Lammers dit weekend al terug? "Hij stond wel op het trainingsveld"

Tijmen van Wissing vindt dat FC Twente momenteel diep in de problemen zit. De club heeft geen trainer, terwijl de journalist ook ziet dat de club kampt met de nodige onrust. Daarbij helpt het ook niet dat de selectie momenteel met problemen kampt, zoals niet fitte en ontbrekende spelers.

"Het gaat te ver om te stellen dat het een verloren jaar is. Maar FC Twente zit dusdanig in de sores, we gaan al richting oktober als er een nieuwe trainer is. Wat wil je nog met deze selectie?", zegt Van Wissing bij De Oosttribune van RTV Oost. 

"Deze spelers snakken naar duidelijkheid", haakt Gertjan Verbeek in. "De afgelopen twee weken ging het om een nieuwe trainer krijgen. Van Dinteren zal de accenten iets anders neerleggen als Joseph Oosting en daarna komt er misschien weer een andere coach met andere accenten. En Pröpper gaf al aan dat de spelers behoefte hadden aan rust, stabiliteit en routine en dat is er niet."

Van Wissing is het daarmee eens: "Je kunt niet lekker bouwen, terwijl de nieuwe spelers niet direct 90 minuten kunnen spelen. Lammers stond maandag trouwens wel op het trainingsveld, al trainde hij nog wel apart. Dus het duurt wel even voordat iedereen aan boord is, dan zit je al tegen de winter aan."

De journalist stelt dan ook voor dat FC Twente op zoek moet naar rust en duidelijkheid. "Dus ik zou de komende maanden rust prediken. Want als je nu nog een trainer gaat halen die voor de komende twee à drie jaar een soort visie moet ontvouwen, kun je beter de komende maanden in alle rust gaan kijken."

"Hoe lang ga je door met Jan Streuer? Is dat ook voor de komende jaren?", vraagt Van Wissing zich dan ook af. "Moet je niet even rustig afstand nemen nu en John van den Brom zijn werk laten als hij het gaat worden, en gewoon op de achtergrond gaan werken."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties