Aburjania overbodig? ''Die gaat ook geen minuten meer maken'' Ten Voorde kritisch: ''Ik vind het niet de plek van Wout Brama'' Toekomst Verdonk ongewis: ''Volgens mij wil hij wel blijven'' Vak-P organiseert 'extra lange Homeless-party' met Cafe Gold Rush ''Voor die slapjanus moet misschien toch een plekje gevonden worden''

Van Leeuwen: ''Het kopen van goede spelers is niet het hele verhaal''

( 48 reacties)
Van Leeuwen: ''Het kopen van goede spelers is niet het hele verhaal''

FC Twente keert komend seizoen na één jaar afwezigheid terug in de Eredivisie. Het succes van de Enschedeërs is mede op het conto van technisch directeur Ted van Leeuwen te schrijven.

Van Leeuwen moest afgelopen zomer met een lege portemonnee een selectie samenstellen. Fred Rutten noemde Van Leeuwen al de 'architect van het succes'. "Het kopen van goede spelers is niet het hele verhaal", reageert de technisch directeur in Het Financieele Dagblad.

"Er moet ook een team worden gesmeed. Daarbij gaat het om details", aldus Van Leeuwen, die opgelucht is na de promotie naar de Eredivisie. Hij weet echter ook dat een drukke tijd wacht. "Ik denk dat we zeker twaalf nieuwe spelers moeten halen."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Apr 2019 om 16:09
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:23
      Ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik wacht het wel af. Wel hoop ik dat TvL snel een eredivisie waardige selectie bijeen haalt.
    Snel denk ik niet daar je weer achterin de bus zit, Nederlandse spelers zullen afwachten of er niet eerst een beter aanbod komt daar Twente nu normale salarissen of lager kan betalen, evt exoten kunnen wel eerder komen denk ik.
  • 30 Apr 2019 om 07:21
    • Quote van 29 Apr 2019 om 22:03
      Wie van de mensen die er over gaan, en meer verstand van zaken hebben dan jij, zegt dat?
    Je zult wel zien Balkan Clown Exit .
  • 30 Apr 2019 om 07:20
    • Quote van 29 Apr 2019 om 22:01
      Zo lang ze Pusic er nog niet uit hebben gegooid is hijnog steeds trainer van fctwente. En als fctwente aan geen onnodige geldverspilling wil doen laten ze Pusic gewoon zijn contract uit dienen.
    En dan weer de KKD mafklapper? Exit met deze Clown
  • 30 Apr 2019 om 06:20
    • Quote van 29 Apr 2019 om 22:08
      Zucht.......stoer
    Kratje bier lijkt me goed genoeg
  • 29 Apr 2019 om 23:42
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:18
      Jij ook TC, toen we 14 wedstrijden wonnen was je vrijwel nergens te bekennen. Nu het belangrijkste en enige doel gehaald is kom je weer boven water. Of was je telefoon stuk?
    Viel mij ook al op. Als het goed gaat hoor je TC niet. Nu aan het eind van het seizoen is die er weer in volle glorie. Weer lekker zeiken, scheldnaampjes bedenken, eigen spelers en trainers afvallen en ga maar door. De oude TC dus.
  • 29 Apr 2019 om 23:39
    • Quote van 29 Apr 2019 om 22:08
      Zucht.......stoer
    Nee hoor, jij bent zgn toch zeker van het feit dat Pusic aanblijft als hoofdtrainer....easy money toch.
  • 29 Apr 2019 om 23:37
    • Quote van 29 Apr 2019 om 22:12
      Dat was voor de winterstop, overigens! Als dat het enige advies van de aanvoerder aan de trainer is geweest, is hij gezien het spel van Twente, hevig tekort geschoten.
    Hmm dat ligt dan opeens niet aan de trainer maar aan een speler welke aangestuurd zou moeten worden door de trainer?
  • 29 Apr 2019 om 22:12
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:49
      Brama heeft Pusic uit moeten leggen dat er wat aan de verdediging moest gebeuren.
    Dat was voor de winterstop, overigens! Als dat het enige advies van de aanvoerder aan de trainer is geweest, is hij gezien het spel van Twente, hevig tekort geschoten.
  • 29 Apr 2019 om 22:08
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:06
      Durf je er een weddenschap op af te sluiten Hengelo?


      €100,00 doen? Ik zeg dat er een andere hoofdtrainer komt, jij zegt van niet. Durf je het aan?
    Zucht.......stoer
  • 29 Apr 2019 om 22:07
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:26
      Ik denk dat Tedjen al druk doende is, al dan niet in samenspraak met Rutten.
    Wie is Tedjen? Bedoel je misschien Ted van Leeuwen? Vreemde schrijffouten maak je toch!!!
  • 29 Apr 2019 om 22:05
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:30
      Jij leest natuurlijk weer hoe jij het wilt lezen en alleen maar negatief. Je bent in de afgelopen jaren alleen maar negatief geweest over elke trainer en bestuurder, ben benieuwd wie jou volgende slachtoffer wordt, ben je toevallig familie van ten Voorde? Het is toch normaal dat spelers meedenken met de trainer? Jij hebt zeker nooit op voetbal gezeten. Details kunnen ook zijn welk been de spelers gebruikt, welke kwaliteiten die bezit, welke posities hij nog meer kan bezetten, blessuregevoeligheid, hoe ervaren die is, hoe oud die is, of het een teamspelers is, mentaliteit, salaris etc. etc. Je moet ook altijd het laatste woord hebben want alleen jij weet alles en jij hebt altijd gelijk.
    Amen
  • 29 Apr 2019 om 22:03
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:58
      Donder toch een keer op met je gelul kloothommel , je Pipo de Clown Pusic vliegt er gewoon via de deur met bos tulpen uit. Of jou dat nou aanstaat of niet vieze zeiknicht dat je bent.
    Wie van de mensen die er over gaan, en meer verstand van zaken hebben dan jij, zegt dat?
  • 29 Apr 2019 om 22:01
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:58
      Donder toch een keer op met je gelul kloothommel , je Pipo de Clown Pusic vliegt er gewoon via de deur met bos tulpen uit. Of jou dat nou aanstaat of niet vieze zeiknicht dat je bent.
    Zo lang ze Pusic er nog niet uit hebben gegooid is hijnog steeds trainer van fctwente. En als fctwente aan geen onnodige geldverspilling wil doen laten ze Pusic gewoon zijn contract uit dienen.
  • 29 Apr 2019 om 22:01
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:58
      Donder toch een keer op met je gelul kloothommel , je Pipo de Clown Pusic vliegt er gewoon via de deur met bos tulpen uit. Of jou dat nou aanstaat of niet vieze zeiknicht dat je bent.
    https://youtu.be/j4YTe-E7gn8
  • 29 Apr 2019 om 21:58
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Donder toch een keer op met je gelul kloothommel , je Pipo de Clown Pusic vliegt er gewoon via de deur met bos tulpen uit. Of jou dat nou aanstaat of niet vieze zeiknicht dat je bent.
  • 29 Apr 2019 om 21:45
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:40
      Hebben we de afgelopen jaren echt een aanzienlijk goede trainer of bestuurder gehad dan waardoor mijn kritiek niet gerechtvaardigd was? Gelijk heb ik niet...niemand hier. Ik geef mijn mening.
    Een mening is iets wat je geeft, maar jij probeert bijv. Hengelo,john w, jjdewilde ook direct te overtuigen van jouw mening. Paar reacties terug reageer je ook weer als laatst zin: Maar goed er gaat een nieuwe trainer komen hoe zuur je het ook vind. Dat is je mening opdringen aan anderen en overal je gelijk willen halen. Vooral wanneer je iets zegt en eindigt met ";)"
  • 29 Apr 2019 om 21:40
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:30
      Jij leest natuurlijk weer hoe jij het wilt lezen en alleen maar negatief. Je bent in de afgelopen jaren alleen maar negatief geweest over elke trainer en bestuurder, ben benieuwd wie jou volgende slachtoffer wordt, ben je toevallig familie van ten Voorde? Het is toch normaal dat spelers meedenken met de trainer? Jij hebt zeker nooit op voetbal gezeten. Details kunnen ook zijn welk been de spelers gebruikt, welke kwaliteiten die bezit, welke posities hij nog meer kan bezetten, blessuregevoeligheid, hoe ervaren die is, hoe oud die is, of het een teamspelers is, mentaliteit, salaris etc. etc. Je moet ook altijd het laatste woord hebben want alleen jij weet alles en jij hebt altijd gelijk.
    Hebben we de afgelopen jaren echt een aanzienlijk goede trainer of bestuurder gehad dan waardoor mijn kritiek niet gerechtvaardigd was? Gelijk heb ik niet...niemand hier. Ik geef mijn mening.
  • 29 Apr 2019 om 21:30
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:24
      Welk team? Vastigheid, zekerheid, continuïteit of los zand?


      "Er moet ook een team worden gesmeed. Daarbij gaat het om details". Zoals ik het lees komt er dus hoe dan ook een andere hoofdtrainer, want Pusic is geen smid gebleken.....


      Ik heb wel vertrouwen in Tedjen......
    Jij leest natuurlijk weer hoe jij het wilt lezen en alleen maar negatief. Je bent in de afgelopen jaren alleen maar negatief geweest over elke trainer en bestuurder, ben benieuwd wie jou volgende slachtoffer wordt, ben je toevallig familie van ten Voorde? Het is toch normaal dat spelers meedenken met de trainer? Jij hebt zeker nooit op voetbal gezeten. Details kunnen ook zijn welk been de spelers gebruikt, welke kwaliteiten die bezit, welke posities hij nog meer kan bezetten, blessuregevoeligheid, hoe ervaren die is, hoe oud die is, of het een teamspelers is, mentaliteit, salaris etc. etc. Je moet ook altijd het laatste woord hebben want alleen jij weet alles en jij hebt altijd gelijk.
  • 29 Apr 2019 om 21:27
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:26
      Ik hoop het FCTukkerclan.
    Zeg maar gewoon TC zoals iedereen doet. ;)
  • 29 Apr 2019 om 21:26
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:26
      Ik denk dat Tedjen al druk doende is, al dan niet in samenspraak met Rutten.
    Ik hoop het FCTukkerclan.
  • 29 Apr 2019 om 21:26
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:23
      Ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik wacht het wel af. Wel hoop ik dat TvL snel een eredivisie waardige selectie bijeen haalt.
    Ik denk dat Tedjen al druk doende is, al dan niet in samenspraak met Rutten.
  • 29 Apr 2019 om 21:23
    Ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik wacht het wel af. Wel hoop ik dat TvL snel een eredivisie waardige selectie bijeen haalt.
  • 29 Apr 2019 om 21:23
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:20
      Vrijwel nergens te bekennen? Dan heb je selectief gelezen, want commentaar op het spel heb ik vaak genoeg ge-uit. Maar goed, we dwalen af. Er komt een andere hoofdtrainer John, ongeacht hoe zuur je dat gaat vinden.
    hoop niet dat johnw de nieuwe hoofdtrainer wordt. Die gelooft nog in de fabeltjeskrant.
  • 29 Apr 2019 om 21:20
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:18
      Jij ook TC, toen we 14 wedstrijden wonnen was je vrijwel nergens te bekennen. Nu het belangrijkste en enige doel gehaald is kom je weer boven water. Of was je telefoon stuk?
    Vrijwel nergens te bekennen? Dan heb je selectief gelezen, want commentaar op het spel heb ik vaak genoeg ge-uit. Maar goed, we dwalen af. Er komt een andere hoofdtrainer John, ongeacht hoe zuur je dat gaat vinden.
  • 29 Apr 2019 om 21:18
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:12
      Jij pist wel vaker naast de pot Hengelo. Dat deed je al bij o.a. Marsman en de gladde glipper. Jij kunt dus beter gaan zitten als je moet plassen. Gebruik daarnaast wel je wijsvinger om je plasser goed in de pot te richten, anders pis je alsnog tussen de pot en de wc bril door waardoor je natte voeten krijgt. ;)
    Jij ook TC, toen we 14 wedstrijden wonnen was je vrijwel nergens te bekennen. Nu het belangrijkste en enige doel gehaald is kom je weer boven water. Of was je telefoon stuk?
  • 29 Apr 2019 om 21:12
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Jij pist wel vaker naast de pot Hengelo. Dat deed je al bij o.a. Marsman en de gladde glipper. Jij kunt dus beter gaan zitten als je moet plassen. Gebruik daarnaast wel je wijsvinger om je plasser goed in de pot te richten, anders pis je alsnog tussen de pot en de wc bril door waardoor je natte voeten krijgt. ;)
  • 29 Apr 2019 om 21:10
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:06
      Durf je er een weddenschap op af te sluiten Hengelo?


      €100,00 doen? Ik zeg dat er een andere hoofdtrainer komt, jij zegt van niet. Durf je het aan?
    Durft ie niet :)
  • 29 Apr 2019 om 21:06
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Durf je er een weddenschap op af te sluiten Hengelo?


    €100,00 doen? Ik zeg dat er een andere hoofdtrainer komt, jij zegt van niet. Durf je het aan?
  • 29 Apr 2019 om 21:05
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:55
      Ben je daar bij geweest toen hij dat zie????of heeft hij jou dat persoonlijk verteld?
    Beter de topics lezen Hengelo

    https://www.twentefans.nl/nieuws/eerste-elftal/226960/brama-steunt-pusic-daar-kun-je-hem-de-credits-voor-geven


    Brama uitte dit seizoen wel binnenskamers kritiek. "We moeten defensief wat zekerheid inbouwen zei ik, in oktober of november was dat ongeveer", geeft hij aan. "Elke trainer heb je wel eens woorden mee en dat heb ik met hem ook gehad. Dat is helemaal niet erg. Alleen je moet daarna wel weer verder samen en dat is gelukt."

    "We hebben die defensieve zekerheid ingebouwd en toen hebben we die reeks gepakt van zestien wedstrijden, waarin we maar vijf tegengoals kregen", vervolgt de aanvoerder.
  • 29 Apr 2019 om 21:05
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:01
      Onzin elke trainer wil en gaat zijn spelers betrekken bij het spel systeem en uitvoering hiervan. Dat noemen we communicate en overleggen. Alleen heeft de trainer het laatste woord en bepaald hij de opstelling samen met zijn hulptrainers.
    Pfff wat een drammer zeg
  • 29 Apr 2019 om 21:04
    • Quote van 29 Apr 2019 om 21:01
      Onzin elke trainer wil en gaat zijn spelers betrekken bij het spel systeem en uitvoering hiervan. Dat noemen we communicate en overleggen. Alleen heeft de trainer het laatste woord en bepaald hij de opstelling samen met zijn hulptrainers.
    Jij weet niets John.....


    Jij denkt dat het onzin is, en dat mag, maar dat is het niet. ;)
  • 29 Apr 2019 om 21:01
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:49
      Brama heeft Pusic uit moeten leggen dat er wat aan de verdediging moest gebeuren.
    Onzin elke trainer wil en gaat zijn spelers betrekken bij het spel systeem en uitvoering hiervan. Dat noemen we communicate en overleggen. Alleen heeft de trainer het laatste woord en bepaald hij de opstelling samen met zijn hulptrainers.
  • 29 Apr 2019 om 21:01
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Het is denk ik geen toeval dat Ted Marino in geen enkel interview bij naam noemt.
  • 29 Apr 2019 om 20:57
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Sterker nog, het hele verhaal gaat om de huidige selectie, tot aan de laatste quote.
  • 29 Apr 2019 om 20:55
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:49
      Brama heeft Pusic uit moeten leggen dat er wat aan de verdediging moest gebeuren.
    Ben je daar bij geweest toen hij dat zie????of heeft hij jou dat persoonlijk verteld?
  • 29 Apr 2019 om 20:55
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:53
      Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
    Klopt, heb minder vertrouwen in ons lachebekje....
  • 29 Apr 2019 om 20:53
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:24
      Welk team? Vastigheid, zekerheid, continuïteit of los zand?


      "Er moet ook een team worden gesmeed. Daarbij gaat het om details". Zoals ik het lees komt er dus hoe dan ook een andere hoofdtrainer, want Pusic is geen smid gebleken.....


      Ik heb wel vertrouwen in Tedjen......
    Ik lees dat nergens in di verhaal, dat er een andere hoofdtrainer komt .verzinsel dus.Onrust proberen te stoken.
  • 29 Apr 2019 om 20:49
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:45
      Ik stel ook maar eem vraag, weet het antwoord ook niet. Die krant bezorgen ze hier overigens niet.
    Brama heeft Pusic uit moeten leggen dat er wat aan de verdediging moest gebeuren.
  • 29 Apr 2019 om 20:45
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:25
      De spelers, lees het stuk van afgelopen dinsdag nog maar eens in de Tub.
    Ik stel ook maar eem vraag, weet het antwoord ook niet. Die krant bezorgen ze hier overigens niet.
  • 29 Apr 2019 om 20:25
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:18
      En wie heeft dat team gesmeed?
    De spelers, lees het stuk van afgelopen dinsdag nog maar eens in de Tub.
  • 29 Apr 2019 om 20:24
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:18
      En wie heeft dat team gesmeed?
    Welk team? Vastigheid, zekerheid, continuïteit of los zand?


    "Er moet ook een team worden gesmeed. Daarbij gaat het om details". Zoals ik het lees komt er dus hoe dan ook een andere hoofdtrainer, want Pusic is geen smid gebleken.....


    Ik heb wel vertrouwen in Tedjen......
  • 29 Apr 2019 om 20:19
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:18
      En wie heeft dat team gesmeed?
    De kerstman?
  • 29 Apr 2019 om 20:18
    En wie heeft dat team gesmeed?
  • 29 Apr 2019 om 20:16
    Penalty ajax 1-1
  • 29 Apr 2019 om 20:13
    Hadden ze de rest van de wedstrijden ook niet zo kunnen spelen?
  • 29 Apr 2019 om 20:03
    • Quote van 29 Apr 2019 om 20:00
      EN 35 jaar....
    Gewoon routine met veel Bundesliga ervaring. Kan best 1 jaar mee. Beter dan van der Lely
  • 29 Apr 2019 om 20:00
    • Quote van 29 Apr 2019 om 19:57
      Verhaegh halen. Routine en transfervrij van Wolfsburg.
    EN 35 jaar....
  • 29 Apr 2019 om 19:57
    Verhaegh halen. Routine en transfervrij van Wolfsburg.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›