Rutten voorziet geen problemen ondanks afstand: ''Hiddink deed het ook''

19 reacties
Rutten voorziet geen problemen ondanks afstand: ''Hiddink deed het ook''

Vanochtend werd bekend dat Fred Rutten definitief onderdeel uit gaat maken van de de raad van commissarissen (RvC) van FC Twente. Daarnaast blijft hij aan als trainer in Israël, maar dat moet geen probleem zijn.

Hoe de rol van Rutten er bij FC Twente uit gaat zien? "Dat ik als toezichthouder in de RVC kom. En dat ze me altijd kunnen bellen voor advies, zo eenvoudig is het eigenlijk", zo vertelt hij in gesprek met TC Tubantia.

De Enschedese club had Rutten liever als technische eindverantwoordelijke gezien. "Hier in Haifa heb ik gezegd dat ik zou blijven als we ons zouden handhaven. En dat is gebeurd. Ik heb in mijn leven nog nooit mijn ja-woord gebroken. Dat ga ik nu niet doen en in de toekomst ook niet", vervolgt hij.

De afstand zal geen problemen opleveren. "Ik ken in het voetbal wel meer mensen die op afstand zitten. Han Berger is technisch directeur van Sydney en zit ook in de RvC van de KNVB. Guus Hiddink was op afstand adviseur van Chelsea en PSV. Ik zie het probleem niet", besluit Rutten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2018 om 12:51
    • Quote van 15 May 2018 om 09:43
      volgende mensen mogen vertrekken: Drommel, Cuevas, Lely, Bijen, Thesker,

      Zeker weg: Tiga, Lam, Slagveer

      Zoals eerder gezegd, je moet gewoon een elftal bouwen rond Boere en Jensen F. met vleugels die voorzetten kunnen geven op Boere en niet alleen naar binnen komen.
    George zal ongetwijfeld doorgeschoven worden naar het eerste. Dan heb je in ieder geval alvast één buitenspeler. Aanvullen met ervaren spelers. Wellicht blijft Assaidi ook al is dan de vraag wat hij doet op kunstgras. Kan moeilijk de wedstrijden selecteren waarin hij wil spelen en de rest laten lopen. Je moet automatismen creëren binnen het elftal, vaste basis waarin men elkaar blind kan aan spelen en van elkaar weet wat iemand doet. Beetje zoals Jensen - Ünal.
  • 15 May 2018 om 10:12
    • Quote van 15 May 2018 om 09:43
      volgende mensen mogen vertrekken: Drommel, Cuevas, Lely, Bijen, Thesker,

      Zeker weg: Tiga, Lam, Slagveer

      Zoals eerder gezegd, je moet gewoon een elftal bouwen rond Boere en Jensen F. met vleugels die voorzetten kunnen geven op Boere en niet alleen naar binnen komen.
    Alleen jammer dat Boere en Jensen het totaal niet met elkaar kunnen vinden.
  • 15 May 2018 om 09:43
    • Quote van 14 May 2018 om 20:11
      wie durft lijstje te maken wie blijft er wie gaat weg
    volgende mensen mogen vertrekken: Drommel, Cuevas, Lely, Bijen, Thesker,

    Zeker weg: Tiga, Lam, Slagveer

    Zoals eerder gezegd, je moet gewoon een elftal bouwen rond Boere en Jensen F. met vleugels die voorzetten kunnen geven op Boere en niet alleen naar binnen komen.
  • 14 May 2018 om 20:21
    assaidi blift maher weg lam wegjensen blijft lely blijft maria blijft holla blijft brondeel blijftqueas weg drommel wegandere jensen blijftbijen blijft van der heyden blijftboere blijften aangevuld met talenten hebben we mooi elftal
  • 14 May 2018 om 20:11
    wie durft lijstje te maken wie blijft er wie gaat weg
  • 14 May 2018 om 20:07
    • Quote van 14 May 2018 om 11:49
      Heb begint bij goede mensen achter het bureau.
    Duurkoop is niet per se goedkoop.
  • 14 May 2018 om 19:56
    het is simpel twente moet nu met rutten binnen 5 weken elftal hebben welke spelers blijven welke gaan weg en daar op inspringen kijk bij dord lopen leuke spelers manolev
  • 14 May 2018 om 11:49
    • Quote van 14 May 2018 om 11:25
      Het kapitaal moet op het veld staan en niet achter een bureau zitten.
    Heb begint bij goede mensen achter het bureau.
  • 14 May 2018 om 11:38
    Off: Twente moet nu Benjamin van Leer halen. Hoop wel dat ze Benjamin halen en niet Fred van Leer want die schijnt er achterin nog wel eens 1 door te laten.
  • 14 May 2018 om 11:25
    • Quote van 14 May 2018 om 11:06
      Laten we blij zijn dat er iemand met verstand van voetbal in de Raad van commissarissen komt te zitten. Dat is alweer even geleden. Nu nog goede technische en commerciële directeuren en een trainer.
    Het kapitaal moet op het veld staan en niet achter een bureau zitten.
  • 14 May 2018 om 11:06
    Laten we blij zijn dat er iemand met verstand van voetbal in de Raad van commissarissen komt te zitten. Dat is alweer even geleden. Nu nog goede technische en commerciële directeuren en een trainer.
  • 14 May 2018 om 10:29
    Yes we zijn gered, we mogen Fred Rutten bellen.
  • 14 May 2018 om 10:16
    • Quote van 14 May 2018 om 10:14
      tis toch duidelijk dat Fred na afloop van zijn contract in Israël bij ons de functie van TD op zich neemt ..
    Het riekt er wel naar
  • 14 May 2018 om 10:14
    • Quote van 14 May 2018 om 08:30
      Oke Fred als jij het zegt. Dan staan we erachter en vertrouwen we erop. Nu goede TD adviseren voor de club.
    tis toch duidelijk dat Fred na afloop van zijn contract in Israël bij ons de functie van TD op zich neemt ..
  • 14 May 2018 om 09:59
    • Quote van 14 May 2018 om 09:43
      Wat gaat hij doen dan de juiste mensen bovenin op de juiste plek zetten of spelers aantrekken? Wat precies moet het wonder van Enschede worden? Zeker nu we in de jupiler league te maken krijgen met nec en roda moeten nu echt met iets goeds komen!
    *eerste divisie. We gaan toch niet de concurrent van 1 van onze grootste sponsoren gratis naamsbekendheid blijven geven toch? Zij zijn geen sponsor meer dus laten we het gewoon eerste divisie noemen.
  • 14 May 2018 om 09:43
    Wat gaat hij doen dan de juiste mensen bovenin op de juiste plek zetten of spelers aantrekken? Wat precies moet het wonder van Enschede worden? Zeker nu we in de jupiler league te maken krijgen met nec en roda moeten nu echt met iets goeds komen!
  • 14 May 2018 om 09:07
    Heb mijn twijfels i.v.m de afstand maar iemand die zich altijd aan zijn woord hou zal vast de waarheid spreken! Bezem uit de kast en puin ruimen maar!
  • 14 May 2018 om 08:50
    Ikzeg. Dit is duidelijke taal fred. Wel kom in en rond de puin hoop die zeer snel en hopelijk niet lang meer duurt. Wij onder ander ik ben blij dat u toch besloten heeft ons mee te gaan helpen om deze puinhoop tot een geweldige einde te brengen. Op naar ons geweldige club fc Twente. Waar wij allemaal hopen op betere tijden. Welkom fred.
  • 14 May 2018 om 08:30
    Oke Fred als jij het zegt. Dan staan we erachter en vertrouwen we erop. Nu goede TD adviseren voor de club.