Van Halst en Verbeek niet langer in voetbalpraatprogramma's: ''Doen we niet meer''

( 30 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Van Halst en Verbeek niet langer in voetbalpraatprogramma's: ''Doen we niet meer''

Jan van Halst en Gertjan Verbeek zullen dit seizoen niet meer aanschuiven bij de voetbalpraatprogramma's. Dat heeft technisch directeur Jan van Halst maandag laten weten.

"Alles wat je nu doet, wordt in een negatief daglicht geplaatst", zegt Van Halst bij FC Twente TV. "Dat begrijpen we heel goed. We hebben afgesproken dat we dat nu niet meer doen, dus dat doen we de rest van het seizoen niet meer. Maar we moeten met z'n allen uitkijken dat we in een negativisme terechtkomen. Weet in ieder geval één ding: hier wordt zeven dagen per week en bijna 24 uur per dag gewerkt om de club in de Eredivisie te houden. Dat geldt voor iedereen."

"Iedereen maakt zich zorgen", vervolgt hij. "We willen maar één ding en dat is dat FC Twente in de Eredivisie blijft. Dan kan je hier met een gebogen hoofd rond gaat lopen of toch proberen rechtop te lopen. We moeten door blijven strijden. Iedereen wist dat wij van heel ver moesten komen en daar worden we nu ook in sportief opzicht mee geconfronteerd. Er wordt echt een beroep gedaan op de strijdvaardigheid. Dat voel ik nog wel intern en gelukkig ook bij de supporters, maar dat ze bezorgd zijn begrijp ik ook."

Volgens Van Halst weten de spelers ook dat het vijf voor twaalf is. "Dat is niet iets van de laatste weken. Dat is al veel eerder begonnen. Dat merk je aan de werklust en de grafstemming na afloop in de kleedkamer, dan sterven ze echt een beetje. Dan moet je elkaar weer oppakken en met goede moed weer beginnen. Dat vergt een hoop van je karakter en gelukkig laten ze dat wel zien", aldus Van Halst.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Mar 2018 om 23:46
    • Quote van 12 Mar 2018 om 20:04
      Van de andere kant, als Boere de zak bij Roda dichtknoopt en Vuckic dit bij Utrecht had gedaan, dan hadden we ook gewonnen van Sparta en Groningen, zeker weten. Zo zie je maar wat de zaken dicht bij elkaar liggen. Dan hadden Jens en Gait nu in Sportprogramma's hun zegje gedaan en hadden we allemaal ja-knikkend toegekeken. Maar desalniettemin vind ik het niet kunnen dat actieve spelers,trainers,managers, enz.hun bijdragen moeten geven aan dergelijke programma's, dat isgewoon niet erg clever.
    Eens, ongeacht hoe wij ervoor staan. Er zijn genoeg trainers die momenteel niet bij een club zitten laat zij de programma's opvullen en de handel analyseren. Waarom wilde Gertjan dit per se blijven doen en werd het zelfs een voorwaarde? Ook spelers die op zondag aanschuiven? Maar ja, wij zijn hierin dan ongetwijfeld de beste stuurlui.
  • 12 Mar 2018 om 23:25
    • Quote van 12 Mar 2018 om 20:04
      Van de andere kant, als Boere de zak bij Roda dichtknoopt en Vuckic dit bij Utrecht had gedaan, dan hadden we ook gewonnen van Sparta en Groningen, zeker weten. Zo zie je maar wat de zaken dicht bij elkaar liggen. Dan hadden Jens en Gait nu in Sportprogramma's hun zegje gedaan en hadden we allemaal ja-knikkend toegekeken. Maar desalniettemin vind ik het niet kunnen dat actieve spelers,trainers,managers, enz.hun bijdragen moeten geven aan dergelijke programma's, dat isgewoon niet erg clever.
    +1
  • 12 Mar 2018 om 22:40
    Ik heb een hekel aan van Halst. En baal van hoe alles gaat (zacht uitgedrukt). Maar voor mijn persoonlijk sentiment of dat van anderen is geen plaats meer. 1 ding telt, Twente in de eredivisie houden, daarna weer lekker schelden op alles en iedereen. Maar eerst moeten we erin blijven dat is het enige dat telt.
  • 12 Mar 2018 om 20:04
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:58
      Het was nog wel een voorwaarde van Gertjan; blijven analyseren in voetbalprogramma's. Jan wordt een draaideur analist. De prestaties en resultaten worden hier niet beter van, maar het komt wel beter over. Natuurlijk raar om anderen te beoordelen terwijl de eigen club diep in de (voetbal)problemen zit.
    Van de andere kant, als Boere de zak bij Roda dichtknoopt en Vuckic dit bij Utrecht had gedaan, dan hadden we ook gewonnen van Sparta en Groningen, zeker weten. Zo zie je maar wat de zaken dicht bij elkaar liggen. Dan hadden Jens en Gait nu in Sportprogramma's hun zegje gedaan en hadden we allemaal ja-knikkend toegekeken. Maar desalniettemin vind ik het niet kunnen dat actieve spelers,trainers,managers, enz.hun bijdragen moeten geven aan dergelijke programma's, dat isgewoon niet erg clever.
  • 12 Mar 2018 om 19:58
    kijk nu al uit naar voetbal insite gaatn derksen en van der gijp zeker op inspelen
  • 12 Mar 2018 om 19:45
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:44
      Had liever gehad dat Verbeek op zou stappen en van halst zou aankondigen na dit seizoen er ook mee te stoppen. En de spelers weten inmiddels dat het 5 voor twaalf is? Het was 5 voor twaalf een maand geleden, het is 1 voor twaalf.
    waarom nu welineens stoppen met analyse had eerder moeten gebeuren
  • 12 Mar 2018 om 19:04
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:59
      Wij spelen ook niet slecht maar we hebben wel 1 punt meer tot nu toe dan Roda. Roda is ook onzeker en speelt ook zonder vertrouwen. Sparta heeft Advocaat. Het gaat tussen Roda en Twente. Ik hoop dat wij het meeste geluk hebben en uiteindelijk de nacompetitie mogen spelen om daar nog een kans te krijgen om erin te blijven.
    Geluk mag nu zeker wel een keer een factor worden dit seizoen. Tot nu toe weinig geluk gehad, alleen die 2x keer dat we rood hadden moeten hebben en niet hebben gekregen. Verder vaak een rare penalty tegen en zelf zekere penalty niet krijgen. Plus ballen die er net niet ingaan. Nou moeten we niet afhankelijk zijn van geluk, moeten zelf kansen creëren én benutten toch kan dat net het verschil maken tussen 1 of 3 punten of geen punten en 1 punt...
  • 12 Mar 2018 om 18:58
    Het was nog wel een voorwaarde van Gertjan; blijven analyseren in voetbalprogramma's. Jan wordt een draaideur analist. De prestaties en resultaten worden hier niet beter van, maar het komt wel beter over. Natuurlijk raar om anderen te beoordelen terwijl de eigen club diep in de (voetbal)problemen zit.
  • 12 Mar 2018 om 18:17
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:08
      Playoffs zijn een zekerheid, maar daarin komt het goed. Kijk naar wedstrijd fct-cambuur. Verbeek pas echt beoordelen na volgend seizoen; hij moet eerst zijn eigen selectie samenstellen en zijn eigen voorbereiding draaien. Houd vertrouwen!
    Cambuur staat maar net in de middenmoot..komen echt andere tegenstanders..
  • 12 Mar 2018 om 18:12
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:09
      ok, bedankt! Dus we worden geen 18e?
    Zeker geen 19de
  • 12 Mar 2018 om 18:09
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:08
      Playoffs zijn een zekerheid, maar daarin komt het goed. Kijk naar wedstrijd fct-cambuur. Verbeek pas echt beoordelen na volgend seizoen; hij moet eerst zijn eigen selectie samenstellen en zijn eigen voorbereiding draaien. Houd vertrouwen!
    ok, bedankt! Dus we worden geen 18e?
  • 12 Mar 2018 om 18:08
    Playoffs zijn een zekerheid, maar daarin komt het goed. Kijk naar wedstrijd fct-cambuur. Verbeek pas echt beoordelen na volgend seizoen; hij moet eerst zijn eigen selectie samenstellen en zijn eigen voorbereiding draaien. Houd vertrouwen!
  • 12 Mar 2018 om 18:06
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:05
      Wie weet bij winst op Willem 2 wat er nog mogelijk is.
    Hoop het, maar gaat niet gebeuren. Anders eet ik een sok op! :-)
  • 12 Mar 2018 om 18:05
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:59
      Wij spelen ook niet slecht maar we hebben wel 1 punt meer tot nu toe dan Roda. Roda is ook onzeker en speelt ook zonder vertrouwen. Sparta heeft Advocaat. Het gaat tussen Roda en Twente. Ik hoop dat wij het meeste geluk hebben en uiteindelijk de nacompetitie mogen spelen om daar nog een kans te krijgen om erin te blijven.
    Wie weet bij winst op Willem 2 wat er nog mogelijk is.
  • 12 Mar 2018 om 18:04
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:00
      Met de nadruk op "Dit seizoen". Met andere woorden....na de vakantie zit Jan weer bij Ziggo zijn portemonnee te 'spekken', en Verbeek die hetzelfde dan weer doet bij Fox?

      Kotsmisselijk wordt ik van deze 'graaiers'.....
    Ze hebben het hier gelezen dat het echt niet meer kan..hebben ze toch ook de rest gelezen ..toch..alles inleveren en wegwezen
  • 12 Mar 2018 om 18:03
    Degradatie word nu ontlopen :))))
  • 12 Mar 2018 om 18:00
    Met de nadruk op "Dit seizoen". Met andere woorden....na de vakantie zit Jan weer bij Ziggo zijn portemonnee te 'spekken', en Verbeek die hetzelfde dan weer doet bij Fox?

    Kotsmisselijk wordt ik van deze 'graaiers'.....
  • 12 Mar 2018 om 17:59
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:53
      Ikzeg. Sc. Roda voetbalt helemaal niet slecht hoor. Maar daar tegenover zijn wij er met onze koppies er helemaal niet meer bij. De druk bij ons is zo hoog. Daar kan niemand iets tegen doen. Het enige is op staan en elke wedstrijd winnen.
    Wij spelen ook niet slecht maar we hebben wel 1 punt meer tot nu toe dan Roda. Roda is ook onzeker en speelt ook zonder vertrouwen. Sparta heeft Advocaat. Het gaat tussen Roda en Twente. Ik hoop dat wij het meeste geluk hebben en uiteindelijk de nacompetitie mogen spelen om daar nog een kans te krijgen om erin te blijven.
  • 12 Mar 2018 om 17:57
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:41
      klopt maar hun moeten gewoon oprotten en nieuwe directie gewoon mensen die er niet voor zichzelf zitten
    En die ga je zo effe vinden denk je?
  • 12 Mar 2018 om 17:53
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:47
      Dat begrijp ik heel goed, dit begrijp ik heel, iedereen begrijpt het heel goed.
      Hou toch op,van Halst begrijpt er niets van.Het is al te laat!
      Dit zooitje wint nog maximaal 2 punten. De rest van de spelers in de Eredivisie zijn veel beter en snappen het veel beter. Dit zooitje snapt er niets van. Balen, balen, balen. Iedere week weer. Als je na zoveel wedstrijden nog steeds niet het lek boven hebt lukt dat in de resterende wedstrijden ook niet meer.
      Over en uit. Alleen nog hoop op geluk. Dat Roda ook geen punten meer haalt en dat je in de nacompetitie wint!
    Ikzeg. Sc. Roda voetbalt helemaal niet slecht hoor. Maar daar tegenover zijn wij er met onze koppies er helemaal niet meer bij. De druk bij ons is zo hoog. Daar kan niemand iets tegen doen. Het enige is op staan en elke wedstrijd winnen.
  • 12 Mar 2018 om 17:48
    Ikzeg. Dit is het juiste antwoord op de dag van vandaag. Om mij pad doen ze het de hele week. Als ze maar zorgen dat het gaat lopen en dat wij fctwente niet staan waar we nu staan. Ik weet wel als je een trainer of voetballer of een functie binnen een vereniging bekleed. Je daar 1000procent voor moet inzetten. Dan heb je normaal gesproken geen tijd om er iets bij te doen. Maar blijkbaar is de tijd zo veranderd dat het makkelijk kan.
  • 12 Mar 2018 om 17:47
    Dat begrijp ik heel goed, dit begrijp ik heel, iedereen begrijpt het heel goed.
    Hou toch op,van Halst begrijpt er niets van.Het is al te laat!
    Dit zooitje wint nog maximaal 2 punten. De rest van de spelers in de Eredivisie zijn veel beter en snappen het veel beter. Dit zooitje snapt er niets van. Balen, balen, balen. Iedere week weer. Als je na zoveel wedstrijden nog steeds niet het lek boven hebt lukt dat in de resterende wedstrijden ook niet meer.
    Over en uit. Alleen nog hoop op geluk. Dat Roda ook geen punten meer haalt en dat je in de nacompetitie wint!
  • 12 Mar 2018 om 17:45
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:44
      Had liever gehad dat Verbeek op zou stappen en van halst zou aankondigen na dit seizoen er ook mee te stoppen. En de spelers weten inmiddels dat het 5 voor twaalf is? Het was 5 voor twaalf een maand geleden, het is 1 voor twaalf.
    Het is al 12 uur
  • 12 Mar 2018 om 17:44
    Had liever gehad dat Verbeek op zou stappen en van halst zou aankondigen na dit seizoen er ook mee te stoppen. En de spelers weten inmiddels dat het 5 voor twaalf is? Het was 5 voor twaalf een maand geleden, het is 1 voor twaalf.
  • 12 Mar 2018 om 17:43
    Ze willen een goede afkoopsom das wel duidelijk nu
  • 12 Mar 2018 om 17:41
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:37
      Is dit om hun vege lijf te redden ?? Hadden ze veel eerder moeten doen . Bah wat een achterbaks figuren , beter pakken ze hun biezen .
    klopt maar hun moeten gewoon oprotten en nieuwe directie gewoon mensen die er niet voor zichzelf zitten
  • 12 Mar 2018 om 17:41
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:40
      Het is al lang vijf over twaalf Jan!!
    Nee hoor kwart voor zes.!!!
  • 12 Mar 2018 om 17:40
    • Quote van 12 Mar 2018 om 17:37
      Is dit om hun vege lijf te redden ?? Hadden ze veel eerder moeten doen . Bah wat een achterbaks figuren , beter pakken ze hun biezen .
    Negatieveling
  • 12 Mar 2018 om 17:40
    Het is al lang vijf over twaalf Jan!!
  • 12 Mar 2018 om 17:37
    Is dit om hun vege lijf te redden ?? Hadden ze veel eerder moeten doen . Bah wat een achterbaks figuren , beter pakken ze hun biezen .