Marcel van Roosmalen haalt uit in column: "Schaam je FC Twente"

Marcel van Roosmalen
Marcel van Roosmalen Foto: © Pro Shots

Het doek is gevallen voor Vitesse. Marcel van Roosmalen, journalist en supporter van de Arnhemmers, ziet een 'onsmakelijke' nasleep na de uitspraak van de rechter. 

"Eerst de normaliteiten: tranen, bloemen en stiekeme hoop op eeuwig leven", schrijft Van Roosmalen in zijn column voor het NRC. "Tegenover die hoop kwamen al snel de ergernissen te staan. De feestelijkheden bij NEC in Nijmegen, jarenlang actief in dezelfde branche. Juist daar, in een stad waar ze pretenderen iets meer gevoel te hebben. Ik had ze hoger zitten, maar de condoleances die ik van Nijmeegse vrienden ontving stonden bol van de obligate excuses."

Andere clubs 'leefden mee', schetst Van Roosmalen. "Op z’n voetbals: een schouderklop en tegelijkertijd met de andere hand alvast graaien in de schatkist van de jeugdopleiding (schaam je FC Twente) omdat ze viavia precies wisten wat daar allemaal rondloopt. In de media worden de mooie herinneringen gedeeld, maar tegelijkertijd wordt de nieuwe organisatie alweer onderuitgehaald door stukken gevoed door anonieme bronnen met een belang."

De journalist besluit: "Er staat maar één ding vast: minimaal zestienduizend mensen willen Vitesse zien voetballen, of in ieder geval in een geel-zwart shirt een veld op zien lopen. Het was nog nooit zo druk op de bodem van de put, alle ingrediënten voor een speelfilm over een magische wederopstanding zijn nu aanwezig."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties