Velderman na claim Belastingdienst: ''Dit raakt FC Twente financieel hard''

( 88 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Velderman na claim Belastingdienst: ''Dit raakt FC Twente financieel hard''

Een meevaller voor FC Twente, dat minder aan de Belastingdienst moet betalen dan aanvankelijk werd gedacht. FC Twente had 5,9 miljoen euro gereserveerd, terwijl de claim is uitgedraaid op 4,4 miljoen euro.

Hoewel FC Twente op de balans een voorziening heeft getroffen voor de naheffing, staat het geld niet op de rekening van de Tukkers. Daarom is een betalingsregeling getroffen met de Belastingdienst. Over de betaaltermijnen wil algemeen directeur Erik Velderman geen uitspraken doen.

"De belastingclaim heeft lange tijd als een donkere wolk boven het stadion gehangen", reageert Velderman op de officiële website van FC Twente. "Het is goed dat we nu weten waar we aan toe zijn. Dat laat onverlet dat dit FC Twente financieel hard raakt. We inventariseren hoe we deze claim kunnen financieren. Voor iedereen in en rondom FC Twente is het in ieder geval belangrijk dat er 'een hek omheen staat' en dat we het verleden echt achter ons kunnen gaan laten."

De claim heeft met name te maken met de transfer van Dusan Tadic naar Southampton. FC Twente heeft daarom Joop Munsterman en Aldo van der Laan onlangs laten weten dat zij 1,2 miljoen euro zouden moeten meebetalen. De twee oud-bestuurders hebben twee jaar geleden echter hun miljoenen eigen geld bij het crediteurenakkoord weggestreept en willen niet nogmaals betalen. Velderman wil niet verder op die zaak ingaan.

Foto: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2018 om 12:54
    • Quote van 14 Jun 2018 om 11:56
      Waarom de club niet verkopen aan 1 eigenaar of miljonair? Waarom doet Velderman dat niet. Zoals het nu naar uit ziet, is de club op sterven na dood. Ik kan me goed voorstellen dat vele trouwe fans het geld op zak houden. Ze kopen een deel van de club alleen maar met schulden op schulden en nog eens schulden. Weet jij ook iets van de geruchten af waar ene kneupe het over had op Twente.net forum? Er staat nog iets te wachten en dat zou bijna in het vergeet hoekje zijn geraakt?
    FC Twente gaat op dezelfde voet verder UT. Er wordt een gat gegraven opdat een ander gat gevuld kan worden......


    Kneupke...in real life Hans.....over het algemeen goed ingelicht. Dat weet ik over Kneupke....
  • 14 Jun 2018 om 11:56
    • Quote van 14 Jun 2018 om 11:41
      Natuurlijk is er meer aan de hand UT. De molensteen om de nek van FC Twente wordt zwaarder en zwaarder.....


      Uitstel van betalingsverplichtingen aan moeten vragen. Het trainingscomplex waarin de fossielen al zichtbaar worden. De hele jeugdopleiding die weer opnieuw opgebouwd moet worden. We zijn figuurlijk afgegleden naar de ijs-tijd.


      Promotie na dit seizoen? Ik hou mijn hart vast, want het ziet er vooralsnog nog niet hoopvol uit......
    Waarom de club niet verkopen aan 1 eigenaar of miljonair? Waarom doet Velderman dat niet. Zoals het nu naar uit ziet, is de club op sterven na dood. Ik kan me goed voorstellen dat vele trouwe fans het geld op zak houden. Ze kopen een deel van de club alleen maar met schulden op schulden en nog eens schulden. Weet jij ook iets van de geruchten af waar ene kneupe het over had op Twente.net forum? Er staat nog iets te wachten en dat zou bijna in het vergeet hoekje zijn geraakt?
  • 14 Jun 2018 om 11:41
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:18
      Bij Roda krijgen ze de inversteringen wel voor elkaar. Waarom moet het bij onze club altijd zo moeilijk gaan. Zou er toch meer aan de hand zijn. Op Twente.net zijn de forumleden daar meer bezorgd dan de goednieuws show die hier word verteld. Soms is het niet meer te volgen, wat je nu wel of niet moet geloven.
    Natuurlijk is er meer aan de hand UT. De molensteen om de nek van FC Twente wordt zwaarder en zwaarder.....


    Uitstel van betalingsverplichtingen aan moeten vragen. Het trainingscomplex waarin de fossielen al zichtbaar worden. De hele jeugdopleiding die weer opnieuw opgebouwd moet worden. We zijn figuurlijk afgegleden naar de ijs-tijd.


    Promotie na dit seizoen? Ik hou mijn hart vast, want het ziet er vooralsnog nog niet hoopvol uit......
  • 14 Jun 2018 om 08:18
    Bij Roda krijgen ze de inversteringen wel voor elkaar. Waarom moet het bij onze club altijd zo moeilijk gaan. Zou er toch meer aan de hand zijn. Op Twente.net zijn de forumleden daar meer bezorgd dan de goednieuws show die hier word verteld. Soms is het niet meer te volgen, wat je nu wel of niet moet geloven.
  • 14 Jun 2018 om 08:08
    Krijg steeds meer het gevoel dat er alleen nog maar krampachtig wordt getrokken aan een DOOD paard. Het hangt en valt mij allemaal te veel met als dit als dat enz.
  • 13 Jun 2018 om 23:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:29
      Het gaat om het succes, promotie is absoluut een must. Het liefst direct of anders ten laatste in het tweede seizoen.
    Beste ANS, ondanks je heldere uitleg heb ik zeer weinig vertrouwen in de huidige leiding. Hopelijk zie ik het verkeerd.
  • 13 Jun 2018 om 23:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:20
      Zwei.... is alleen uit nood geboren, alleen te drinken als het 0.0 gr. C is, anders te lauw.... geef mij maar een Grolsch..... of Macallan.....
    Och! Een Grolsch! Bij het idee begin ik al te watertanden!
  • 13 Jun 2018 om 22:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:29
      Het gaat om het succes, promotie is absoluut een must. Het liefst direct of anders ten laatste in het tweede seizoen.
    Ok duidelijk, dankje
  • 13 Jun 2018 om 22:29
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:49
      Lol beetje humor moet kunnen.
    Tuurlijk Messi..... always look on the bright side of life.... :-) :-)
  • 13 Jun 2018 om 22:29
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:25
      Ligt dat aan de schulden die dan totaal niet meer te betalen zijn, door bijvoorbeeld uitblijven promotie naar eredivisie?
    Het gaat om het succes, promotie is absoluut een must. Het liefst direct of anders ten laatste in het tweede seizoen.
  • 13 Jun 2018 om 22:25
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:14
      Met de juiste mensen zie ik dat gevaar niet. Mocht de investering na bijv. 2 jaar geen redelijk resultaat hebben gebracht, dan zie ik het wel problematisch.
    Ligt dat aan de schulden die dan totaal niet meer te betalen zijn, door bijvoorbeeld uitblijven promotie naar eredivisie?
  • 13 Jun 2018 om 22:20
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:19
      Alleen als je Veltins koud hebt staan ipv Zweineken ;)
    Zwei.... is alleen uit nood geboren, alleen te drinken als het 0.0 gr. C is, anders te lauw.... geef mij maar een Grolsch..... of Macallan.....
  • 13 Jun 2018 om 22:14
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:56
      Is er niet een gevaar dat er straks teveel mensen mee willen praten over beleid en de te maken keuzes. We zien vaak dat wie betaalt bepaald.
    Met de juiste mensen zie ik dat gevaar niet. Mocht de investering na bijv. 2 jaar geen redelijk resultaat hebben gebracht, dan zie ik het wel problematisch.
  • 13 Jun 2018 om 22:12
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:50
      Met jouw uitleg is pokeren misschien niet het juiste woord. Het voelt echter wel zo.
    Misschien is het volgende een betere verwoording: Het eindspel in het schaakspel is begonnen.
  • 13 Jun 2018 om 21:56
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:50
      Met jouw uitleg is pokeren misschien niet het juiste woord. Het voelt echter wel zo.
    Is er niet een gevaar dat er straks teveel mensen mee willen praten over beleid en de te maken keuzes. We zien vaak dat wie betaalt bepaald.
  • 13 Jun 2018 om 21:50
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:38
      Hier wordt geschreven dat het Pokeren op hoog niveau is begonnen. Ik vraag me af of je dat zo kunt omschrijven. Ga ervan uit dat alle toekomstige aandeelhouders zelf de keuze maken om onze club te steunen. Ik begrijp dat ze zeggenschap willen hebben over waar het geld voor benut wordt. Pokeren houdt echter in dat je winst wilt maken ten koste van de andere deelnemers. Denk dat dat hier niet aan de orde is. De inzet is om de club te redden. Toch?
    Met jouw uitleg is pokeren misschien niet het juiste woord. Het voelt echter wel zo.
  • 13 Jun 2018 om 21:39
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Dank je wel ans voor deze duidelijke uitleg!
  • 13 Jun 2018 om 21:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:05
      Uiteraard zijn hier toekomstige aandeelhouders bij betrokken. Gisteren schreef De Tegenpartij op een ander topic iets van het pokeren is begonnen. Dat is juist, er wordt gepokerd op een zeer hoog niveau. Er is ook geen alternatief, zonder verkoop van aandelen kan de club niet verder en dus ook niet overleven.
    Hier wordt geschreven dat het Pokeren op hoog niveau is begonnen. Ik vraag me af of je dat zo kunt omschrijven. Ga ervan uit dat alle toekomstige aandeelhouders zelf de keuze maken om onze club te steunen. Ik begrijp dat ze zeggenschap willen hebben over waar het geld voor benut wordt. Pokeren houdt echter in dat je winst wilt maken ten koste van de andere deelnemers. Denk dat dat hier niet aan de orde is. De inzet is om de club te redden. Toch?
  • 13 Jun 2018 om 21:19
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:45
      Kun je wel.....? of kom je mij nu ook opzoeken? :-):-) :-)
    Alleen als je Veltins koud hebt staan ipv Zweineken ;)
  • 13 Jun 2018 om 21:14
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:45
      Kun je wel.....? of kom je mij nu ook opzoeken? :-):-) :-)
    Hahahaha
  • 13 Jun 2018 om 20:49
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:45
      Kun je wel.....? of kom je mij nu ook opzoeken? :-):-) :-)
    Lol beetje humor moet kunnen.
  • 13 Jun 2018 om 20:45
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:15
      Oké thanks...... ook niet een inimienie citro tje :-)
    Kun je wel.....? of kom je mij nu ook opzoeken? :-):-) :-)
  • 13 Jun 2018 om 19:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:53
      Wat dan als ik vragen mag, de selectie is al zo afgeroomd dat het geen reet meer waard is en het stadion is geen reet waard straks. (Als de club op de fles gaat)
    Sorry ik was niet duidelijk genoeg. Ik wilde eigenlijk met deze post zeggen wat meer mensen al aangaven hier: Je kan een reserve hebben van 5 miljoen maar dat hoeft niet te betekenen dat dat geld rechtstreek als liquide middelen beschikbaar is.
  • 13 Jun 2018 om 19:36
    Is het mogelijk om meer af te lossen waardoor de betalingstermijn korter wordt? Dat scheelt natuurlijk weer op de interestkosten.
  • 13 Jun 2018 om 19:20
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:05
      Uiteraard zijn hier toekomstige aandeelhouders bij betrokken. Gisteren schreef De Tegenpartij op een ander topic iets van het pokeren is begonnen. Dat is juist, er wordt gepokerd op een zeer hoog niveau. Er is ook geen alternatief, zonder verkoop van aandelen kan de club niet verder en dus ook niet overleven.
    Ik ga niet in discussie, want dat wil je niet. Het eindspel is begonnen, vandaag was een interessante dag.
  • 13 Jun 2018 om 19:19
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Prima uitleg dank daarvoor.Vind het wel een puinhoop wat een schulden niet te verkopen aan de gewone man
  • 13 Jun 2018 om 19:18
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:15
      Oké thanks...... ook niet een inimienie citro tje :-)
    Lol :-)
  • 13 Jun 2018 om 19:15
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:11
      Ik snap wat je bedoelt maar de lijkenkast is inmiddels wel leeg.
    Oké thanks...... ook niet een inimienie citro tje :-)
  • 13 Jun 2018 om 19:11
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:06
      Mwa ben een beetje achterdochtig qwa goede berichten. Heb en gun het ze het allerbeste uiteraard, aber na een goed bericht komt er altijd over een tijdje weer wat uit de kast. We zijn al zo vaak voorgelogen KWW..... ik hoop dat je een Beetje begrijpt wat ik bedoel.
    Ik snap wat je bedoelt maar de lijkenkast is inmiddels wel leeg.
  • 13 Jun 2018 om 19:06
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:00
      Het was toch goed nieuws Messi ?
    Mwa ben een beetje achterdochtig qwa goede berichten. Heb en gun het ze het allerbeste uiteraard, aber na een goed bericht komt er altijd over een tijdje weer wat uit de kast. We zijn al zo vaak voorgelogen KWW..... ik hoop dat je een Beetje begrijpt wat ik bedoel.
  • 13 Jun 2018 om 19:00
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:40
      Wel frappant dat Twente hier vandaag mee aankomt nu de jaarkaart houders hebben verlengd. Tis een game Unglaubich
    Het was toch goed nieuws Messi ?
  • 13 Jun 2018 om 18:57
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:51
      Jij spoort echt niet he ? Man waar slaat dit op ? Gaat niet eens over Fc Twente of wat dan ook , jij hebt niet een klap van de molen gehad maar wel 12 ! Man stop deze bullshit , en ga lekker na de speeltuin of ga op je PlayStation of wat dan ook , maar stop met deze shit !!! Netjes gezegd toch ?
    Gewoon allemaal klagen via de mail naar Niek en Bjorn. Dit moet gewoon stoppen, het is achterlijk gedrag.
  • 13 Jun 2018 om 18:40
    Wel frappant dat Twente hier vandaag mee aankomt nu de jaarkaart houders hebben verlengd. Tis een game Unglaubich
  • 13 Jun 2018 om 18:26
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:51
      Jij spoort echt niet he ? Man waar slaat dit op ? Gaat niet eens over Fc Twente of wat dan ook , jij hebt niet een klap van de molen gehad maar wel 12 ! Man stop deze bullshit , en ga lekker na de speeltuin of ga op je PlayStation of wat dan ook , maar stop met deze shit !!! Netjes gezegd toch ?
    Zeer netjes Ja Die....alleen aan dovemansoren gericht ben ik bang ;)
  • 13 Jun 2018 om 18:01
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Bedankt voor je duidelijke uitleg/ heldere verhaal. Eindelijk een normaal bericht i.p.v. die onzinberichten die dit forum vervuilen.
  • 13 Jun 2018 om 17:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:28
      De politie in Enschede heeft Boesk00l gearresteerd die vier uur lang drie forumleden gijzelde in het noorden van de stad. De forumleden zijn gezond en wel, meldt de Nederlandse minister van Binnenlandse Zaken Scorpio69.
    Jij spoort echt niet he ? Man waar slaat dit op ? Gaat niet eens over Fc Twente of wat dan ook , jij hebt niet een klap van de molen gehad maar wel 12 ! Man stop deze bullshit , en ga lekker na de speeltuin of ga op je PlayStation of wat dan ook , maar stop met deze shit !!! Netjes gezegd toch ?
  • 13 Jun 2018 om 17:34
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:39
      Van begin tot einde onzin stukje
    Jij zegt het.
  • 13 Jun 2018 om 17:21
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Mooi en super duidelijk uitgelegd Ans waarvoor dank . Eindelijk een beetje helderheid en opluchting .
  • 13 Jun 2018 om 16:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Dus mijn glazen bol was zo gek nog niet ;-)
  • 13 Jun 2018 om 16:50
    Dit doet Velderman prima, hij kan moeilijk roepen dat we zo gematst zijn nu
  • 13 Jun 2018 om 16:36
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Helder verhaal.
  • 13 Jun 2018 om 16:32
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:54
      Nee, dat is boekhoudkundig zo en moet zelfs zo. Je resultaat vorig jaar is bijvoorbeeld 5.9 miljoen. Met andere woorden je hebt 5.9 miljoen meer inkomsten dan uitgaven. Je hebt dus winst gemaakt. Nu gaan ze kijken wat gaan we met die winst doen. Vorig jaar is er voor gekozen om die winst op een soort spaarrekening te zetten omdat men nu al weet dat er nog kosten/uitgaven komen die betaald moeten worden. De winst die je gemaakt hebt is een optelsom van alle plussen en minnen en alle afspraken die zijn gemaakt in zake schulden die wel of niet terugbetaald moeten worden.

      Het geld hoeft dus niet in kas te zijn. Als ik tegen jou zeg je hoeft mij die 100 euro niet terug te betalen, betekent dat je 100 euro rijker bent maar op het moment dat ik het je kwijtscheldt kun je zelf op dat moment helemaal niets in je portomonee hebben.
      Begrijp je? Het is allemaal boekhoudkundig om je eigen vermogen en vreemd vermogen te bepalen. Solvabiliteit etc etc etc......

      Er komt een betalingsregeling, dus we hoeven ons geen zorgen te maken het wordt misschien wel over 10 jaar uitgesmeerd.
      Het is allemaal gegogel met cijfers.
      Nu is de begroting belangrijk voor het nieuwe seizoen. Daarin moet het allemaal passen en Ans zegt dat het rond komt dus we hoeven ons geen zorgen te maken.
    Al met al dus toch positief!
  • 13 Jun 2018 om 16:16
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Dank voor de info ANS. Die behoeft idd geen aanvulling meer van Citrofiel. Goed om te horen dat je positief bent, want dit bericht baarde mij wel grote zorgen.
  • 13 Jun 2018 om 16:05
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:00
      ANS, bedankt voor je heldere uitleg. Even een vraag puur uit nieuwsgierigheid: ik begrijp uit je verhaal dat ze volgens jou de juiste strategie volgen. Wie is hier de drijvende kracht achter? Is dat alleen Eric Velderman of zijn ook investeerders/sponsoren hier bij betrokken?
    Uiteraard zijn hier toekomstige aandeelhouders bij betrokken. Gisteren schreef De Tegenpartij op een ander topic iets van het pokeren is begonnen. Dat is juist, er wordt gepokerd op een zeer hoog niveau. Er is ook geen alternatief, zonder verkoop van aandelen kan de club niet verder en dus ook niet overleven.
  • 13 Jun 2018 om 16:00
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Dag ANS, Ik zeg namens velen: bedankt voor de uitleg
  • 13 Jun 2018 om 16:00
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    ANS, bedankt voor je heldere uitleg. Even een vraag puur uit nieuwsgierigheid: ik begrijp uit je verhaal dat ze volgens jou de juiste strategie volgen. Wie is hier de drijvende kracht achter? Is dat alleen Eric Velderman of zijn ook investeerders/sponsoren hier bij betrokken?
  • 13 Jun 2018 om 15:57
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:53
      Maar een betalingsregeling moet je eigenlijk toch ook niet willen Ans. Dat hangt toch als een molensteen om de nek heen nog jaren lang. Plus rentes. Ik zal wel een zwart kijker zijn maar heb er geen fijn gevoel bij.
    Het is nu de strategie i.v.m. de verkoop van aandelen. Het is de best mogelijke oplossing.
  • 13 Jun 2018 om 15:57
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:53
      Maar een betalingsregeling moet je eigenlijk toch ook niet willen Ans. Dat hangt toch als een molensteen om de nek heen nog jaren lang. Plus rentes. Ik zal wel een zwart kijker zijn maar heb er geen fijn gevoel bij.
    Amen ik ook niet eerlijk gezegd.
  • 13 Jun 2018 om 15:54
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Waarom zeggen ze dan steeds dat er 5,9 gereserveerd is ,ook als ze het waar anders voor gebruiken, pure leugens dus!
    Nee, dat is boekhoudkundig zo en moet zelfs zo. Je resultaat vorig jaar is bijvoorbeeld 5.9 miljoen. Met andere woorden je hebt 5.9 miljoen meer inkomsten dan uitgaven. Je hebt dus winst gemaakt. Nu gaan ze kijken wat gaan we met die winst doen. Vorig jaar is er voor gekozen om die winst op een soort spaarrekening te zetten omdat men nu al weet dat er nog kosten/uitgaven komen die betaald moeten worden. De winst die je gemaakt hebt is een optelsom van alle plussen en minnen en alle afspraken die zijn gemaakt in zake schulden die wel of niet terugbetaald moeten worden.

    Het geld hoeft dus niet in kas te zijn. Als ik tegen jou zeg je hoeft mij die 100 euro niet terug te betalen, betekent dat je 100 euro rijker bent maar op het moment dat ik het je kwijtscheldt kun je zelf op dat moment helemaal niets in je portomonee hebben.
    Begrijp je? Het is allemaal boekhoudkundig om je eigen vermogen en vreemd vermogen te bepalen. Solvabiliteit etc etc etc......

    Er komt een betalingsregeling, dus we hoeven ons geen zorgen te maken het wordt misschien wel over 10 jaar uitgesmeerd.
    Het is allemaal gegogel met cijfers.
    Nu is de begroting belangrijk voor het nieuwe seizoen. Daarin moet het allemaal passen en Ans zegt dat het rond komt dus we hoeven ons geen zorgen te maken.
  • 13 Jun 2018 om 15:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:48
      Er is en was steeds een negatief eigen vermogen van ca. 6 milj. Dat is een gat wat je steeds moet dichten. Daar ligt het probleem.
    Maar een betalingsregeling moet je eigenlijk toch ook niet willen Ans. Dat hangt toch als een molensteen om de nek heen nog jaren lang. Plus rentes. Ik zal wel een zwart kijker zijn maar heb er geen fijn gevoel bij.
  • 13 Jun 2018 om 15:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:34
      Je kan een reserve hebben van 5,5 miljoen maar dat wil niet zeggen dat dat geld er ook ligt. Waarschijnlijk zit dat geld ergens in de materiele of immateriele vaste activa.
    Wat dan als ik vragen mag, de selectie is al zo afgeroomd dat het geen reet meer waard is en het stadion is geen reet waard straks. (Als de club op de fles gaat)
  • 13 Jun 2018 om 15:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:45
      Dat zou wel zo moeten zijn omdat het op de balans als gereserveerd staat. Het kan even bij krapte gebruikt zijn maar nu met het binnenkomen van scc betalingen en de sponsorinkomsten zou het weer aanwezig moeten zijn.
    Oke ANS , dank je voor het antwoord en als enige van/door jou goede duidelijke uitleg!
  • 13 Jun 2018 om 15:49
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:48
      Er is en was steeds een negatief eigen vermogen van ca. 6 milj. Dat is een gat wat je steeds moet dichten. Daar ligt het probleem.
    Tja, misgelopen tv gelden :(
  • 13 Jun 2018 om 15:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Waarom zeggen ze dan steeds dat er 5,9 gereserveerd is ,ook als ze het waar anders voor gebruiken, pure leugens dus!
    Er is en was steeds een negatief eigen vermogen van ca. 6 milj. Dat is een gat wat je steeds moet dichten. Daar ligt het probleem.
  • 13 Jun 2018 om 15:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Is mijn uitleg duidelijk en begrijpbaar Messi ?
    Voor citro never hahaha maar uh eine frage bitte :))
  • 13 Jun 2018 om 15:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Is mijn uitleg duidelijk en begrijpbaar Messi ?
    Begrijpelijk ANS maar misschien heeft Citro nog een aanvulling ;))
  • 13 Jun 2018 om 15:47
    Trek de beerput maar helemaal open, ik begin steeds meer te twijfelen aan alles, bah!
  • 13 Jun 2018 om 15:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:43
      Maar citrofel heeft vast nog wel wat toe toevoegen ans :)))
    Is mijn uitleg duidelijk en begrijpbaar Messi ?
  • 13 Jun 2018 om 15:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:42
      Het geld is besteed en dit jaar kom je te weten waaraan als het jaarverslag er is. Als je het niet nodig had gehad, dan had het nu nog in kas gezeten!
    Waarom zeggen ze dan steeds dat er 5,9 gereserveerd is ,ook als ze het waar anders voor gebruiken, pure leugens dus!
  • 13 Jun 2018 om 15:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Joepie!

    Ben blij dat het allemaal goed komt. Werd ook wel eens tijd. Hopelijk kunnen we ons in het nieuwe seizoen richten op het voetbal en al die cijfertjes aan de experts overlaten die er goed mee weten om te gaan.
  • 13 Jun 2018 om 15:45
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:41
      ANS , we kregen eerder toch het idee dat het geld (€5,9)miljoen ,echt op een/de rekening zou staan, of heb ik dat en velen met mij dat verkeerd begrepen?!
    Dat zou wel zo moeten zijn omdat het op de balans als gereserveerd staat. Het kan even bij krapte gebruikt zijn maar nu met het binnenkomen van scc betalingen en de sponsorinkomsten zou het weer aanwezig moeten zijn.
  • 13 Jun 2018 om 15:43
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    Maar citrofel heeft vast nog wel wat toe toevoegen ans :)))
  • 13 Jun 2018 om 15:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:41
      ANS , we kregen eerder toch het idee dat het geld (€5,9)miljoen ,echt op een/de rekening zou staan, of heb ik dat en velen met mij dat verkeerd begrepen?!
    Het geld is besteed en dit jaar kom je te weten waaraan als het jaarverslag er is. Als je het niet nodig had gehad, dan had het nu nog in kas gezeten!
  • 13 Jun 2018 om 15:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:38
      Dit soort idiotie moet NIET geplaatst worden .heeft niks met Twente Fans te maken en is pure onzin.
    Ik schreef ook al aan Bjorn en Niek of ze hem niet konden bannen!
  • 13 Jun 2018 om 15:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:40
      Eens doet hij al heul de week. Snap ook niet dat ze dat stumpertje er niet af donderen.
    Maak je niet druk maar maak je dik.

    Proost! :-)
  • 13 Jun 2018 om 15:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:34
      Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
    ANS , we kregen eerder toch het idee dat het geld (€5,9)miljoen ,echt op een/de rekening zou staan, of heb ik dat en velen met mij dat verkeerd begrepen?!
  • 13 Jun 2018 om 15:40
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:38
      Dit soort idiotie moet NIET geplaatst worden .heeft niks met Twente Fans te maken en is pure onzin.
    Eens doet hij al heul de week. Snap ook niet dat ze dat stumpertje er niet af donderen.
  • 13 Jun 2018 om 15:39
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:47
      Gereserveerde geld alweer uitgegeven aan wat anders(afkoopsommen etc.) zelfde denk-/werkwijze als de klootzakken Munsterman, van der Laan etc.Deze mentaliteit is al vaker voorspeld hier en kan onmogelijk goed blijven gaan. Trouwens ook wel weer erg toevallig dat het nieuws nu naar buiten wordt gebracht. Net nu de jaarkaarten zijn verlengd. Wat mij betreft exit Velderman.
    Van begin tot einde onzin stukje
  • 13 Jun 2018 om 15:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:28
      De politie in Enschede heeft Boesk00l gearresteerd die vier uur lang drie forumleden gijzelde in het noorden van de stad. De forumleden zijn gezond en wel, meldt de Nederlandse minister van Binnenlandse Zaken Scorpio69.
    Dit soort idiotie moet NIET geplaatst worden .heeft niks met Twente Fans te maken en is pure onzin.
  • 13 Jun 2018 om 15:34
    Beste Twentefans, om het simpel te houden. De 1,5 milj. besparing op de belastingclaim is balanstechnisch zeer belangrijk. Voor het gemak stel ik het verlies van het afgelopen seizoen ook op 1.5 milj. door de alom bekende oorzaken. Dat betekent dat er geen invloed is op het eigen vermogen. Dat de club een betalingsregeling wil is duidelijk en ook begrijpelijk. Dat heeft allemaal te maken met de te verwachten verkoop van aandelen. De eventuele nieuwe aandeelhouders willen dat hun geld naar de toekomst gaat en niet naar het verleden. Dat is uiterst moeilijk want als aandeelhouder koop je aandelen op basis van de balans en dat is geen wensconcert. Als nu de Gemeente mee gaat werken en de belastingdienst, dan gaat het nieuwe geld helemaal naar de toekomst en zijn de Gemeente en de balstingdienst betalingen voor de langere termijn. Wat er nu bezig is, is een strategie om iedereen tevreden te houden / te stellen en door de verkoop van aandelen veel geld binnen te halen, geld wat dan ook werkelijk aan bijv. spelers en andere dringende zaken besteed kan worden. Heb vertrouwen in deze strategie en de komende dagen/weken zal iedereen zien, dat het de juiste strategie is. Tot slot, er is en komt een sluitende begroting voor het nieuwe seizoen, dat heeft namelijk niets met de balans van 17/18 te maken.Beste Citrofiel, ik wil absoluut niet met jou in discussie over deze materie.
  • 13 Jun 2018 om 15:28
    De politie in Enschede heeft Boesk00l gearresteerd die vier uur lang drie forumleden gijzelde in het noorden van de stad. De forumleden zijn gezond en wel, meldt de Nederlandse minister van Binnenlandse Zaken Scorpio69.
  • 13 Jun 2018 om 15:18
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:06
      Voor de duidelijkheid, ik lig nooit ergens wakker van en ben alleen maar in de war als mijn schoonmoeder enkele dagen op bezoek komt.
    hahahaha, kan ik me iets bij voorstellen. :-)
  • 13 Jun 2018 om 15:10
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:09
      Dan komt die zeker vaak langs
    Met langs komen is ze nog niet op bezoek he ;)
  • 13 Jun 2018 om 15:09
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:06
      Voor de duidelijkheid, ik lig nooit ergens wakker van en ben alleen maar in de war als mijn schoonmoeder enkele dagen op bezoek komt.
    Dan komt die zeker vaak langs
  • 13 Jun 2018 om 15:06
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:53
      Wel leuk voor Ans, hoeft zo ook niet meer wakker te liggen dat er 145.000 minder eigen vermogen is ontstaan. Ze was toen helemaal in de war. We hebben nu dus een dik miljoen eigen vermogen ingelopen zelfs toch?
      Ben wel heel benieuwd naar het jaarverslag. Die zou niet zo rooskleurig zijn als die van vorig jaar helaas! Er is dit jaar weer met bakken geld gegooit.
    Voor de duidelijkheid, ik lig nooit ergens wakker van en ben alleen maar in de war als mijn schoonmoeder enkele dagen op bezoek komt.
  • 13 Jun 2018 om 14:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:44
      De fiscale voorziening is ten laste gebracht op het resultaat. Hiervan valt nu 1,5 Mio vrij, dat ten bate komt op het resultaat van het betreffende boekjaar waarin de vrijval gerealiseerd wordt. Het heeft dus niets met de liquiditeit van doen.
    Wel leuk voor Ans, hoeft zo ook niet meer wakker te liggen dat er 145.000 minder eigen vermogen is ontstaan. Ze was toen helemaal in de war. We hebben nu dus een dik miljoen eigen vermogen ingelopen zelfs toch?
    Ben wel heel benieuwd naar het jaarverslag. Die zou niet zo rooskleurig zijn als die van vorig jaar helaas! Er is dit jaar weer met bakken geld gegooit.
  • 13 Jun 2018 om 14:47
    Gereserveerde geld alweer uitgegeven aan wat anders(afkoopsommen etc.) zelfde denk-/werkwijze als de klootzakken Munsterman, van der Laan etc.Deze mentaliteit is al vaker voorspeld hier en kan onmogelijk goed blijven gaan. Trouwens ook wel weer erg toevallig dat het nieuws nu naar buiten wordt gebracht. Net nu de jaarkaarten zijn verlengd. Wat mij betreft exit Velderman.
  • 13 Jun 2018 om 14:47
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:37
      Hoe kan je een voorziening treffen als het geld er niet voor is
    Zet maar op het kaartje ;))
  • 13 Jun 2018 om 14:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:44
      De fiscale voorziening is ten laste gebracht op het resultaat. Hiervan valt nu 1,5 Mio vrij, dat ten bate komt op het resultaat van het betreffende boekjaar waarin de vrijval gerealiseerd wordt. Het heeft dus niets met de liquiditeit van doen.
    Dat zeg ik ook niet!
    Als je 0.00 liquide middelen hebt dan kun je het niet betalen. In een ander artikel staat al dat er in termijnen wordt betaald en daarmee is het probleem opgelost. Dat 1.5 miljoen vrijvalt begrijp ik ook.
    Begrijp je punt niet!
  • 13 Jun 2018 om 14:44
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:37
      Dat geld WAS er, dat is ten laste gebracht van het resultaat van vorig jaar. De vraag is waar is het aan besteed?
      Dat zal waarschijnlijk naar voren komen in het jaarverslag van 2017/2018. Las dat er een betalingsregeling komt. Elke maand 20 euro aflossen. Dat is dus goed en snel geregeld. :-)
    De fiscale voorziening is ten laste gebracht op het resultaat. Hiervan valt nu 1,5 Mio vrij, dat ten bate komt op het resultaat van het betreffende boekjaar waarin de vrijval gerealiseerd wordt. Het heeft dus niets met de liquiditeit van doen.
  • 13 Jun 2018 om 14:43
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:34
      Je kan een reserve hebben van 5,5 miljoen maar dat wil niet zeggen dat dat geld er ook ligt. Waarschijnlijk zit dat geld ergens in de materiele of immateriele vaste activa.
    Kan me voorstellen dat sponsoren hebben toegezegd dit te betalen! Dan is het geld er dus wel,maar niet in handen van de club! Lijkt mij de meest logische verklaring!
  • 13 Jun 2018 om 14:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:34
      Erg vaag Velderman, van reservering op de balans maar dan weer nergens te traceren?
    Denk externe geldschieters!
  • 13 Jun 2018 om 14:37
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:34
      Je kan een reserve hebben van 5,5 miljoen maar dat wil niet zeggen dat dat geld er ook ligt. Waarschijnlijk zit dat geld ergens in de materiele of immateriele vaste activa.
    Dat geld WAS er, dat is ten laste gebracht van het resultaat van vorig jaar. De vraag is waar is het aan besteed?
    Dat zal waarschijnlijk naar voren komen in het jaarverslag van 2017/2018. Las dat er een betalingsregeling komt. Elke maand 20 euro aflossen. Dat is dus goed en snel geregeld. :-)
  • 13 Jun 2018 om 14:37
    Hoe kan je een voorziening treffen als het geld er niet voor is
  • 13 Jun 2018 om 14:35
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:34
      Je kan een reserve hebben van 5,5 miljoen maar dat wil niet zeggen dat dat geld er ook ligt. Waarschijnlijk zit dat geld ergens in de materiele of immateriele vaste activa.
    Het ging om een reservering niet om een reserve in een andere vorm van kapitaal.
  • 13 Jun 2018 om 14:34
    Erg vaag Velderman, van reservering op de balans maar dan weer nergens te traceren?
  • 13 Jun 2018 om 14:34
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:30
      Velderman.. vertel dan ook hoe die 'gereserveerde' 5,9 miljoen is verdampt. Dit lijkt puur Russisch roulette.
    Je kan een reserve hebben van 5,5 miljoen maar dat wil niet zeggen dat dat geld er ook ligt. Waarschijnlijk zit dat geld ergens in de materiele of immateriele vaste activa.
  • 13 Jun 2018 om 14:30
    Velderman.. vertel dan ook hoe die 'gereserveerde' 5,9 miljoen is verdampt. Dit lijkt puur Russisch roulette.