Wow! FC Twente ontvangt 50.000 euro door 'Scoren in de Wijk' ''Garcia is heel eigenwijs, maar je kunt ook je fouten inzien'' Thuiswedstrijd FC Twente vervroegd: ''Gewijzigd naar 18:30 uur'' Brama niet in FC Twente-selectie: ''Ik vind dat heel vreemd'' Matchday: Jong FC Twente met Verdonk en Nakamura tegen Cambuur

FC Twente krijgt maand langer van gemeente: ''Meer tijd nodig''

( 29 reacties)
FC Twente krijgt maand langer van gemeente: ''Meer tijd nodig''

FC Twente heeft een maand uitstel gekregen van de gemeente Enschede, dat meldt RTV Oost. De club uit Enschede moet nu voor 1 april een goedgekeurd plan voor schuldsanering presenteren.

De deadline stond op 1 maart, maar is dus met een maand verlengd door de gemeente Enschede. FC Twente moet met een goedgekeurd plan komen, anders kan de gemeente de eerder toegezegde opschorting van rente en aflossing intrekken. Het is niet duidelijk waarom FC Twente meer tijd nodig heeft.

"FC Twente heeft meer tijd nodig", is het enige dat een woordvoerder van de gemeente Enschede daarover wil zeggen. "De club moet op 1 maart wel een conceptplan voor schuldsanering inleveren." Het conceptplan kan in maart bij commissievergaderingen door de gemeenteraad beoordeeld worden. Volgens de woordvoerder van de gemeente heeft het later inleveren van het plan geen gevolgen voor de toekomst van de club.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2019 om 22:19
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:57
      Compleet alles TC en alles wat ik hier gemeld heb gaat nu gebeuren. Rapport Knuppe in de Ton. Noabers in de RvC.
    wat was die Thijs Wissing ..tubantia...weer negatief .onderweg op de radio
  • 13 Feb 2019 om 21:09
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:57
      Compleet alles TC en alles wat ik hier gemeld heb gaat nu gebeuren. Rapport Knuppe in de Ton. Noabers in de RvC.
    schulden verder gesaneerd ..14 milj. van de noabers...zou wat zijn ...ik droom..
  • 13 Feb 2019 om 21:02
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:57
      Compleet alles TC en alles wat ik hier gemeld heb gaat nu gebeuren. Rapport Knuppe in de Ton. Noabers in de RvC.
    Da's dan wel weer positief.....
  • 13 Feb 2019 om 20:57
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:45
      Die zal waarschijnlijk zeggen NIETS.....en zelfs ANS weet niet het naadje van de kous....ongetwijfeld wel veel, maar ook niet alles.....
    Compleet alles TC en alles wat ik hier gemeld heb gaat nu gebeuren. Rapport Knuppe in de Ton. Noabers in de RvC.
  • 13 Feb 2019 om 20:45
    • Quote van 13 Feb 2019 om 19:11
      ANS wass isst los?
    Die zal waarschijnlijk zeggen NIETS.....en zelfs ANS weet niet het naadje van de kous....ongetwijfeld wel veel, maar ook niet alles.....
  • 13 Feb 2019 om 19:23
    • Quote van 13 Feb 2019 om 16:19
      Dat er meerdere partijen bij betrokken zijn is bekend en logisch.
      Ook was de datum 1 maart al lang en breed bekend, bij alle partijen.
      Vertraging betekend in dit geval een kink in de kabel.

      Slecht nieuws dus.
    Gaat toch niet over een paar tientjes. Was het maar zo simpel.
  • 13 Feb 2019 om 19:11
    ANS wass isst los?
  • 13 Feb 2019 om 18:29
    Ik ben er allemaal niet helemaal gerust op. De link PvdK met Jordania is snel gelegd. Erg achterdochtig allemaal maar dat lijkt me niet zo raar gezien de afgelopen jaren.
  • 13 Feb 2019 om 18:16
    • Quote van 13 Feb 2019 om 17:54
      Zal wel weer die verrekte Munsterman zijn die dwars ligt
    Haha, denk ik ook, ik bel hem zo wel ff ;))
  • 13 Feb 2019 om 18:13
    • Quote van 13 Feb 2019 om 16:19
      Dat er meerdere partijen bij betrokken zijn is bekend en logisch.
      Ook was de datum 1 maart al lang en breed bekend, bij alle partijen.
      Vertraging betekend in dit geval een kink in de kabel.

      Slecht nieuws dus.
    Zoals die wethouder het schetst valt het wel mee. Ik denk ook gezien de prestaties dat sponsoren en schuldeisers er wel vertrouwen in hebben. Misschien juist door de goede prestaties willen sponsoren minder water bij de wijn doen omdat ze meer winst verwachten bij eventuele promotie.
  • 13 Feb 2019 om 17:54
    • Quote van 13 Feb 2019 om 16:19
      Dat er meerdere partijen bij betrokken zijn is bekend en logisch.
      Ook was de datum 1 maart al lang en breed bekend, bij alle partijen.
      Vertraging betekend in dit geval een kink in de kabel.

      Slecht nieuws dus.
    Zal wel weer die verrekte Munsterman zijn die dwars ligt
  • 13 Feb 2019 om 16:55
    • Quote van 13 Feb 2019 om 16:36
      Waarom? het is toch bekend dat procedures soms meer tijd kosten? Een 1e vereiste is toch dat alles zorgvuldig gebeurt? Dat is toch belangrijker dan de datum? De gemeente is akkoord, dus waar hebben we het over......
    Uiteraard maar als al tijden bekend is dat de dealine 1 maart is en het lukt niet op die datum, positief is dat niet lijkt me.
  • 13 Feb 2019 om 16:53
    Jammer dat de persoon die hier veel vanaf weet en ons van informatie kan voorzien het zat is vanwege het communiceren van bepaalde mensen... vond zijn bijdrage interessanter dan dat andere
  • 13 Feb 2019 om 16:36
    • Quote van 13 Feb 2019 om 16:19
      Dat er meerdere partijen bij betrokken zijn is bekend en logisch.
      Ook was de datum 1 maart al lang en breed bekend, bij alle partijen.
      Vertraging betekend in dit geval een kink in de kabel.

      Slecht nieuws dus.
    Waarom? het is toch bekend dat procedures soms meer tijd kosten? Een 1e vereiste is toch dat alles zorgvuldig gebeurt? Dat is toch belangrijker dan de datum? De gemeente is akkoord, dus waar hebben we het over......
  • 13 Feb 2019 om 16:19
    • Quote van 13 Feb 2019 om 15:30
      Ik hoop dat je begrijpt dat er meerderen verbonden zijn in dit plan... natuurlijk had het al lang klaar moeten zijn. Zonder verdere info weet niemand echter waar deze vertraging veroorzaakt is.
    Dat er meerdere partijen bij betrokken zijn is bekend en logisch.
    Ook was de datum 1 maart al lang en breed bekend, bij alle partijen.
    Vertraging betekend in dit geval een kink in de kabel.

    Slecht nieuws dus.
  • 13 Feb 2019 om 15:32
    • Quote van 13 Feb 2019 om 15:21
      Dat is wat ik min of meer aangeef, wij kunnen gissen en van alles bedenken maar op dit moment weten we niet meer dan 'één maand uitstel'. Het is een proces waarbij alle neuzen dezelfde kant op moeten, bij Twente zijn dat momenteel veel neuzen. Plus dat v/d Kraan nog niet binnen is, kan ook meewegen al is dat ook gissen. ;-)
    Denk bij het eerste b.v. maar eens aan de uitspraak van Johan Derksen.... de indiensttreding van PvdK zal geen invloed hebben....... daar hoef je niet over te gissen.... :-)
  • 13 Feb 2019 om 15:31
    • Quote van 13 Feb 2019 om 15:21
      Dat is wat ik min of meer aangeef, wij kunnen gissen en van alles bedenken maar op dit moment weten we niet meer dan 'één maand uitstel'. Het is een proces waarbij alle neuzen dezelfde kant op moeten, bij Twente zijn dat momenteel veel neuzen. Plus dat v/d Kraan nog niet binnen is, kan ook meewegen al is dat ook gissen. ;-)
    En de Europese Commissie? Is die horde al genomen? Hoe zit het daarmee? Want alles valt en staat toch een beetje met die uitspraak?
  • 13 Feb 2019 om 15:30
    • Quote van 13 Feb 2019 om 14:32
      Begint het gezeik alweer, zo'n plan moet je nu al lang paraat hebben. Wachten op het volgende lijk.
    Ik hoop dat je begrijpt dat er meerderen verbonden zijn in dit plan... natuurlijk had het al lang klaar moeten zijn. Zonder verdere info weet niemand echter waar deze vertraging veroorzaakt is.
  • 13 Feb 2019 om 15:21
    • Quote van 13 Feb 2019 om 15:03
      Je hoeft er niet te veel achter te zoeken. Schuldsaneringsprocessen kennen nu eenmaal spelregels, zo moet b.v. iedereen akkoord zijn. M.i. is toch bekend dat niet alle schuldeisers even "enthousiast" reageerden? De Gemeente heeft geen bezwaar, dat is toch voldoende voor dit moment? Spijkers op laag water zoeken, heeft m.i. geen zin.
    Dat is wat ik min of meer aangeef, wij kunnen gissen en van alles bedenken maar op dit moment weten we niet meer dan 'één maand uitstel'. Het is een proces waarbij alle neuzen dezelfde kant op moeten, bij Twente zijn dat momenteel veel neuzen. Plus dat v/d Kraan nog niet binnen is, kan ook meewegen al is dat ook gissen. ;-)
  • 13 Feb 2019 om 15:03
    • Quote van 13 Feb 2019 om 14:29
      Dat is erg opvallend inderdaad. Wat de reden is daar kunnen wij alleen maar naar gissen. Is het één partij (schuldeiser) die niet mee wil werken waardoor andere partijen misschien iets meer moeten toegeven? Is er een onbetaalde factuur opgedoken? Kloppen berekeningen niet en is er daardoor meer tijd nodig? Bekijkt Twente nog andere mogelijkheden (bijvoorbeeld tóch een overname)? Wellicht is er hier een insider die iets meer kan en wil vertellen.
    Je hoeft er niet te veel achter te zoeken. Schuldsaneringsprocessen kennen nu eenmaal spelregels, zo moet b.v. iedereen akkoord zijn. M.i. is toch bekend dat niet alle schuldeisers even "enthousiast" reageerden? De Gemeente heeft geen bezwaar, dat is toch voldoende voor dit moment? Spijkers op laag water zoeken, heeft m.i. geen zin.
  • 13 Feb 2019 om 14:32
    Begint het gezeik alweer, zo'n plan moet je nu al lang paraat hebben. Wachten op het volgende lijk.
  • 13 Feb 2019 om 14:29
    • Quote van 13 Feb 2019 om 14:18
      Laatst werd er toch gezegd vanuit twente dat ze het voor 1 februari klaar wouden hebben en op 1 maart wilden inleveren. Nu heeft twente weer een maand langer nodig. Hoe kan dit?
    Dat is erg opvallend inderdaad. Wat de reden is daar kunnen wij alleen maar naar gissen. Is het één partij (schuldeiser) die niet mee wil werken waardoor andere partijen misschien iets meer moeten toegeven? Is er een onbetaalde factuur opgedoken? Kloppen berekeningen niet en is er daardoor meer tijd nodig? Bekijkt Twente nog andere mogelijkheden (bijvoorbeeld tóch een overname)? Wellicht is er hier een insider die iets meer kan en wil vertellen.
  • 13 Feb 2019 om 14:26
    • Quote van 13 Feb 2019 om 14:18
      Laatst werd er toch gezegd vanuit twente dat ze het voor 1 februari klaar wouden hebben en op 1 maart wilden inleveren. Nu heeft twente weer een maand langer nodig. Hoe kan dit?
    Omdat bij schuldsanering altijd partijen moeten bloeden. Die blijven zo lang mogelijk wachten in de hoop er zelf iets minder slecht uit te komen. De gemeente heeft de eis dat iedereen meedoet...
  • 13 Feb 2019 om 14:25
    • Quote van 13 Feb 2019 om 14:18
      Laatst werd er toch gezegd vanuit twente dat ze het voor 1 februari klaar wouden hebben en op 1 maart wilden inleveren. Nu heeft twente weer een maand langer nodig. Hoe kan dit?
    Omdat de nieuwe directeur die nu nog bij Den Bosch zit nog niet bij onze club is. Zijn termijn begint pas volgende maand. Directeur heeft namelijk een grote invloed op dit plan van de club (van der Kraan heeft hiermee ook ervaring mee dus is het verstandig dat de club zijn imput afwacht).
  • 13 Feb 2019 om 14:18
    Laatst werd er toch gezegd vanuit twente dat ze het voor 1 februari klaar wouden hebben en op 1 maart wilden inleveren. Nu heeft twente weer een maand langer nodig. Hoe kan dit?
  • 13 Feb 2019 om 14:14
    Dacht dat ze wel tijd genoeg hadden gehad, maar eigenlijk weet ik er ook helemaal niets van !
  • 13 Feb 2019 om 14:14
    Toch lastig dus!!
  • 13 Feb 2019 om 14:13
    Hmm...