Mats Rots blikt terug: "Zelf heb ik altijd dat gevoel gehad"

Bart van Rooij met Mats Rots
Bart van Rooij met Mats Rots Foto: © Pro Shots

FC Twente kende een moeizame start van het seizoen, maar heeft zich onder de nieuwe trainer John van den Brom volledig herpakt. Uit vier wedstrijden werden tien duels gehaald en daardoor doen de Tukkers volop mee om de Europese plekken.

Mats Rots geniet als linksback bij FC Twente. "Ik denk dat het goed gaat tot nu toe", vertelt de vleugelverdediger in gesprek met Voetbal International. "De start van het seizoen was moeizaam, voor ons allemaal. Er was onrust in de club, de trainer ging eruit. Dat was een vervelende periode. Maar als team bleven we rustig, pakten voor de nieuwe trainer er was alweer op."

"We weten wat we kunnen, dat hebben we vorig jaar laten zien", vervolgt Rots. "En zoveel is er ook weer niet veranderd in de selectie. Zelf had ik altijd het gevoel dat we het wel weer op de rit zouden krijgen. Wij hebben echt wel een goede ploeg. Twente is een grote club, wij willen meespelen voor de topvijf. Het liefst gelijk kwalificeren voor een Europees toernooi. En anders via de play-offs. We werken er met zijn allen keihard voor en worden daar nu ook weer voor beloond."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties