Marko Pjaca krijgt fikse kritiek: "Hij is gewoon een miskoop"

Marko Pjaca kreeg zondagmiddag in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht weer eens de kans vanaf de aftrap bij FC Twente. De Kroaat verving Sondre Ørjasæter, maar wist geen indruk te maken op Gertjan Verbeek en Anco Jansen.

"Hij is gewoon een miskoop", is Verbeek keihard bij De Oosttribune. Anco Jansen herkent de kwaliteiten van Pjaca. "Geweldige speler, maar hij moet de zaal in, want dit kan echt niet meer", meent de analist. "Hij blijft echt alleen in die linkerzone spelen. Hij komt altijd stil te staan en doet dan drie keer een schaar. Maar niemand wordt er warm of koud van en er gebeurt niets."

Jansen ziet veel te weinig beweging bij de ervaren buitenspeler. "Als de bal aan de andere kant is, blijft hij ook gewoon plakken aan die linkerkant. Hij komt nooit bij de tweede paal voor de goal en je hebt nooit de bezetting voor elkaar dankzij hem", aldus de analist over de linksbuiten. "Of die jongen moet nu nog steeds niet fit zijn. Want hij heeft altijd gezegd dat dit zijn favoriete positie is. Het verschil met Ørjasæter is echt gigantisch."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties