FC Twente beaamt: ''Verbeek wordt nog doorbetaald, dat klopt''

( 85 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
FC Twente beaamt: ''Verbeek wordt nog doorbetaald, dat klopt''

FC Twente nam vorig seizoen afscheid van René Hake, Gertjan Verbeek en Jan de Jonge. Ook directeuren Jan van Halst en Eric Velderman vertrokken bij de Enschedese club.

Hoeveel de ontslagen trainers hebben gekost, is niet duidelijk geworden in de jaarrekening. Die bedragen zitten namelijk in de salarispost van 18 miljoen euro. Bronnen rond de club hebben aan TC Tubantia laten weten dat de betrokken, met uitzondering van René Hake, nog dit seizoen door moeten worden betaald.

Verbeek zou dit seizoen zelfs een salarisverhoging krijgen, zoals is afgesproken bij het tekenen van het contract. "De inhoud van het contract van Verbeek ken ik niet uit mijn hoofd en als ik het wist, zou ik er nog niets over zeggen", laat Koen Groenewold, lid van de raad van commissarissen, weten.

"Verbeek wordt nog doorbetaald, dat klopt", beaamt Groenewold tegenover TC Tubantia. "Voor de anderen geldt, dat we conform hun contract hebben gehandeld. Dat betekent niet dat ze nog tot het eind van het seizoen worden betaald."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Nov 2018 om 20:37
    • Quote van 8 Nov 2018 om 20:05
      Het is wel afhankelijk van de training, opstelling etc. We hebben spelers gezien die geen schim waren van het seizoen ervoor. Neem Bijen, waarom nu dan wel en vorig seizoen niet ? Dat heeft nooit alleen met hem te maken maar ook wel met de trainer. Alle spelers en de technische staf waren verantwoordelijk voor het valen afgelopen seizoen. Ja hier alles lekker, zij in de wedstrijd. Hopenlijk gaan ze verder waar ze de laatste wedstrijd zijn gestopt.
    Dit jaar is ook niet best maar in de kkd kan dat. Een Pusic was het vorig jaar ook niet gelukt om in de Mickey Mouse competitie te blijven. De spelers zagen het grote plaatje niet. Ieder voor zich God voor ons allen! Het heeft niets met geld te maken maar met instelling. Bijen nu een topvoetballer maken is ook achter de feiten aanlullen. Hij is net zo goed/slecht als vorig jaar.
  • 8 Nov 2018 om 20:05
    • Quote van 8 Nov 2018 om 19:51
      Een trainer is net zo goed als zijn materiaal. Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

      Verder alles goed hier! En daar?
    Het is wel afhankelijk van de training, opstelling etc. We hebben spelers gezien die geen schim waren van het seizoen ervoor. Neem Bijen, waarom nu dan wel en vorig seizoen niet ? Dat heeft nooit alleen met hem te maken maar ook wel met de trainer. Alle spelers en de technische staf waren verantwoordelijk voor het valen afgelopen seizoen. Ja hier alles lekker, zij in de wedstrijd. Hopenlijk gaan ze verder waar ze de laatste wedstrijd zijn gestopt.
  • 8 Nov 2018 om 19:51
    • Quote van 8 Nov 2018 om 18:50
      Verder alles goed ? Dus volgens jou hebben de trainers er geen schuld aan.
    Een trainer is net zo goed als zijn materiaal. Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

    Verder alles goed hier! En daar?
  • 8 Nov 2018 om 18:50
    • Quote van 8 Nov 2018 om 15:25
      De spelers wordt voor het gemak maar even vergeten. Die waren te slap om karakter te tonen. Die hebben de club laten degraderen en niemand anders. Dat daar financiele gevolgen aan zitten liggen ze niet wakker van. 5 miljoen tv geld weg en al het geld dat in contracten vast ligt weg.
      Bedank de spelers die er met de pet naar hebben gegooit in de Mickey Mouse Competitie.Op dit forum zitten precies dezelfde slapjanussen die ook maar wat lullen en denken dat ze weten waarover ze praten. Ja achter de feiten aan lullen kunnen ze goed hier. Maar de werkelijkheid onder ogen zien is zeer lastig hier!
    Verder alles goed ? Dus volgens jou hebben de trainers er geen schuld aan.
  • 8 Nov 2018 om 15:25
    De spelers wordt voor het gemak maar even vergeten. Die waren te slap om karakter te tonen. Die hebben de club laten degraderen en niemand anders. Dat daar financiele gevolgen aan zitten liggen ze niet wakker van. 5 miljoen tv geld weg en al het geld dat in contracten vast ligt weg.
    Bedank de spelers die er met de pet naar hebben gegooit in de Mickey Mouse Competitie.Op dit forum zitten precies dezelfde slapjanussen die ook maar wat lullen en denken dat ze weten waarover ze praten. Ja achter de feiten aan lullen kunnen ze goed hier. Maar de werkelijkheid onder ogen zien is zeer lastig hier!
  • 8 Nov 2018 om 14:52
    • Quote van 8 Nov 2018 om 12:06
      Ik liep destijds de polonaise jah. Commercieel Directeur....ik was blij? Okey....ik was blij....toegegeven. Dat hij destijds meteen CD zou worden is mij dan ontgaan.


      Hoe dan ook inzake de glipper. Hij heeft FC Twente kaalgeplukt (bonussen). ego boven de club verkozen en FC Twente een divisie lager gestuurd met zijn aankoopbeleid.


      Dit kan ik hem niet vergeven, want de glipper heeft de club met miljoenen verliezen achter zich gelaten na zijn ontslag....gedwongen ontslag, want als het aan Jantje had gelegen, dan had hij er nu nog gezeten om te profiteren over de rug van de club.....
    Moet je niet zijn bij degene die JvH (die geen affiniteit met de TD functie had) deze functies hebben gegeven?
  • 8 Nov 2018 om 12:06
    • Quote van 8 Nov 2018 om 09:52
      Man lul toch niet zo dom. Vanaf het moment dat van halst terug kwam was het bekend dat hij CD werd. Jij liep toen de polonaise. Maar goed de meesten hier weten wel wat voor type je bent. Lekker zo door gaan TC, geloofwaardig met die zgn bron van je was je toch al niet meer. Lekker populistisch lullen daar ben je goed in.
    Ik liep destijds de polonaise jah. Commercieel Directeur....ik was blij? Okey....ik was blij....toegegeven. Dat hij destijds meteen CD zou worden is mij dan ontgaan.


    Hoe dan ook inzake de glipper. Hij heeft FC Twente kaalgeplukt (bonussen). ego boven de club verkozen en FC Twente een divisie lager gestuurd met zijn aankoopbeleid.


    Dit kan ik hem niet vergeven, want de glipper heeft de club met miljoenen verliezen achter zich gelaten na zijn ontslag....gedwongen ontslag, want als het aan Jantje had gelegen, dan had hij er nu nog gezeten om te profiteren over de rug van de club.....
  • 8 Nov 2018 om 11:18
    • Quote van 8 Nov 2018 om 00:33
      Dat is fijn voor je.....zo heet jij bedoel je? ;)
    Zielige standaard TC reactie.
  • 8 Nov 2018 om 09:52
    • Quote van 8 Nov 2018 om 09:17
      Ik vond het destijds geweldig dat hij kwam jah.....niet dat hij DIRECTEUR werd. Gewoon zo jammer om iemand uitspraken in de mond te willen leggen welke nooit door mij uitgesproken zijn.


      Ik zag in hem inderdaad iets 'commercieels', maar daarvoor hoef je geen directeur te zijn. Manager....dat had ook gekund....toch?


      Over liegen gesproken dus.......
    Man lul toch niet zo dom. Vanaf het moment dat van halst terug kwam was het bekend dat hij CD werd. Jij liep toen de polonaise. Maar goed de meesten hier weten wel wat voor type je bent. Lekker zo door gaan TC, geloofwaardig met die zgn bron van je was je toch al niet meer. Lekker populistisch lullen daar ben je goed in.
  • 8 Nov 2018 om 09:17
    • Quote van 8 Nov 2018 om 08:12
      Ah TC de leugenaar, jij vond het geweldig dat jan directeur werd. Of wordt jij vergeetachtig? Maar dat heb jij wel vaker, eerst is het hosanna en later brand je het af. En daarna je woorden verdraaien maar dat zijn we wel van jou gewend.
    Ik vond het destijds geweldig dat hij kwam jah.....niet dat hij DIRECTEUR werd. Gewoon zo jammer om iemand uitspraken in de mond te willen leggen welke nooit door mij uitgesproken zijn.


    Ik zag in hem inderdaad iets 'commercieels', maar daarvoor hoef je geen directeur te zijn. Manager....dat had ook gekund....toch?


    Over liegen gesproken dus.......
  • 8 Nov 2018 om 08:12
    • Quote van 8 Nov 2018 om 00:32
      Ach ANS, speelt het orkest niet zoals jij het graag wilt? Ja, ik zag JvH destijds graag komen, maar als boegbeeld, een spreekbuis vanuit de club, herkenbaarheid....niets meer. Dat heb ik destijds gezegd. Niet als directeur, en al helemaal niet als 3 petten drager (Statutair, Commercieel en TD).


      Dat weet jij ook nog wel.....toch....of wordt je een beetje vergeetachtig? Jij mag graag het e.e.a. aandikken om je betoog kracht bij te zetten, maar heb jij dat nou echt nodig?


      Het zal mij verder aan mijn bips roesten wat jij van mij vindt. Dit is een forum ANS......
    Ah TC de leugenaar, jij vond het geweldig dat jan directeur werd. Of wordt jij vergeetachtig? Maar dat heb jij wel vaker, eerst is het hosanna en later brand je het af. En daarna je woorden verdraaien maar dat zijn we wel van jou gewend.
  • 8 Nov 2018 om 00:36
    • Quote van 7 Nov 2018 om 14:54
      Wat een achtelijke input weer ... Alsof van Halst hem door laat betalen uit aardigheid. Ben je helemaal van de pot gerukt? We weten alemaal donders goed dat jij altijd een zondebokje nodig hebt... trainers, bestuursleden en of spelers... iemand is bij jou altijd de sjaak. Maar laten we heel duidelijk zijn. Verbeek wordt doorbetaald omdat er geen geld is om een oprotpremie te betalen. En dan komt tukkerclan weer om de hoek met zijn verzinsels die mij al behoorlijk de strot uit komen
    Ach GT....hoe wil je het anders noemen wanneer je o.a. een zwaar geblesseerde speler een nieuw contract geeft, of een spits die te slecht was bevonden voor FC Twente?


    De roep om Rutten was duidelijk hoorbaar vanuit de achterban toen Hake moest wieberen, maar nee...Jantje kwam met Verbeek aankakken....
  • 8 Nov 2018 om 00:33
    • Quote van 7 Nov 2018 om 14:33
      Van Halst heet hij!!!
    Dat is fijn voor je.....zo heet jij bedoel je? ;)
  • 8 Nov 2018 om 00:32
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:28
      Iemand die jou als vriend heeft, die heeft geen vijanden meer nodig.
      Jan van Halst, want zo heet hij, was toen hij kwam volgens jou, de redder, de verlosser en bijna de rechter hand van God. Volgers hier die niet blij waren met zijn komst, werden door jou verbaal afgemaakt. Die hadden er geen verstand van. En nu en al langer is het Jan van Halst die je met al jouw wijsheden het graf in schrijft. Jouw gedrag inzake J.v.H. laat weer eens zien, dat je gewoon een grote hufter bent en een zieke meeloper. Bah Bah Bah.
    Ach ANS, speelt het orkest niet zoals jij het graag wilt? Ja, ik zag JvH destijds graag komen, maar als boegbeeld, een spreekbuis vanuit de club, herkenbaarheid....niets meer. Dat heb ik destijds gezegd. Niet als directeur, en al helemaal niet als 3 petten drager (Statutair, Commercieel en TD).


    Dat weet jij ook nog wel.....toch....of wordt je een beetje vergeetachtig? Jij mag graag het e.e.a. aandikken om je betoog kracht bij te zetten, maar heb jij dat nou echt nodig?


    Het zal mij verder aan mijn bips roesten wat jij van mij vindt. Dit is een forum ANS......
  • 7 Nov 2018 om 23:44
    Er is al veel gezegd over de gepubliceerde jaarrekening. 1 ding is zeker, het heeft geen zin om zaken te bagatelliseren, persoonlijk vind ik het jammer dat er verschillende bedragen worden genoemd. Er is maar 1 balans en die klopt EN is goedgekeurd door zowel FcT, als de Accountant. Meer kunnen we er niet van maken. De leidinggevenden van het begin van het vorige seizoen zijn er niet meer. Er zijn al een aantal meningen gegeven over de wijze waarop de structuur opgezet kan worden. Misschien kan ik er een steentje aan bijdragen. Het zou als volgt kunnen: 1. De interim directeur krijgt als opdracht om de noodzakelijk geachte schuldsaneringsronde uit te voeren. 2. De aandeelhouders (incl. de nieuwe aan te trekken investeerders) stellen een 1e RvC samen, bestaande uit de volgende posities: 1. Voorzitter; algemene zaken 2. Lid RvC; financiële zaken 3. Lid RvC voetbalzaken 3. De RvC stelt een nieuwe AD voor, die dan door de AVA goedgekeurd dient te worden. Daarmee worden de belangen van iedereen behartigt.Het zou niet verstandig zijn om de nieuwe AD met de schuldsanering op te zadelen, want hij moet nog lang samenwerken met alle partijen om de voetbalvisie uit te voeren. Het heeft geen zin meer om te veel terug te kijken, mensen ontslaan op dit moment, omdat we het niet goed genoeg vinden gaan, is alleen maar kostenverhogend en voegt waarschijnlijk niets toe. Het is van belang dat beseft wordt dat FcT een lange weg heeft te gaan, met beide voeten in de modder moet gaan staan, voordat het weer een subtopper wordt/is (geschat 5 tot 7 jaren). Als de nieuwe AD een "peoples" manager is, die met partijen kan omgaan EN een voetbalvisie heeft, wordt de aansturing veel beter en kan iedereen op zijn taak worden "afgerekend", daarmee komt FcT weer op koers, dat gebeurt niet vanzelf.... daarvoor is de steun van iedereen nodig.
  • 7 Nov 2018 om 22:50
    • Quote van 7 Nov 2018 om 21:57
      Gewoon optimistisch blijven beste IK. Linksom of rechtsom, het zal opgelost worden.
    Ikzeg. Ans ik hoop het. Voor mij en natuurlijk voor al onze fctwente fans.
  • 7 Nov 2018 om 22:02
    • Quote van 7 Nov 2018 om 21:57
      Gewoon optimistisch blijven beste IK. Linksom of rechtsom, het zal opgelost worden.
    ja ja
  • 7 Nov 2018 om 22:02
    • Quote van 7 Nov 2018 om 21:57
      Gewoon optimistisch blijven beste IK. Linksom of rechtsom, het zal opgelost worden.
    Nood breekt wet zullen we maar zeggen. Echter begrijp ik ook niet waarom er nog steeds geen fatsoenlijk bestuur is aangesteld. Op deze manier zitten we nog 5 jaar lang met zo'n soort interimoplossing
  • 7 Nov 2018 om 21:57
    • Quote van 7 Nov 2018 om 21:03
      Ikzeg. Hallo Ans. Bedankt voor altijd je geweldige uit leg. Het wordt een heel moeilijke tijd. Het geld is weg gegooid. Maar wat nog erger wordt is onze trots fctwente verloren gaat. En het laatste gaat mij en vele support aan het hart. Organisatie binnen de club. Lijkt nog steeds zo lek als een mandje. Voor mij is het ongelooflijk. Ik blijf vechten maar of ons fctwente dit ook nog (kan) of wil. Is te hopen. Ik maak mij zorgen om ons fctwente .
    Gewoon optimistisch blijven beste IK. Linksom of rechtsom, het zal opgelost worden.
  • 7 Nov 2018 om 21:50
    • Quote van 7 Nov 2018 om 21:06
      Imago? Voor die paar man en een paardekop die daar naar kijken, dat is een bijdrage van 4 ton waard? Laat me niet lachen, een paar ton verschil. Voor een club die met de nek al halverwege de financiële strop zit is dit een gigantisch bedrag! Man daar hadden ze heel wat ontslagen personeelsleden van in dienst kunnen houden! Deze move is zo rijp voor het programma Geld over de balk.
    Maar is het netto 4 ton of halen ze daar ook nog extra sponsoring mee binnen ?
  • 7 Nov 2018 om 21:45
    Ik vind het echt ongelofelijk wat er allemaal gebeurt. Wat er onder Munsterman en VD Laan is gebeurd, kon al niet. Maar wat er dus vorig seizoen is gebeurd, kan wmb al helemaal niet. Dat Verbeek nu nog wordt doorbetaald is een regelrechte schande. Sparta en Twente zijn beiden gedegradeerd met trainers van naam, maar we hebben al eerder gezien dat dat helemaal niks hoeft te betekenen. Ook die trainers kunnen degraderen met clubs. Ik snap echt niet waarom Twente niet gewoon een trainer voor één seizoen had kunnen aanstellen bijvoorbeeld. En al die torenhoge salarissen... het kan gewoon echt niet. Het wordt tijd dat die JvH zijn hele hebben en houwen maar verkoopt en teruggeeft aan de club, dankzij hem staan we nu in de KKD. Maar wat ANS nu zegt, is gewoon het ergste. Mijn gevoel zegt dat we een heleboel ondernemers met een hart voor de club moeten verzamelen om de eindjes bij elkaar te knopen. Maar die jongens zijn niet gek, het is een bodemloze put. Het is idd echt zo dat de club nog leeft dankzij onvoorwaardelijke steun. Als een bank dit soort cijfers zou hebben, zou ik ook m'n geld al verplaatst hebben. Maar van je club kun je niet af
  • 7 Nov 2018 om 21:06
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:55
      hou eens op te zeiken over de dames, zij zijn de enige die ons imago nog een beetje op peil hebben gehouden. Al jaren kampioenskandidaat en vele speelster van het nederlands elftal zijn bij twente begonnen. Die paar ton maken het verschil niet. De grote blamage op technisch gebied onder van halst o.a. is vele malen erger.
    Imago? Voor die paar man en een paardekop die daar naar kijken, dat is een bijdrage van 4 ton waard? Laat me niet lachen, een paar ton verschil. Voor een club die met de nek al halverwege de financiële strop zit is dit een gigantisch bedrag! Man daar hadden ze heel wat ontslagen personeelsleden van in dienst kunnen houden! Deze move is zo rijp voor het programma Geld over de balk.
  • 7 Nov 2018 om 21:03
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:48
      Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
    Ikzeg. Hallo Ans. Bedankt voor altijd je geweldige uit leg. Het wordt een heel moeilijke tijd. Het geld is weg gegooid. Maar wat nog erger wordt is onze trots fctwente verloren gaat. En het laatste gaat mij en vele support aan het hart. Organisatie binnen de club. Lijkt nog steeds zo lek als een mandje. Voor mij is het ongelooflijk. Ik blijf vechten maar of ons fctwente dit ook nog (kan) of wil. Is te hopen. Ik maak mij zorgen om ons fctwente .
  • 7 Nov 2018 om 21:01
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:22
      Hoe profiteren ze ervan dan? Moet zwaar geld bij.
    enige positieve als je aan fc twente denkt van de laatste jaren, en de supporters. Het imago moet je denk ik niet onderschatten, twente heeft het vrouwenvoetbal ook mede opgebouwd. Velen oud en twentespelers bij de ek winst zijn begonnen bij twente. Ik vind die deal met heracles kwalijker.
  • 7 Nov 2018 om 20:45
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:34
      ANS een vraag waarom duurt het allemaal zo lang, weer 3 maanden uitstel, nog steeds geen RvC, enz, wat is het probleem is er onenigheid tussen de Noabers? Is toch raar dat Groenewold in de RvC zit en ook kandidaat directeur, benoemt hij zichzelf, over dubbele petten gesproken!
    Om alle partijen op een lijn te krijgen en om aan alle voorwaarden te kunnen voldoen, dat kost veel tijd. Ook goede kandidaten voor de RvC staan niet in de rij, gezien de situatie.
  • 7 Nov 2018 om 20:34
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:32
      FC Twente is een bedrijf en toch niet te vergelijken met een normaal bedrijf. Een normaal bedrijf was met deze cijfers allang failliet geweest. Bij een BVO spelen emoties een hele grote rol. FC Twente is van niemand, maar van iedereen. Natuurlijk zijn we nog te redden, maar dat heeft te maken met vertrouwen. Mensen/bedrijven die nu eventueel weer gaan investeren weten nu al, dat de kans groot is, dat ze hun geld of een gedeelte daarvan kunnen afschrijven, dat is bij Twente al normaliteit. Dan het beleid en de leiding, dat is er al enkele jaren niet meer. Neem Ted van Leeuwen eens als voorbeeld. Nooit en echt nooit zou ik iemand terug halen die al eerder heeft laten zien, moeilijk met anderen binnen een organisatie te kunnen samen werken. Het eerste wat hij deed, was Tim Hölscher een contract geven. Een speler die eerder moest vertrekken, een zak met geld mee kreeg, werd terug gehaald. Ted liet met die aktie meteen zien wie de nieuwe baas was en is binnen FC Twente. Geen enkele club in Nederland, in welke divisie dan ook, zou Hölscher onder contract nemen, Twente wel. Bleuming terug halen en een contract geven voor 5 1/2 jaar. Fred Rutten terug halen, waarom ? We hebben dan Fred Rutten, Ted van Leeuwen en Evert Bleuming als technische geleerden. Daar win je echt geen vertrouwen mee. Zoek mensen die GEEN FC Twente verleden hebben, die hun sporen nog moeten verdienen. Een AD ? Wat kun je een AD bieden om mee te werken ? Zijn hoofdtaak zal het saneren van de schulden worden. Voor nieuw beleid is er simpelweg geen geld. Welke topper stapt daar in ? Wat zou ik doen ? In elk geval niet tientallen aandeelhouders (tientallen meningen) voor ca. 14 milj. aandelen van de club verkopen. Ideaal is volgens mij, om 49 % te verkopen voor 24.5 milj. Euro aan een (1) aandeelhouder. De Trebbes en de v.d. Laans en hoe ze allemaal heten, een aanbod doen van bijv. 50 % en direct betalen. Die zullen blij zijn met 50 % want de kans dat ze niets krijgen is inmiddels zeer groot. Er zou een nieuwe RvC moeten komen bestaande uit 4 personen. 2 vanuit FC Twente en 2 voor de aandeelhouder. Mochten er vraagstukken zijn waarin 2 tegenover 2 staan, dan zou er een neutrale commissie moeten zijn, bijv. onder leiding van Henk Kesler, die dan een beslissende stem heeft. Dit zijn maar enkele suggesties.
    ANS een vraag waarom duurt het allemaal zo lang, weer 3 maanden uitstel, nog steeds geen RvC, enz, wat is het probleem is er onenigheid tussen de Noabers? Is toch raar dat Groenewold in de RvC zit en ook kandidaat directeur, benoemt hij zichzelf, over dubbele petten gesproken!
  • 7 Nov 2018 om 20:22
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:13
      bij mij staat heren ook absoluut op nr 1. Echter is de hele rotzooi niet te wijten aan de dames. Is toch echt bij twente zelf begonnen. Dat de gemeente een extra bijdrage vraagt terwijl de situatie bekend is, dat is lullig. Echter kan ik het me ergens nog voorstellen ook, twente profiteert er ook van.
    Hoe profiteren ze ervan dan? Moet zwaar geld bij.
  • 7 Nov 2018 om 20:22
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:13
      bij mij staat heren ook absoluut op nr 1. Echter is de hele rotzooi niet te wijten aan de dames. Is toch echt bij twente zelf begonnen. Dat de gemeente een extra bijdrage vraagt terwijl de situatie bekend is, dat is lullig. Echter kan ik het me ergens nog voorstellen ook, twente profiteert er ook van.
    hoezo twente pompt er 400.000 in
  • 7 Nov 2018 om 20:13
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:04
      ga jij lekker bij de dames kijken weet dat ze het goed doen maar bij mijn staat twente heren op plek 1 met stip
    bij mij staat heren ook absoluut op nr 1. Echter is de hele rotzooi niet te wijten aan de dames. Is toch echt bij twente zelf begonnen. Dat de gemeente een extra bijdrage vraagt terwijl de situatie bekend is, dat is lullig. Echter kan ik het me ergens nog voorstellen ook, twente profiteert er ook van.
  • 7 Nov 2018 om 20:04
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:55
      hou eens op te zeiken over de dames, zij zijn de enige die ons imago nog een beetje op peil hebben gehouden. Al jaren kampioenskandidaat en vele speelster van het nederlands elftal zijn bij twente begonnen. Die paar ton maken het verschil niet. De grote blamage op technisch gebied onder van halst o.a. is vele malen erger.
    ga jij lekker bij de dames kijken weet dat ze het goed doen maar bij mijn staat twente heren op plek 1 met stip
  • 7 Nov 2018 om 19:55
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:44
      En met dit gegeven als achtergrond vraagt o.a.de Gemeente onze FC ook nog eventjes de dames met 4 ton te ondersteunen. Mocht dit daadwerkelijk zo zijn, dan schiet mij maar lek.
    hou eens op te zeiken over de dames, zij zijn de enige die ons imago nog een beetje op peil hebben gehouden. Al jaren kampioenskandidaat en vele speelster van het nederlands elftal zijn bij twente begonnen. Die paar ton maken het verschil niet. De grote blamage op technisch gebied onder van halst o.a. is vele malen erger.
  • 7 Nov 2018 om 19:44
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:48
      Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
    En met dit gegeven als achtergrond vraagt o.a.de Gemeente onze FC ook nog eventjes de dames met 4 ton te ondersteunen. Mocht dit daadwerkelijk zo zijn, dan schiet mij maar lek.
  • 7 Nov 2018 om 19:33
    ik wil gewoon volgend jaar nog naar onze fc en nog jaren verder
  • 7 Nov 2018 om 19:31
    dus er moet gewoon een goede tder komen die alles even oplost moeten we dus wel haast maken liefst voor winterstop wie?????????
  • 7 Nov 2018 om 19:29
    was geen antwoord op mijn vraag ik vroeg hoe kan dit nu weer gebeuren
  • 7 Nov 2018 om 19:26
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:24
      dus wat moet er gebeuren volgens jou
    Mijn mening heb ik toch duidelijk beschreven.
  • 7 Nov 2018 om 19:24
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:21
      Je hebt overal, ook hier, kunnen lezen dat er met name door de Gemeente inmiddels veel voorwaarden zijn gesteld.
    dus wat moet er gebeuren volgens jou
  • 7 Nov 2018 om 19:21
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:03
      ans een vraagje half jaar geleden schreef je nog twente is gered gaan naar toekomst kijken gemeente droeg steentje bij bedrijfsleven stapte in nu krijgen we dit gezeik weer hoe kan dit weet jij het ik allang niet meer maar ga wel naar topper twente eagles vanuit dord drie uur heen drie uur terug blijf mijn club steunen
    Je hebt overal, ook hier, kunnen lezen dat er met name door de Gemeente inmiddels veel voorwaarden zijn gesteld.
  • 7 Nov 2018 om 19:03
    ans een vraagje half jaar geleden schreef je nog twente is gered gaan naar toekomst kijken gemeente droeg steentje bij bedrijfsleven stapte in nu krijgen we dit gezeik weer hoe kan dit weet jij het ik allang niet meer maar ga wel naar topper twente eagles vanuit dord drie uur heen drie uur terug blijf mijn club steunen
  • 7 Nov 2018 om 18:46
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:32
      FC Twente is een bedrijf en toch niet te vergelijken met een normaal bedrijf. Een normaal bedrijf was met deze cijfers allang failliet geweest. Bij een BVO spelen emoties een hele grote rol. FC Twente is van niemand, maar van iedereen. Natuurlijk zijn we nog te redden, maar dat heeft te maken met vertrouwen. Mensen/bedrijven die nu eventueel weer gaan investeren weten nu al, dat de kans groot is, dat ze hun geld of een gedeelte daarvan kunnen afschrijven, dat is bij Twente al normaliteit. Dan het beleid en de leiding, dat is er al enkele jaren niet meer. Neem Ted van Leeuwen eens als voorbeeld. Nooit en echt nooit zou ik iemand terug halen die al eerder heeft laten zien, moeilijk met anderen binnen een organisatie te kunnen samen werken. Het eerste wat hij deed, was Tim Hölscher een contract geven. Een speler die eerder moest vertrekken, een zak met geld mee kreeg, werd terug gehaald. Ted liet met die aktie meteen zien wie de nieuwe baas was en is binnen FC Twente. Geen enkele club in Nederland, in welke divisie dan ook, zou Hölscher onder contract nemen, Twente wel. Bleuming terug halen en een contract geven voor 5 1/2 jaar. Fred Rutten terug halen, waarom ? We hebben dan Fred Rutten, Ted van Leeuwen en Evert Bleuming als technische geleerden. Daar win je echt geen vertrouwen mee. Zoek mensen die GEEN FC Twente verleden hebben, die hun sporen nog moeten verdienen. Een AD ? Wat kun je een AD bieden om mee te werken ? Zijn hoofdtaak zal het saneren van de schulden worden. Voor nieuw beleid is er simpelweg geen geld. Welke topper stapt daar in ? Wat zou ik doen ? In elk geval niet tientallen aandeelhouders (tientallen meningen) voor ca. 14 milj. aandelen van de club verkopen. Ideaal is volgens mij, om 49 % te verkopen voor 24.5 milj. Euro aan een (1) aandeelhouder. De Trebbes en de v.d. Laans en hoe ze allemaal heten, een aanbod doen van bijv. 50 % en direct betalen. Die zullen blij zijn met 50 % want de kans dat ze niets krijgen is inmiddels zeer groot. Er zou een nieuwe RvC moeten komen bestaande uit 4 personen. 2 vanuit FC Twente en 2 voor de aandeelhouder. Mochten er vraagstukken zijn waarin 2 tegenover 2 staan, dan zou er een neutrale commissie moeten zijn, bijv. onder leiding van Henk Kesler, die dan een beslissende stem heeft. Dit zijn maar enkele suggesties.
    ++++
  • 7 Nov 2018 om 18:32
    • Quote van 7 Nov 2018 om 17:03
      Wat moet er gebeuren volgens jou? Zijn we nog te redden?
    FC Twente is een bedrijf en toch niet te vergelijken met een normaal bedrijf. Een normaal bedrijf was met deze cijfers allang failliet geweest. Bij een BVO spelen emoties een hele grote rol. FC Twente is van niemand, maar van iedereen. Natuurlijk zijn we nog te redden, maar dat heeft te maken met vertrouwen. Mensen/bedrijven die nu eventueel weer gaan investeren weten nu al, dat de kans groot is, dat ze hun geld of een gedeelte daarvan kunnen afschrijven, dat is bij Twente al normaliteit. Dan het beleid en de leiding, dat is er al enkele jaren niet meer. Neem Ted van Leeuwen eens als voorbeeld. Nooit en echt nooit zou ik iemand terug halen die al eerder heeft laten zien, moeilijk met anderen binnen een organisatie te kunnen samen werken. Het eerste wat hij deed, was Tim Hölscher een contract geven. Een speler die eerder moest vertrekken, een zak met geld mee kreeg, werd terug gehaald. Ted liet met die aktie meteen zien wie de nieuwe baas was en is binnen FC Twente. Geen enkele club in Nederland, in welke divisie dan ook, zou Hölscher onder contract nemen, Twente wel. Bleuming terug halen en een contract geven voor 5 1/2 jaar. Fred Rutten terug halen, waarom ? We hebben dan Fred Rutten, Ted van Leeuwen en Evert Bleuming als technische geleerden. Daar win je echt geen vertrouwen mee. Zoek mensen die GEEN FC Twente verleden hebben, die hun sporen nog moeten verdienen. Een AD ? Wat kun je een AD bieden om mee te werken ? Zijn hoofdtaak zal het saneren van de schulden worden. Voor nieuw beleid is er simpelweg geen geld. Welke topper stapt daar in ? Wat zou ik doen ? In elk geval niet tientallen aandeelhouders (tientallen meningen) voor ca. 14 milj. aandelen van de club verkopen. Ideaal is volgens mij, om 49 % te verkopen voor 24.5 milj. Euro aan een (1) aandeelhouder. De Trebbes en de v.d. Laans en hoe ze allemaal heten, een aanbod doen van bijv. 50 % en direct betalen. Die zullen blij zijn met 50 % want de kans dat ze niets krijgen is inmiddels zeer groot. Er zou een nieuwe RvC moeten komen bestaande uit 4 personen. 2 vanuit FC Twente en 2 voor de aandeelhouder. Mochten er vraagstukken zijn waarin 2 tegenover 2 staan, dan zou er een neutrale commissie moeten zijn, bijv. onder leiding van Henk Kesler, die dan een beslissende stem heeft. Dit zijn maar enkele suggesties.
  • 7 Nov 2018 om 17:22
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:28
      Iemand die jou als vriend heeft, die heeft geen vijanden meer nodig.
      Jan van Halst, want zo heet hij, was toen hij kwam volgens jou, de redder, de verlosser en bijna de rechter hand van God. Volgers hier die niet blij waren met zijn komst, werden door jou verbaal afgemaakt. Die hadden er geen verstand van. En nu en al langer is het Jan van Halst die je met al jouw wijsheden het graf in schrijft. Jouw gedrag inzake J.v.H. laat weer eens zien, dat je gewoon een grote hufter bent en een zieke meeloper. Bah Bah Bah.
    Helemaal eens.
  • 7 Nov 2018 om 17:03
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:48
      Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
    Wat moet er gebeuren volgens jou? Zijn we nog te redden?
  • 7 Nov 2018 om 16:47
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:55
      Klopt helemaal, maar wat mij verbaasd als je de cijfers vergelijkt met voorgaande jaren. Ik zie nergens een vooruitgang. En onbegrijpelijk dat je mensen ontslaat loonkosten toch omhoog gaan. Ook als je de grote ziet van de organisatie toegenomen i.p.v. afgenomen. Ik denk dat er heeeeel veel mis is en een faillissement realiteit gaat worden.
    Je hebt je bij ontslag te houden aan contracten! Veel dommer vind ik als je weet wat dit alles kost en de club nog steeds op het randje balanceerd dat het beste idéé van veel supporters is om nu pusic te ontslaan!!! Dan begrijp je het echt niet!
  • 7 Nov 2018 om 16:33
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:12
      Hallo Socrates, op persoonlijke titel, nee ik zie dat niet goedkomen. Na het eerste crediteurenakkoord nu weer een ? Ooit houdt het op en zeggen crediteuren van zover en niet verder en eisen hun geld terug of in elk geval garanties daarvoor. Vergeet niet dat verliezen door de bedrijven kunnen worden afgeschreven, belastingtechnisch. De huidige situatie is immens gevaarlijk voor het overleven van de club. Ook het gebrek aan leiding en beleid speelt een grote rol.
    Ben er ook bang voor. De nieuw aan te stellen AD krijgt in ieder geval meteen een hels karwei voor de kiezen. Ik hoop in ieder geval dat er wel alvast "rekening wordt gehouden" met de extra kostenpost van 1,7M die we dan ongetwijfeld gaan krijgen. Toont maar weer eens aan dat promotie een absolute must is.
  • 7 Nov 2018 om 16:19
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:12
      Hallo Socrates, op persoonlijke titel, nee ik zie dat niet goedkomen. Na het eerste crediteurenakkoord nu weer een ? Ooit houdt het op en zeggen crediteuren van zover en niet verder en eisen hun geld terug of in elk geval garanties daarvoor. Vergeet niet dat verliezen door de bedrijven kunnen worden afgeschreven, belastingtechnisch. De huidige situatie is immens gevaarlijk voor het overleven van de club. Ook het gebrek aan leiding en beleid speelt een grote rol.
    Dat laatste leiding en beleid. Dat is op dit moment toch ook vet triest. Waarom duurt dat allemaal zolang met het aanstellen van een directeur. Twente moet 100% promoveren anders komen er echt zware tijden aan.
  • 7 Nov 2018 om 16:12
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:03
      Hallo ANS, Twente heeft inmiddels uitstel gekregen voor het indienen van het schuldsaneringsplan. Heb jij daar nog enige kijk op.....zie je dat nog goedkomen of gaat dat een zeer moeilijke zaak worden?
    Hallo Socrates, op persoonlijke titel, nee ik zie dat niet goedkomen. Na het eerste crediteurenakkoord nu weer een ? Ooit houdt het op en zeggen crediteuren van zover en niet verder en eisen hun geld terug of in elk geval garanties daarvoor. Vergeet niet dat verliezen door de bedrijven kunnen worden afgeschreven, belastingtechnisch. De huidige situatie is immens gevaarlijk voor het overleven van de club. Ook het gebrek aan leiding en beleid speelt een grote rol.
  • 7 Nov 2018 om 16:09
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:55
      Klopt helemaal, maar wat mij verbaasd als je de cijfers vergelijkt met voorgaande jaren. Ik zie nergens een vooruitgang. En onbegrijpelijk dat je mensen ontslaat loonkosten toch omhoog gaan. Ook als je de grote ziet van de organisatie toegenomen i.p.v. afgenomen. Ik denk dat er heeeeel veel mis is en een faillissement realiteit gaat worden.
    Beste Rocky. De financiële situatie was toch al bekend? Erik Velderman heeft niet voor niets benadrukt dat hij voor 1 juli j.l. zekerheid diende te hebben?! Wat betreft het aantal medewerkers, er zijn m.i. 10 jeugdspelers gecontracteerd en zijn er 7 mensen aangenomen (het laatste weet ik niet in detail, maar heb het uit de jaarstukken 2017/2018 geconcludeerd).
  • 7 Nov 2018 om 16:07
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:55
      Klopt helemaal, maar wat mij verbaasd als je de cijfers vergelijkt met voorgaande jaren. Ik zie nergens een vooruitgang. En onbegrijpelijk dat je mensen ontslaat loonkosten toch omhoog gaan. Ook als je de grote ziet van de organisatie toegenomen i.p.v. afgenomen. Ik denk dat er heeeeel veel mis is en een faillissement realiteit gaat worden.
    Dit heeft wel betrekking op '17-'18 hè. ..Vanaf dit lopende seizoen zijn die aantallen echt wel afgenomen hoor. De langlopende schuld is zelfs met 3,1M verminderd ;)
  • 7 Nov 2018 om 16:03
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:48
      Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
    Hallo ANS, Twente heeft inmiddels uitstel gekregen voor het indienen van het schuldsaneringsplan. Heb jij daar nog enige kijk op.....zie je dat nog goedkomen of gaat dat een zeer moeilijke zaak worden?
  • 7 Nov 2018 om 15:55
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:48
      Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
    Klopt helemaal, maar wat mij verbaasd als je de cijfers vergelijkt met voorgaande jaren. Ik zie nergens een vooruitgang. En onbegrijpelijk dat je mensen ontslaat loonkosten toch omhoog gaan. Ook als je de grote ziet van de organisatie toegenomen i.p.v. afgenomen. Ik denk dat er heeeeel veel mis is en een faillissement realiteit gaat worden.
  • 7 Nov 2018 om 15:48
    Beste Twentefans, ik wil ondanks dat ik eerder schreef hier geen bijdrages meer te plaatsen, toch vandaag e.e.a. uitleggen. Er zijn vele meningen over de cijfers van FC Twente. Het is ja maar dit en ja maar dat, echter die ja maars staan niet in de balans dus dat is allemaal onzin. Er is maar een balans die de werkelijkheid weer geeft en dat is de balans die ingeleverd is bij de Knvb en bij de Kamer van Koophandel en met een accountantsverklaring. Daaruit blijkt heel duidelijk dat er een totale schuld is van Euro 71.467.000,-- en een NEGATIEF eigen vermogen van Euro 5.905.000,-- Elke accountant of curator zou maar een advies hebben nl. op slot die tent. Op dit moment blijft de club echter in leven door twee garantstellingen van in totaal 8,5 milj. Euro. Uit de stukken blijkt, dat NIETS meer van FC Twente is, ALLES en werkelijk ALLES is (noodzakelijk) in onderpand gegeven, ook de eventuele toekomstige transfers. Ook mag niet worden vergeten, dat er al een crediteurenakkoord heeft plaats gevonden wat de crediteuren 14 milj. Euro heeft gekost. Realistisch gezien heeft onze club, ons FC Twente, geen enkel bestaansrecht meer. De verkoop van aandelen voor ca. 14 milj. is een druppel op een gloeiende plaat en verbonden aan zeer strikte voorwaarden. Een nieuw crediteurenakkoord zie ik op dit moment niet gebeuren. Het zijn zeer zware tijden en Velderman is niet zomaar vertrokken. Er zijn zeer sterke mensen nodig om deze trein weer op de rails te krijgen. Het enige kapitaal wat FC Twente nog heeft, dat zijn de geweldige supporters en de vele kleine en grote sponsoren, maar blijven die ook met nog een jaar KKD ?
  • 7 Nov 2018 om 15:34
    • Quote van 7 Nov 2018 om 14:12
      Dit kan ook alleen bij Twente.
    Twente respecteert gewoon een arbeidsovereenkomst. Dat is in heel Nederland normaal.
  • 7 Nov 2018 om 15:24
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:06
      een lid van de raad van commissarissen weet niet wat verbeek krijgt uitbetaald ?
    Dat zegt HIJ niet ,alleen dat hij de inhoud van het contract van Verbeek niet uit zijn hoofd kent..en als hij het al wist zou het het niet vertellen alleen al in het kader van de wet AVG/GDPR.
  • 7 Nov 2018 om 15:22
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:06
      een lid van de raad van commissarissen weet niet wat verbeek krijgt uitbetaald ?
    Ben al blij dat ze bij RvC Verbeek nog kennen!
  • 7 Nov 2018 om 15:06
    een lid van de raad van commissarissen weet niet wat verbeek krijgt uitbetaald ?
  • 7 Nov 2018 om 15:00
    • Quote van 7 Nov 2018 om 14:54
      Wat een achtelijke input weer ... Alsof van Halst hem door laat betalen uit aardigheid. Ben je helemaal van de pot gerukt? We weten alemaal donders goed dat jij altijd een zondebokje nodig hebt... trainers, bestuursleden en of spelers... iemand is bij jou altijd de sjaak. Maar laten we heel duidelijk zijn. Verbeek wordt doorbetaald omdat er geen geld is om een oprotpremie te betalen. En dan komt tukkerclan weer om de hoek met zijn verzinsels die mij al behoorlijk de strot uit komen
    2000++
  • 7 Nov 2018 om 14:55
    Goh wat een clubliefde he meneertje verbeek
  • 7 Nov 2018 om 14:54
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:37
      Jaja....de glipper is (ook) royaal geweest voor zijn 'vrind' Verbeek. Diezelfde Verbeek die de glipper eerder nog verweet de ziekte van hedel (meer haar op de zak dan op de schedel) te hebben.


      Verbeek valt dus niets te verwijten....de gladde glipper des te meer......

    Wat een achtelijke input weer ... Alsof van Halst hem door laat betalen uit aardigheid. Ben je helemaal van de pot gerukt? We weten alemaal donders goed dat jij altijd een zondebokje nodig hebt... trainers, bestuursleden en of spelers... iemand is bij jou altijd de sjaak. Maar laten we heel duidelijk zijn. Verbeek wordt doorbetaald omdat er geen geld is om een oprotpremie te betalen. En dan komt tukkerclan weer om de hoek met zijn verzinsels die mij al behoorlijk de strot uit komen
  • 7 Nov 2018 om 14:53
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:37
      Jaja....de glipper is (ook) royaal geweest voor zijn 'vrind' Verbeek. Diezelfde Verbeek die de glipper eerder nog verweet de ziekte van hedel (meer haar op de zak dan op de schedel) te hebben.


      Verbeek valt dus niets te verwijten....de gladde glipper des te meer......

    De man heet Jan van Halst!!!
  • 7 Nov 2018 om 14:34
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:28
      Iemand die jou als vriend heeft, die heeft geen vijanden meer nodig.
      Jan van Halst, want zo heet hij, was toen hij kwam volgens jou, de redder, de verlosser en bijna de rechter hand van God. Volgers hier die niet blij waren met zijn komst, werden door jou verbaal afgemaakt. Die hadden er geen verstand van. En nu en al langer is het Jan van Halst die je met al jouw wijsheden het graf in schrijft. Jouw gedrag inzake J.v.H. laat weer eens zien, dat je gewoon een grote hufter bent en een zieke meeloper. Bah Bah Bah.
    100++
  • 7 Nov 2018 om 14:33
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:04
      Nope.....de bonus is ook al 'gescoord' in de portemonnee van de glipper.
    Van Halst heet hij!!!
  • 7 Nov 2018 om 14:25
    • Quote van 7 Nov 2018 om 14:12
      Dit kan ook alleen bij Twente.
    Denk je? !
  • 7 Nov 2018 om 14:12
    Dit kan ook alleen bij Twente.
  • 7 Nov 2018 om 14:11
    Kan Jan van Halst die Verbeek niet door betalen?
  • 7 Nov 2018 om 14:05
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:28
      Iemand die jou als vriend heeft, die heeft geen vijanden meer nodig.
      Jan van Halst, want zo heet hij, was toen hij kwam volgens jou, de redder, de verlosser en bijna de rechter hand van God. Volgers hier die niet blij waren met zijn komst, werden door jou verbaal afgemaakt. Die hadden er geen verstand van. En nu en al langer is het Jan van Halst die je met al jouw wijsheden het graf in schrijft. Jouw gedrag inzake J.v.H. laat weer eens zien, dat je gewoon een grote hufter bent en een zieke meeloper. Bah Bah Bah.
    100 % mee eens ANS !
  • 7 Nov 2018 om 14:00
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:37
      Jaja....de glipper is (ook) royaal geweest voor zijn 'vrind' Verbeek. Diezelfde Verbeek die de glipper eerder nog verweet de ziekte van hedel (meer haar op de zak dan op de schedel) te hebben.


      Verbeek valt dus niets te verwijten....de gladde glipper des te meer......

    Ben je nog steeds niet over trauma heen , wat betreft Jan van Halst, misschien kan een psycholoog of psychiater je daar mee helpen? !
  • 7 Nov 2018 om 13:56
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:26
      Ik citeer: Om bij Fc Twente te werken is al vanaf mijn jeugd een droom!!!! Maar wel zijn droom volledig uitmelken!!! clubliefde????? NEVER
    Idd het is een graaier eerste klas, belachelijk, ben helemaal klaar met hem !
  • 7 Nov 2018 om 13:55
    Ik had die Jan de Jonge gewoon hier gelaten, laat hij maar werken voor z'n geld, en anders zelf ontslag nemen. Dan hadden we García García niet nodig gehad, en geld bespaard !
  • 7 Nov 2018 om 13:28
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:44
      Hou het op liefdadigheid. Onder het mom van 'scoren in je portemonnee'.....


      De gladde glipper speelde flink voor Sinterklaas met de centen van de club.....
    Iemand die jou als vriend heeft, die heeft geen vijanden meer nodig.
    Jan van Halst, want zo heet hij, was toen hij kwam volgens jou, de redder, de verlosser en bijna de rechter hand van God. Volgers hier die niet blij waren met zijn komst, werden door jou verbaal afgemaakt. Die hadden er geen verstand van. En nu en al langer is het Jan van Halst die je met al jouw wijsheden het graf in schrijft. Jouw gedrag inzake J.v.H. laat weer eens zien, dat je gewoon een grote hufter bent en een zieke meeloper. Bah Bah Bah.
  • 7 Nov 2018 om 13:24
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:39
      Dit is toch bizar, mensen kunnen bij normale bedrijven zo ontslagen worden en krijgen dan een kleine transitie vergoeding en deze gasten worden na slecht presteren gewoon doorbetaald, wat gaat hier mis? Lekker hoor zo'n baan, ook als je niet presteert en dus weg moet wordt je doorbetaald. Waarom is de voetbaltak een uitzondering? Iemand die dit weet? Of doet Twente aan liefdadigheid en zijn ze roomser dan de paus?
    Ik moet ook maar eens een zaakwaarnemer nemen.
  • 7 Nov 2018 om 13:23
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:14
      Verbeek ontslaan was de fout van de RVC... in geen velden of wegen te bekennen die mensen.
    Die zijn al weg. Maar Hake ontslaan en Verbeek aanstellen, dat is de echte fout.
  • 7 Nov 2018 om 13:22
    • Quote van 7 Nov 2018 om 13:14
      De vraag is of dit ook geldt bij wanprestatie?
    Dan zou je iemand op staande voet moeten ontslaan, dat is in de voetballerij lastig. Wanprestatie in ca 5 maanden tijd is lastig, je moet een dossier opbouwen.
  • 7 Nov 2018 om 13:14
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:58
      Dit is niet bizar. Dit is logisch, ze hebben namelijk geen vast contract. Tijdelijke contracten eindigen in de regel van rechtswege en kennen vaak geen opzegtermijn. Dit betekent dat je als werkgever tot het einde van het contract door moet betalen, tenzij anders is overeengekomen.
    De vraag is of dit ook geldt bij wanprestatie?
  • 7 Nov 2018 om 13:14
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:49
      kunnen we dit soort fouten niet verhalen op de bonus van JVH..
    Verbeek ontslaan was de fout van de RVC... in geen velden of wegen te bekennen die mensen.
  • 7 Nov 2018 om 13:04
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:49
      kunnen we dit soort fouten niet verhalen op de bonus van JVH..
    Nope.....de bonus is ook al 'gescoord' in de portemonnee van de glipper.
  • 7 Nov 2018 om 12:58
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:39
      Dit is toch bizar, mensen kunnen bij normale bedrijven zo ontslagen worden en krijgen dan een kleine transitie vergoeding en deze gasten worden na slecht presteren gewoon doorbetaald, wat gaat hier mis? Lekker hoor zo'n baan, ook als je niet presteert en dus weg moet wordt je doorbetaald. Waarom is de voetbaltak een uitzondering? Iemand die dit weet? Of doet Twente aan liefdadigheid en zijn ze roomser dan de paus?
    Dit is niet bizar. Dit is logisch, ze hebben namelijk geen vast contract. Tijdelijke contracten eindigen in de regel van rechtswege en kennen vaak geen opzegtermijn. Dit betekent dat je als werkgever tot het einde van het contract door moet betalen, tenzij anders is overeengekomen.
  • 7 Nov 2018 om 12:50
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:39
      Dit is toch bizar, mensen kunnen bij normale bedrijven zo ontslagen worden en krijgen dan een kleine transitie vergoeding en deze gasten worden na slecht presteren gewoon doorbetaald, wat gaat hier mis? Lekker hoor zo'n baan, ook als je niet presteert en dus weg moet wordt je doorbetaald. Waarom is de voetbaltak een uitzondering? Iemand die dit weet? Of doet Twente aan liefdadigheid en zijn ze roomser dan de paus?
    Dat is bij andere clubs niet anders. Die trainer van real krijgt ook gewoon een zak geld met een cocu bij fener ook. Tis te bizar voor woorden dat ben ik met je eens. Een Thierry Henry bijvoorbeeld heeft net een twee jarig contract getekend. Nou die zit straks geld te tellen met de kerst die tyfen ze er uit. Geloond om wanprestatie
  • 7 Nov 2018 om 12:49
    Verbeek zag dit al aankomen vanaf dat hij werd aangesteld. Allemaal prutspelers. Hij had gerekend op meerdere jaren bij de club en heeft het waarschijnlijk in zijn contract laten opnemen. Ik had eerlijk gezegd wel vertrouwen in hem, maar niet in het team. Datzelfde team waarvan de helft hier niet meer voetbalt en de rest allemaal verwijfd is. Verbeek wilde ze volgens mij alleen hard maken. Ik zag hem nog wel succes hebben als hij zijn systeem kon doorvoeren.
  • 7 Nov 2018 om 12:49
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:37
      Jaja....de glipper is (ook) royaal geweest voor zijn 'vrind' Verbeek. Diezelfde Verbeek die de glipper eerder nog verweet de ziekte van hedel (meer haar op de zak dan op de schedel) te hebben.


      Verbeek valt dus niets te verwijten....de gladde glipper des te meer......

    kunnen we dit soort fouten niet verhalen op de bonus van JVH..
  • 7 Nov 2018 om 12:44
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:39
      Dit is toch bizar, mensen kunnen bij normale bedrijven zo ontslagen worden en krijgen dan een kleine transitie vergoeding en deze gasten worden na slecht presteren gewoon doorbetaald, wat gaat hier mis? Lekker hoor zo'n baan, ook als je niet presteert en dus weg moet wordt je doorbetaald. Waarom is de voetbaltak een uitzondering? Iemand die dit weet? Of doet Twente aan liefdadigheid en zijn ze roomser dan de paus?
    Hou het op liefdadigheid. Onder het mom van 'scoren in je portemonnee'.....


    De gladde glipper speelde flink voor Sinterklaas met de centen van de club.....
  • 7 Nov 2018 om 12:39
    Dit is toch bizar, mensen kunnen bij normale bedrijven zo ontslagen worden en krijgen dan een kleine transitie vergoeding en deze gasten worden na slecht presteren gewoon doorbetaald, wat gaat hier mis? Lekker hoor zo'n baan, ook als je niet presteert en dus weg moet wordt je doorbetaald. Waarom is de voetbaltak een uitzondering? Iemand die dit weet? Of doet Twente aan liefdadigheid en zijn ze roomser dan de paus?
  • 7 Nov 2018 om 12:37
    Jaja....de glipper is (ook) royaal geweest voor zijn 'vrind' Verbeek. Diezelfde Verbeek die de glipper eerder nog verweet de ziekte van hedel (meer haar op de zak dan op de schedel) te hebben.


    Verbeek valt dus niets te verwijten....de gladde glipper des te meer......

  • 7 Nov 2018 om 12:30
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:26
      Ik citeer: Om bij Fc Twente te werken is al vanaf mijn jeugd een droom!!!! Maar wel zijn droom volledig uitmelken!!! clubliefde????? NEVER
    Vanuit Verbeek gezien niet zo heel gek. Hij is de laatste jaren overal voortijdig weggestuurd en zal waarschijnlijk niet zo snel als trainer weer aan de bak komen. En zeker niet tegen het salaris dat hij bij Twente kon verdienen.
  • 7 Nov 2018 om 12:26
    Ik citeer: Om bij Fc Twente te werken is al vanaf mijn jeugd een droom!!!! Maar wel zijn droom volledig uitmelken!!! clubliefde????? NEVER