OFFICIEEL | Rutten keert terug bij FC Twente: ''Wil de club graag helpen''

41 reacties
OFFICIEEL | Rutten keert terug bij FC Twente: ''Wil de club graag helpen''

Fred Rutten maakt volgend seizoen onderdeel uit van de raad van commissarissen van FC Twente. Dat meldt de club vanochtend vroeg via haar digitale thuis

De 55-jarige oefenmeester krijgt een adviserende rol op voetbaltechnisch vlak. "Ik heb gezegd dat ik club graag wil helpen als ze me erom vragen. Onlangs was dit het geval en in gesprekken met de club is dit daaruit voortgekomen. Op deze wijze kan ik helpen", laat Rutten weten.

Rutten is geen onbekende in Enschede. Naast speler was hij in een eerder stadium ook al assistent- en hoofdtrainer bij FC Twente. Sinds 2018 is Rutten trainer van Maccabi Haifa in Israël.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2018 om 22:35
    • Quote van 14 May 2018 om 22:32
      Ook ik moet het nog zien , en dat alles via Skype , heb er ook geen goed gevoel bij .
    Hoevaak zit een RvC normaal bij elkaar dan? En welke vorm van communicatie is daarbij normaal? Zelf werk ik ook best veel op afstand. Als niet-dagelijks bestuur zie ik niet direct belemmeringen eigenlijk.
  • 14 May 2018 om 22:32
    • Quote van 14 May 2018 om 21:32
      Belachelijk! Weer zon net niet constructie.
      Wel een leuk bijbaantje dat dan weer wel.Rutten is nu onze nieuwe held. hahahahahahaha
    Ook ik moet het nog zien , en dat alles via Skype , heb er ook geen goed gevoel bij .
  • 14 May 2018 om 21:46
    • Quote van 14 May 2018 om 21:32
      Belachelijk! Weer zon net niet constructie.
      Wel een leuk bijbaantje dat dan weer wel.Rutten is nu onze nieuwe held. hahahahahahaha
    heb jij een betere oplossing dan
  • 14 May 2018 om 21:32
    Belachelijk! Weer zon net niet constructie.
    Wel een leuk bijbaantje dat dan weer wel.Rutten is nu onze nieuwe held. hahahahahahaha
  • 14 May 2018 om 13:57
    Welkom Fred...
  • 14 May 2018 om 12:06
    • Quote van 14 May 2018 om 09:08
      Natuurlijk is dit (ook) nodig Citro, maar we moeten met één jaar terug en dat moet drastisch aangepakt worden. Óf een trainer die van wanten weet óf een goeie TD die Marino (heel veel) ondersteuning biedt. Fred op afstand is slechts een halve maatregel en dat is in mijn ogen niet genoeg.
    Helemaal met je eens dit voor de lange termijn prima maar vooral voor de korte termijn is volgens mij niet echt een uitkomst en zal veel afhangen wat er verder aan invulling gedaan wordt aankomende twee weken.
  • 14 May 2018 om 09:52
    • Quote van 14 May 2018 om 09:41
      Hij treedt toe tot de RvC.
    Aah oké! Dan heb ik dat verkeerd begrepen/verwerkt. Ben in ieder geval erg blij met de voetbalkennis die hij dan toevoegd aan de RvC! Weet iemand hoe vaak de RvC doorgaans bijeen komt, of hoe overleg plaatsvindt?
  • 14 May 2018 om 09:41
    • Quote van 14 May 2018 om 09:02
      Maar een adviseur van de RvC is geen RvC lid. Zoals ik het in de krant heb gelezen zal hij adviseur van de RvC worden.
    Hij treedt toe tot de RvC.
  • 14 May 2018 om 09:38
    • Quote van 14 May 2018 om 09:08
      Natuurlijk is dit (ook) nodig Citro, maar we moeten met één jaar terug en dat moet drastisch aangepakt worden. Óf een trainer die van wanten weet óf een goeie TD die Marino (heel veel) ondersteuning biedt. Fred op afstand is slechts een halve maatregel en dat is in mijn ogen niet genoeg.
    Je hebt gelijk dat zaken opgepakt moeten worden. Met FR is een eerste stap gezet. Nu kan de verdere organisatie ingevuld worden. Verwacht nu snel duidelijkheid m.b.t. het bezuinigingsplan.
  • 14 May 2018 om 09:32
    • Quote van 14 May 2018 om 09:09
      Hoe lang nog? Volgens Velderman Zou er binnen twee weken duidelijk zijn.
    Belasting dienst zou m.i. uiterlijk eind Mei uitsluitsel geven. Bezuinigingsplan, daar wordt aan gewerkt. Verwacht daar deze week meer info.
  • 14 May 2018 om 09:29
    • Quote van 14 May 2018 om 09:09
      Hoe lang nog? Volgens Velderman Zou er binnen twee weken duidelijk zijn.
    tja dat soort dingen heb ik wel vaker gehoord
  • 14 May 2018 om 09:09
    • Quote van 14 May 2018 om 08:59
      Ja. Even geduld nog.
    Hoe lang nog? Volgens Velderman Zou er binnen twee weken duidelijk zijn.
  • 14 May 2018 om 09:08
    • Quote van 14 May 2018 om 07:53
      30.06.2019
    1 jaar dus. Mooi
  • 14 May 2018 om 09:08
    • Quote van 14 May 2018 om 08:56
      Beste Socrates, gedegen voetbalkennis, met name gericht op de lange termijn, in de RvC is dringend noodzakelijk. We hebben hopelijk te maken metb1 overgangsjaar in de JL. Dat moet een TM toch kunnen handelen samen met de trainer en hoofd scout. Dit is in elk geval een goede stap. Nu de directie nog....
    Natuurlijk is dit (ook) nodig Citro, maar we moeten met één jaar terug en dat moet drastisch aangepakt worden. Óf een trainer die van wanten weet óf een goeie TD die Marino (heel veel) ondersteuning biedt. Fred op afstand is slechts een halve maatregel en dat is in mijn ogen niet genoeg.
  • 14 May 2018 om 09:05
    • Quote van 14 May 2018 om 08:45
      Volgens mij was een van de bevindingen van het rapport Knuppe dat er een organisatie zou komen te staan met personen in duidelijke functies. Daarin werd afgeraden gebruik te maken van adviseurs omdat die veel zeggenschap hebben maar geen enkele verantwoording. Ben hier ook niet zo blij mee.
    Dat gaat denk ik over de financiële kant.
  • 14 May 2018 om 09:02
    • Quote van 14 May 2018 om 08:58
      Een RvC lid heeft wel degelijk verantwoordelijkheden en is aansprakelijk voor zijn besluiten.
    Maar een adviseur van de RvC is geen RvC lid. Zoals ik het in de krant heb gelezen zal hij adviseur van de RvC worden.
  • 14 May 2018 om 08:59
    • Quote van 14 May 2018 om 08:43
      Nog meer ontwikkelingen gaande....belastingdienst?
    Ja. Even geduld nog.
  • 14 May 2018 om 08:58
    • Quote van 14 May 2018 om 08:52
      Waarom zou een adviseur zeggenschap hebben? Een advies is geen bindend besluit
    Een RvC lid heeft wel degelijk verantwoordelijkheden en is aansprakelijk voor zijn besluiten.
  • 14 May 2018 om 08:58
    • Quote van 14 May 2018 om 08:53
      Zoals in het andere topic staat...."ze kunnen hem bellen als ze advies nodig hebben" En daar zit nu net het probleem. De mensen die er nu zitten hebben NUL voetbalverstand en klooien maar aan. Ze bellen dus óf niet óf hangen iedere dag aan de lijn. Ik heb bar weinig vertrouwen in deze constructie. Zie het als 3-laags ipv 2-laags toiletpapier.....het voelt wat zachter maar helpt verder weinig.
    Ik denk dat er op vastgestelde tijdstippen conference calls gepland staat en daarbij denk ik dat Fred in de interland periodes een bezoekje brengt naar de Grolsch Veste om elkaar ook face to face te spreken.
  • 14 May 2018 om 08:56
    • Quote van 14 May 2018 om 08:53
      Zoals in het andere topic staat...."ze kunnen hem bellen als ze advies nodig hebben" En daar zit nu net het probleem. De mensen die er nu zitten hebben NUL voetbalverstand en klooien maar aan. Ze bellen dus óf niet óf hangen iedere dag aan de lijn. Ik heb bar weinig vertrouwen in deze constructie. Zie het als 3-laags ipv 2-laags toiletpapier.....het voelt wat zachter maar helpt verder weinig.
    Beste Socrates, gedegen voetbalkennis, met name gericht op de lange termijn, in de RvC is dringend noodzakelijk. We hebben hopelijk te maken metb1 overgangsjaar in de JL. Dat moet een TM toch kunnen handelen samen met de trainer en hoofd scout. Dit is in elk geval een goede stap. Nu de directie nog....
  • 14 May 2018 om 08:53
    Zoals in het andere topic staat...."ze kunnen hem bellen als ze advies nodig hebben" En daar zit nu net het probleem. De mensen die er nu zitten hebben NUL voetbalverstand en klooien maar aan. Ze bellen dus óf niet óf hangen iedere dag aan de lijn. Ik heb bar weinig vertrouwen in deze constructie. Zie het als 3-laags ipv 2-laags toiletpapier.....het voelt wat zachter maar helpt verder weinig.
  • 14 May 2018 om 08:52
    • Quote van 14 May 2018 om 08:45
      Volgens mij was een van de bevindingen van het rapport Knuppe dat er een organisatie zou komen te staan met personen in duidelijke functies. Daarin werd afgeraden gebruik te maken van adviseurs omdat die veel zeggenschap hebben maar geen enkele verantwoording. Ben hier ook niet zo blij mee.
    Waarom zou een adviseur zeggenschap hebben? Een advies is geen bindend besluit
  • 14 May 2018 om 08:45
    Volgens mij was een van de bevindingen van het rapport Knuppe dat er een organisatie zou komen te staan met personen in duidelijke functies. Daarin werd afgeraden gebruik te maken van adviseurs omdat die veel zeggenschap hebben maar geen enkele verantwoording. Ben hier ook niet zo blij mee.
  • 14 May 2018 om 08:43
    • Quote van 14 May 2018 om 08:41
      Dat is toch de taak van de TD/TM? In elk geval komt er nu voetbalvisie in de RvC....
    Nog meer ontwikkelingen gaande....belastingdienst?
  • 14 May 2018 om 08:42
    • Quote van 14 May 2018 om 08:16
      En waarom niet? Een sterke ervaren adviseur is altijd een meerwaarde. Het is niet zo dat hij iemand komt vervangen of zich bezig houdt met het dagelijks bestuur. Top dat Rutten komt in een adviesfunctie voor het RvC (waar voetbalkennis ontbreekt). Zal me niet verbazen als dit een voorbode is voor een functie binnen de club in 2019.
    Ikzeg. Boesk. Ik ben het met u eens. Als Als die jvh niet zo eigen wijs was geweest. Hadden wij er nooit uit gevlogen. Rutten komt nu . Ook is het op afstand. Betekent al heeeel veel. Kan het niet beter verwoorden.
  • 14 May 2018 om 08:41
    • Quote van 14 May 2018 om 08:06
      We hebben iemand nodig die dag en nacht op de club zit en deze 'bewaakt'. Iemand die letterlijk met zijn vuist op tafel kan slaan, een tafel die in de Veste staat. Niet iemand die via Skype zijn mening geeft. Op afstand je mening geven werkt in mijn ogen niet. Of er moet een zwaargewicht bij die zich bewezen heeft.
    Dat is toch de taak van de TD/TM? In elk geval komt er nu voetbalvisie in de RvC....
  • 14 May 2018 om 08:36
    • Quote van 14 May 2018 om 08:06
      We hebben iemand nodig die dag en nacht op de club zit en deze 'bewaakt'. Iemand die letterlijk met zijn vuist op tafel kan slaan, een tafel die in de Veste staat. Niet iemand die via Skype zijn mening geeft. Op afstand je mening geven werkt in mijn ogen niet. Of er moet een zwaargewicht bij die zich bewezen heeft.
    Als je iemand wil die met de vuist op tafel slaat is Fred sowieso geen goed idee.
  • 14 May 2018 om 08:16
    • Quote van 14 May 2018 om 08:06
      We hebben iemand nodig die dag en nacht op de club zit en deze 'bewaakt'. Iemand die letterlijk met zijn vuist op tafel kan slaan, een tafel die in de Veste staat. Niet iemand die via Skype zijn mening geeft. Op afstand je mening geven werkt in mijn ogen niet. Of er moet een zwaargewicht bij die zich bewezen heeft.
    En waarom niet? Een sterke ervaren adviseur is altijd een meerwaarde. Het is niet zo dat hij iemand komt vervangen of zich bezig houdt met het dagelijks bestuur. Top dat Rutten komt in een adviesfunctie voor het RvC (waar voetbalkennis ontbreekt). Zal me niet verbazen als dit een voorbode is voor een functie binnen de club in 2019.
  • 14 May 2018 om 08:13
    • Quote van 14 May 2018 om 08:06
      We hebben iemand nodig die dag en nacht op de club zit en deze 'bewaakt'. Iemand die letterlijk met zijn vuist op tafel kan slaan, een tafel die in de Veste staat. Niet iemand die via Skype zijn mening geeft. Op afstand je mening geven werkt in mijn ogen niet. Of er moet een zwaargewicht bij die zich bewezen heeft.
    Helemaal mee eens. En wanneer staat de organisatie?
  • 14 May 2018 om 08:12
    Uitstekend, toegang tot kennis en netwerken. Bouwen met die handel
  • 14 May 2018 om 08:06
    We hebben iemand nodig die dag en nacht op de club zit en deze 'bewaakt'. Iemand die letterlijk met zijn vuist op tafel kan slaan, een tafel die in de Veste staat. Niet iemand die via Skype zijn mening geeft. Op afstand je mening geven werkt in mijn ogen niet. Of er moet een zwaargewicht bij die zich bewezen heeft.
  • 14 May 2018 om 08:03
    Top, bovenaan beginnen bij de rvc inderdaad en dan naar beneden werken. Is wel goed dat er straks meerdere mensen verstand hebben van het technische vlak. Ander krijg je straks weer een einzelgänger. (Van halst, van beek) De nieuwe onbekende technisch directeur krijgt straks dus gedegen advies. Verder kan de rvc op basis van zijn kennis wat tegengewicht bieden.
  • 14 May 2018 om 07:53
    Voor mij persoonlijk een waardeloze constructie.je bent er of anders niet.
  • 14 May 2018 om 07:53
    • Quote van 14 May 2018 om 07:45
      Nee dat hoop ik ook niet, maar dat lijkt me niet. Weet iemand hoe lang het contract van Rutten in Israël nog loopt?
    30.06.2019
  • 14 May 2018 om 07:45
    • Quote van 14 May 2018 om 07:35
      Dan is 1 jaar Ted van Leeuwen te begrijpen. Al hoop ik stilletjes dat niet alle ballen op de vooruitgeschoven pion Ted word gegooid
    Nee dat hoop ik ook niet, maar dat lijkt me niet. Weet iemand hoe lang het contract van Rutten in Israël nog loopt?
  • 14 May 2018 om 07:35
    • Quote van 14 May 2018 om 07:32
      Ik ga er vanuit dat hij gewoon zijn baantje in Israël uitzit en daarna 'echt' terugkomt.
    Dan is 1 jaar Ted van Leeuwen te begrijpen. Al hoop ik stilletjes dat niet alle ballen op de vooruitgeschoven pion Ted word gegooid
  • 14 May 2018 om 07:32
    • Quote van 14 May 2018 om 07:25
      Nou weet niet of ik daar zo blij mee ben , adviserende rol ? Ik zie vooral.de afstand als grootste probleem , had liever gezien 24/7 beschikbaar voor Twente . Nu gaat alles via Skype , ik zeg dan ook zeer behouden welkom back .
    Ik ga er vanuit dat hij gewoon zijn baantje in Israël uitzit en daarna 'echt' terugkomt.
  • 14 May 2018 om 07:25
    Nou weet niet of ik daar zo blij mee ben , adviserende rol ? Ik zie vooral.de afstand als grootste probleem , had liever gezien 24/7 beschikbaar voor Twente . Nu gaat alles via Skype , ik zeg dan ook zeer behouden welkom back .
  • 14 May 2018 om 07:24
    Van de grond af opnieuw opbouwen. Had hem liever in een nog meer bepalende rol gezien maar het is ook prima als hij het nieuwe/oude FCT helpt vormen. Welkom terug Fred!
  • 14 May 2018 om 07:23
    Ooh wacht Rutten! Nog beter
  • 14 May 2018 om 07:22
    Hoppaaa welkom Rutjes!