FC Twente is te koop: ''Maar een buitenlandse partij pertinent niet''

( 164 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
FC Twente is te koop: ''Maar een buitenlandse partij pertinent niet''

FC Twente zit al lange tijd in financieel zwaar weer. De club uit Enschede heeft veel moeite gedaan om het hoofd boven water te houden. FC Twente is een van de weinige clubs in Nederland die alle aandelen in eigen beheer heeft, maar commercieel directeur Jan van Halst sluit een verkoop niet uit.

FC Twente flirtte al eerder met buitenlandse investeerders, zoals Doyen. De club had ook al verkocht kunnen worden. "Wij zijn in 2016 gebeld door twee tussenpersonen, dat was die spannende periode met die licentie", laat Van Halst weten in Voetbal International. "Maar toen wisten we al dat het Twentse bedrijfsleven erachter was gaan staan. Daardoor konden we, ook al was het vijf voor twaalf, toch gewoon nee zeggen."

Een verkoop in de toekomst wordt echter niet uitgesloten. "Natuurlijk snap ik dat we nu een interessante partij zijn, maar ons DNA zit zo diep in Twente dat wij bij een buitenlandse partij, die wij niet kennen sowieso nee zeggen. Pertinent niet", aldus Van Halst, die dan eerder voor een model met eigenaren is. "Maar dan moet je echt denken aan partijen met affiniteit met de club en partijen waarmee de achterban wat heeft."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Feb 2018 om 16:49
    • Quote van 16 Feb 2018 om 15:51
      Laten we het simpel houden. De houdbaarheid van JvH is allang verstreken. Met een ervaren TD, een sanering op de commerciële afdeling en een CM als verantwoordelijke, voorkom je onnodige extra kosten posten. Daarna gaat het vanzelf beter.... Een ervaren TD kan beter sparren met GJV om de resultaten te verbeteren. Na handhaving en een gedegen plan voor het volgende seizoen met realistische doelstellingen is er tijd genoeg om een eventueel benodigde investeerder te triggeren..... Nu is het verkeerde moment. Maandag kan het er wel eens anders uitzien. Als er niet gewonnen wordt, is de boot aan.... laten we daar niet van uit gaan.....
    Als je steeds roept dat er koppen moeten rollen. Geef dan ook eens aan wie, wie moet vervangen. Jan van Halst is er toen onvoorwaardelijk ingestapt, net als velen in het verleden erin zijn gestapt om van FC Twente iets te maken. Dat lukt, of dat lukt niet. Als het lukt dan ben je de held, zie Munsterman, als dat niet lukt heb je twee keuzes. Of je zet met z'n allen de schouders eronder of je zet er weer een nieuw poppetje neer.
    Feit is dat als er geen geld is en veel schulden dan kun je niet zoveel. Daar Jan van Halst op afrekenen en/of Verbeek of wie dan ook is wel kort door de bocht. Kritiek ok, maar koppen zien rollen gaat me te ver en te snel. Munsterman mocht 12 jaar klooien en Jan van Halst moet alweer weg omdat die achteraf niet perfect is.

    Laten we de rust bewaren en hopen dat er uberhaubt nog mensen met kennis en ervaring willen werken bij FC Twente. Niet te snel handelen steeds dat deden we in het verleden ook en dat levert ook niet veel op. We moeten gewoon dit seizoen doorkomen en dan met een frisse start weer beginnen. Volgend seizoen kan het allemaal wel opeens goed vallen.
  • 16 Feb 2018 om 16:27
    • Quote van 16 Feb 2018 om 15:58
      Laten we positief blijven en voor die drie punten gaan. Hoe lekker is het als je Sparta op 5 punten achterstand kan zetten. Na dit seizoen evalueren en een private investeerder van harte welkom heten. Maar het doemscenario blijft als een zwaard boven damocles hangen.
    Dus bij verlies is de boot aan en bij winst is alles weer oké? Het eerste is waarschijnlijk waar, het 2e zeker niet....
  • 16 Feb 2018 om 15:58
    • Quote van 16 Feb 2018 om 15:51
      Laten we het simpel houden. De houdbaarheid van JvH is allang verstreken. Met een ervaren TD, een sanering op de commerciële afdeling en een CM als verantwoordelijke, voorkom je onnodige extra kosten posten. Daarna gaat het vanzelf beter.... Een ervaren TD kan beter sparren met GJV om de resultaten te verbeteren. Na handhaving en een gedegen plan voor het volgende seizoen met realistische doelstellingen is er tijd genoeg om een eventueel benodigde investeerder te triggeren..... Nu is het verkeerde moment. Maandag kan het er wel eens anders uitzien. Als er niet gewonnen wordt, is de boot aan.... laten we daar niet van uit gaan.....
    Laten we positief blijven en voor die drie punten gaan. Hoe lekker is het als je Sparta op 5 punten achterstand kan zetten. Na dit seizoen evalueren en een private investeerder van harte welkom heten. Maar het doemscenario blijft als een zwaard boven damocles hangen.
  • 16 Feb 2018 om 15:51
    • Quote van 16 Feb 2018 om 13:39
      Als je nu handhaaft staan de private investeerders eerder op de stoep, dan bij een degradatie. Wellicht maakt het bij een degradatie wel de mogelijkheid om Red Bull om de hele technische failliete toko over te nemen. Nog 6 maanden en we weten het antwoord. Dan pas kan er ook rustig opgebouwd worden. Red Bull Twente here we come!!
    Laten we het simpel houden. De houdbaarheid van JvH is allang verstreken. Met een ervaren TD, een sanering op de commerciële afdeling en een CM als verantwoordelijke, voorkom je onnodige extra kosten posten. Daarna gaat het vanzelf beter.... Een ervaren TD kan beter sparren met GJV om de resultaten te verbeteren. Na handhaving en een gedegen plan voor het volgende seizoen met realistische doelstellingen is er tijd genoeg om een eventueel benodigde investeerder te triggeren..... Nu is het verkeerde moment. Maandag kan het er wel eens anders uitzien. Als er niet gewonnen wordt, is de boot aan.... laten we daar niet van uit gaan.....
  • 16 Feb 2018 om 13:53
    • Quote van 16 Feb 2018 om 12:24
      Bullshit. Als je je nu handhaaft kun je weer rustig opbouwen.
    Ik heb zelfs een degradatie er voor over om Red Bull Twente of Red Bull Enschede tot stand te laten komen. Twente zit in mijn hart, maar als het moet, dan moet het. Bij een handhaving zie ik de club graag samenwerken met een Private Investeerder. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar arrmlastig Twente zonder geld verder opereren, gaat het niet worden. Nog paar maanden, het word kiezen of delen. Duurt lang voor het bij sommigen echt door dringt.
  • 16 Feb 2018 om 13:39
    • Quote van 16 Feb 2018 om 12:24
      Bullshit. Als je je nu handhaaft kun je weer rustig opbouwen.
    Als je nu handhaaft staan de private investeerders eerder op de stoep, dan bij een degradatie. Wellicht maakt het bij een degradatie wel de mogelijkheid om Red Bull om de hele technische failliete toko over te nemen. Nog 6 maanden en we weten het antwoord. Dan pas kan er ook rustig opgebouwd worden. Red Bull Twente here we come!!
  • 16 Feb 2018 om 12:24
    • Quote van 16 Feb 2018 om 07:42
      Juist aanpassen of Failliet gaan, ow wat trots daw veur Twente bint
      en jaren geen rol van betekenis meer spelen, clubjes als Zwolle of Heracles die wel met grotere sponsoren in zee gaan, en wij, wij de bietenbrug op, welkom bij modern football, Geld regeert, van alle kwaden zou ik ook het liefst Red Bull hebben, degelijk beleid, RB Salzburg heeft hele goede jaren gehad wat lul jij nou, vooral toen ook Janko er nog liep, draaiden top in de competitie en in Europa, ook clubs met grote sponsoren hebben wel eens mindere jaren hoor, anders zou man city elk jaar kampioen zijn, maar goed jij wil straks lekker in de GV zitten tegen almere of fortuna sittard, ga maar lekker trots doen, maar als je mee wil doen moet je wat, en Twente heeft het nu eenmaal niet makkelijk dus zo'n Red Bull of Gazprom (schalke) is voor mij welkom.
    Bullshit. Als je je nu handhaaft kun je weer rustig opbouwen.
  • 16 Feb 2018 om 07:58
    • Quote van 15 Feb 2018 om 15:32
      Als ik dit zo lees, gaat het dus wel om het grote geld. Munsterman deed het dus eigenlijk helemaal niet zo slecht. Alleen jammer dat die er niet genoeg van had.
      Wat een dom gelul over arabieren hier.
    Ben jij helemaal van de pot gerukt? Munsterman liep FCT te financieren met geld dat we niet hadden, partnerships met malafide organisaties. Volledige kapitaalsvernietinging door in zee te gaan met een woekeraar. 90 Miljoen schuld opbouwen, Helemaal niet slecht? Wat Joop deed was credit cards met credits cards aflossen...... Working on dream werd al snel waiting on a sunny day.
  • 16 Feb 2018 om 07:48
    • Quote van 15 Feb 2018 om 23:23
      Volgens de Nederlandse wetgeving mag Twente niet overgenomen worden door RB. Dus zet die plannen van je maar in de ijskast.
    De wetgeving heeft hier helemaal niets mee te maken, het mag zogenaamd niet van de knvb, Red Bull bouwt al jarenlang aan een indrukwekkend imperium. Het bedrijf heeft onder meer succesvolle clubs in Oostenrijk (RB Salzburg) en Duitsland (RB Leipzig). Een ploeg in Nederland inlijven gaat er niet van komen, aldus Swart. "De UEFA-regels staan het toe, maar het mag niet volgens het KNVB-reglement, omdat zij al clubs in Duitsland en Oostenrijk hebben." wat natuurlijk een kul argument is en nog helemaal niet hard te maken, wil dit wel eens voor de rechtbank zien, haha, kunnen we weer naar het gerecht lol.
  • 16 Feb 2018 om 07:45
    • Quote van 16 Feb 2018 om 01:33
      Ik zou zeggen. Ga in Leipzig wonen en koop een seizoenskaart voor RB Leipzig als jij zo graag zo'n club ziet voetballen. RB Salzburg en RB NY draaien helemaal niet zo geweldig dus RB is niet eens een garantie voor succes. FC Twente blijft FC Twente. Aanpassen of oprotten... Trots daw veur FC(!) Twente bint.
    Daar sluit ik me bij aan.
  • 16 Feb 2018 om 07:42
    • Quote van 16 Feb 2018 om 01:33
      Ik zou zeggen. Ga in Leipzig wonen en koop een seizoenskaart voor RB Leipzig als jij zo graag zo'n club ziet voetballen. RB Salzburg en RB NY draaien helemaal niet zo geweldig dus RB is niet eens een garantie voor succes. FC Twente blijft FC Twente. Aanpassen of oprotten... Trots daw veur FC(!) Twente bint.
    Juist aanpassen of Failliet gaan, ow wat trots daw veur Twente bint
    en jaren geen rol van betekenis meer spelen, clubjes als Zwolle of Heracles die wel met grotere sponsoren in zee gaan, en wij, wij de bietenbrug op, welkom bij modern football, Geld regeert, van alle kwaden zou ik ook het liefst Red Bull hebben, degelijk beleid, RB Salzburg heeft hele goede jaren gehad wat lul jij nou, vooral toen ook Janko er nog liep, draaiden top in de competitie en in Europa, ook clubs met grote sponsoren hebben wel eens mindere jaren hoor, anders zou man city elk jaar kampioen zijn, maar goed jij wil straks lekker in de GV zitten tegen almere of fortuna sittard, ga maar lekker trots doen, maar als je mee wil doen moet je wat, en Twente heeft het nu eenmaal niet makkelijk dus zo'n Red Bull of Gazprom (schalke) is voor mij welkom.
  • 16 Feb 2018 om 01:33
    • Quote van 15 Feb 2018 om 23:00
      Europa League: Napoli - RBL 1-3!! Hoelang nog.............langzamerhand zien we graag armlastig FC Twente veranderen in RBT (Red Bull Twente) of RBE (Red Bull Enschede).
    Ik zou zeggen. Ga in Leipzig wonen en koop een seizoenskaart voor RB Leipzig als jij zo graag zo'n club ziet voetballen. RB Salzburg en RB NY draaien helemaal niet zo geweldig dus RB is niet eens een garantie voor succes. FC Twente blijft FC Twente. Aanpassen of oprotten... Trots daw veur FC(!) Twente bint.
  • 15 Feb 2018 om 23:39
    • Quote van 15 Feb 2018 om 23:23
      Volgens de Nederlandse wetgeving mag Twente niet overgenomen worden door RB. Dus zet die plannen van je maar in de ijskast.
    Die regels moeten nog hard gemaakt worden. Anders moeten we niet meer klagen over de buitenlandse investeerders. Die ruiken meer hun kansen. Lokale ondernemers moet je niet meer aan beginnen. Heeft Twente in de jaren niet sterker gemaakt en ver weg van kapitaalkracht. Merab Jordania wil weer een club leiden. Als hij Enschede net zo’n Papendal neerzet voor 12 miljoen. Dan hoeven ze niet ver meer te zoeken met Merab Jordania.
  • 15 Feb 2018 om 23:32
    • Quote van 15 Feb 2018 om 22:39
      Of juist net andersom. Bij degradatie is Twente ongetwijfeld voor zeer weinig te koop. Potentie is en blijft gigantisch.
      Ik ben het in dit geval ook niet eens met de lieden die steeds beweren dat degradatie het einde van de club is/wordt.
    Zelfs ALS Twente blijft bestaan, dan is het nog niet zeker of dat in de Juup, in de Derde Divisie of in de Vijfde Klasse is. Niet degraderen zou wel fijn zijn dus.
  • 15 Feb 2018 om 23:23
    • Quote van 15 Feb 2018 om 23:00
      Europa League: Napoli - RBL 1-3!! Hoelang nog.............langzamerhand zien we graag armlastig FC Twente veranderen in RBT (Red Bull Twente) of RBE (Red Bull Enschede).
    Volgens de Nederlandse wetgeving mag Twente niet overgenomen worden door RB. Dus zet die plannen van je maar in de ijskast.
  • 15 Feb 2018 om 23:00
    Europa League: Napoli - RBL 1-3!! Hoelang nog.............langzamerhand zien we graag armlastig FC Twente veranderen in RBT (Red Bull Twente) of RBE (Red Bull Enschede).
  • 15 Feb 2018 om 22:39
    • Quote van 15 Feb 2018 om 19:09
      Ik denk dat er pas serieuze belangstelling komt als de club uit degredatienood is. Een investeerder heeft weinig zin om geld te pompen in een club die niet meer op de hoogste niveau aanwezig is. Dat kost kapitalen voor zo'n inversteerder.
    Of juist net andersom. Bij degradatie is Twente ongetwijfeld voor zeer weinig te koop. Potentie is en blijft gigantisch.
    Ik ben het in dit geval ook niet eens met de lieden die steeds beweren dat degradatie het einde van de club is/wordt.
  • 15 Feb 2018 om 19:37
    • Quote van 15 Feb 2018 om 19:24
      Een goed verstaander........;) En...ANS, nog teleurgesteld over vanmiddag? Sven kwam er niet aan hè! De lat lag ook wel erg hoog. Sportieve verliezer trouwens.
    Ik ben nog steeds teleurgesteld, maar heb veel respect voor Sven na zijn nederlaag. Voor mij is hij de grootste ned. sportman aller tijden. En zilver voor Bergsma is natuurlijk ook niet misselijk.
  • 15 Feb 2018 om 19:31
    • Quote van 15 Feb 2018 om 19:19
      Hallo ANS,

      mocht FC Twente overleven, en dus niet degraderen, staan er dan serieus investeerders klaar, en betekent dat dan ook dat Jan's tijd voorbij is als 'directeur'? Hij moet namelijk gewoon weg omdat hij de ene op de andere blunder heeft gestapeld en de club al klauwen vol geld heeft gekost.....
    Over JvH is alles o.a. hier al gezegd. Verder moet je echt wachten tot we veilig zijn, niemand gaat nu zijn vingers branden met uitspraken die dan blijken niet waar te zijn.
  • 15 Feb 2018 om 19:24
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:55
      Alles valt en staat met degraderen of niet degraderen.
    Een goed verstaander........;) En...ANS, nog teleurgesteld over vanmiddag? Sven kwam er niet aan hè! De lat lag ook wel erg hoog. Sportieve verliezer trouwens.
  • 15 Feb 2018 om 19:19
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:55
      Alles valt en staat met degraderen of niet degraderen.
    Hallo ANS,

    mocht FC Twente overleven, en dus niet degraderen, staan er dan serieus investeerders klaar, en betekent dat dan ook dat Jan's tijd voorbij is als 'directeur'? Hij moet namelijk gewoon weg omdat hij de ene op de andere blunder heeft gestapeld en de club al klauwen vol geld heeft gekost.....
  • 15 Feb 2018 om 19:09
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:49
      Fingers crossed dan maar ANS, maar ik heb er een hard hoofd in omdat FC Twente sportief gezien op sterven na dood is......
    Ik denk dat er pas serieuze belangstelling komt als de club uit degredatienood is. Een investeerder heeft weinig zin om geld te pompen in een club die niet meer op de hoogste niveau aanwezig is. Dat kost kapitalen voor zo'n inversteerder.
  • 15 Feb 2018 om 18:55
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:45
      Kijk, dat bedoel ik ! Maar is het aannemelijk dat je binnen nu en afzienbare tijd een/de groep bij elkaar krijgt die zich voor die 40% zou willen inkopen ?
    Alles valt en staat met degraderen of niet degraderen.
  • 15 Feb 2018 om 18:53
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:49
      Fingers crossed dan maar ANS, maar ik heb er een hard hoofd in omdat FC Twente sportief gezien op sterven na dood is......
    Sportief gezien is er in ieder geval weer afscheid genomen van een klaploper. Sjokjev is vot.
  • 15 Feb 2018 om 18:49
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:30
      Hallo TC, stel er komt een serieuse partij om de club over te nemen of er komen Twentse ondernemers om bijv. 40 % te kopen en het zou afhankelijk zijn van het in de weg zitten van JvH, dan kan ik je hier en nu verzekeren dat JvH binnen een uur verdwenen is.
    Fingers crossed dan maar ANS, maar ik heb er een hard hoofd in omdat FC Twente sportief gezien op sterven na dood is......
  • 15 Feb 2018 om 18:45
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:30
      Hallo TC, stel er komt een serieuse partij om de club over te nemen of er komen Twentse ondernemers om bijv. 40 % te kopen en het zou afhankelijk zijn van het in de weg zitten van JvH, dan kan ik je hier en nu verzekeren dat JvH binnen een uur verdwenen is.
    Kijk, dat bedoel ik ! Maar is het aannemelijk dat je binnen nu en afzienbare tijd een/de groep bij elkaar krijgt die zich voor die 40% zou willen inkopen ?
  • 15 Feb 2018 om 18:30
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:02
      49% is een lachertje Socrates als je nagaat in welk zwaar weer de club sportief verkeerd. Ik denk dat een 'kopende' partij een meerderheid wil om zo zelf de bestuurlijke lijnen uit te kunnen zetten, en ja, een vroegtijdig vertrek van JvH zou een verkoop van aandelen inderdaad wel eens kunnen bespoedigen.
    Hallo TC, stel er komt een serieuse partij om de club over te nemen of er komen Twentse ondernemers om bijv. 40 % te kopen en het zou afhankelijk zijn van het in de weg zitten van JvH, dan kan ik je hier en nu verzekeren dat JvH binnen een uur verdwenen is.
  • 15 Feb 2018 om 18:27
    • Quote van 15 Feb 2018 om 18:02
      49% is een lachertje Socrates als je nagaat in welk zwaar weer de club sportief verkeerd. Ik denk dat een 'kopende' partij een meerderheid wil om zo zelf de bestuurlijke lijnen uit te kunnen zetten, en ja, een vroegtijdig vertrek van JvH zou een verkoop van aandelen inderdaad wel eens kunnen bespoedigen.
    Gewoon Marcus lemonis even de touwtjes in handen geven.sta je zo weer aan de top :)))
  • 15 Feb 2018 om 18:02
    • Quote van 15 Feb 2018 om 16:44
      Een complete overname hoeft ook niet TC. Max 49%van de aandelen zou ook prima zijn toch ? Denk trouwens dat vermogende regionale personen/bedrijven zich er momenteel inderdaad niet aan gaan branden omdat er een incapabel persoon de scepter zwaait. Zodra die een slof van Oonk onder de arm heeft zal het vertrouwen neem ik aan een stuk groter zijn.
    49% is een lachertje Socrates als je nagaat in welk zwaar weer de club sportief verkeerd. Ik denk dat een 'kopende' partij een meerderheid wil om zo zelf de bestuurlijke lijnen uit te kunnen zetten, en ja, een vroegtijdig vertrek van JvH zou een verkoop van aandelen inderdaad wel eens kunnen bespoedigen.
  • 15 Feb 2018 om 16:44
    • Quote van 15 Feb 2018 om 16:31
      "wie FC Twente het BESTE zou kunnen kopen"

      (Regionale) gaan zich de vingers er echt niet aan branden lijkt me.... ;)
    Een complete overname hoeft ook niet TC. Max 49%van de aandelen zou ook prima zijn toch ? Denk trouwens dat vermogende regionale personen/bedrijven zich er momenteel inderdaad niet aan gaan branden omdat er een incapabel persoon de scepter zwaait. Zodra die een slof van Oonk onder de arm heeft zal het vertrouwen neem ik aan een stuk groter zijn.
  • 15 Feb 2018 om 16:31
    • Quote van 15 Feb 2018 om 16:06
      Speculeren over wie FC Twente gaat kopen ? Is het alweer komkommertijd?
    "wie FC Twente het BESTE zou kunnen kopen"

    (Regionale) gaan zich de vingers er echt niet aan branden lijkt me.... ;)
  • 15 Feb 2018 om 16:06
    • Quote van 15 Feb 2018 om 15:58
      Dom gelul over Arabieren Scorpio? Het is puur speculeren wie FC Twente het beste zou kunnen kopen. Daar waar de één een Arabier of Chinees pleit, pleit een ander voor een organisatie zoals Red Bull.

      Munsterman heeft goede dingen gedaan, maar daarna teveel verkloot op financieel gebied.......
    Speculeren over wie FC Twente gaat kopen ? Is het alweer komkommertijd?
  • 15 Feb 2018 om 15:58
    • Quote van 15 Feb 2018 om 15:32
      Als ik dit zo lees, gaat het dus wel om het grote geld. Munsterman deed het dus eigenlijk helemaal niet zo slecht. Alleen jammer dat die er niet genoeg van had.
      Wat een dom gelul over arabieren hier.
    Dom gelul over Arabieren Scorpio? Het is puur speculeren wie FC Twente het beste zou kunnen kopen. Daar waar de één een Arabier of Chinees pleit, pleit een ander voor een organisatie zoals Red Bull.

    Munsterman heeft goede dingen gedaan, maar daarna teveel verkloot op financieel gebied.......
  • 15 Feb 2018 om 15:32
    Als ik dit zo lees, gaat het dus wel om het grote geld. Munsterman deed het dus eigenlijk helemaal niet zo slecht. Alleen jammer dat die er niet genoeg van had.
    Wat een dom gelul over arabieren hier.
  • 15 Feb 2018 om 15:29
    • Quote van 15 Feb 2018 om 14:23
      Welke politieke macht heeft RB dan? Pure Commercie, puur financieel en 0.0 met politiek te maken zover ik dat weet en alles met evenementen en sport. Het grootste probleem in de ingrijpende identiteitsverandering. De een kiest voor stabiliteit en een beschadiging van de identiteit, de ander kiest voor identiteit en minder garantie op kwaliteit en riskeren instabiliteit.

      Midden Oosten is heel simpel: Bubbel.
    De "bubbels" uit het midden oosten zijn gerespecteerde partners van een groot aantal bekende voetbalclubs uit de bekende competities.... politieke macht.... tsja dat heeft elke grote investeerder door de positie die hij/zij in de markt heeft.....
  • 15 Feb 2018 om 14:40
    • Quote van 15 Feb 2018 om 14:23
      Welke politieke macht heeft RB dan? Pure Commercie, puur financieel en 0.0 met politiek te maken zover ik dat weet en alles met evenementen en sport. Het grootste probleem in de ingrijpende identiteitsverandering. De een kiest voor stabiliteit en een beschadiging van de identiteit, de ander kiest voor identiteit en minder garantie op kwaliteit en riskeren instabiliteit.

      Midden Oosten is heel simpel: Bubbel.
    Goede post en volledig mee eens.

    Red Bull is een wereldwijd begrip op het gebied van topsport....en zeer zeker stabiel.
  • 15 Feb 2018 om 14:39
    • Quote van 15 Feb 2018 om 13:59
      We dwalen af. Idd. Maar de discussie is relevant tov het onderwerp. Ook mbt het type eigenaar je wel of niet zou willen.
    Aldus Wallace;

    NIKS Red Bull. Een sjeik. Dan doe je echt mee. Gewoon een consortium van witte jurken.
    Poten af van het shirt en het logo, maar verder mogen ze ALLES overhoop schoppen als dat de club er weer bovenop helpt.
    Kijk wat een sjeik kan doen bij Man City, Paris St, Germain...

    Oliemonneten, wat kan het bommen uit welke staat ?

    Doe maar een...een...euh...een Koeweitie. Altijd prijs.


    Ik vind hem wel grappig. :)))
  • 15 Feb 2018 om 14:23
    • Quote van 15 Feb 2018 om 11:37
      Beste BAM, sorry maar je slaat de plank mis. Commodities en financials, dus politieke macht, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Over de politieke situatie kan ik meer vertellen, maar niet hier..... Als China en/of de GCC in een crisis geraken, hebben we wereldwijd ermee te maken. Creatief boekhouden gebeurt bij bijna elk bedrijf, ook dicht bij huis..Tot zover. Terug naar FcT? Nieuwe investeerder(s) zijn nog niet opportuun....
    Welke politieke macht heeft RB dan? Pure Commercie, puur financieel en 0.0 met politiek te maken zover ik dat weet en alles met evenementen en sport. Het grootste probleem in de ingrijpende identiteitsverandering. De een kiest voor stabiliteit en een beschadiging van de identiteit, de ander kiest voor identiteit en minder garantie op kwaliteit en riskeren instabiliteit.

    Midden Oosten is heel simpel: Bubbel.
  • 15 Feb 2018 om 14:20
    • Quote van 15 Feb 2018 om 13:59
      We dwalen af. Idd. Maar de discussie is relevant tov het onderwerp. Ook mbt het type eigenaar je wel of niet zou willen.
    Klopt.... snap jouw chargering best wel, er is veel kaf onder het koren, vaak veroorzaakt door "tussenpersonen" (brokers)..... Een goede investeerder moet een visie en strategie hebben, die past bij FcT, anders draait het uit op een "(v)echtscheiding".....
  • 15 Feb 2018 om 13:59
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:27
      Beste BAM, was dit geen voetbalforum?
    We dwalen af. Idd. Maar de discussie is relevant tov het onderwerp. Ook mbt het type eigenaar je wel of niet zou willen.
  • 15 Feb 2018 om 12:15
    • Quote van 15 Feb 2018 om 11:50
      Wederom heeeeel veeeeel dank.
    Jij ook... voor jouw begrip namens "de simpele mensen".... :-) :-)
  • 15 Feb 2018 om 11:50
    • Quote van 15 Feb 2018 om 11:37
      Beste BAM, sorry maar je slaat de plank mis. Commodities en financials, dus politieke macht, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Over de politieke situatie kan ik meer vertellen, maar niet hier..... Als China en/of de GCC in een crisis geraken, hebben we wereldwijd ermee te maken. Creatief boekhouden gebeurt bij bijna elk bedrijf, ook dicht bij huis..Tot zover. Terug naar FcT? Nieuwe investeerder(s) zijn nog niet opportuun....
    Wederom heeeeel veeeeel dank.
  • 15 Feb 2018 om 11:37
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:25
      Een samenwerking met Chinezen is heel iets anders dan machthebbende Chinezen. Qatar heeft connecties, zowel financieel als politiek, met Iran. Delen een gas-veld (?). In Yemen heerst een proxy-oorlog tussen Iran en SA. Verwachting is een recessie in 2019. Wat jij niet weet is dat de boeken van dergelijke bedrijven onderhevig zijn aan creatief boekhouden, dat jij geloof vestigd in publieke documenten van dergelijke firmas is behoorlijk naief voor iemand die zichzelf zoveel krediet geeft. De investeringsprojecten van Arabieren zitten grotendeels in westerse landen, en investeringen van het westen in het midden-oosten. De materie? Ach ja, een goede maat van me is onderzoeksjournalist die een vrouw heeft die in het inner-sanctum van Etihad werkt. Maar ja.... dat is natuurlijk geen bron. Hoe dan ook. Iedereen heeft z'n eigen mening over dergelijke zaken. De details maken niet zo heel veel uit.
    Beste BAM, sorry maar je slaat de plank mis. Commodities en financials, dus politieke macht, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Over de politieke situatie kan ik meer vertellen, maar niet hier..... Als China en/of de GCC in een crisis geraken, hebben we wereldwijd ermee te maken. Creatief boekhouden gebeurt bij bijna elk bedrijf, ook dicht bij huis..Tot zover. Terug naar FcT? Nieuwe investeerder(s) zijn nog niet opportuun....
  • 15 Feb 2018 om 11:33
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:26
      Ik ben zeer verheugd en zeer dankbaar dat jij ons, simpele mensen, tekst en uitleg geeft over de toestand in de wereld. Het past ook buitengewoon perfect op een voetbalforum. Hoe wil je van Sparta winnen als je niet weet hoe de toestand in de Arabische landen is ? Heel veel dank daarvoor.
    Graag gedaan.... soms moet een reactie iets bijgesteld worden..... Zondagmiddag om 16.15 uur weten we meer wat Sparta betreft.
  • 15 Feb 2018 om 10:27
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:25
      Een samenwerking met Chinezen is heel iets anders dan machthebbende Chinezen. Qatar heeft connecties, zowel financieel als politiek, met Iran. Delen een gas-veld (?). In Yemen heerst een proxy-oorlog tussen Iran en SA. Verwachting is een recessie in 2019. Wat jij niet weet is dat de boeken van dergelijke bedrijven onderhevig zijn aan creatief boekhouden, dat jij geloof vestigd in publieke documenten van dergelijke firmas is behoorlijk naief voor iemand die zichzelf zoveel krediet geeft. De investeringsprojecten van Arabieren zitten grotendeels in westerse landen, en investeringen van het westen in het midden-oosten. De materie? Ach ja, een goede maat van me is onderzoeksjournalist die een vrouw heeft die in het inner-sanctum van Etihad werkt. Maar ja.... dat is natuurlijk geen bron. Hoe dan ook. Iedereen heeft z'n eigen mening over dergelijke zaken. De details maken niet zo heel veel uit.
    Beste BAM, was dit geen voetbalforum?
  • 15 Feb 2018 om 10:26
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:01
      Zeer interessante visie. Een paar aanvullingen: Ajax heeft inmiddels een samenwerking met Chinezen afgesloten om kennis over te dragen tegen substantiële bedragen. Qatar heeft sinds Juni 2017 ruzie met KSA. Dat heeft alles te maken met de machtswisseling in KSA. De verwachting is juist dat e.e.a. binnenkort opgelost wordt. Qatar terug naar stof is niet waarschijnlijk. Ik heb volgens mij Emirates en Etihad niet genoemd. Uit de jaarrekening van Emirates blijkt niet dat ze operationele verliezen leiden. Wel is de schuldenlast hoog. De UAE heeft trouwens een goede relatie met SKA en maakt zich voorlopig geen zorgen over hun investeringsprojecten. Wat het geloof en business betreft heb je het mis. Dinar? Qatar heeft de Rial, de UAE de Dirham. M.i. heb je je niet echt in de materie verdiept, of wel?
    Ik ben zeer verheugd en zeer dankbaar dat jij ons, simpele mensen, tekst en uitleg geeft over de toestand in de wereld. Het past ook buitengewoon perfect op een voetbalforum. Hoe wil je van Sparta winnen als je niet weet hoe de toestand in de Arabische landen is ? Heel veel dank daarvoor.
  • 15 Feb 2018 om 10:25
    • Quote van 15 Feb 2018 om 10:01
      Zeer interessante visie. Een paar aanvullingen: Ajax heeft inmiddels een samenwerking met Chinezen afgesloten om kennis over te dragen tegen substantiële bedragen. Qatar heeft sinds Juni 2017 ruzie met KSA. Dat heeft alles te maken met de machtswisseling in KSA. De verwachting is juist dat e.e.a. binnenkort opgelost wordt. Qatar terug naar stof is niet waarschijnlijk. Ik heb volgens mij Emirates en Etihad niet genoemd. Uit de jaarrekening van Emirates blijkt niet dat ze operationele verliezen leiden. Wel is de schuldenlast hoog. De UAE heeft trouwens een goede relatie met SKA en maakt zich voorlopig geen zorgen over hun investeringsprojecten. Wat het geloof en business betreft heb je het mis. Dinar? Qatar heeft de Rial, de UAE de Dirham. M.i. heb je je niet echt in de materie verdiept, of wel?
    Een samenwerking met Chinezen is heel iets anders dan machthebbende Chinezen. Qatar heeft connecties, zowel financieel als politiek, met Iran. Delen een gas-veld (?). In Yemen heerst een proxy-oorlog tussen Iran en SA. Verwachting is een recessie in 2019. Wat jij niet weet is dat de boeken van dergelijke bedrijven onderhevig zijn aan creatief boekhouden, dat jij geloof vestigd in publieke documenten van dergelijke firmas is behoorlijk naief voor iemand die zichzelf zoveel krediet geeft. De investeringsprojecten van Arabieren zitten grotendeels in westerse landen, en investeringen van het westen in het midden-oosten. De materie? Ach ja, een goede maat van me is onderzoeksjournalist die een vrouw heeft die in het inner-sanctum van Etihad werkt. Maar ja.... dat is natuurlijk geen bron. Hoe dan ook. Iedereen heeft z'n eigen mening over dergelijke zaken. De details maken niet zo heel veel uit.
  • 15 Feb 2018 om 10:01
    • Quote van 15 Feb 2018 om 08:43
      De Chineze cultuur is mijlen ver verwijdert van de West Europese, om geld uit China te krijgen is al geen makkie. Qatar, als de dimplomatieke rel tussen VAE, SA en de rest niet opgelost wordt dan kunnen sancties volgen en valt alles om. Etihad en Emirates zijn staatsgesponsorde bedrijven die verliezen van 1.8 miljard draaien. Ze zijn nu even hot maar uiterst labiel en onbetrouwbaar. Daarbij moet je sowieso niet beginnen aan sponsorship of ownership uit non-seculiere staten. Politiek en religie zijn altijd direct verbonden aan organisaties in die contreien. Nepotisme is ze niet vreemd. Op korte termijn misschien aantrekkelijk vanwege de Dinar maar je vestigd jezelf gewoon op een vulkaan. In de bijbel staat geschreven; Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. Dit zal het lot van qatar zijn.
    Zeer interessante visie. Een paar aanvullingen: Ajax heeft inmiddels een samenwerking met Chinezen afgesloten om kennis over te dragen tegen substantiële bedragen. Qatar heeft sinds Juni 2017 ruzie met KSA. Dat heeft alles te maken met de machtswisseling in KSA. De verwachting is juist dat e.e.a. binnenkort opgelost wordt. Qatar terug naar stof is niet waarschijnlijk. Ik heb volgens mij Emirates en Etihad niet genoemd. Uit de jaarrekening van Emirates blijkt niet dat ze operationele verliezen leiden. Wel is de schuldenlast hoog. De UAE heeft trouwens een goede relatie met SKA en maakt zich voorlopig geen zorgen over hun investeringsprojecten. Wat het geloof en business betreft heb je het mis. Dinar? Qatar heeft de Rial, de UAE de Dirham. M.i. heb je je niet echt in de materie verdiept, of wel?
  • 15 Feb 2018 om 08:50
    Schrijf je reactie
  • 15 Feb 2018 om 08:45
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:57
      Wessels is en was de man, waarop gehoopt werd. Nu de man er niet meer is, het geld verder weg dan je denkt. Eerst handhaven en binnen nu en zes maanden de technische failliete toko voor 49% aandelen verkopen. Welke buitenlandse partij, maakt mij niet uit als er maar goeie screening is. Bedrijven en multinationals als LukOil, Gazprom, ROSNEFT zijn van harte welkom. Red Bull is nog steeds de hoop.
    Juist Wessels was je kicker, pokeren zonder een Aas nu. Inhoudend dat de RVC en het SB met nieuwe strategien moet komen.
  • 15 Feb 2018 om 08:43
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:49
      Ben het nog niet met je eens wat de Chinezen en Arabieren betreft.... Daar zitten best gerenomeerde partijen tussen, die met een visie in de Nederlandse competitie zouden willen stappen.... De Chinezen omdat ze een koppeling willen tussen de NL-voetbalschool en de Chinese voetbalscholen (wordt groot gesubsidieerd door de Chinese regering), je hebt gelijk dat het een totaal andere cultuur betreft, waar je mee moet kunnen werken. Ook bij de Arabische vermogende partijen, heb je bedrijven met visie. Bv de Qatar Foundation, de Al Ghurair familie zijn goede voorbeelden.... NL is erg goedkoop voor dit soort partijen om in te stappen.... Dus om alles over 1 kam te scheren, is wel erg simpel.....
    De Chineze cultuur is mijlen ver verwijdert van de West Europese, om geld uit China te krijgen is al geen makkie. Qatar, als de dimplomatieke rel tussen VAE, SA en de rest niet opgelost wordt dan kunnen sancties volgen en valt alles om. Etihad en Emirates zijn staatsgesponsorde bedrijven die verliezen van 1.8 miljard draaien. Ze zijn nu even hot maar uiterst labiel en onbetrouwbaar. Daarbij moet je sowieso niet beginnen aan sponsorship of ownership uit non-seculiere staten. Politiek en religie zijn altijd direct verbonden aan organisaties in die contreien. Nepotisme is ze niet vreemd. Op korte termijn misschien aantrekkelijk vanwege de Dinar maar je vestigd jezelf gewoon op een vulkaan. In de bijbel staat geschreven; Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. Dit zal het lot van qatar zijn.
  • 15 Feb 2018 om 08:31
    Ach ze doen maar, komt er HOPELIJK In iedergeval meer structuur en een gezond en normaal BELEID.
  • 15 Feb 2018 om 05:03
    • Quote van 15 Feb 2018 om 00:08
      Wat natuurlijk te verwachten was, is dat er op dit moment niks speelt. Maar de club beroep zich wel degelijk op plannen om een deal van de technisch failliete toko te verkopen. Vi zegt niet voor niets na een onderzoek dat Twente in de verkoop is. Daar is Vi betrouwbaar genoeg voor. Maar de grote vraag is, binnen wat voor tijdsbestek gaat dit gebeuren. Is dat binnen nu en een half jaar?
    Wacht eerst maar eens op een berichtgeving dat FC Twente met een 'partij' bezig is. Pas dan kun je gaan speculeren over het 'wanneer'.
  • 15 Feb 2018 om 00:08
    • Quote van 14 Feb 2018 om 23:42
      Ik ben geen ANS maar ik weet wel dat fc twente met geen partijen bezig is want dat zei ANS eerder al ergens in deze forum
    Wat natuurlijk te verwachten was, is dat er op dit moment niks speelt. Maar de club beroep zich wel degelijk op plannen om een deal van de technisch failliete toko te verkopen. Vi zegt niet voor niets na een onderzoek dat Twente in de verkoop is. Daar is Vi betrouwbaar genoeg voor. Maar de grote vraag is, binnen wat voor tijdsbestek gaat dit gebeuren. Is dat binnen nu en een half jaar?
  • 14 Feb 2018 om 23:42
    • Quote van 14 Feb 2018 om 23:21
      ANS volgens mij heb jij een duidelijk cijfermatig beeld geschets wat de realiteit is en wat men de komende periode verwacht. Dat is helder. Wat is jou gevoel? Ligt een overname voor de hand? Hoeveel partijen hebben zich gemeld? Buitenlandse of lokale partijen? Verwacht jij al iets binnen nu en 6 maanden? We zijn er allemaal wel over eens dat geld in gebreke is, zonder een investeerder. De selectie heeft een boost nodig en de faciliteiten is geen topsportklimaat. Het voetbal is gedaald tot het nul punt, gelukkig houd de sfeer in het stadion de moed er in. Je zou langzamerhand geloven dat volgend jaar een degradatie van Heracles ,Twente ten goede komt op het gebied van sponsoren.
    Ik ben geen ANS maar ik weet wel dat fc twente met geen partijen bezig is want dat zei ANS eerder al ergens in deze forum
  • 14 Feb 2018 om 23:21
    • Quote van 14 Feb 2018 om 22:41
      Jij vraagt mij het e.e.a., ik geef uitgebreid antwoord en jij geeft geen enkele reactie. Vraag mij dus nooit meer iets, van mij krijg je geen antwoorden meer.
    ANS volgens mij heb jij een duidelijk cijfermatig beeld geschets wat de realiteit is en wat men de komende periode verwacht. Dat is helder. Wat is jou gevoel? Ligt een overname voor de hand? Hoeveel partijen hebben zich gemeld? Buitenlandse of lokale partijen? Verwacht jij al iets binnen nu en 6 maanden? We zijn er allemaal wel over eens dat geld in gebreke is, zonder een investeerder. De selectie heeft een boost nodig en de faciliteiten is geen topsportklimaat. Het voetbal is gedaald tot het nul punt, gelukkig houd de sfeer in het stadion de moed er in. Je zou langzamerhand geloven dat volgend jaar een degradatie van Heracles ,Twente ten goede komt op het gebied van sponsoren.
  • 14 Feb 2018 om 22:41
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:52
      LukOil, ROSNEFT, Gazprom etc.
    Jij vraagt mij het e.e.a., ik geef uitgebreid antwoord en jij geeft geen enkele reactie. Vraag mij dus nooit meer iets, van mij krijg je geen antwoorden meer.
  • 14 Feb 2018 om 21:56
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:25
      Als de schulden terug lopen van 68 naar 60 milj. dan stijgt toch het eigen vermogen met 8 milj. ervan uitgaande dat het lopende seizoen minimaal break-even is.
    Ik hoop het.....
  • 14 Feb 2018 om 21:46
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:28
      Was het misschien een "inkoppertje"?
    Je bent gewoon een misselijk mannetje met die gedachtengang.
  • 14 Feb 2018 om 20:56
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:55
      Ik zeg je eerlijk dat er op dit moment helemaal niets speelt.
    Toppie beter:)))
  • 14 Feb 2018 om 20:55
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:50
      Onder anderen
    Ik zeg je eerlijk dat er op dit moment helemaal niets speelt.
  • 14 Feb 2018 om 20:52
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:50
      Onder anderen
    LukOil, ROSNEFT, Gazprom etc.
  • 14 Feb 2018 om 20:50
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:32
      Zoals bijv. RB ?
    Onder anderen
  • 14 Feb 2018 om 20:45
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:42
      Met nadruk op "rijke". Je moet echt diepe zakken hebben en het niet erg vinden je geld kwijt te raken, kijk naar utrecht, hoeveel die Van Seumeren daar al niet in gepompt heeft, met betrekkelijk weinig succes....
    Google maar eens.
  • 14 Feb 2018 om 20:35
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:28
      Hallo ans.In hoe verre zie jij het gebeuren zoon overname,kan dat op de korte termijn al of is het nog gebakken lucht.
    Het is nog gekookte lucht.
  • 14 Feb 2018 om 20:32
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:28
      Hallo ans.In hoe verre zie jij het gebeuren zoon overname,kan dat op de korte termijn al of is het nog gebakken lucht.
    Zoals bijv. RB ?
  • 14 Feb 2018 om 20:28
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:25
      Als de schulden terug lopen van 68 naar 60 milj. dan stijgt toch het eigen vermogen met 8 milj. ervan uitgaande dat het lopende seizoen minimaal break-even is.
    Hallo ans.In hoe verre zie jij het gebeuren zoon overname,kan dat op de korte termijn al of is het nog gebakken lucht.
  • 14 Feb 2018 om 20:25
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:19
      beste ANS, een klein positief vermogen betekent dat er een kleine 6 Mio per ultimo 2017/2018 naar het eigen vermogen gaat, klopt dat wel?
    Als de schulden terug lopen van 68 naar 60 milj. dan stijgt toch het eigen vermogen met 8 milj. ervan uitgaande dat het lopende seizoen minimaal break-even is.
  • 14 Feb 2018 om 20:23
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:21
      De directeur van Red Bull Nederland droomt van een eigen Nederlandse voetbalclub. Maar de KNVB is duidelijk. „We hebben zijn uitspraken gehoord”, zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse. „De Nederlandse regels zijn duidelijk: Het is niet mogelijk dat een partij als Red Bull aandeelhouder wordt van een Nederlandse betaaldvoetbalorganisatie op het moment dat Red Bull ook direct of indirect verbonden is als aandeelhouder, bestuurder en of commissaris aan een andere betaaldvoetbalorganisatie die lid is van een bij de UEFA aangesloten bond. Dit is met RB Leipzig in Duitsland en Red Bull Salzburg in Oostenrijk wel het geval.” Toch denkt Red Bull, dat met RB Leipzig, Red Bull Salzburg en de New York Red Bulls al drie voetbalclubs in bezit heeft, hardop aan de overname van een Nederlandse club. „Het is mijn grootste wens”, zei Jan Smilde van Red Bull Nederland maandag tegen BNR Radio. „Onze filosofie is wel om alles in bezit te hebben: de club, de naam en het stadion. We zoeken dan een club die onze hulp kan gebruiken.” AZ EN FC TWENTE Volgens Smilde was AZ een aantal jaren geleden in beeld, maar zag Red Bull af van de deal ‘omdat het te slecht ging’ met de Alkmaarders. Oud-voorzitter Joop Munsterman van FC Twente voerde ook ooit gesprekken met Red Bull, maar durfde het uiteindelijk niet aan. Ook Roda JC werd ooit in verband gebracht met een overname. De voorkeur lijkt nu uit te gaan naar een club in de eerste divisie of lager. Paradepaardje RB Leipzig begon ooit in de vijfde klasse en staat nu tweede in de Bundesliga achter Bayern München
    Dit stond er vorig jaar op metronieuws. Dus lijk mij sterk dat Red Bull een Nederlandse club mag overkopen.
  • 14 Feb 2018 om 20:22
    Ik ben financieel geen helder licht. Maar zie ik het volgende dan verkeerd of juist goed? Als de garantgroep haar 12 mj (toch?) Inzet, plus een extra 8mj dan heb je de in theorie benodigde 20mj? Of komen dan allerlei zaken in gevaar omdat de garantstelling is verdwenen? Ik denk dat ik het antwoord haast al weet. Toch vraag ik het maar.
  • 14 Feb 2018 om 20:21
    De directeur van Red Bull Nederland droomt van een eigen Nederlandse voetbalclub. Maar de KNVB is duidelijk. „We hebben zijn uitspraken gehoord”, zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse. „De Nederlandse regels zijn duidelijk: Het is niet mogelijk dat een partij als Red Bull aandeelhouder wordt van een Nederlandse betaaldvoetbalorganisatie op het moment dat Red Bull ook direct of indirect verbonden is als aandeelhouder, bestuurder en of commissaris aan een andere betaaldvoetbalorganisatie die lid is van een bij de UEFA aangesloten bond. Dit is met RB Leipzig in Duitsland en Red Bull Salzburg in Oostenrijk wel het geval.” Toch denkt Red Bull, dat met RB Leipzig, Red Bull Salzburg en de New York Red Bulls al drie voetbalclubs in bezit heeft, hardop aan de overname van een Nederlandse club. „Het is mijn grootste wens”, zei Jan Smilde van Red Bull Nederland maandag tegen BNR Radio. „Onze filosofie is wel om alles in bezit te hebben: de club, de naam en het stadion. We zoeken dan een club die onze hulp kan gebruiken.” AZ EN FC TWENTE Volgens Smilde was AZ een aantal jaren geleden in beeld, maar zag Red Bull af van de deal ‘omdat het te slecht ging’ met de Alkmaarders. Oud-voorzitter Joop Munsterman van FC Twente voerde ook ooit gesprekken met Red Bull, maar durfde het uiteindelijk niet aan. Ook Roda JC werd ooit in verband gebracht met een overname. De voorkeur lijkt nu uit te gaan naar een club in de eerste divisie of lager. Paradepaardje RB Leipzig begon ooit in de vijfde klasse en staat nu tweede in de Bundesliga achter Bayern München
  • 14 Feb 2018 om 20:19
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:07
      Ik zal jou mijn denkwijze proberen uit te leggen, want Twente staat er wel duidelijk beter voor dan einde seizoen 2014-2015. Toen waren de schulden ca. 85 milj. met een negatief eigen vermogen van 11.230.000,-- Euro. Aan het einde van dit seizoen 2017-2018 zal er nog een schuld zijn van ca. 60 milj. met een klein positief eigen vermogen. Dat die vermindering is onstaan door o.a. het crediteurenakkoord enz. enz. doet even niet ter zake. De waarde van het stadion is ca. 50 milj. op de balans. Zet je daar 50 milj. hypotheek tegenover dan blijft er ``slechts`` nog 10 milj. schuld over. Mocht je Twentse investeerders vinden voor 20 milj. voor 40 %, dan komt dat meteen ten goede van het eigen vermogen wat dan meer dan 20 milj. positief zou worden, dus kerngezond. Dus de noodzaak om te verkopen is er steeds minder. Let wel, dit gaat alleen maar op als we in de eredivisie blijven. Het stadion wegstrepen tegen de hypotheek is gewoon normaal zolang het going concern is. Wat er nog bij komt is dat de totale balanswaarde van alle spelers niet meer is dan ca. 1.250.000,-- Daarin zit ook nog enige reserve. Mocht het niet duidelijk zijn, laat het dan even weten.
    beste ANS, een klein positief vermogen betekent dat er een kleine 6 Mio per ultimo 2017/2018 naar het eigen vermogen gaat, klopt dat wel?
  • 14 Feb 2018 om 20:19
    • Quote van 14 Feb 2018 om 20:14
      Was als grapje bedoeld.
    Casablanca grapje
  • 14 Feb 2018 om 20:14
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:36
      Dan heb jij totaal niet begrepen toen der tijd waar doyen voor staat, en wat we er mee hebben verloren.
    Was als grapje bedoeld.
  • 14 Feb 2018 om 20:07
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:31
      ANS jij wist te erkennen dat RB geen interesse heeft in Twente. Ik ga mee in je gedachte. Toch heeft de club meerdere malen gesproken met het bedrijf Red Bull. Als we Twente voor de ellende en na de ellende bekijken, dan is Twente toch niet opgeschoten in haar doelen te bereiken. Waarom benaderen ze nu niet nog een keer Red Bull, om de technische failliete toko als nog over te nemen? Wat is de voornaamste reden om het nog niet te doen? Heeft dat op dit moment met het beleidsmodel te maken of wil Red Bull 51% van de aandelen hebben en baas zijn in alles?
    Ik zal jou mijn denkwijze proberen uit te leggen, want Twente staat er wel duidelijk beter voor dan einde seizoen 2014-2015. Toen waren de schulden ca. 85 milj. met een negatief eigen vermogen van 11.230.000,-- Euro. Aan het einde van dit seizoen 2017-2018 zal er nog een schuld zijn van ca. 60 milj. met een klein positief eigen vermogen. Dat die vermindering is onstaan door o.a. het crediteurenakkoord enz. enz. doet even niet ter zake. De waarde van het stadion is ca. 50 milj. op de balans. Zet je daar 50 milj. hypotheek tegenover dan blijft er ``slechts`` nog 10 milj. schuld over. Mocht je Twentse investeerders vinden voor 20 milj. voor 40 %, dan komt dat meteen ten goede van het eigen vermogen wat dan meer dan 20 milj. positief zou worden, dus kerngezond. Dus de noodzaak om te verkopen is er steeds minder. Let wel, dit gaat alleen maar op als we in de eredivisie blijven. Het stadion wegstrepen tegen de hypotheek is gewoon normaal zolang het going concern is. Wat er nog bij komt is dat de totale balanswaarde van alle spelers niet meer is dan ca. 1.250.000,-- Daarin zit ook nog enige reserve. Mocht het niet duidelijk zijn, laat het dan even weten.
  • 14 Feb 2018 om 20:00
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:57
      Wessels is en was de man, waarop gehoopt werd. Nu de man er niet meer is, het geld verder weg dan je denkt. Eerst handhaven en binnen nu en zes maanden de technische failliete toko voor 49% aandelen verkopen. Welke buitenlandse partij, maakt mij niet uit als er maar goeie screening is. Bedrijven en multinationals als LukOil, Gazprom, ROSNEFT zijn van harte welkom. Red Bull is nog steeds de hoop.
    Ben jij ook al bij Poetin in de "Datsja" geweest? JvH soms tegen gekomen? :-) :-)
  • 14 Feb 2018 om 19:59
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:31
      ANS jij wist te erkennen dat RB geen interesse heeft in Twente. Ik ga mee in je gedachte. Toch heeft de club meerdere malen gesproken met het bedrijf Red Bull. Als we Twente voor de ellende en na de ellende bekijken, dan is Twente toch niet opgeschoten in haar doelen te bereiken. Waarom benaderen ze nu niet nog een keer Red Bull, om de technische failliete toko als nog over te nemen? Wat is de voornaamste reden om het nog niet te doen? Heeft dat op dit moment met het beleidsmodel te maken of wil Red Bull 51% van de aandelen hebben en baas zijn in alles?
    Wat zou je denken? Een verkoop op dit moment is, denk ik, een "zwaktebod".... Als een potentiële investeerder denkt dat FcT niet het management heeft dat gewenst is, zullen de eisen worden opgeschroefd.... Meer dan 50% aandeel kan dan zomaar de voorwaarde worden..... Dan heeft de Stichting een interessante casus te verwerken....
  • 14 Feb 2018 om 19:57
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:04
      Dat FC Twente op het moment een kapitaalinjectie nodig heeft lijkt me duidelijk. Maar met een buitenlandse partij is het altijd afvragen wat er met je club gebeurt en hoeveel van je identiteit kan je waarborgen.
      Persoonlijk zou ik het liefste een investeerder uit de regio zien die de identiteit van FC Twente intact houdt. Een eventuele mogelijkheid zou nog steeds uit de hoek van de familie Wessels kunnen komen. Toen reggifiber voor 610 miljoen aan KPN werd verkocht was een van de schoonzonen mede eigenaar. Nu is nooit bekend geworden hoe het een en ander verdeelt is lijkt het mij toch zeker wel dat ook hier een mooi bedrag terecht is gekomen. Daarnaast staat dezelfde schoonzoon, Holterman, aan het roer bij het investeringsbedrijf Reggeborgh groep van de familie Wessels.
    Wessels is en was de man, waarop gehoopt werd. Nu de man er niet meer is, het geld verder weg dan je denkt. Eerst handhaven en binnen nu en zes maanden de technische failliete toko voor 49% aandelen verkopen. Welke buitenlandse partij, maakt mij niet uit als er maar goeie screening is. Bedrijven en multinationals als LukOil, Gazprom, ROSNEFT zijn van harte welkom. Red Bull is nog steeds de hoop.
  • 14 Feb 2018 om 19:54
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:43
      Jij, ik en nog een aantal weten wel beter Citro....Met "opzichtig" bedoel ik in dit geval dat degenen die dat nog steeds niet (willen) zien er dan ook niet meer omheen kunnen.
    Eens.... het is inderdaad geen zekerheid dat "degenen" het snel zien......
  • 14 Feb 2018 om 19:45
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:03
      Met deze begroting moeten we normaal gesproken.gewoon meestrijden om een EL ticket.dan komen er weer knaken zat binnen en zal het supporters aantal ook toe nemen.tis gewoon pruttel wat er op het veld staat en dat is scheisse anders was er niks aan het jantje geweest oeps handje:)))
    Assaidi, vukic, Jensen ,Jeroen, maher, zijn toch wel mooie spelers met drang, techniek en een goede kop, mentalitat ????
  • 14 Feb 2018 om 19:43
    • Quote van 14 Feb 2018 om 19:29
      hmmm.... interessant statement "want dan heeft hij opzichtig gefaald".... De woorden "want dan" geven stof tot nadenken.... alsof het niet al duidelijk is..... zondag lijkt een cruciale dag te worden..... Bij winst komen de "positivisten" weer boven maaiveld..... :-) :-)
    Jij, ik en nog een aantal weten wel beter Citro....Met "opzichtig" bedoel ik in dit geval dat degenen die dat nog steeds niet (willen) zien er dan ook niet meer omheen kunnen.
  • 14 Feb 2018 om 19:34
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:39
      Zolang er geen eventuele koper is, is deze vraag totaal niet relevant.
    Jouw woorden "die neemt heel simpel de balans over. Dat was het".... vroegen om bovenstaande vraagstelling..... m.i. zal het niet zo simpel zijn, als het wel relevant wordt, na komende zondag.....
  • 14 Feb 2018 om 19:31
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:10
      Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Mocht een verkoop noodzakelijk blijken, dan is RB veruit de beste kandidaat.
    ANS jij wist te erkennen dat RB geen interesse heeft in Twente. Ik ga mee in je gedachte. Toch heeft de club meerdere malen gesproken met het bedrijf Red Bull. Als we Twente voor de ellende en na de ellende bekijken, dan is Twente toch niet opgeschoten in haar doelen te bereiken. Waarom benaderen ze nu niet nog een keer Red Bull, om de technische failliete toko als nog over te nemen? Wat is de voornaamste reden om het nog niet te doen? Heeft dat op dit moment met het beleidsmodel te maken of wil Red Bull 51% van de aandelen hebben en baas zijn in alles?
  • 14 Feb 2018 om 19:29
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:47
      Natuurlijk blijven we in de ED. Van Halst zal naar mijn mening "gewoon" zijn contract uitdienen. Waarom zou hij weggaan ? De enige mogelijkheid dat Jan eerder weggaat is als we degraderen, want dan heeft hij opzichtig gefaald en is aanblijven uit den boze. Alleen zullen er dan meer.....en zal er dan waarschijnlijk ook meer.....ten onder gaan.
    hmmm.... interessant statement "want dan heeft hij opzichtig gefaald".... De woorden "want dan" geven stof tot nadenken.... alsof het niet al duidelijk is..... zondag lijkt een cruciale dag te worden..... Bij winst komen de "positivisten" weer boven maaiveld..... :-) :-)
  • 14 Feb 2018 om 19:03
    Met deze begroting moeten we normaal gesproken.gewoon meestrijden om een EL ticket.dan komen er weer knaken zat binnen en zal het supporters aantal ook toe nemen.tis gewoon pruttel wat er op het veld staat en dat is scheisse anders was er niks aan het jantje geweest oeps handje:)))
  • 14 Feb 2018 om 18:47
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:42
      Gelukkig geef je daarmee aan dat FcT in de ED blijft..... Jan's uitspraak dat FcT een interessante partij zou zijn, is toch voor de Bühne? Zullen we de geruchten aanwakkeren dat JvH al eerder vertrekt dan Juli 2019? Alles in het belang van FcT? (zelfs een minister vertrekt als hij gelogen heeft....) Wat vind je? :-) :-)
    Natuurlijk blijven we in de ED. Van Halst zal naar mijn mening "gewoon" zijn contract uitdienen. Waarom zou hij weggaan ? De enige mogelijkheid dat Jan eerder weggaat is als we degraderen, want dan heeft hij opzichtig gefaald en is aanblijven uit den boze. Alleen zullen er dan meer.....en zal er dan waarschijnlijk ook meer.....ten onder gaan.
  • 14 Feb 2018 om 18:39
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:32
      je verwacht dus dat een koper in dit stadium zo maar alle verplichtingen overneemt?
    Zolang er geen eventuele koper is, is deze vraag totaal niet relevant.
  • 14 Feb 2018 om 18:32
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:18
      Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks meer.
    je verwacht dus dat een koper in dit stadium zo maar alle verplichtingen overneemt?
  • 14 Feb 2018 om 18:28
    • Quote van 14 Feb 2018 om 18:14
      Met dat gerucht ben je toch al langer bezig, heeft alleen nog niet gewerkt. Waag je nu een nieuwe poging?
    Was het misschien een "inkoppertje"?
  • 14 Feb 2018 om 18:18
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:17
      De investeerder investeert veel meer, maar de waarde is op dit moment 0,0... dat is helemaal waar.... Een verkoop op het juiste moment levert de schuldeisers (Garantsteller) in elk geval meer zekerheid op.....
    Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks meer.
  • 14 Feb 2018 om 18:14
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:42
      Gelukkig geef je daarmee aan dat FcT in de ED blijft..... Jan's uitspraak dat FcT een interessante partij zou zijn, is toch voor de Bühne? Zullen we de geruchten aanwakkeren dat JvH al eerder vertrekt dan Juli 2019? Alles in het belang van FcT? (zelfs een minister vertrekt als hij gelogen heeft....) Wat vind je? :-) :-)
    Met dat gerucht ben je toch al langer bezig, heeft alleen nog niet gewerkt. Waag je nu een nieuwe poging?
  • 14 Feb 2018 om 18:04
    Dat FC Twente op het moment een kapitaalinjectie nodig heeft lijkt me duidelijk. Maar met een buitenlandse partij is het altijd afvragen wat er met je club gebeurt en hoeveel van je identiteit kan je waarborgen.
    Persoonlijk zou ik het liefste een investeerder uit de regio zien die de identiteit van FC Twente intact houdt. Een eventuele mogelijkheid zou nog steeds uit de hoek van de familie Wessels kunnen komen. Toen reggifiber voor 610 miljoen aan KPN werd verkocht was een van de schoonzonen mede eigenaar. Nu is nooit bekend geworden hoe het een en ander verdeelt is lijkt het mij toch zeker wel dat ook hier een mooi bedrag terecht is gekomen. Daarnaast staat dezelfde schoonzoon, Holterman, aan het roer bij het investeringsbedrijf Reggeborgh groep van de familie Wessels.
  • 14 Feb 2018 om 17:42
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:14
      Kortom...de spil in dit hele verhaal is oons Jantje. Zolang hij er zit zal er geen vooruitgang zijn bij onze club en zolang hij stront in zijn oren én zijn ogen heeft zullen er geen vermogende Twentenaren/bedrijven investeren in onze club. Jan heeft ook al aangegeven de club niet te willen verpatsen aan RB of aan een andere commerciele club omdat we al "gedragen worden" door de hele regio. Zolang die kale er de scepter zwaait is het dus pas op de plaats. Op naar juli 2019.....
    Gelukkig geef je daarmee aan dat FcT in de ED blijft..... Jan's uitspraak dat FcT een interessante partij zou zijn, is toch voor de Bühne? Zullen we de geruchten aanwakkeren dat JvH al eerder vertrekt dan Juli 2019? Alles in het belang van FcT? (zelfs een minister vertrekt als hij gelogen heeft....) Wat vind je? :-) :-)
  • 14 Feb 2018 om 17:42
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:30
      Ik heb het al vaker geschreven. Kijk eens naar de top en subtop in Europa, maar ook eens naar de clubs in de echte voetballanden. Heel veel bekende en rijke investeerders.


    Met nadruk op "rijke". Je moet echt diepe zakken hebben en het niet erg vinden je geld kwijt te raken, kijk naar utrecht, hoeveel die Van Seumeren daar al niet in gepompt heeft, met betrekkelijk weinig succes....
  • 14 Feb 2018 om 17:30
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:22
      Ik heb het stuk in de VI niet gelezen. Maar
      JvH geeft wel aan dat ze pertinent Nee zeggen tegen een onbekende buitenlandse
      partij. Wat verstaat Twente onder buitenlandse partijen die zij dan WEL kennen.
      Hebben we het dan over grote bedrijven als LukOil, Gazprom of ROSNEFT. Maar ook
      Red Bull is een partij die Twente kent. Of geeft Twente de ruimte aan Merab
      Jordania, een investeerder die ze kennen. Welke partijen hebben affiniteit met
      de club? en partijen waarmee de achterban wat heeft? Gazprom? of hebben we hier
      over een lokale Twentse partij als Thuisbezorgd.nl etc. Dus uit het verhaal
      valt nog niet alles op te maken dat Twente defintief de poorten sluit voor
      buitenlandse investeerders of sponsoring. Die gerucht van Sloetsky komt ook
      niet zomaar aanwaaien. Twente en JvH liegen dus in feite. Ze zijn wel degelijk
      bezig om de aandelen van de club te overhandigen aan een geintresseerde partij.
      Op zicht een goed teken, want dan alleen kan er progressie geboekt worden.
    Ik heb het al vaker geschreven. Kijk eens naar de top en subtop in Europa, maar ook eens naar de clubs in de echte voetballanden. Heel veel bekende en rijke investeerders.


  • 14 Feb 2018 om 17:27
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:20
      Wat JvH hier doet is weer dom lullen. Investeerders met affiniteit. Ik heb een schijthekel aan Johma Salades, een ander weer niet. Dus Aldo per Saldo niet, voor mij. Voor een ander wel. Om even met een dom voorbeeld te beginnen. RB Bestaat vanuit sportief oogpunt. Waar roept de twentenaar nu al jaren en jaren om? Topsportklimaat. Jij draagt twee voorbeelden aan waar dit gerealiseerd is, en zult weldra bakken schijt over je heen krijgen. Daarom sta ik je even bij, als bliksemafleider. Ado, China-drama? Wil je dat, nee? Roda. Vage Rus in een cel in Dubai. Wil je dat? Nee. Elke partij die FCT zal bezitten zal meer affiniteit hebben met commercie dan met FCT zelf. Voetbalclubs komen en gaan. Red Bull is als democratie volgens Winston Churchil. "Niemand beweert dat democratie perfect of alwetend is. Inderdaad, er wordt gezegd dat democratie de slechtste regeringsvorm is, met uitzondering van al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn uitgeprobeerd.” Maw, We hebben voorzitters en investeerders gehad, de leiders waren fascistisch, communistisch en ruikten naar bananenrepubliekleiders. Wessels was onze sheikh en suikeroom, samen met zijn broer, die hadden affiniteit. Ook bij Feyenoord blijken 'De Vrienden' veel invloed te hebben en lijkt het op een Jacob Zuma type regering, zogenaamd niet corrupt en zogenaamd democratisch. Red Bull komt met 1 doel. Branding. Die zijn eerlijk in hun businessmodel en hebben succes als hoogste agendapunt. Met RB weet je wat je hebt en weet je wat je aan ze hebt. Het is de taak van de achterban om Twente in de volksmond te houden, het is de taak van de SV om een identiteit te creeeren die naar de harten van de Twentenaar ligt. Noem het evolutie, noem het progressief leven/denken, noem het survival of the fittest. Vroeger was ik een puber met puisten, toen transformeerde ik naar een jonge vlotte gespierde adonis. Nu, als dertiger, zal ik mij wederom uitvinden. Ik wil mijn karakter behouden maar wel progressie maken in het leven, stilstand is achteruitgang en zonder aanpassingen loop ik het gevaar een fatsige adonis met mid-life crisis te worden, iemand die ooit iets voorstelde maar is gestopt met zichzelf te ontwikkelen. Laat FCT niet de 50 jarige stumper zijn die door familieleden uitgelachen wordt.
    RB hanteert eenzelfde sportklimaat als de Duitse voetbalbond sinds de nieuwe en succesvolle aanpak en beleid daar. Wordt heel positief over geschreven door deskundigen.
  • 14 Feb 2018 om 17:17
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:52
      Voor wie levert de club dan meer op ? Een investeerder betaalt 0,0 , die neemt heel simpel de balans over. Dat was het.
    De investeerder investeert veel meer, maar de waarde is op dit moment 0,0... dat is helemaal waar.... Een verkoop op het juiste moment levert de schuldeisers (Garantsteller) in elk geval meer zekerheid op.....
  • 14 Feb 2018 om 17:16
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:47
      Hallo TC, ik heb over het hele gedoe met hoe het verder moet met FC Twente al vaak nagedacht en met een aantal mensen besproken. Het is allemaal zeer dubbel. Het heeft veel met sentiment te maken. Neem morgen de 10 Km. op de O S. Stel T.J. Bloemen wint, eigenlijk een nederlander maar ik zeg heel eerlijk, ik zou teleurgesteld zijn, omdat Kramer dan niet zou winnen, dus een echte nederlander. Ik heb zoveel met Twente meegemaakt, dat als Twente in vreemde handen zou komen, ik mij afvraag of het dan nog mijn club is. Ik zeg je heel eerlijk en heel duidelijk nee, het is dan niet meer mijn club. Ik zou dan ook zeker niet de (fin.) inspanningen meer leveren die ik nu wel doe. Ik weet dat ik niet verstandig redeneer en zoals de situatie nu is, ben je echt bij degradatie maar ook bij lijfsbehoud grote bedragen nodig om als club weer een behoorlijke rol te kunnen spelen. Daarom mijn suggestie van de vorige week hier nogmaals, verkoop 40 % van de aandelen aan rijke en tevens echte Twentenaren voor 20 milj. Daarnaast verstrekken die mensen een achtergestelde lening van 10 milj. Dan proberen om van alle geldverstrekkers, behalve de banken, af te komen door bijv. 60-70 % terug te betalen, als ze daarmee akkoord gaan. Je kunt dit echter pas proberen als je zeker bent dat je niet degradeert en JvH niet meer de baas speelt. Niemand van de mensen/bedrijven die ik ken, gaan grote bedragen investeren met JvH aan het roer, maar dat kun je oplossen. En ja, je hebt gelijk, bij degradatie is Twente failliet of een schimmig figuur kan de club opkopen. Dat laatste geloof ik niet, want dan moeten ook de schulden worden overgenomen. Ik denk als het werkelijk niet meer mogelijk zou zijn voor Twente om te overleven en we niet degraderen, blijft alleen mijn voorstel over of een investeerder als RB. Mocht dat werkelijk gebeuren, dat leg ik mij daarbij neer, maar een stukje gestorven ben ik dan wel.
    "maar een stukje gestorven ben ik dan wel".

    Een hele mooie en vooral passende uitspraak ANS, want zo zal het voor velen van ons voelen. Je ontkomt echter niet meer aan de (r)evolutie in de topsport. FC Twente is al heel lang niet meer "van ons" zoals je weet. Tevens moeten wij niet egoïstisch zijn en kijken naar de volgende generatie supporters. Zij die straks staan te popelen om de tribunes te bevolken. Om die tribunes weer enigszins vol te krijgen....ook met sponsoren, ben je 100% afhankelijk van entertainment en successen. Successen heb je nodig om de 'successupporters' terug te halen. Hiermee heeft elke club te maken zoals je weet, maar elke club heeft deze inkomsten evengoed nodig.

    Leuk is het niet....de realiteit echter wel. Over 10 jaar zal een enkele club nog op 'eigen benen' kunnen staan, en zullen de meeste clubs in handen zijn van één of meerdere investeerder(s) omdat zij de financiën niet zonder 'hulp' op de rails (kunnen) krijgen.
  • 14 Feb 2018 om 17:14
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:47
      Hallo TC, ik heb over het hele gedoe met hoe het verder moet met FC Twente al vaak nagedacht en met een aantal mensen besproken. Het is allemaal zeer dubbel. Het heeft veel met sentiment te maken. Neem morgen de 10 Km. op de O S. Stel T.J. Bloemen wint, eigenlijk een nederlander maar ik zeg heel eerlijk, ik zou teleurgesteld zijn, omdat Kramer dan niet zou winnen, dus een echte nederlander. Ik heb zoveel met Twente meegemaakt, dat als Twente in vreemde handen zou komen, ik mij afvraag of het dan nog mijn club is. Ik zeg je heel eerlijk en heel duidelijk nee, het is dan niet meer mijn club. Ik zou dan ook zeker niet de (fin.) inspanningen meer leveren die ik nu wel doe. Ik weet dat ik niet verstandig redeneer en zoals de situatie nu is, ben je echt bij degradatie maar ook bij lijfsbehoud grote bedragen nodig om als club weer een behoorlijke rol te kunnen spelen. Daarom mijn suggestie van de vorige week hier nogmaals, verkoop 40 % van de aandelen aan rijke en tevens echte Twentenaren voor 20 milj. Daarnaast verstrekken die mensen een achtergestelde lening van 10 milj. Dan proberen om van alle geldverstrekkers, behalve de banken, af te komen door bijv. 60-70 % terug te betalen, als ze daarmee akkoord gaan. Je kunt dit echter pas proberen als je zeker bent dat je niet degradeert en JvH niet meer de baas speelt. Niemand van de mensen/bedrijven die ik ken, gaan grote bedragen investeren met JvH aan het roer, maar dat kun je oplossen. En ja, je hebt gelijk, bij degradatie is Twente failliet of een schimmig figuur kan de club opkopen. Dat laatste geloof ik niet, want dan moeten ook de schulden worden overgenomen. Ik denk als het werkelijk niet meer mogelijk zou zijn voor Twente om te overleven en we niet degraderen, blijft alleen mijn voorstel over of een investeerder als RB. Mocht dat werkelijk gebeuren, dat leg ik mij daarbij neer, maar een stukje gestorven ben ik dan wel.
    Kortom...de spil in dit hele verhaal is oons Jantje. Zolang hij er zit zal er geen vooruitgang zijn bij onze club en zolang hij stront in zijn oren én zijn ogen heeft zullen er geen vermogende Twentenaren/bedrijven investeren in onze club. Jan heeft ook al aangegeven de club niet te willen verpatsen aan RB of aan een andere commerciele club omdat we al "gedragen worden" door de hele regio. Zolang die kale er de scepter zwaait is het dus pas op de plaats. Op naar juli 2019.....
  • 14 Feb 2018 om 17:12
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:06
      Dus een beetje als RB Vogido overneemt ipv Twente
    Yep, stadion kunnen ze dan overnemen als FC Twente failliet is, lijkt me voor RB de meest goedkope situatie. Die hebben laten zien wel over geduld te bezitten.
  • 14 Feb 2018 om 17:06
    • Quote van 14 Feb 2018 om 17:01
      RasenBallsport Leipzig is toch totaal niet te vergelijken? Die hebben een licentie overgenomen van een 5e klasser en zijn van daaruit gaan bouwen in 2009.
    Dus een beetje als RB Vogido overneemt ipv Twente
  • 14 Feb 2018 om 17:03
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:42
      Ik ben al mijn hele leven supporter van FC Twente, ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Dat geldt denk ik voor de meesten hier. Dan is juichen voor een andere club bij een faillissement absoluut niet aan de orde1
    Voor mij geldt hetzelfde Mad-ness. Voor mij bestaat alleen FC Twente, of misschien straks wel Red Bull Enschede. Gewoon omdat ik mezelf herken tussen deze supporters.

    Edoch zullen er ook supporters zijn die wel naar Almelo of Zwolle gaan....gewoon....omdat zij van het spelletje op zich houden in de ere-divisie. Zoveel mensen....zoveel smaken....vergelijkbaar met een ijsje van Van der Poel. Voor ieder persoon een keuze uit legio smaken, waarbij sommigen toch jaar in jaar uit 1 smaak....of meerdere bolletjes ijs willen waarbij ze toch heel specifiek voor 3 herkenbare smaken kiezen....
  • 14 Feb 2018 om 17:01
    RasenBallsport Leipzig is toch totaal niet te vergelijken? Die hebben een licentie overgenomen van een 5e klasser en zijn van daaruit gaan bouwen in 2009.
  • 14 Feb 2018 om 16:58
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:10
      wat zegt jvh nou in dit stukje? :) en dan is jouw conclusie het tegenovergestelde? :)
    Wie zegt dat JvH de waarheid spreekt misschien is Jan ook wel lid van de VVD daar schijnen ze ook goed te zijn in liegen
  • 14 Feb 2018 om 16:52
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:39
      Een verkoop van welk percentage dan ook lijkt me wat prematuur.... Eerst intern de shit opruimen en dan de toko verkopen levert meer op, dan nu in de verkoop zetten tegen een te lage waarde.....Er moet flink wat geld in gestopt worden? Waarom om heel snel naar de subtop te gaan? Zonder degelijke jeugdopleiding, scouting, technisch management, commercieel plan? Op basis van welke clubstrategie? Allemaal geïnitieerd door gerealiseerd slecht management en paniekvoetbal wegens mogelijke degradatie?
    Voor wie levert de club dan meer op ? Een investeerder betaalt 0,0 , die neemt heel simpel de balans over. Dat was het.
  • 14 Feb 2018 om 16:47
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:23
      Hallo ANS,

      jij weet ook dat Nederlandse bedrijven zich de vingers niet gaan branden aan FC Twente. Een breed draagvlak klinkt mooi en sentimenteel, maar in de praktijk gaat dit nu niet meer gebeuren omdat FC Twente op sterven na dood is. Hoeveel kapitaal moet er jaarlijks in de club gepompt worden zodat de club vooral qua entertainment aantrekkelijk blijft voor toeschouwers en sponsoren?

      Natuurlijk wil Jan het liefst geen buitenlandse opkoper, want dan gaat de schop in de organisatie en is de kans zeer groot dat Jan ook vroegtijdig uit de club 'gewipt' wordt.

      Jij beaamde het al vaker; "Bij degradatie is FC Twente failliet", en stel dat FC Twente degradeert.....wat dan? Dan kan elk schimmig figuur de club opkopen......toch?

      Red Bull heeft in het verleden al eens interesse getoond in opkopen als we Joop destijds mochten geloven. Dan zou ik zeggen....bel vanuit de club met de contactpersoon van Red Bull in Nederland en ga om de tafel zitten. Elke....welke investeerder dan ook laat zich echter niet afschepen met een percentage van 49% aan aandelen nu FC Twente noodlijdend is, en dus zal FC Twente "geen baas meer zijn in eigen huis", en dat is misschien ook maar beter als je ziet dat die "baas" er in mijn optiek al jarenlang een enorme puinhoop van maakt.....
    Hallo TC, ik heb over het hele gedoe met hoe het verder moet met FC Twente al vaak nagedacht en met een aantal mensen besproken. Het is allemaal zeer dubbel. Het heeft veel met sentiment te maken. Neem morgen de 10 Km. op de O S. Stel T.J. Bloemen wint, eigenlijk een nederlander maar ik zeg heel eerlijk, ik zou teleurgesteld zijn, omdat Kramer dan niet zou winnen, dus een echte nederlander. Ik heb zoveel met Twente meegemaakt, dat als Twente in vreemde handen zou komen, ik mij afvraag of het dan nog mijn club is. Ik zeg je heel eerlijk en heel duidelijk nee, het is dan niet meer mijn club. Ik zou dan ook zeker niet de (fin.) inspanningen meer leveren die ik nu wel doe. Ik weet dat ik niet verstandig redeneer en zoals de situatie nu is, ben je echt bij degradatie maar ook bij lijfsbehoud grote bedragen nodig om als club weer een behoorlijke rol te kunnen spelen. Daarom mijn suggestie van de vorige week hier nogmaals, verkoop 40 % van de aandelen aan rijke en tevens echte Twentenaren voor 20 milj. Daarnaast verstrekken die mensen een achtergestelde lening van 10 milj. Dan proberen om van alle geldverstrekkers, behalve de banken, af te komen door bijv. 60-70 % terug te betalen, als ze daarmee akkoord gaan. Je kunt dit echter pas proberen als je zeker bent dat je niet degradeert en JvH niet meer de baas speelt. Niemand van de mensen/bedrijven die ik ken, gaan grote bedragen investeren met JvH aan het roer, maar dat kun je oplossen. En ja, je hebt gelijk, bij degradatie is Twente failliet of een schimmig figuur kan de club opkopen. Dat laatste geloof ik niet, want dan moeten ook de schulden worden overgenomen. Ik denk als het werkelijk niet meer mogelijk zou zijn voor Twente om te overleven en we niet degraderen, blijft alleen mijn voorstel over of een investeerder als RB. Mocht dat werkelijk gebeuren, dat leg ik mij daarbij neer, maar een stukje gestorven ben ik dan wel.
  • 14 Feb 2018 om 16:45
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:59
      Goed betoog.

      +1
    Jup en zo ist, Beste optie is gewoon Red Bull, maar die willen ze niet, is de hele kliek dan zo bang voor hun eigen hachie, kan mij dat nu schelen of het RB Twente gaat heten, de kleur blijft rood, en onze songs van af de tribune zullen altijd Fc twente in de texten houden, misschien wil Red Bull ook nog wel een speciaal logo voor Twente maken wie weet wat er mogelijk is, een stijgerend ros en aan de andere kant een briesende stier, zulke logo's gaan er zeker komen gemaakt door echte supporters, dus wie maakt zich nu zorgen over deze deal, ik meen het Red Bull zou het beste zijn wat Twente kan overkomen, zowel voor de supporters als voor de club, kijk de voorbeelden: Salzburg en Leipzig, hebben sinds Red Bull een geweldige boost gekregen, en zeg nu eens eerlijk, ik vind de Red Bull Arena een stuk beter en dreigender klinken dan de Grolsch veste, maar goed, ik had het weken geleden al gezegd, dat Red Bull wel weer aan de deur zal kloppen, of dat Twente iets in die richtig ging doen, nu maar hopen op een juiste partner, mijn voorkeur is echt Red Bull. Er zou een Poll moeten komen over Red Bull, ik denk dat de uitkomst voor Fc Twente nogal verassend zal zijn, wie wil er nu niet structureel meedoen id de top van de eredivisie en vaker europees voetbal, in deze tijd moet je het gewoon op die manier doen, anders loop je gewoon achter de feiten aan, en gaan clubjes als Zwolle of Heracles nog zulke deals maken, en dan? lopen we achteruit hier, dat Jan Van Halst zo stellig is net als Joop destijds is gewoon de angst om zijn eigen hachie net als de rest bij Twente, ik zeg het nog maar eens, Red Bull is het beste wat je kan overkomen, niet zo'n schimmige rus of andere belchinees investeerder, of een sjeik, nope een sponsor met een brede goede naam.
  • 14 Feb 2018 om 16:42
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:35
      Precies, bij een faillissement kun je dus shaken. De één zal naar Almelo gaan om daar te juichen, een ander naar Zwolle voor de 'blauwvingers'.

      Kom op Jan, ik weet dat je vaak meesleest om de opinie een beetje te peilen. Doe nou eens 1 keer iets goeds voor de club en pak die telefoon. Schroom niet en bel met Red Bull. ;)
    Ik ben al mijn hele leven supporter van FC Twente, ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Dat geldt denk ik voor de meesten hier. Dan is juichen voor een andere club bij een faillissement absoluut niet aan de orde1
  • 14 Feb 2018 om 16:39
    Een verkoop van welk percentage dan ook lijkt me wat prematuur.... Eerst intern de shit opruimen en dan de toko verkopen levert meer op, dan nu in de verkoop zetten tegen een te lage waarde.....Er moet flink wat geld in gestopt worden? Waarom om heel snel naar de subtop te gaan? Zonder degelijke jeugdopleiding, scouting, technisch management, commercieel plan? Op basis van welke clubstrategie? Allemaal geïnitieerd door gerealiseerd slecht management en paniekvoetbal wegens mogelijke degradatie?
  • 14 Feb 2018 om 16:36
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:21
      Ja, die vervalt.
    Betekent volgens mij niet dat je geen nieuwe kan krijgen. Ik weet niet hoe waarschijnlijk dat is....
  • 14 Feb 2018 om 16:35
    • Quote van 14 Feb 2018 om 16:21
      Ja, die vervalt.
    Precies, bij een faillissement kun je dus shaken. De één zal naar Almelo gaan om daar te juichen, een ander naar Zwolle voor de 'blauwvingers'.

    Kom op Jan, ik weet dat je vaak meesleest om de opinie een beetje te peilen. Doe nou eens 1 keer iets goeds voor de club en pak die telefoon. Schroom niet en bel met Red Bull. ;)
  • 14 Feb 2018 om 16:21
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:28
      Je zou als club juist de noodzaak voor moeten zijn ANS. Het is 2 minuten voor 12 en degradatie dreigt. Je moet hoe dan ook de proflicentie zien te behouden als voetbalclub. Deze vervalt bij een faillissement....toch?
    Ja, die vervalt.
  • 14 Feb 2018 om 16:10
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:12
      Ik vind alles prima zo lang ze maar niet aan de clubkleuren, logo etc. gaan sleutelen naam van het stadion mogen ze wat mij betreft wel veranderen als we daar rijker van worden. Aldo en Joop mogen nooit meer bij FCT komen in welke functie dan ook die straf hebben ze gekregen en terecht. We zullen dus eerder buitenlandse sponsoren/aandeelhouders krijgen Allianz, Fly Emirates, Gazprom, Red Bull etc.
    wat zegt jvh nou in dit stukje? :) en dan is jouw conclusie het tegenovergestelde? :)
  • 14 Feb 2018 om 15:58
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:53
      Ik verbeter jou? Interessant.... alleen enige aanvulling naar oude gerenommeerde clubs uit de "neue Bundesländer"..... Natuurlijk hoorde West-Berlijn niet bij de DDR.... maar was wel een eiland er midden in.... Na de Wende had het zeker ook daar een impact in het sportieve geheel....
    En dat wist ik natuurlijk allemaal niet. Dus heeeeel erg bedankt.
  • 14 Feb 2018 om 15:53
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:36
      Als het klopt, waarom verbeter je mij dan nog? Volledig overbodig. En west berlijn hoorde niet bij de voormalige DDR, waar ik het over had.
    Ik verbeter jou? Interessant.... alleen enige aanvulling naar oude gerenommeerde clubs uit de "neue Bundesländer"..... Natuurlijk hoorde West-Berlijn niet bij de DDR.... maar was wel een eiland er midden in.... Na de Wende had het zeker ook daar een impact in het sportieve geheel....
  • 14 Feb 2018 om 15:49
    • Quote van 14 Feb 2018 om 14:30
      Goed punt. Laat ik het dan zo zeggen: Geen enkele Tukker gaat vrijwillig Heracles supporteren, de JPL valt amper voetbal te noemen, en de amateurs hoeven we het niet over te hebben. RB heeft blijkbaar ooit met FCT gesproken, en er is dus gewoon onderzoek gedaan in de vorm van een feasibility study of wat dan ook. Zulke gesprekken voeren ze niet zomaar. Wat mij betreft is RB de topkandidaat want Chinezen zijn niet te vertrouwen en hebben een autocratische cultuur die clashed met de Westerse empowerment cultuur. Russen, nooit Vitesse 2.0. Olie Sheikhs zijn labiel en werken niet naar Westers model (de grote sponsoren als Etihad en Emirates uitgezonderd), we hebben in Engeland gezien hoe Egyptenaren clubs hebben verkracht. Koreaanse of Japanse sponsorship slaat nergens op. En dan alle andere voorbeelden Roda, Fortuna etc... allemaal niet gewenst, wat mij betreft.
    Ben het nog niet met je eens wat de Chinezen en Arabieren betreft.... Daar zitten best gerenomeerde partijen tussen, die met een visie in de Nederlandse competitie zouden willen stappen.... De Chinezen omdat ze een koppeling willen tussen de NL-voetbalschool en de Chinese voetbalscholen (wordt groot gesubsidieerd door de Chinese regering), je hebt gelijk dat het een totaal andere cultuur betreft, waar je mee moet kunnen werken. Ook bij de Arabische vermogende partijen, heb je bedrijven met visie. Bv de Qatar Foundation, de Al Ghurair familie zijn goede voorbeelden.... NL is erg goedkoop voor dit soort partijen om in te stappen.... Dus om alles over 1 kam te scheren, is wel erg simpel.....
  • 14 Feb 2018 om 15:36
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:31
      Klopt: Dynamo Dresden, Union Berlin zitten in de 2. Liga; Karl Zeiss Jena in de 3. Liga; Energie Cottbus, Lokomotive Leipzig zelfs in de Oberliga..... Alleen Herta BSC uit het oude West Berlijn zit nog in de bundesliga.... Is het verder niet verstandiger om eerst de grootste sores achter de rug te hebben, i.p.v. te "vluchten" in de armen van een "grote investeerder"?
    Als het klopt, waarom verbeter je mij dan nog? Volledig overbodig. En west berlijn hoorde niet bij de voormalige DDR, waar ik het over had.
  • 14 Feb 2018 om 15:31
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:52
      Jij vergeet een belangrijk detail. In de gehele voormalige DDR was er geen enkele bundesliga club meer, dus ook niet in Leipzig. RB Leipzig is in principe een geheel nieuwe club, zonder verleden en dus ook zonder sentimenten van vroegere tijden. Dat is een groot verschil met FC Twente. Wel ben ik er van overtuigd dat FC Twente een grote kapitaal injectie nodig heeft, op welke manier dan ook.
    Klopt: Dynamo Dresden, Union Berlin zitten in de 2. Liga; Karl Zeiss Jena in de 3. Liga; Energie Cottbus, Lokomotive Leipzig zelfs in de Oberliga..... Alleen Herta BSC uit het oude West Berlijn zit nog in de bundesliga.... Is het verder niet verstandiger om eerst de grootste sores achter de rug te hebben, i.p.v. te "vluchten" in de armen van een "grote investeerder"?
  • 14 Feb 2018 om 15:31
    Waarom komt dit nu in de media? Kwam dit ineens ter sprake tijdens een interview, is er expliciet naar gevraagd of speelt er momenteel iets waardoor er geïnformeerd is bij Jan? Eerder deze week al wat geruchten in deze richting, het lijkt mij dan niet heel onwaarschijnlijk dat er al iets speelt. Heeft iemand hier meer informatie over? Het is triest dat zo'n stap nodig is om (fatsoenlijk) in leven te blijven. Hopen op een goede afloop en dat Twente wel gewoon Twente blijft qua naam, al dan niet met een toevoeging van het bedrijf, maar vooral qua logo en clubkleuren.
  • 14 Feb 2018 om 15:29
    Ik kan me eigenlijk ook in alle reacties van BAM wel vinden. +1
  • 14 Feb 2018 om 15:28
    • Quote van 14 Feb 2018 om 15:10
      Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Mocht een verkoop noodzakelijk blijken, dan is RB veruit de beste kandidaat.
    Je zou als club juist de noodzaak voor moeten zijn ANS. Het is 2 minuten voor 12 en degradatie dreigt. Je moet hoe dan ook de proflicentie zien te behouden als voetbalclub. Deze vervalt bij een faillissement....toch?
  • 14 Feb 2018 om 15:23
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:52
      Jij vergeet een belangrijk detail. In de gehele voormalige DDR was er geen enkele bundesliga club meer, dus ook niet in Leipzig. RB Leipzig is in principe een geheel nieuwe club, zonder verleden en dus ook zonder sentimenten van vroegere tijden. Dat is een groot verschil met FC Twente. Wel ben ik er van overtuigd dat FC Twente een grote kapitaal injectie nodig heeft, op welke manier dan ook.
    Hallo ANS,

    jij weet ook dat Nederlandse bedrijven zich de vingers niet gaan branden aan FC Twente. Een breed draagvlak klinkt mooi en sentimenteel, maar in de praktijk gaat dit nu niet meer gebeuren omdat FC Twente op sterven na dood is. Hoeveel kapitaal moet er jaarlijks in de club gepompt worden zodat de club vooral qua entertainment aantrekkelijk blijft voor toeschouwers en sponsoren?

    Natuurlijk wil Jan het liefst geen buitenlandse opkoper, want dan gaat de schop in de organisatie en is de kans zeer groot dat Jan ook vroegtijdig uit de club 'gewipt' wordt.

    Jij beaamde het al vaker; "Bij degradatie is FC Twente failliet", en stel dat FC Twente degradeert.....wat dan? Dan kan elk schimmig figuur de club opkopen......toch?

    Red Bull heeft in het verleden al eens interesse getoond in opkopen als we Joop destijds mochten geloven. Dan zou ik zeggen....bel vanuit de club met de contactpersoon van Red Bull in Nederland en ga om de tafel zitten. Elke....welke investeerder dan ook laat zich echter niet afschepen met een percentage van 49% aan aandelen nu FC Twente noodlijdend is, en dus zal FC Twente "geen baas meer zijn in eigen huis", en dat is misschien ook maar beter als je ziet dat die "baas" er in mijn optiek al jarenlang een enorme puinhoop van maakt.....
  • 14 Feb 2018 om 15:12
    Ik vind alles prima zo lang ze maar niet aan de clubkleuren, logo etc. gaan sleutelen naam van het stadion mogen ze wat mij betreft wel veranderen als we daar rijker van worden. Aldo en Joop mogen nooit meer bij FCT komen in welke functie dan ook die straf hebben ze gekregen en terecht. We zullen dus eerder buitenlandse sponsoren/aandeelhouders krijgen Allianz, Fly Emirates, Gazprom, Red Bull etc.
  • 14 Feb 2018 om 15:10
    • Quote van 14 Feb 2018 om 14:30
      Goed punt. Laat ik het dan zo zeggen: Geen enkele Tukker gaat vrijwillig Heracles supporteren, de JPL valt amper voetbal te noemen, en de amateurs hoeven we het niet over te hebben. RB heeft blijkbaar ooit met FCT gesproken, en er is dus gewoon onderzoek gedaan in de vorm van een feasibility study of wat dan ook. Zulke gesprekken voeren ze niet zomaar. Wat mij betreft is RB de topkandidaat want Chinezen zijn niet te vertrouwen en hebben een autocratische cultuur die clashed met de Westerse empowerment cultuur. Russen, nooit Vitesse 2.0. Olie Sheikhs zijn labiel en werken niet naar Westers model (de grote sponsoren als Etihad en Emirates uitgezonderd), we hebben in Engeland gezien hoe Egyptenaren clubs hebben verkracht. Koreaanse of Japanse sponsorship slaat nergens op. En dan alle andere voorbeelden Roda, Fortuna etc... allemaal niet gewenst, wat mij betreft.
    Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Mocht een verkoop noodzakelijk blijken, dan is RB veruit de beste kandidaat.
  • 14 Feb 2018 om 14:30
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:52
      Jij vergeet een belangrijk detail. In de gehele voormalige DDR was er geen enkele bundesliga club meer, dus ook niet in Leipzig. RB Leipzig is in principe een geheel nieuwe club, zonder verleden en dus ook zonder sentimenten van vroegere tijden. Dat is een groot verschil met FC Twente. Wel ben ik er van overtuigd dat FC Twente een grote kapitaal injectie nodig heeft, op welke manier dan ook.
    Goed punt. Laat ik het dan zo zeggen: Geen enkele Tukker gaat vrijwillig Heracles supporteren, de JPL valt amper voetbal te noemen, en de amateurs hoeven we het niet over te hebben. RB heeft blijkbaar ooit met FCT gesproken, en er is dus gewoon onderzoek gedaan in de vorm van een feasibility study of wat dan ook. Zulke gesprekken voeren ze niet zomaar. Wat mij betreft is RB de topkandidaat want Chinezen zijn niet te vertrouwen en hebben een autocratische cultuur die clashed met de Westerse empowerment cultuur. Russen, nooit Vitesse 2.0. Olie Sheikhs zijn labiel en werken niet naar Westers model (de grote sponsoren als Etihad en Emirates uitgezonderd), we hebben in Engeland gezien hoe Egyptenaren clubs hebben verkracht. Koreaanse of Japanse sponsorship slaat nergens op. En dan alle andere voorbeelden Roda, Fortuna etc... allemaal niet gewenst, wat mij betreft.
  • 14 Feb 2018 om 14:22
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:30
      Kunnen we niet Doyen terugnemen?
    Ga jij maar lekker met je Arabische barbies spelen en laat de grote mensen hier aan het woord.
  • 14 Feb 2018 om 14:02
    Verkopen? Dan is FC Twente FC Twente niet meer....
  • 14 Feb 2018 om 13:59
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:33
      Vw is ook een gevestigde naam of niet en moet je kijken waar Wolfsburg en Braunschweig nu ronddobberen. En iedereen heeft het over Red Bull, maar dit heb ik nog nooit van Twente zelf gehoord, maar ik mag het mis hebben. Daarnaast hebben zij een dikke vinger in de pap vwb het stallen van spelers. Je bent geen baas meer in eigen huis en dat moet je niet willen. Laat bedrijven hun bijdrage leveren, geef ze de beste stoel, maar geen inmenging.
    Zo ist het maar net!!!!
  • 14 Feb 2018 om 13:52
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:42
      Case-studies wijzen dit uit, neem bezoekersaantallen. 16/17 RB Leipzig tot 704.720 avergae 41.454. En dan in 14/15 in de 2. 425.417 Average 25.025 . Verdubbelling van de bezettingsgraad. Hoezo geen animo? leg goed voetbal op de mat en de mensen komen vanzelf. In Twente houden we ervan om gehaat te worden. Perfect dus RB twente, RB is in heel duitsland gehaat. Phillips mag PSV dragen maar RB FCT niet? Onzin. Wat is het verschil tussen een sponsor die een club bijstaat als het goed gaat (zoals Bayern) of een sponsor die een club van niets iets maakt? Het wij tegen iedereen zal door de komst van RB enkel sterker worden. Meer haat richting ons. Wat dat betreft een match made in heaven. Een Ros met hoorns. Voor mij is het heel simpel. Hoe langer je wacht met kapitaalkrachtige mensen of een groot sportsconcern bij FCT betrekken, hoe groter de kans dat Groningen, Heracles, Zwolle dit gaan doen. Blijven wij aanmodderen, dan gaan we elke 10 jaar financieel of sportief op onze bek. Zoals onze geschiedenis dicteert. En gezien wij tot 2042 onder curatele staan denk ik niet dat als het nogmaals fout gaat dat we dan zomaar even gered zullen worden. Staatssteun = OP!
    Jij vergeet een belangrijk detail. In de gehele voormalige DDR was er geen enkele bundesliga club meer, dus ook niet in Leipzig. RB Leipzig is in principe een geheel nieuwe club, zonder verleden en dus ook zonder sentimenten van vroegere tijden. Dat is een groot verschil met FC Twente. Wel ben ik er van overtuigd dat FC Twente een grote kapitaal injectie nodig heeft, op welke manier dan ook.
  • 14 Feb 2018 om 13:50
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:30
      Kunnen we niet Doyen terugnemen?
    Als jij je graag door een Nigeriaanse Yahoo Prins in de bips laat roeren..... vooral doen!
  • 14 Feb 2018 om 13:42
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:24
      Dit zijn allemaal aannames BAM.
    Case-studies wijzen dit uit, neem bezoekersaantallen. 16/17 RB Leipzig tot 704.720 avergae 41.454. En dan in 14/15 in de 2. 425.417 Average 25.025 . Verdubbelling van de bezettingsgraad. Hoezo geen animo? leg goed voetbal op de mat en de mensen komen vanzelf. In Twente houden we ervan om gehaat te worden. Perfect dus RB twente, RB is in heel duitsland gehaat. Phillips mag PSV dragen maar RB FCT niet? Onzin. Wat is het verschil tussen een sponsor die een club bijstaat als het goed gaat (zoals Bayern) of een sponsor die een club van niets iets maakt? Het wij tegen iedereen zal door de komst van RB enkel sterker worden. Meer haat richting ons. Wat dat betreft een match made in heaven. Een Ros met hoorns. Voor mij is het heel simpel. Hoe langer je wacht met kapitaalkrachtige mensen of een groot sportsconcern bij FCT betrekken, hoe groter de kans dat Groningen, Heracles, Zwolle dit gaan doen. Blijven wij aanmodderen, dan gaan we elke 10 jaar financieel of sportief op onze bek. Zoals onze geschiedenis dicteert. En gezien wij tot 2042 onder curatele staan denk ik niet dat als het nogmaals fout gaat dat we dan zomaar even gered zullen worden. Staatssteun = OP!
  • 14 Feb 2018 om 13:41
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:24
      Dit zijn allemaal aannames BAM.
    Leipzig wordt nu over het algemeen gewoon gerespecteerd door onze buren, en dat terwijl de overgenomen club niet eens betaald voetal speelde vooraf. Wil niet zeggen dat ik het zie zitten, maar als het niet anders kan zou ik er wel zeker achter staan
  • 14 Feb 2018 om 13:39
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:41
      Van mij mag Red Bull de club overnemen, kijk eens naar RB Leipzig en RB Salzburg, spelen nu nog beide in de Europa cup, RB Twente zou zeker niet misstaan, ik weet wel dat ik veel negatieve reacties hier op krijg, maar willen we de komende jaren nog een rol van betekenis spelen, dan komen we er niet onderuit!
    Hoi henk, Dan mag je wel even bedenken wat die "rb" in je rb twente zou moeten betekenen. Aangezien red bull niet mag als je europa ambities hebt
  • 14 Feb 2018 om 13:36
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:30
      Kunnen we niet Doyen terugnemen?
    Dan heb jij totaal niet begrepen toen der tijd waar doyen voor staat, en wat we er mee hebben verloren.
  • 14 Feb 2018 om 13:34
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:26
      Niets.
    Zeker wel.
  • 14 Feb 2018 om 13:30
    Kunnen we niet Doyen terugnemen?
  • 14 Feb 2018 om 13:26
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:20
      Mochten er een partij of partijen interesse hebben in de aankoop van aandelen van FC Twente, dan gaat dat geheel buiten Jan van Halst en Erik Velderman om. Die hebben daarop geen enkele invloed. De beslissing daarover wordt genomen door het Stichtings bestuur in samenspraak met de RvC. Natuurlijk wordt e.e.a. met de directie besproken maar die hebben geen enkele beslissings bevoegdheid.
    Van Halst is natuurlijk wel het klankbord van de RVC/SB, ofwel FCT. Maar goed, wat je zegt klopt. Zit er nu eentje in Bussum FCT op E-bay te smijten......
  • 14 Feb 2018 om 13:24
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:08
      RB Twente zal in eerste instantie door een XX% mensen als de duivel gezien worden, binnen de harde kern zal er wat kritiek zijn, en zelfs een klein deel zal willen afsplitsen. Zodra men ziet dat RB serieus en prestatiegericht is en weldegelijk succes zal boeken, dan zal de publieke opninie bijdraaien en zullen mensen terugkeren en het verlies op het geheel minder dan 5% zijn. Kwestie van gewenning.
    Dit zijn allemaal aannames BAM.
  • 14 Feb 2018 om 13:20
    • Quote van 14 Feb 2018 om 13:05
      Ah kijk. Hier een puntje waar veel mensen even niet aan denken. Scenarios en draaiboeken. Niet zomaar zeggen dat mensen liegen. Wat het management doet en hoort te doen is draaiboeken op basis van verschillende scenarios klaar te hebben en zich op de toekomst anticiperen. Daar hoeven Jan en Eric zich niet over uit te laten, want dat is namelijk onprofessioneel en altijd nadelig voor de club.
    Mochten er een partij of partijen interesse hebben in de aankoop van aandelen van FC Twente, dan gaat dat geheel buiten Jan van Halst en Erik Velderman om. Die hebben daarop geen enkele invloed. De beslissing daarover wordt genomen door het Stichtings bestuur in samenspraak met de RvC. Natuurlijk wordt e.e.a. met de directie besproken maar die hebben geen enkele beslissings bevoegdheid.
  • 14 Feb 2018 om 13:20
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:22
      Ik heb het stuk in de VI niet gelezen. Maar
      JvH geeft wel aan dat ze pertinent Nee zeggen tegen een onbekende buitenlandse
      partij. Wat verstaat Twente onder buitenlandse partijen die zij dan WEL kennen.
      Hebben we het dan over grote bedrijven als LukOil, Gazprom of ROSNEFT. Maar ook
      Red Bull is een partij die Twente kent. Of geeft Twente de ruimte aan Merab
      Jordania, een investeerder die ze kennen. Welke partijen hebben affiniteit met
      de club? en partijen waarmee de achterban wat heeft? Gazprom? of hebben we hier
      over een lokale Twentse partij als Thuisbezorgd.nl etc. Dus uit het verhaal
      valt nog niet alles op te maken dat Twente defintief de poorten sluit voor
      buitenlandse investeerders of sponsoring. Die gerucht van Sloetsky komt ook
      niet zomaar aanwaaien. Twente en JvH liegen dus in feite. Ze zijn wel degelijk
      bezig om de aandelen van de club te overhandigen aan een geintresseerde partij.
      Op zicht een goed teken, want dan alleen kan er progressie geboekt worden.
    Twente en Jan van Halst liegen ????Stemmingmakerij die nergens op slaat,totale waanzin opmerking..
  • 14 Feb 2018 om 13:08
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:31
      Maar wat is die progressie waard als je daarvoor je ziel aan de duivel hebt moeten verkopen?
    RB Twente zal in eerste instantie door een XX% mensen als de duivel gezien worden, binnen de harde kern zal er wat kritiek zijn, en zelfs een klein deel zal willen afsplitsen. Zodra men ziet dat RB serieus en prestatiegericht is en weldegelijk succes zal boeken, dan zal de publieke opninie bijdraaien en zullen mensen terugkeren en het verlies op het geheel minder dan 5% zijn. Kwestie van gewenning.
  • 14 Feb 2018 om 13:05
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:22
      Ik heb het stuk in de VI niet gelezen. Maar
      JvH geeft wel aan dat ze pertinent Nee zeggen tegen een onbekende buitenlandse
      partij. Wat verstaat Twente onder buitenlandse partijen die zij dan WEL kennen.
      Hebben we het dan over grote bedrijven als LukOil, Gazprom of ROSNEFT. Maar ook
      Red Bull is een partij die Twente kent. Of geeft Twente de ruimte aan Merab
      Jordania, een investeerder die ze kennen. Welke partijen hebben affiniteit met
      de club? en partijen waarmee de achterban wat heeft? Gazprom? of hebben we hier
      over een lokale Twentse partij als Thuisbezorgd.nl etc. Dus uit het verhaal
      valt nog niet alles op te maken dat Twente defintief de poorten sluit voor
      buitenlandse investeerders of sponsoring. Die gerucht van Sloetsky komt ook
      niet zomaar aanwaaien. Twente en JvH liegen dus in feite. Ze zijn wel degelijk
      bezig om de aandelen van de club te overhandigen aan een geintresseerde partij.
      Op zicht een goed teken, want dan alleen kan er progressie geboekt worden.
    Ah kijk. Hier een puntje waar veel mensen even niet aan denken. Scenarios en draaiboeken. Niet zomaar zeggen dat mensen liegen. Wat het management doet en hoort te doen is draaiboeken op basis van verschillende scenarios klaar te hebben en zich op de toekomst anticiperen. Daar hoeven Jan en Eric zich niet over uit te laten, want dat is namelijk onprofessioneel en altijd nadelig voor de club.
  • 14 Feb 2018 om 13:02
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:26
      Niets.
    punt comma + conclussie aub :-)
  • 14 Feb 2018 om 12:55
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:38
      Hij heeft niet veel woorden nodig voor zijn betoog :-)
    In ieder geval geen valse sentimenten Ket. ;-)
  • 14 Feb 2018 om 12:38
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:59
      Goed betoog.

      +1
    Hij heeft niet veel woorden nodig voor zijn betoog :-)
  • 14 Feb 2018 om 12:31
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:22
      Ik heb het stuk in de VI niet gelezen. Maar
      JvH geeft wel aan dat ze pertinent Nee zeggen tegen een onbekende buitenlandse
      partij. Wat verstaat Twente onder buitenlandse partijen die zij dan WEL kennen.
      Hebben we het dan over grote bedrijven als LukOil, Gazprom of ROSNEFT. Maar ook
      Red Bull is een partij die Twente kent. Of geeft Twente de ruimte aan Merab
      Jordania, een investeerder die ze kennen. Welke partijen hebben affiniteit met
      de club? en partijen waarmee de achterban wat heeft? Gazprom? of hebben we hier
      over een lokale Twentse partij als Thuisbezorgd.nl etc. Dus uit het verhaal
      valt nog niet alles op te maken dat Twente defintief de poorten sluit voor
      buitenlandse investeerders of sponsoring. Die gerucht van Sloetsky komt ook
      niet zomaar aanwaaien. Twente en JvH liegen dus in feite. Ze zijn wel degelijk
      bezig om de aandelen van de club te overhandigen aan een geintresseerde partij.
      Op zicht een goed teken, want dan alleen kan er progressie geboekt worden.
    Maar wat is die progressie waard als je daarvoor je ziel aan de duivel hebt moeten verkopen?
  • 14 Feb 2018 om 12:26
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:46
      En wat is de meerwaarde voor een investeerder om de minderheid in bezit te hebben in de huidige situatie?
    Niets.
  • 14 Feb 2018 om 12:22
    Ik heb het stuk in de VI niet gelezen. Maar
    JvH geeft wel aan dat ze pertinent Nee zeggen tegen een onbekende buitenlandse
    partij. Wat verstaat Twente onder buitenlandse partijen die zij dan WEL kennen.
    Hebben we het dan over grote bedrijven als LukOil, Gazprom of ROSNEFT. Maar ook
    Red Bull is een partij die Twente kent. Of geeft Twente de ruimte aan Merab
    Jordania, een investeerder die ze kennen. Welke partijen hebben affiniteit met
    de club? en partijen waarmee de achterban wat heeft? Gazprom? of hebben we hier
    over een lokale Twentse partij als Thuisbezorgd.nl etc. Dus uit het verhaal
    valt nog niet alles op te maken dat Twente defintief de poorten sluit voor
    buitenlandse investeerders of sponsoring. Die gerucht van Sloetsky komt ook
    niet zomaar aanwaaien. Twente en JvH liegen dus in feite. Ze zijn wel degelijk
    bezig om de aandelen van de club te overhandigen aan een geintresseerde partij.
    Op zicht een goed teken, want dan alleen kan er progressie geboekt worden.
  • 14 Feb 2018 om 11:59
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:20
      Wat JvH hier doet is weer dom lullen. Investeerders met affiniteit. Ik heb een schijthekel aan Johma Salades, een ander weer niet. Dus Aldo per Saldo niet, voor mij. Voor een ander wel. Om even met een dom voorbeeld te beginnen. RB Bestaat vanuit sportief oogpunt. Waar roept de twentenaar nu al jaren en jaren om? Topsportklimaat. Jij draagt twee voorbeelden aan waar dit gerealiseerd is, en zult weldra bakken schijt over je heen krijgen. Daarom sta ik je even bij, als bliksemafleider. Ado, China-drama? Wil je dat, nee? Roda. Vage Rus in een cel in Dubai. Wil je dat? Nee. Elke partij die FCT zal bezitten zal meer affiniteit hebben met commercie dan met FCT zelf. Voetbalclubs komen en gaan. Red Bull is als democratie volgens Winston Churchil. "Niemand beweert dat democratie perfect of alwetend is. Inderdaad, er wordt gezegd dat democratie de slechtste regeringsvorm is, met uitzondering van al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn uitgeprobeerd.” Maw, We hebben voorzitters en investeerders gehad, de leiders waren fascistisch, communistisch en ruikten naar bananenrepubliekleiders. Wessels was onze sheikh en suikeroom, samen met zijn broer, die hadden affiniteit. Ook bij Feyenoord blijken 'De Vrienden' veel invloed te hebben en lijkt het op een Jacob Zuma type regering, zogenaamd niet corrupt en zogenaamd democratisch. Red Bull komt met 1 doel. Branding. Die zijn eerlijk in hun businessmodel en hebben succes als hoogste agendapunt. Met RB weet je wat je hebt en weet je wat je aan ze hebt. Het is de taak van de achterban om Twente in de volksmond te houden, het is de taak van de SV om een identiteit te creeeren die naar de harten van de Twentenaar ligt. Noem het evolutie, noem het progressief leven/denken, noem het survival of the fittest. Vroeger was ik een puber met puisten, toen transformeerde ik naar een jonge vlotte gespierde adonis. Nu, als dertiger, zal ik mij wederom uitvinden. Ik wil mijn karakter behouden maar wel progressie maken in het leven, stilstand is achteruitgang en zonder aanpassingen loop ik het gevaar een fatsige adonis met mid-life crisis te worden, iemand die ooit iets voorstelde maar is gestopt met zichzelf te ontwikkelen. Laat FCT niet de 50 jarige stumper zijn die door familieleden uitgelachen wordt.
    Goed betoog.

    +1
  • 14 Feb 2018 om 11:48
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:37
      Leuke 'wat als': wat als Van der Laan, Munsterman, Trebbe en Ten Hag om tafel gaan en een geweldig bod neerleggen? (lees: ik verwacht niet dat het realistisch is)
    Van der Laan, ja. (Is vermogend en kan fungeren als liquiditeits-suikeroom) Munsterman nee (want die is volgens mij helemaal niet zo vermogend). Trebbe & Ten Hag, ja (waren achtergrondfiguren).
  • 14 Feb 2018 om 11:46
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:35
      Als er een minderheid, dus maximaal 49 % wordt verkocht voor veel geld aan betrouwbare partij(en), daar heeft niemand problemen mee.
    En wat is de meerwaarde voor een investeerder om de minderheid in bezit te hebben in de huidige situatie?
  • 14 Feb 2018 om 11:41
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:39
      Daar kan ik inkomen. Maar wat is de intentie van de club zelf? Meerderheid behouden of bij een goed bod ook meer dan de helft van de hand doen (wat uiteraard interessanter is voor een investeerder)
    Meerderheid behouden, zolang mogelijk.
  • 14 Feb 2018 om 11:39
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:35
      Als er een minderheid, dus maximaal 49 % wordt verkocht voor veel geld aan betrouwbare partij(en), daar heeft niemand problemen mee.
    Daar kan ik inkomen. Maar wat is de intentie van de club zelf? Meerderheid behouden of bij een goed bod ook meer dan de helft van de hand doen (wat uiteraard interessanter is voor een investeerder)
  • 14 Feb 2018 om 11:37
    Leuke 'wat als': wat als Van der Laan, Munsterman, Trebbe en Ten Hag om tafel gaan en een geweldig bod neerleggen? (lees: ik verwacht niet dat het realistisch is)
  • 14 Feb 2018 om 11:35
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:53
      ANS, hoe staan de huidige investeerders en sponsoren hier nu tegenover? Enerzijds biedt het natuurlijk sportief perspectief, maar anderzijds wordt wel 'hun' club uit handen gegeven en is het de vraag of je je daar nog mee kunt identificeren.
    Als er een minderheid, dus maximaal 49 % wordt verkocht voor veel geld aan betrouwbare partij(en), daar heeft niemand problemen mee.
  • 14 Feb 2018 om 11:33
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:20
      Dacht je dan dat Red Bull, geen gevestigde naam was? vraag het Verstappen dan maar of Co Adriaanse. Maar noem eens een paar Nederlandse bedrijven wie er in mogelijk geïnteresseerd in zouden kunnen zijn?
    Vw is ook een gevestigde naam of niet en moet je kijken waar Wolfsburg en Braunschweig nu ronddobberen. En iedereen heeft het over Red Bull, maar dit heb ik nog nooit van Twente zelf gehoord, maar ik mag het mis hebben. Daarnaast hebben zij een dikke vinger in de pap vwb het stallen van spelers. Je bent geen baas meer in eigen huis en dat moet je niet willen. Laat bedrijven hun bijdrage leveren, geef ze de beste stoel, maar geen inmenging.
  • 14 Feb 2018 om 11:31
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:30
      Zou je voor de verandering eens een bijdrage kunnen schrijven die simpele mensen zoals ik ook kunnen begrijpen? FC Twente - Zuma? FC Twente - Churchil ? Het ging toch over FC Twente BAM. Waarom zo moeilijk?
    Dat kan ik vast wel. Maar, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
  • 14 Feb 2018 om 11:30
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:20
      Wat JvH hier doet is weer dom lullen. Investeerders met affiniteit. Ik heb een schijthekel aan Johma Salades, een ander weer niet. Dus Aldo per Saldo niet, voor mij. Voor een ander wel. Om even met een dom voorbeeld te beginnen. RB Bestaat vanuit sportief oogpunt. Waar roept de twentenaar nu al jaren en jaren om? Topsportklimaat. Jij draagt twee voorbeelden aan waar dit gerealiseerd is, en zult weldra bakken schijt over je heen krijgen. Daarom sta ik je even bij, als bliksemafleider. Ado, China-drama? Wil je dat, nee? Roda. Vage Rus in een cel in Dubai. Wil je dat? Nee. Elke partij die FCT zal bezitten zal meer affiniteit hebben met commercie dan met FCT zelf. Voetbalclubs komen en gaan. Red Bull is als democratie volgens Winston Churchil. "Niemand beweert dat democratie perfect of alwetend is. Inderdaad, er wordt gezegd dat democratie de slechtste regeringsvorm is, met uitzondering van al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn uitgeprobeerd.” Maw, We hebben voorzitters en investeerders gehad, de leiders waren fascistisch, communistisch en ruikten naar bananenrepubliekleiders. Wessels was onze sheikh en suikeroom, samen met zijn broer, die hadden affiniteit. Ook bij Feyenoord blijken 'De Vrienden' veel invloed te hebben en lijkt het op een Jacob Zuma type regering, zogenaamd niet corrupt en zogenaamd democratisch. Red Bull komt met 1 doel. Branding. Die zijn eerlijk in hun businessmodel en hebben succes als hoogste agendapunt. Met RB weet je wat je hebt en weet je wat je aan ze hebt. Het is de taak van de achterban om Twente in de volksmond te houden, het is de taak van de SV om een identiteit te creeeren die naar de harten van de Twentenaar ligt. Noem het evolutie, noem het progressief leven/denken, noem het survival of the fittest. Vroeger was ik een puber met puisten, toen transformeerde ik naar een jonge vlotte gespierde adonis. Nu, als dertiger, zal ik mij wederom uitvinden. Ik wil mijn karakter behouden maar wel progressie maken in het leven, stilstand is achteruitgang en zonder aanpassingen loop ik het gevaar een fatsige adonis met mid-life crisis te worden, iemand die ooit iets voorstelde maar is gestopt met zichzelf te ontwikkelen. Laat FCT niet de 50 jarige stumper zijn die door familieleden uitgelachen wordt.
    Zou je voor de verandering eens een bijdrage kunnen schrijven die simpele mensen zoals ik ook kunnen begrijpen? FC Twente - Zuma? FC Twente - Churchil ? Het ging toch over FC Twente BAM. Waarom zo moeilijk?
  • 14 Feb 2018 om 11:20
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:41
      Van mij mag Red Bull de club overnemen, kijk eens naar RB Leipzig en RB Salzburg, spelen nu nog beide in de Europa cup, RB Twente zou zeker niet misstaan, ik weet wel dat ik veel negatieve reacties hier op krijg, maar willen we de komende jaren nog een rol van betekenis spelen, dan komen we er niet onderuit!
    Wat JvH hier doet is weer dom lullen. Investeerders met affiniteit. Ik heb een schijthekel aan Johma Salades, een ander weer niet. Dus Aldo per Saldo niet, voor mij. Voor een ander wel. Om even met een dom voorbeeld te beginnen. RB Bestaat vanuit sportief oogpunt. Waar roept de twentenaar nu al jaren en jaren om? Topsportklimaat. Jij draagt twee voorbeelden aan waar dit gerealiseerd is, en zult weldra bakken schijt over je heen krijgen. Daarom sta ik je even bij, als bliksemafleider. Ado, China-drama? Wil je dat, nee? Roda. Vage Rus in een cel in Dubai. Wil je dat? Nee. Elke partij die FCT zal bezitten zal meer affiniteit hebben met commercie dan met FCT zelf. Voetbalclubs komen en gaan. Red Bull is als democratie volgens Winston Churchil. "Niemand beweert dat democratie perfect of alwetend is. Inderdaad, er wordt gezegd dat democratie de slechtste regeringsvorm is, met uitzondering van al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn uitgeprobeerd.” Maw, We hebben voorzitters en investeerders gehad, de leiders waren fascistisch, communistisch en ruikten naar bananenrepubliekleiders. Wessels was onze sheikh en suikeroom, samen met zijn broer, die hadden affiniteit. Ook bij Feyenoord blijken 'De Vrienden' veel invloed te hebben en lijkt het op een Jacob Zuma type regering, zogenaamd niet corrupt en zogenaamd democratisch. Red Bull komt met 1 doel. Branding. Die zijn eerlijk in hun businessmodel en hebben succes als hoogste agendapunt. Met RB weet je wat je hebt en weet je wat je aan ze hebt. Het is de taak van de achterban om Twente in de volksmond te houden, het is de taak van de SV om een identiteit te creeeren die naar de harten van de Twentenaar ligt. Noem het evolutie, noem het progressief leven/denken, noem het survival of the fittest. Vroeger was ik een puber met puisten, toen transformeerde ik naar een jonge vlotte gespierde adonis. Nu, als dertiger, zal ik mij wederom uitvinden. Ik wil mijn karakter behouden maar wel progressie maken in het leven, stilstand is achteruitgang en zonder aanpassingen loop ik het gevaar een fatsige adonis met mid-life crisis te worden, iemand die ooit iets voorstelde maar is gestopt met zichzelf te ontwikkelen. Laat FCT niet de 50 jarige stumper zijn die door familieleden uitgelachen wordt.
  • 14 Feb 2018 om 11:20
    • Quote van 14 Feb 2018 om 11:06
      Totdat ze de 'Schnautze' er vol van hebben en weer aftaaien. Of ze raken bij een schandaal betrokken, zoals VW, en gaan bezuinigen op de sponsoring, de club blijft met de puinhopen achter. Wat Van Halst aangeeft kan ik mij helemaal in vinden; doe zaken met partijen die hier geworteld zitten met een echt Twentehart. Buitenlandse investeerders zijn vaak ook nog onbetrouwbaar. Zie Den Haag, zie Roda. Kijk naar die olielanden waar trainers en spelers geen geld krijgen of van de 1 op de andere dag ontslagen worden. Niet aan beginnen.
    Dacht je dan dat Red Bull, geen gevestigde naam was? vraag het Verstappen dan maar of Co Adriaanse. Maar noem eens een paar Nederlandse bedrijven wie er in mogelijk geïnteresseerd in zouden kunnen zijn?
  • 14 Feb 2018 om 11:06
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:41
      Van mij mag Red Bull de club overnemen, kijk eens naar RB Leipzig en RB Salzburg, spelen nu nog beide in de Europa cup, RB Twente zou zeker niet misstaan, ik weet wel dat ik veel negatieve reacties hier op krijg, maar willen we de komende jaren nog een rol van betekenis spelen, dan komen we er niet onderuit!
    Totdat ze de 'Schnautze' er vol van hebben en weer aftaaien. Of ze raken bij een schandaal betrokken, zoals VW, en gaan bezuinigen op de sponsoring, de club blijft met de puinhopen achter. Wat Van Halst aangeeft kan ik mij helemaal in vinden; doe zaken met partijen die hier geworteld zitten met een echt Twentehart. Buitenlandse investeerders zijn vaak ook nog onbetrouwbaar. Zie Den Haag, zie Roda. Kijk naar die olielanden waar trainers en spelers geen geld krijgen of van de 1 op de andere dag ontslagen worden. Niet aan beginnen.
  • 14 Feb 2018 om 10:53
    ANS, hoe staan de huidige investeerders en sponsoren hier nu tegenover? Enerzijds biedt het natuurlijk sportief perspectief, maar anderzijds wordt wel 'hun' club uit handen gegeven en is het de vraag of je je daar nog mee kunt identificeren.
  • 14 Feb 2018 om 10:41
    Van mij mag Red Bull de club overnemen, kijk eens naar RB Leipzig en RB Salzburg, spelen nu nog beide in de Europa cup, RB Twente zou zeker niet misstaan, ik weet wel dat ik veel negatieve reacties hier op krijg, maar willen we de komende jaren nog een rol van betekenis spelen, dan komen we er niet onderuit!
  • 14 Feb 2018 om 10:07
    Die knakker die het altijd heeft over een overname van red bull ofso kom er maar in in 3 2 1
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›