Koevermans looft oud-speler FC Twente: "Die maakt er dit jaar 20"

Danny Koevermans als analist van ESPN
Danny Koevermans als analist van ESPN Foto: © Pro Shots

Danny Koevermans bekeek maandagavond de interland van het Nederlands elftal tegen Litouwen (2-3). De oud-international was vooral onder de indruk van Sem Steijn die afgelopen zomer de transfer maakte van FC Twente naar Feyenoord.

"Dat is toch mooi?", reageert Koevermans op de website van ESPN. "Hij heeft hier stapje voor stapje naartoe gewerkt. Hij komt van ADO, gaat naar FC Twente, dan naar Feyenoord. Steeds meer doelpunten maken, totdat hij mag invallen tegen Litouwen. Dat is toch een schitterend verhaal? En wie weet wat er nog meer gaat komen. Het begin is er en hij gaat bij Feyenoord ook gewoon weer z'n goals maken. Die maakt er dit jaar weer 20 hoor."

Koevermans herkende ook de emotie van een eerste interland. "Ik zag hem na afloop stralen voor de camera. Ik weet hoe hij zich voelt. Ik debuteerde uit bij Slovenië, ook een hele moeizame 0-1. Maar als debutant kan dat je niks schelen. Bij Sem had ik drie jaar geleden niet verwacht dat hij nu in Oranje zou staan. Hij heeft er keihard voor gewerkt, dus ik gun het hem echt van harte. Op naar meer", aldus de oud-spits.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties