Nakamura verslagen: ''Het ergste wat je kan overkomen'' VIDEO: Publiek FC Twente is het stadion al uit tijdens 'ererondje' spelers ''Een signaal geef je op een andere manier af. Dit is amateuristisch'' Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer''

''FC Twente heeft tot einde van seizoen genoeg geld in kas''

( 10 reacties)
''FC Twente heeft tot einde van seizoen genoeg geld in kas''

De gemeente Enschede heeft FC Twente een maand langer de tijd gegeven om een goedgekeurd plan voor schuldsanering te presenteren. FC Twente moet het plan nu voor 1 april aanleveren, terwijl de deadline op 1 maart stond.

"Het is complex en er zijn veel partijen rondom FC Twente bij betrokken", legt wethouder Eelco Eerenberg uit tegenover RTV Oost. "Het is aan FC Twente om daar één pakket van te maken, waarin iedereen een bijdrage doet om FC Twente levensvatbaarder te maken. Dat werk is nog niet af."

De supporters van FC Twente hoeven zich nog geen zorgen te maken. "De cijfers laten zien dat FC Twente in ieder geval tot het einde van dit seizoen genoeg geld in kas heeft, maar er moeten wel herstructurering komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het voor het einde van het seizoen klaar is", aldus Eerenberg. "De deadline is niet gehaald, dat betreuren we, maar gelukkig is er nog ruimte tot het einde van het seizoen."

De wethouder vindt het geen ramp dat de gemeente weer moet zwichten voor FC Twente. "Ik heb ook als gemeente een belang en dat is dat we FC Twente levensvatbaar maken. Op het moment dat Twente echt in serieus gevaar is, dan zijn wij ook heel veel publiek geld in gevaar aan het brengen. Dus uiteindelijk hebben wij ook als gemeente het belang dat FC Twente stabiel wordt."

Eerenberg geeft wel een duidelijk signaal af. "Het is echt aan FC Twente om ook aan de gemeenteraad van Enschede te laten zien dat ze dan het goede plan klaar hebben liggen. Dus 1 april is zeker geen grap", besluit Eerenberg.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2019 om 21:12
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:57
      Tijdens het eerste C.A. heeft menigeen zich al heel filantropisch opgesteld Meelzaak.....
    daarom hebben ze er nu ook wat meer moeite mee..en duurt het maandje langer ..
  • 13 Feb 2019 om 21:05
    • Quote van 13 Feb 2019 om 19:19
      Zondagmiddag potjes zijn bij uitstek de meest zaaddodende wedstrijden.
    Helemaal eens zondag is zwaar kut, zaterdagavond zal wel weer fijn zijn.
  • 13 Feb 2019 om 20:57
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:49
      ik heb begrepen dat het allemaal te maken heeft dat de schuldeisers niet vb. de helft van hun bedrag willen laten valen en dat de schuld met het nieuwe seizoen nog een keer gehalveerd is van vb. nu 40 milj naar 20 milj...
    Tijdens het eerste C.A. heeft menigeen zich al heel filantropisch opgesteld Meelzaak.....
  • 13 Feb 2019 om 20:49
    • Quote van 13 Feb 2019 om 20:42
      Enschede78 kon wel eens gelijk hebben GT. Er speelt volgens mij meer dan menigeen zou vermoeden. Het is niet voor niets dat Jordania staat te trappelen om onze club over te nemen.


      Lachwekkend eigenlijk dat FC Twente geen fatsoenlijk plan kan overhandigen. Gewoon omdat de investeerders nu vooral veel voorzichtiger zijn geworden inzake FC Twente.
    ik heb begrepen dat het allemaal te maken heeft dat de schuldeisers niet vb. de helft van hun bedrag willen laten valen en dat de schuld met het nieuwe seizoen nog een keer gehalveerd is van vb. nu 40 milj naar 20 milj...
  • 13 Feb 2019 om 20:42
    • Quote van 13 Feb 2019 om 18:19
      Er is ook maar een deel van het aandeelenverkoop binnen zover ik weet... je maakt je alweer helemaal dik heb ik het idee
    Enschede78 kon wel eens gelijk hebben GT. Er speelt volgens mij meer dan menigeen zou vermoeden. Het is niet voor niets dat Jordania staat te trappelen om onze club over te nemen.


    Lachwekkend eigenlijk dat FC Twente geen fatsoenlijk plan kan overhandigen. Gewoon omdat de investeerders nu vooral veel voorzichtiger zijn geworden inzake FC Twente.
  • 13 Feb 2019 om 20:22
    • Quote van 13 Feb 2019 om 17:49
      Tot zo ver we kunnen 2 seizoenen KKD overleven.
    Clubs komen normaal aan het eind van een seizoen slechter in hun liquiditeit te zitten. Gelijk daarna komen onder andere de inkomsten van de scc's binnen. EE geeft aan dat FCT dit seizoen iig niet in de problemen komt. Over de verdere toekomst kan hij geen uitspraken doen, maar wel aangeven dat de schulden gesaneerd moeten worden om zo de continuïteit van de club en de lening van de gemeente niet in gevaar te brengen
  • 13 Feb 2019 om 19:19
    • Quote van 13 Feb 2019 om 19:04
      Gewoon promoveren om de inkomsten weer op te krikken. Is van groot belang lijkt me. Heb wel weer eens zin in een zondagmiddag potje
    Zondagmiddag potjes zijn bij uitstek de meest zaaddodende wedstrijden.
  • 13 Feb 2019 om 19:04
    • Quote van 13 Feb 2019 om 17:49
      Tot zo ver we kunnen 2 seizoenen KKD overleven.
    Gewoon promoveren om de inkomsten weer op te krikken. Is van groot belang lijkt me. Heb wel weer eens zin in een zondagmiddag potje
  • 13 Feb 2019 om 18:19
    • Quote van 13 Feb 2019 om 17:49
      Tot zo ver we kunnen 2 seizoenen KKD overleven.
    Er is ook maar een deel van het aandeelenverkoop binnen zover ik weet... je maakt je alweer helemaal dik heb ik het idee
  • 13 Feb 2019 om 17:49
    Tot zo ver we kunnen 2 seizoenen KKD overleven.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›