Naujoks over FC Twente-geruchten: "Heb niet per se de behoefte"

Noah Naujoks na een goal
Noah Naujoks na een goal Foto: © BSR Agency

Noah Naujoks sluit een vertrek bij Excelsior deze zomer niet uit. De 24-jarige middenvelder kende een sterk seizoen in Rotterdam en wordt in verband gebracht met een overstap naar FC Twente.

Naujoks was afgelopen seizoen een van de belangrijke krachten achter de handhaving van Excelsior in de Eredivisie. De middenvelder, die ook regelmatig als spits werd ingezet, was in 31 competitiewedstrijden goed voor tien doelpunten.

Toch houdt de aanvallende middenvelder zich voorlopig op de vlakte over zijn toekomst. "Daar ben ik zelf niet direct bij betrokken, ik heb nog een tweejarig contract bij Excelsior. Wat eruit komt, gaan we wel zien", vertelt hij aan het Algemeen Dagblad.

Hoewel Naujoks benadrukt dat hij zich nog altijd kan ontwikkelen bij Excelsior, staat hij open voor een volgende stap. "Ik heb nog genoeg te leren bij Excelsior in de Eredivisie. Maar als er een interessante club komt en mij wil halen, dan gaan we daar wel naar kijken. Ik sta open voor een nieuwe stap."

Van haast is volgens hem echter geen sprake. "Ik zit nu al een tijdje bij Excelsior, maar er staat voor mij geen druk op om per se te vertrekken."

Afgelopen winter werd al gemeld dat FC Twente belangstelling had voor de middenvelder. Daarbij zou trainer Erik ten Hag hem nauwlettend hebben gevolgd vanwege zijn scorend vermogen.

Naujoks kijkt daarbij niet uitsluitend naar de Nederlandse markt. "Ik heb niet per se de behoefte dat ik die stap in Nederland moét maken. Ik sta open voor alles, alleen niet voor heel gekke avonturen natuurlijk. Maar er is meer dan alleen Nederland", aldus de Excelsior-speler.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties