeugdopleiding en wordt nu keeperstrainer bij het eerste elftal van Willem II.

"Na zes mooie en leerzame jaren bij de FC Twente/Heracles Academie maak ik de stap naar het eerste van Willem II", vertelt Swarthoff op de officiële website van de FC Twente/Hercles Academie. "De Academie voelde voor mij echt als mijn thuis, en ik ga de keepers en spelers dan ook enorm missen. Ik kijk met trots terug op wat we samen hebben opgebouwd." 

"Door continuïteit in onze werkwijze hebben we een duidelijke ontwikkellijn neergezet voor onze keepers, waarin we structureel kansen hebben gecreëerd en veel aandacht hebben gehad voor mentale coaching", vervolgt hij. "In deze periode hebben vier keepers een contract verdiend en er zit er op korte termijn nog één aan te komen. Dat is iets waar ik enorm trots op ben en wat echt een teamprestatie is geweest."

Swarthoff heeft veel geleerd in Hengelo. "Daarnaast heb ik mezelf maximaal kunnen ontwikkelen als keeperscoach én als mens. Ik heb altijd veel energie in alles gestoken en heb ook veel energie teruggekregen. Ik heb veel vertrouwen gevoeld vanuit de staf en kijk met veel enthousiasme uit naar mijn nieuwe uitdaging bij Willem II", besluit de keeperstrainer.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties