Van der Kraan: ''Behoorlijk deel van inkomsten kwijt aan verleden''

( 27 reacties)
Van der Kraan: ''Behoorlijk deel van inkomsten kwijt aan verleden''

Nu de promotie naar de Eredivisie een feit is, kan FC Twente zich richten op komend seizoen. Voor algemeen directeur Paul van der Kraan zijn het drukke tijden.

"Er komt redelijk wat op ons af", zegt de bestuurder in gesprek met FOX Sports. "Wij moeten op alle vlakken aan de slag. Het herstructureringsplan, wat is aangenomen door de raad, moeten we gaan uitvoeren."

"Dat betekent dat we van onze inkomsten een behoorlijk deel kwijt zijn aan het verleden. Die schulden moeten afbetaald worden", aldus Van der Kraan, die niet precies kan zeggen hoe hoog die schulden zijn. "Het ligt er een beetje aan hoe het zich allemaal ontwikkelt, maar het gaat om percentages."

Daarnaast zal de selectie een metamorfose ondergaan. "Van twaalf spelers lopen de contracten af, dus er zullen nieuwe spelers moeten komen", weet Van der Kraan. "Of we gaan wellicht met sommige spelers weer in gesprek. Dat zullen we zien."

"Maar er ligt een uitdaging voor Ted (van Leeuwen, red.) om een hele goede selectie samen te stellen", vervolgt de algemeen directeur. "Het punt is wel dat het budget relatief laag is. De voetbalbegroting zal rond de 5 á 5,5 miljoen euro zijn. Daarmee gaan we normaal gesproken voetballen tussen plaats 8 en 12."

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 22:18
    • Quote van 25 Apr 2019 om 22:12
      Makkelijk gegeven uiteraard. Maar ook dom dat hij hem ligt na de buitenkant drukt/duwt. Maar was een mooie pot en Stimmung.
    Ik vind het jammer dat Bayern het dan haalt. Een finale tussen Werder en Red Bull was denk ik mooier geweest.
  • 25 Apr 2019 om 22:12
    • Quote van 25 Apr 2019 om 22:04
      Geweldenaar inderdaad... vond je het een pingel trouwens?
    Makkelijk gegeven uiteraard. Maar ook dom dat hij hem ligt na de buitenkant drukt/duwt. Maar was een mooie pot en Stimmung.
  • 25 Apr 2019 om 22:08
    • Quote van 25 Apr 2019 om 21:14
      We hebben dit seizoen kunnen zien dat ook in de eredivisie de verschillen buiten de top miniem zijn. Grunn stond tot de winterstop rond de degradatiestreep en Willem II niet veel hoger. Die hebben met dank aan de tramsferwindow de weg naar boven gevonden. Excelsior en NAC krijgen echter de rekening gepresenteerd van falend beleid. De promovendi, waarvan vooraf werd gezegd dat ze zouden degraderen, maken ondanks een laag budget nog gewoon kans op handhaving.
    fortuna is zelfs al veilig, emmen ook bijna (grafschap staat 3 punten achter en heeft vitesse uit en ajax thuis.
  • 25 Apr 2019 om 22:04
    • Quote van 25 Apr 2019 om 20:07
      Net even de persconferentie gekeken van Bremen-Bayern.Toffe gast die trainer van Bremen absoluut respect.
    Geweldenaar inderdaad... vond je het een pingel trouwens?
  • 25 Apr 2019 om 21:14
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:59
      Plek 9-14 is gewoon haalbaar met het budget.
    We hebben dit seizoen kunnen zien dat ook in de eredivisie de verschillen buiten de top miniem zijn. Grunn stond tot de winterstop rond de degradatiestreep en Willem II niet veel hoger. Die hebben met dank aan de tramsferwindow de weg naar boven gevonden. Excelsior en NAC krijgen echter de rekening gepresenteerd van falend beleid. De promovendi, waarvan vooraf werd gezegd dat ze zouden degraderen, maken ondanks een laag budget nog gewoon kans op handhaving.
  • 25 Apr 2019 om 20:09
    • Quote van 25 Apr 2019 om 19:15
      Amen ... het wordt lastug zat, kan me totaal niet vinden in de "dat kan niet misgaan houding" van sommigen hier. Kompleet nieuwe selectie die (niemand wil dit hooren) toch weer ingespeeld moeten raken op elkaar. En een spelers budget van 5 miljoen is HEEL schaars voor een selectie die "van nul" moet beginnen! Vergeet niet dat de andere ED ploegen al meer spelers van waarde hebben/langer met elkaar spelen. Ik ben verre van gerust voor komend seizoen
    Ik voel met je mee. Enige gereserveerdheid mbt de kwaliteit, en plek waar we "thuishoren" zou verstandig zijn. Velen hier komen alweer met eisen en verwachtingen die niet realistisch zijn. We zijn een grote club, met een grote naam en een grote aanhang. Maar we zullen ons voorlopig moeten opstellen als een kleine club, met niet te hoge verwachtingen.
  • 25 Apr 2019 om 20:07
    • Quote van 25 Apr 2019 om 19:15
      Amen ... het wordt lastug zat, kan me totaal niet vinden in de "dat kan niet misgaan houding" van sommigen hier. Kompleet nieuwe selectie die (niemand wil dit hooren) toch weer ingespeeld moeten raken op elkaar. En een spelers budget van 5 miljoen is HEEL schaars voor een selectie die "van nul" moet beginnen! Vergeet niet dat de andere ED ploegen al meer spelers van waarde hebben/langer met elkaar spelen. Ik ben verre van gerust voor komend seizoen
    Net even de persconferentie gekeken van Bremen-Bayern.Toffe gast die trainer van Bremen absoluut respect.
  • 25 Apr 2019 om 20:00
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:25
      Een echt goede trainer wil ook nog wel eens helpen.
    Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Slechts enkelen zijn in staat een team, een heel seizoen lang, boven zichzelf te laten uitstijgen. Dit soort trainers zal Twente voorlopig niet kunnen betalen. Wellicht nooit.
  • 25 Apr 2019 om 19:54
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:28
      Zolang er maar aanvallend en attractief voetbal gespeeld word zal het iedere Tukker een rotzorg zijn waar we eindigen denk ik, zolang het maar boven de 3 onderste plaatsen is.
    Dat eerste zal me een worst wezen. Ik vind het belangrijkste dat we, na de winterstop bijvoorbeeld, niet bang meer hoeven te zijn voor het degradatie-spook
  • 25 Apr 2019 om 19:15
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:24
      Als alleen het budget bepalend was geweest, was Fc Twente niet gedegradeerd......
    Amen ... het wordt lastug zat, kan me totaal niet vinden in de "dat kan niet misgaan houding" van sommigen hier. Kompleet nieuwe selectie die (niemand wil dit hooren) toch weer ingespeeld moeten raken op elkaar. En een spelers budget van 5 miljoen is HEEL schaars voor een selectie die "van nul" moet beginnen! Vergeet niet dat de andere ED ploegen al meer spelers van waarde hebben/langer met elkaar spelen. Ik ben verre van gerust voor komend seizoen
  • 25 Apr 2019 om 17:10
    • Quote van 25 Apr 2019 om 15:56
      Verantwoorde risico’s moet je ondanks het verleden durven nemen.
    Verantwoorde risico's bestaan niet, als ze niet zijn gebudgetteerd en goedgekeurd door zowel de directie als RvC.....
  • 25 Apr 2019 om 15:56
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:19
      Heeft totaal niks met nog niets geleerd te maken ,maar wel met de keiharde Realiteit.Er is helaas geen geld meer voor rare financiele sprongen of investeringen de komende jaren.
    Verantwoorde risico’s moet je ondanks het verleden durven nemen.
  • 25 Apr 2019 om 14:02
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:14
      Nog niets geleerd. Als je niet in het voetbalbedrijf investeert valt er weinig te verdienen en moet je er elk jaar geld bij doen. Plek 8 levert je niets op!
    Blijkt nu dat scorpio niets heeft geleerd uit het verleden! Neem Heracles nu maar als voorbeeld die heeft het jaren lang zo gedaan om te komen waar ze nu inmiddels zijn. Twente heeft zeker vier a vijf jaar nodig om weer stabiel te worden tot die tijd is handhaving eredivisie het belangrijkste. Europees voetbal moet je de komende jaren niet eens aan denken. Rome werd ook niet in één dag gebouwd!
  • 25 Apr 2019 om 13:52
    Eerste 10 wedstrijden 16-18 punten
  • 25 Apr 2019 om 13:26
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:14
      Nog niets geleerd. Als je niet in het voetbalbedrijf investeert valt er weinig te verdienen en moet je er elk jaar geld bij doen. Plek 8 levert je niets op!
    Dus jij denkt dat er een substantieel budget is om spelers te kopen? Heb je gelezen wat PvdK gezegd heeft?
  • 25 Apr 2019 om 13:25
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:24
      Als alleen het budget bepalend was geweest, was Fc Twente niet gedegradeerd......
    Een echt goede trainer wil ook nog wel eens helpen.
  • 25 Apr 2019 om 13:24
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:59
      Plek 9-14 is gewoon haalbaar met het budget.
    Als alleen het budget bepalend was geweest, was Fc Twente niet gedegradeerd......
  • 25 Apr 2019 om 13:19
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:14
      Nog niets geleerd. Als je niet in het voetbalbedrijf investeert valt er weinig te verdienen en moet je er elk jaar geld bij doen. Plek 8 levert je niets op!
    Heeft totaal niks met nog niets geleerd te maken ,maar wel met de keiharde Realiteit.Er is helaas geen geld meer voor rare financiele sprongen of investeringen de komende jaren.
  • 25 Apr 2019 om 13:14
    Nog niets geleerd. Als je niet in het voetbalbedrijf investeert valt er weinig te verdienen en moet je er elk jaar geld bij doen. Plek 8 levert je niets op!
  • 25 Apr 2019 om 12:59
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:30
      Het gemor begint direct weer als er degradatievoetbal gespeeld moet worden.....
    Plek 9-14 is gewoon haalbaar met het budget.
  • 25 Apr 2019 om 12:41
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:28
      Zolang er maar aanvallend en attractief voetbal gespeeld word zal het iedere Tukker een rotzorg zijn waar we eindigen denk ik, zolang het maar boven de 3 onderste plaatsen is.
    t zal mij een rotzorg zijn hoe er gevoetbald wordt, als de punten maar worden binnengehaald.
    Denk dat je over een jaar of 3, als de mogelijkheden weer wat groter zijn pas echt moet kijken naar attractief voetbal.
  • 25 Apr 2019 om 12:40
    Yuki Kobayashi trouwens een goede (transfervrije) versterking
  • 25 Apr 2019 om 12:30
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:18
      zeker.... en als je dan een team hebt waarbij de puzzelstukjes in elkaar vallen of je gewoon een schot in de roos heb met een spits als Isak nu bij Willem 2 en Unal destijds bij ons dan kan je zo weer om de playoffs voor Europa mee doen want de verschillen zijn klein in Nederland.
      Alleen ga ik zelf liever uit van: niet degraderen.... want ook dat zou zo maar kunnen als het geen goede spelers zijn die gehaald worden. En als je er dan zo in staat is de kans groot dat je positief verrast zult worden en tevreden zult zijn :)
    Het gemor begint direct weer als er degradatievoetbal gespeeld moet worden.....
  • 25 Apr 2019 om 12:28
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:07
      Tussen plaats 8 - 12 daar zou iedere Tukker toch voor tekenen!
    Zolang er maar aanvallend en attractief voetbal gespeeld word zal het iedere Tukker een rotzorg zijn waar we eindigen denk ik, zolang het maar boven de 3 onderste plaatsen is.
  • 25 Apr 2019 om 12:18
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:07
      Tussen plaats 8 - 12 daar zou iedere Tukker toch voor tekenen!
    zeker.... en als je dan een team hebt waarbij de puzzelstukjes in elkaar vallen of je gewoon een schot in de roos heb met een spits als Isak nu bij Willem 2 en Unal destijds bij ons dan kan je zo weer om de playoffs voor Europa mee doen want de verschillen zijn klein in Nederland.
    Alleen ga ik zelf liever uit van: niet degraderen.... want ook dat zou zo maar kunnen als het geen goede spelers zijn die gehaald worden. En als je er dan zo in staat is de kans groot dat je positief verrast zult worden en tevreden zult zijn :)
  • 25 Apr 2019 om 12:12
    • Quote van 25 Apr 2019 om 12:07
      Tussen plaats 8 - 12 daar zou iedere Tukker toch voor tekenen!
    Idd
  • 25 Apr 2019 om 12:07
    Tussen plaats 8 - 12 daar zou iedere Tukker toch voor tekenen!
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›