Harde kritiek op Van Halst: ''Hij kan het best de eer aan zichzelf houden''

( 28 reacties)
Harde kritiek op Van Halst: ''Hij kan het best de eer aan zichzelf houden''

De zorgen voor FC Twente worden steeds groter na een weekend waarin de Tukkers zelf verloren en het de concurrentie zag winnen. De Vriendenkring van FC Twente vindt dat de problemen begonnen zijn bij Jan van Halst en zien hem graag aftreden.

"Het begint bij Jan van Halst'', zo vertelt voorzitter Lucas Fransen bij RTV Oost. ''Hij heeft hele slechte aankopen gedaan. Hij moet de consequenties dragen. Als Twente degradeert betekent dat het faillissement van de club, en dat moet iedereen zich binnen en buiten FC Twente beseffen.''

De vriendenkring geeft aan Van Halst een uitstekende commerciële directeur te vinden, maar de technische zaken en de aankoop van spelers moet hij aan andere mensen overlaten. "Hij kan het best de eer aan zichzelf houden en de technische zaken inleveren.''

Tot slot verbaasd Fransen zich nog over het toezicht van de Raad van Commissarissen: ''Er zijn bonussen verstrekt aan de directie, maar op basis waarvan. Dat stelt mij zeer teleur. Tijdens de gezamenlijke supportersavond is die vraag gesteld maar een goed antwoord krijgen wij niet'', besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2018 om 20:50
    • Quote van 13 Mar 2018 om 13:28
      Dan mis je het FEEST VAN DE OVERWINNING OP WILLEM II wel TC.
    1-2 helaas....... ;)
  • 13 Mar 2018 om 20:49
    • Quote van 13 Mar 2018 om 13:26
      Of nog 3 jaar bijtekent....
    Ik weet dat jij ook nog in sprookjes gelooft Hengelo, en dus vind ik jouw uitlating in deze wel logisch. ;)
  • 13 Mar 2018 om 16:57
    • Quote van 13 Mar 2018 om 09:13
      Een vertrek per NU heeft misschien wel het positieve effect dat FcT NU nodig heeft. Van Halst heeft geen draagvlak meer. Dat werkt door in alle geledingen in de organisatie.
    En welk effect heeft dit op de voetballers? Nul.

    Misschien dat er dan een minder zure sponsor blij is maar je zult zien dat geen enkele sponsor zal bijtekenen voordat lijfsbehoud een feit is.

    Effectief heeft een ontslag geen enkele zin, omdat je dan weer een rekening gepresenteerd krijgt. Een vrijwillig vertrek de enige optie.
  • 13 Mar 2018 om 14:18
    • Quote van 13 Mar 2018 om 09:13
      Een vertrek per NU heeft misschien wel het positieve effect dat FcT NU nodig heeft. Van Halst heeft geen draagvlak meer. Dat werkt door in alle geledingen in de organisatie.
    Juist, die 2 moet je splitsen. Nee, sportief haalt het niks uit. Maar organisatorisch wel...
  • 13 Mar 2018 om 13:55
    • Quote van 12 Mar 2018 om 23:38
      Aan dit soort supporters hebben we niks ,blijf aub weg !
    Inderdaad wat een negatieveling!!!
  • 13 Mar 2018 om 13:28
    • Quote van 12 Mar 2018 om 23:38
      Aan dit soort supporters hebben we niks ,blijf aub weg !
    Dan mis je het FEEST VAN DE OVERWINNING OP WILLEM II wel TC.
  • 13 Mar 2018 om 13:26
    • Quote van 13 Mar 2018 om 06:51
      Ach Henk, sociale contacten onderhouden zijn ook belangrijk hè? Of ik weg blijf of niet, dat maak ik zelf wel uit.


      Kijk, jij als voorzitter van de JvH fanclub kunt misschien Jan wel zover krijgen dat hij opstapt? ;)
    Of nog 3 jaar bijtekent....
  • 13 Mar 2018 om 11:11
    • Quote van 13 Mar 2018 om 06:51
      Ach Henk, sociale contacten onderhouden zijn ook belangrijk hè? Of ik weg blijf of niet, dat maak ik zelf wel uit.


      Kijk, jij als voorzitter van de JvH fanclub kunt misschien Jan wel zover krijgen dat hij opstapt? ;)
    Kom dan ook niet terug als het beter gaat.
  • 13 Mar 2018 om 09:44
    • Quote van 13 Mar 2018 om 09:13
      Een vertrek per NU heeft misschien wel het positieve effect dat FcT NU nodig heeft. Van Halst heeft geen draagvlak meer. Dat werkt door in alle geledingen in de organisatie.
    Het is toch weer bijna tijd om de scc of het sponsorcontract te verlengen. Als Jvh er nog zit zullen er velen geen vertrouwen in hebben........
  • 13 Mar 2018 om 09:13
    • Quote van 13 Mar 2018 om 06:00
      Het lijkt me vanzelfsprekend dat Van Halst zijn conclussies trekt NA het seizoen. Nu weg gaan heeft geen zin en geen enkele invloed op het sportieve.
    Een vertrek per NU heeft misschien wel het positieve effect dat FcT NU nodig heeft. Van Halst heeft geen draagvlak meer. Dat werkt door in alle geledingen in de organisatie.
  • 13 Mar 2018 om 06:51
    • Quote van 12 Mar 2018 om 23:38
      Aan dit soort supporters hebben we niks ,blijf aub weg !
    Ach Henk, sociale contacten onderhouden zijn ook belangrijk hè? Of ik weg blijf of niet, dat maak ik zelf wel uit.


    Kijk, jij als voorzitter van de JvH fanclub kunt misschien Jan wel zover krijgen dat hij opstapt? ;)
  • 13 Mar 2018 om 06:00
    Het lijkt me vanzelfsprekend dat Van Halst zijn conclussies trekt NA het seizoen. Nu weg gaan heeft geen zin en geen enkele invloed op het sportieve.
  • 13 Mar 2018 om 00:08
    Het zal toch niet daadwerkelijk gaan gebeuren dat we twee jaar na de bijna doodsteek alsnog de doodsteek krijgen...Ik weet echt niet in hoeverre JL betekent dat we failliet gaan, maar als dat zo is hebben we twee jaar moeite voor niks gehad eigenlijk. Als ik het niveau van de Eredivisie bekijk weet ik niet of je zo ver achteruit gaat in de JL, maar op financieel gebied maak ik me vooral zorgen
  • 12 Mar 2018 om 23:38
    • Quote van 12 Mar 2018 om 20:19
      Zaterdag ga ik een keertje niet beste Ik.

      Ik had de keuze...of naar de Veste, of de verjaardag van de buurman vieren. Deze keer kies ik voor het feestje, daar waar ik normaal alles opzij zou zetten voor een avondje Twente...

      Ik voorspel daarentegen wel 1-2....helaas. ;)
    Aan dit soort supporters hebben we niks ,blijf aub weg !
  • 12 Mar 2018 om 22:55
    • Quote van 12 Mar 2018 om 20:19
      Zaterdag ga ik een keertje niet beste Ik.

      Ik had de keuze...of naar de Veste, of de verjaardag van de buurman vieren. Deze keer kies ik voor het feestje, daar waar ik normaal alles opzij zou zetten voor een avondje Twente...

      Ik voorspel daarentegen wel 1-2....helaas. ;)
    If you cant support us when we lose, dont support us when we win. Ga achter je ploeg staan ondanks alle rotzooi! Dan hebben wij, de supporters er tenminste alles aan gedaan! Tuurlijk mag je kritiek hebben, dat heb ik zelf ook. Alleen als je kritiek hebt, blijf je club dan ook supporten in goede en slechte tijden! En juist nu we iedereen het hardst nodig hebben in het stadion laat jij het afweten. Kom alsjeblieft gewoon naar de veste toe en schreeuw je schor voor onze spelers hoe slecht het ook is! Tuurlijk snap ik dat je geen vertrouwen meer hebt, dat heb ik zelf ook nauwelijks meer maar toch moet je blijven supporten en pas dan heb je recht om kritiek te hebben. Dus kom alsjeblieft naar de veste heen alle forumleden!
  • 12 Mar 2018 om 22:30
    • Quote van 12 Mar 2018 om 22:26
      Beste Tukkerclan ik snap jou standpunt,dit is helaas niet de mooiste periode als FCT Supporter,daarom doe ik een oproep aan alle mensen die tijden het kampioen jaar op de A1/Markt Enschede stonden feest tevieren,koop met zn allen een kaartje voor zaterdag het is nu 1 seconde voor 12 deze prachtige club mag niet degraderen ,misschien als de Veste volzit ,krijgen de spelers de geest,ik zal het verder ook niet weten,als het seizoen is afgelopen dan zullen er toch koppen moeten vallen
    Uit de lucht?
  • 12 Mar 2018 om 22:26
    • Quote van 12 Mar 2018 om 20:19
      Zaterdag ga ik een keertje niet beste Ik.

      Ik had de keuze...of naar de Veste, of de verjaardag van de buurman vieren. Deze keer kies ik voor het feestje, daar waar ik normaal alles opzij zou zetten voor een avondje Twente...

      Ik voorspel daarentegen wel 1-2....helaas. ;)
    Beste Tukkerclan ik snap jou standpunt,dit is helaas niet de mooiste periode als FCT Supporter,daarom doe ik een oproep aan alle mensen die tijden het kampioen jaar op de A1/Markt Enschede stonden feest tevieren,koop met zn allen een kaartje voor zaterdag het is nu 1 seconde voor 12 deze prachtige club mag niet degraderen ,misschien als de Veste volzit ,krijgen de spelers de geest,ik zal het verder ook niet weten,als het seizoen is afgelopen dan zullen er toch koppen moeten vallen
  • 12 Mar 2018 om 22:11
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:54
      Ikzeg. Bedankt fct om mijn geheugen even helemaal weer op te frissen. En ja inderdaad dit is totaal van de zotte. Ik was hier toen totaal op tegen zelfs meer als dat. Maar nu verder. Ik zie ons zaterdag niet zo maar even winnen van of die week erop uit. En al helemaal niet thuis tegen Feijenoord. Dus conclusie. Heel bang dat ik weer een degradatie ga mee maken. Maar nu een met ook weer een graai gedeelte.
    tja en zo is het inderdaad...veel fouten gemaakt..jvh is een handig pratend mannetje maar heeft een te laag IQ en onvoldoende ervaring om de tent echt te managen.
  • 12 Mar 2018 om 20:19
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:54
      Ikzeg. Bedankt fct om mijn geheugen even helemaal weer op te frissen. En ja inderdaad dit is totaal van de zotte. Ik was hier toen totaal op tegen zelfs meer als dat. Maar nu verder. Ik zie ons zaterdag niet zo maar even winnen van of die week erop uit. En al helemaal niet thuis tegen Feijenoord. Dus conclusie. Heel bang dat ik weer een degradatie ga mee maken. Maar nu een met ook weer een graai gedeelte.
    Zaterdag ga ik een keertje niet beste Ik.

    Ik had de keuze...of naar de Veste, of de verjaardag van de buurman vieren. Deze keer kies ik voor het feestje, daar waar ik normaal alles opzij zou zetten voor een avondje Twente...

    Ik voorspel daarentegen wel 1-2....helaas. ;)
  • 12 Mar 2018 om 19:54
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:18
      Lees dit nog maar een keer beste Ik:

      Open brief aan de weledele heer Jan van Halst, statutair com. & techn. dir. van FC Twente.
      Geachte heer van Halst, beste Jan.

      Iedereen weet dat het nooit jouw bedoeling is geweest om FC Twente in de situatie te brengen in die we nu zitten. Toch is het de realiteit. Het hoogst haalbare is nu nog de nacompetitie. Wat een rustig overgangsjaar zou worden, gaat nu eindigen met de keiharde vraag, bestaat onze club FC Twente, de trots van tien duizenden fans, volgend jaar nog wel ?
      Ik vraag mij nog steeds vaak af, wat heeft jou bezield om te denken dat jij de aangewezen persoon zou zijn om FC Twente te kunnen redden van de ondergang ? Ik heb binnen en buiten FC Twente en hier op Twentefans vaak en met enige regelmaat aangegeven, al voor dat je in vaste dienst kwam, dat jij absoluut de verkeerde man was op deze posities. Hoon, spot en beledigingen, met een paar uitzonderingen, naar mijn persoon was mijn loon. Jij hebt Heerts en Schutrups om je vinger gewikkeld en die trapten er in. Onno Jacobs en Ted van Leeuwen heb je al snel, terecht of onterecht, buiten de deur gewerkt. Waarom denk jij, dat jij zonder enige ervaring een bedrijf kunt leiden met een omzet van. ca. 30 milj. ? Jij dacht van wel, maar dat kan niemand, ook jij niet. Dat is wat je noemt de arrogantie ten top. Een directeur van een bedrijf is pas directeur geworden, nadat hij een aantal jaren binnen het bedrijf en zijn afdelingen heeft gewerkt. Een vader met een bedijf zal nooit op de dag dat zijn zoon heeft afgestudeerd, zijn bedrijf overdragen aan zijn zoon. Dat duurt nog enkele jaren en de vader zal zekerheid willen of die zoon het ook werkelijk kan. Jij kunt het niet beste Jan, dat is nu wel duidelijk. Tevens sier jij je met andermans veren. De begroting van 2016-2017 werd gehaald, dat was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Het behoud van de licentie was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. De resultaten van het eerste elftal was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Door de bonussen werd het resultaat een verlies van ca. 150.000 Euro, wel nam je de bonus. De afbouw van de schulden is het resultaat van veel bloed zweet en tranen van externe geldverstrekkers en niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Hake ontslaan was geheel uit eigen belang, je moest jouw positie beschermen. De trainerswissel kost de club ca. 1 milj. extra. Resultaat is bekend. Ik kan nog wel veel verder gaan maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik en met mij inmiddels vele fans zouden willen. Stop ermee Jan. Lever jouw contract in het liefst vandaag nog. Een afkoopsom bedraagt ca. 500.000 Euro. Zie daar van af. Laat zien dat je FC Twente echt wou helpen, het is niet gelukt en verdwijn met stille trom en zonder afkoopsom. Dan verdien je respect, anders zul je altijd de man blijven die FC Twente naar de kloten heeft geholpen en zul je als de grootste graaier binnen FC Twente de geschiedenis in gaan. Het ga je goed. Gr. ANS
    Ikzeg. Bedankt fct om mijn geheugen even helemaal weer op te frissen. En ja inderdaad dit is totaal van de zotte. Ik was hier toen totaal op tegen zelfs meer als dat. Maar nu verder. Ik zie ons zaterdag niet zo maar even winnen van of die week erop uit. En al helemaal niet thuis tegen Feijenoord. Dus conclusie. Heel bang dat ik weer een degradatie ga mee maken. Maar nu een met ook weer een graai gedeelte.
  • 12 Mar 2018 om 19:54
    Snel votdemet.......
  • 12 Mar 2018 om 19:48
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:15
      Sportieve en financiële resultaten, de liquiditeitsstand en het behouden van de licentie.......Je kunt zelf wel nagaan of dit werkelijk gerealiseerd is en door wie
    Ikzeg. Sc bedankt dit is bij mij bekend. Ik dacht dat er weer bonussen waren betaald. Bij het eerste was ik echt fel op tegen. Het leek er niet op.
  • 12 Mar 2018 om 19:18
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:11
      Ikzeg sc op papier de doelen gehaald zijn. Leg uit welke doelen.
    Lees dit nog maar een keer beste Ik:

    Open brief aan de weledele heer Jan van Halst, statutair com. & techn. dir. van FC Twente.
    Geachte heer van Halst, beste Jan.

    Iedereen weet dat het nooit jouw bedoeling is geweest om FC Twente in de situatie te brengen in die we nu zitten. Toch is het de realiteit. Het hoogst haalbare is nu nog de nacompetitie. Wat een rustig overgangsjaar zou worden, gaat nu eindigen met de keiharde vraag, bestaat onze club FC Twente, de trots van tien duizenden fans, volgend jaar nog wel ?
    Ik vraag mij nog steeds vaak af, wat heeft jou bezield om te denken dat jij de aangewezen persoon zou zijn om FC Twente te kunnen redden van de ondergang ? Ik heb binnen en buiten FC Twente en hier op Twentefans vaak en met enige regelmaat aangegeven, al voor dat je in vaste dienst kwam, dat jij absoluut de verkeerde man was op deze posities. Hoon, spot en beledigingen, met een paar uitzonderingen, naar mijn persoon was mijn loon. Jij hebt Heerts en Schutrups om je vinger gewikkeld en die trapten er in. Onno Jacobs en Ted van Leeuwen heb je al snel, terecht of onterecht, buiten de deur gewerkt. Waarom denk jij, dat jij zonder enige ervaring een bedrijf kunt leiden met een omzet van. ca. 30 milj. ? Jij dacht van wel, maar dat kan niemand, ook jij niet. Dat is wat je noemt de arrogantie ten top. Een directeur van een bedrijf is pas directeur geworden, nadat hij een aantal jaren binnen het bedrijf en zijn afdelingen heeft gewerkt. Een vader met een bedijf zal nooit op de dag dat zijn zoon heeft afgestudeerd, zijn bedrijf overdragen aan zijn zoon. Dat duurt nog enkele jaren en de vader zal zekerheid willen of die zoon het ook werkelijk kan. Jij kunt het niet beste Jan, dat is nu wel duidelijk. Tevens sier jij je met andermans veren. De begroting van 2016-2017 werd gehaald, dat was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Het behoud van de licentie was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. De resultaten van het eerste elftal was niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Door de bonussen werd het resultaat een verlies van ca. 150.000 Euro, wel nam je de bonus. De afbouw van de schulden is het resultaat van veel bloed zweet en tranen van externe geldverstrekkers en niet jouw verdienste, wel nam je de bonus. Hake ontslaan was geheel uit eigen belang, je moest jouw positie beschermen. De trainerswissel kost de club ca. 1 milj. extra. Resultaat is bekend. Ik kan nog wel veel verder gaan maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik en met mij inmiddels vele fans zouden willen. Stop ermee Jan. Lever jouw contract in het liefst vandaag nog. Een afkoopsom bedraagt ca. 500.000 Euro. Zie daar van af. Laat zien dat je FC Twente echt wou helpen, het is niet gelukt en verdwijn met stille trom en zonder afkoopsom. Dan verdien je respect, anders zul je altijd de man blijven die FC Twente naar de kloten heeft geholpen en zul je als de grootste graaier binnen FC Twente de geschiedenis in gaan. Het ga je goed. Gr. ANS
  • 12 Mar 2018 om 19:15
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:11
      Ikzeg sc op papier de doelen gehaald zijn. Leg uit welke doelen.
    Sportieve en financiële resultaten, de liquiditeitsstand en het behouden van de licentie.......Je kunt zelf wel nagaan of dit werkelijk gerealiseerd is en door wie
  • 12 Mar 2018 om 19:11
    • Quote van 12 Mar 2018 om 19:08
      Het erge is dat "op papier" de doelen "gehaald" zijn maar dat de verkeerde personen de centen binnen hebben geharkt. Ze zagen een kans, hoorden de eurootjes klingelen en de schraperij maakte zich meester van de grote graaiers zonder ook maar een moment aan de club te denken.
    Ikzeg sc op papier de doelen gehaald zijn. Leg uit welke doelen.
  • 12 Mar 2018 om 19:08
    • Quote van 12 Mar 2018 om 18:59
      Ikzeg. Bonus of hoe je het ook brengt. Bonussen is nog meer mensen. Dus als je bedrijf op instorten staat krijg je bonussen. In mijn inziens is pas bonussen bij prestatie of zie ik het weer verkeerd. Ach het kabinet krijgt ook bonussen en ik betaal steeds meer bij. de zorg die ik helaas krijg. Krijg. Die ik met dat kleine beetje geld steeds meer bij betaal. Dat krijg je met mensen die bonussen krijgen. Dan moeten wij waar onder ik steeds meer bij betalen. Of er gaan weer mensen uit.ja dat is ook een kant van bonussen. Maar nu terug naar ons fctwente. Als het zo is wat u beweerd dat er bonussen betaald zijn. Dan moeten wij direct het geld van ons trouwe support terug hebben wij staan onderaan op 1punt van roda en dan bonussen krijgen. Nu wordt ook ik gek. Dus als je boven in speelt krijg je een nieuwe auto van een half miljoen. Ik begrijp deze graai wereld totaal niet meer.
    Het erge is dat "op papier" de doelen "gehaald" zijn maar dat de verkeerde personen de centen binnen hebben geharkt. Ze zagen een kans, hoorden de eurootjes klingelen en de schraperij maakte zich meester van de grote graaiers zonder ook maar een moment aan de club te denken.
  • 12 Mar 2018 om 18:59
    Ikzeg. Bonus of hoe je het ook brengt. Bonussen is nog meer mensen. Dus als je bedrijf op instorten staat krijg je bonussen. In mijn inziens is pas bonussen bij prestatie of zie ik het weer verkeerd. Ach het kabinet krijgt ook bonussen en ik betaal steeds meer bij. de zorg die ik helaas krijg. Krijg. Die ik met dat kleine beetje geld steeds meer bij betaal. Dat krijg je met mensen die bonussen krijgen. Dan moeten wij waar onder ik steeds meer bij betalen. Of er gaan weer mensen uit.ja dat is ook een kant van bonussen. Maar nu terug naar ons fctwente. Als het zo is wat u beweerd dat er bonussen betaald zijn. Dan moeten wij direct het geld van ons trouwe support terug hebben wij staan onderaan op 1punt van roda en dan bonussen krijgen. Nu wordt ook ik gek. Dus als je boven in speelt krijg je een nieuwe auto van een half miljoen. Ik begrijp deze graai wereld totaal niet meer.
  • 12 Mar 2018 om 18:42
    100% mee eens