Konterman komt met advies voor FC Twente: "Landskampioen worden"

FC Twente sloot zondag het seizoen af als nummer vier van de Eredivisie. Volgens Bert Konterman is het nu zaak om de selectie voor een groot deel bij elkaar te houden.

"Ik zou zeggen: hou deze groep bij elkaar. Nu moeten die spelers elkaar aan gaan kijken van: Kijk eens om je heen in de kleedkamer, wat voor gave selectie we hebben. Veel jonge spelers. De komende drie jaar gaan we doelstellingen maken met elkaar, Erik ten Hag gaat ons daarin helpen", begint Konterman zijn verhaal aan tafel bij De Oosttribune.

Hij gaat verder: "We willen één keer Champions League halen en gaan een keer landskampioen worden. Dat kunnen we met elkaar. Als we op één of twee plekken doorselecteren en gaan we nu geen transfers doen, want de financiën zijn volgens mij prima bij FC Twente. Dan kun je toch de boel helemaal gek maken hier in het oosten?"

Volgens Tijmen van Wissing is het 'pleidooi' van Konterman 'naïef'. "Nou, dan komen we even bij het verhaal Steijn... Iedereen riep dat Steijn naar het Nederlands elftal moest", reageert Konterman. "Nu zegt iedereen: Rots moet weg, Van Rooij moet weg, die moet weg. Maar ze kunnen nog zat bereiken in Nederland."

"Nijstad heeft gisteren een college gehad, dat je denkt: Ben ik geslaagd? Nee", zegt Van Wissing. "En dat had hij tegen NEC ook niet. Hij heeft twee topwedstrijden gehad en hij heeft niet aangetoond dat hij er klaar voor was. Maar het is een geweldig talent. Je werkt zelf in die wereld, jij bent scout voor Brighton", wijst de journalist naar Konterman.

"Dan ben jij die scout, dan maak jij die zaakwaarnemers helemaal gek: Hey, we hebben belangstelling. En dan hoort Mats Rots vandaag van zijn zaakwaarnemer: Hey, Bert Konterman van Brighton belt mij. Die krijgt dan een beetje die salarissen door en dan kunnen ze elkaar allemaal aankijken in de kleedkamer en zeggen: Het is een mooi pleidooi, maar daar gaat niks van terechtkomen", aldus Van Wissing.

Konterman: "Die jongens zijn nog zo jong, ze kunnen nog miljoenen verdienen de komende jaren. Ze zijn nog niet rijp voor het Nederlands elftal, laat ze nou eerst eens proberen rijp te worden voor het Nederlands elftal. Mats Rots, Bart van Rooij kan het ook wel, misschien Nijstad ook wel binnenkort. Dat ze daar aan gaan snuffelen. Maar laat ze nou eens lekker voetballen, Europees gaan voetballen met elkaar en kijken waar hun eigen plafond ligt. Er is nog zat te winnen."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties