''Nieuwe generatie Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis moet de toon zetten''

( 17 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Nieuwe generatie Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis moet de toon zetten''

FC Twente wil weer terug naar een 'sterk regionaal karakter' in de jeugdopleiding. Volgens TC Tubantia was het de club een doorn in het oog dat er veel spelers uit andere delen van Nederland in de jeugdopleiding speelden.

Dat is een van de redenen dat hoofd jeugdscouting Kenneth Zandvliet moet vertrekken bij FC Twente. "Met dit regionale karakter willen we weer een van de betere jeugdopleidingen van Nederland worden", zegt hoofd scouting Evert Bleuming tegenover TC Tubantia. "De scouting zal zich nog meer richten op de regio."

"FC Twente is een club die op allerlei manieren verbonden is met de streek en we mogen trots zijn op onze talenten hier in de regio", vervolgt Bleuming. "We willen dat de nieuwe generatie Bruggink, Vennegoor en Oude Kamphuis weer de toon gaan zetten in onze jeugdteams. Zelf opgeleide spelers bepalen de cultuur bij een club en het regionale karakter. Dat wil je uiteindelijk doortrekken naar het eerste elftal."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jun 2018 om 13:08
    Die Kennith blindvliet heeft 35 prut voetballers uit het westen gehaald waarvan er na 1 jaar weer 31 terug moeten!!! Michel Jansen is hier mede schuldig aan net zoals Rob Boudrie die weer op een slinkse manier de dans ontspringt ( anders was hij wel weer in de ziektewet gegaan) Schandalig hoe ze met toptalenten het afgelopen jaar zijn omgegaan. Door selecties van gemiddeld 25 spelers per team hebben ze gedacht dat dit goed is voor de ontwikkeling van top talenten. Ook deze spelers hebben 1 jaar met die rotzooi moeten trainen 6 x per week ??
  • 13 Jun 2018 om 11:48
    • Quote van 12 Jun 2018 om 22:54
      Ik denk ook armoede, maar zeg dat dan gewoon en hang geen lulverhaal op over regionale binding, toch?
    Het is niet alleen armoede, er zijn zo'n 30 jongens uit het westen gehaald die geen flikker hebben toegevoegd. Als er een nieuwe Promes rondloopt die haalbaar is dan komt ie echt wel.

    Verder draait onze jongste jeugd mee met de top van Nederland, maar haken ze daarboven af. Het heeft dus ook niet met een gebrek aan aanwas vanuit het oosten te maken, maar met een gebrek aan begeleiding vanaf pak 'em beet de onder 16(al zijn de onder 15 en 14 onder Jansen ook achteruit geschoten).

    Als iemand de behoefte heeft om zover terug te graven zul je zien dat we bij de o-15 en o-16 en zelfs de o-17(3 ek-finalisten uit academie) genoeg spelers bij vertegenwoordigende elftallen hadden. Maar dat daar tegen dat ze 18/19 zijn niks meer van over is. Dan ontwikkel je je spelers dus gewoon totaal niet vanaf een bepaald punt.
  • 13 Jun 2018 om 08:49
    Slecht
  • 13 Jun 2018 om 08:28
    • Quote van 13 Jun 2018 om 07:48
      Misschien omdat daar veel meer mensen wonen, dus dat er meer voetballers zijn?
    Dat klopt, er zijn veel meer goede voetballer(tje)s beschikbaar. Ook het niveau net onder de BVO is vrij hoog. De jeugd van bvo's uit het oosten zoals Twente, Nec, Graafschap krijgt regelmatig klop van leeftijdsgenoten van de amateur clubs uit regio Amsterdam. (Ik woon in omgeving 020)
  • 13 Jun 2018 om 08:19
    • Quote van 13 Jun 2018 om 07:50
      Laten we eerlijk zijn, deze spelers deden het een seizoen eerder toch heel redelijk!
    Werd grotendeels verbloemd door Unal , en Klich , Mokotjo , we hebben kunnen zien hoe bagger de gasten het afgelopen dramatische seizoen waren . En met name Bijen , Lely en Drommel , en dan heb ik het puur over jongens uit de eigen jeugd of regio echt dramatisch .
  • 13 Jun 2018 om 07:50
    • Quote van 13 Jun 2018 om 07:08
      Nou breek me de GEK niet open zeg. Heb nog nooit zoveel matige spelers bij elkaar gezien in 1 selectie.
    Laten we eerlijk zijn, deze spelers deden het een seizoen eerder toch heel redelijk!
  • 13 Jun 2018 om 07:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 01:52
      Az heeft toch ook erg veel (goede) noord hollandse jongens? Waarom zouden wij ons dan niet kunnen richten op onze regio? Tuurlijk is het kostenbesparing maar zo'n raar verhaal is t nou ook weer niet
    Misschien omdat daar veel meer mensen wonen, dus dat er meer voetballers zijn?
  • 13 Jun 2018 om 07:08
    • Quote van 12 Jun 2018 om 22:35
      Lely, Bijen, Avest, Thesker enz zijn toch ook regionale toppers gebleken? Fijn cultuurtje.
    Nou breek me de GEK niet open zeg. Heb nog nooit zoveel matige spelers bij elkaar gezien in 1 selectie.
  • 13 Jun 2018 om 07:08
    Ik vind er ook weinig mis mee om minder regionale talenten als Arnautovic, Promes en Douglas zelf op te leiden. Het hele voetbal verandert, de echte talenten vinden zich al snel te goed en kiezen voor een paar centen meer al op hun zeventiende voor een andere club. Daar doe je het dan voor als opleidingsclub. Zoveel clubs staan ook niet bekend om hun goede jeugd. AZ lukt het nu, en Sparta in iets mindere mate ook maar voor de rest overeest overal de ‘buitenlandse invloed’
  • 13 Jun 2018 om 06:18
    • Quote van 12 Jun 2018 om 22:38
      Die hadden we al. Ter Avest (wierden), Vd Lely (Nijverdal) Bijen (Hengelo) Vd heyden (Arnhem) als ik die nog mag tellen. Het is het allemaal net niet. Daar worden we niet beter van. De regio is te klein daarvoor. We moeten wel verder kijken
    Tel daarbij op de jongens die wel in onze opleiding zaten, maar voor bijvoorbeeld Heracles kozen omdat ze bij ons geen kans kregen.
  • 13 Jun 2018 om 01:52
    Az heeft toch ook erg veel (goede) noord hollandse jongens? Waarom zouden wij ons dan niet kunnen richten op onze regio? Tuurlijk is het kostenbesparing maar zo'n raar verhaal is t nou ook weer niet
  • 12 Jun 2018 om 23:59
    • Quote van 12 Jun 2018 om 22:51
      Ik snap de move wel,armoede. Het kost teveel op dit moment en als er al een talent is dan verkast ie weer naar elders. Tja als Twente zit je momenteel in een spagaat. De grote schuldenlast hangt als het zwaard van damocles boven de club. Daar is nu alles aan te wijten. Daarom vind ik persoonlijk jammer dat de reggeborg groep de club niet koopt. Dat zou voor de club en regio toch goed zijn.
    Denk dat de Reggeborch groep ongetwijfeld een groot aandelenpakket zal kopen .
  • 12 Jun 2018 om 22:54
    • Quote van 12 Jun 2018 om 22:51
      Ik snap de move wel,armoede. Het kost teveel op dit moment en als er al een talent is dan verkast ie weer naar elders. Tja als Twente zit je momenteel in een spagaat. De grote schuldenlast hangt als het zwaard van damocles boven de club. Daar is nu alles aan te wijten. Daarom vind ik persoonlijk jammer dat de reggeborg groep de club niet koopt. Dat zou voor de club en regio toch goed zijn.
    Ik denk ook armoede, maar zeg dat dan gewoon en hang geen lulverhaal op over regionale binding, toch?
  • 12 Jun 2018 om 22:51
    Ik snap de move wel,armoede. Het kost teveel op dit moment en als er al een talent is dan verkast ie weer naar elders. Tja als Twente zit je momenteel in een spagaat. De grote schuldenlast hangt als het zwaard van damocles boven de club. Daar is nu alles aan te wijten. Daarom vind ik persoonlijk jammer dat de reggeborg groep de club niet koopt. Dat zou voor de club en regio toch goed zijn.
  • 12 Jun 2018 om 22:38
    Die hadden we al. Ter Avest (wierden), Vd Lely (Nijverdal) Bijen (Hengelo) Vd heyden (Arnhem) als ik die nog mag tellen. Het is het allemaal net niet. Daar worden we niet beter van. De regio is te klein daarvoor. We moeten wel verder kijken
  • 12 Jun 2018 om 22:35
    Lely, Bijen, Avest, Thesker enz zijn toch ook regionale toppers gebleken? Fijn cultuurtje.
  • 12 Jun 2018 om 22:30
    Het interesseert mij eerlijk gezegd geen reet waar jeugdspelers vandaan komen. Als je alleen in Twente scout krijg je alleen maar bescheiden Tukkerse jongetjes, terwijl er best Amsterdamse branie tussen mag zitten. Bovendien gaan regionale spelers net zo snel weg (Ter Avest) als spelers die geen regionale binding hebben. Snap deze move niet.....