''Van Leeuwen aantoonbaar beste technisch directeur van Nederland''

( 20 reacties)
''Van Leeuwen aantoonbaar beste technisch directeur van Nederland''

FC Twente kroonde zich vorige week tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. René van der Gijp was te spreken over de uitzinnige taferelen in Enschede.

"Ik heb genoten, ook die supporters man. Leuk man", zegt Derksen bij Veronica Inside. "Ik hoor ook dat er best veel aversie is richting die club, maar ik heb dat nooit gehad. Ik vond het echt een heerlijk elftal met Elia, Nkufo, Perez en Arnautovic."

Johan Derksen kent het belang van FC Twente. "De club speelt ook een heel belangrijke rol in de samenleving. Zo'n stad als Enschede zonder FC Twente kun je je daar helemaal niet voorstellen", aldus Derksen, die de promotie een knappe prestatie vindt. "Ted van Leeuwen heeft het dit jaar gered door een heel raar elftal bij elkaar te rapen rondom Wout Brama."

"Het zijn allemaal spelertjes die geen club konden vinden en die heeft hij uit alle landen van Europa gehaald", vervolgt Derksen. "Wonder boven wonder zijn ze gepromoveerd. Met een samengeraapt zooitje heeft Ted het weer gered, maar hij staat nu voor een veel moeilijkere opgave. Hij moet nu een Eredivisie-waardig elftal samenstellen. Het heeft het bij AGOVV en Vitesse ook gedaan, dus het is structureel. Ik vind hem aantoonbaar de beste technisch directeur van Nederland."

Valentijn Driessen van De Telegraaf gunt FC Twente ook een plek in de Eredivisie. "Het is nu wel te hopen dat ze financieel een normaal beleid voeren", reageert de verslaggever. "Ik vond het ook geweldig dat FC Twente de top wilde aanvallen, dat is alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal. Maar je moet wel binnen de lijntjes blijven kleuren. Volgens mij doen ze dat nu. Ted van Leeuwen heeft het nu al twee keer gedaan, dus waarom zou het geen derde keer kunnen?"

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 May 2019 om 10:21
    Voor KKD begrippen onmeunig goed gepresteerd. Nu mag hij zich op ED-niveau bewijzen.
    In zijn eerste periode was dit niet al te best. Hij had er geen problemen mee Staa & Bleum te vervangen en ging solo door het leven, heeft toen niets aan de jeugd gedaan, en van FCT effectief een spelers-carousel gemaakt. 14 Spelers aangetrokken met als enige voltreffer Uvini, (Unal, was een inkoppertje gescout door NAC). Goed Katsikas was ook goed, maar viel in de categorie 'kras-speler'. Het is mede door Ted dat Jan in een vacuum belande, hoewel de situatie natuurlijk moeilijk was mogen we dit niet vergeten. Bij een BVO werkt men altijd, minimaal, een jaar vooruit.
    Met name op technisch vlak moeten ze een RVC-lid aanstellen en extra ondersteuning in de TS (Streppel zou ideaal zijn). Met als doel, een solide en breed technisch platform bouwen dat fungeert als vangnet en fundering zodat de hele boel niet weer instort als Ted vertrekt.
    Als Ted 2 jaar op rij rond de 10de plaats weet te eindigen dan krijgt hij wat mij betreft een standbeeld. Maar vooralsnog moet men waken dat de technische kant van onze BVO niet puur afhankelijk is van 1 persoon.

  • 2 May 2019 om 03:44
    • Quote van 1 May 2019 om 19:09
      Yep, vanaf 1 maart wonen we er.
    Mooi, lekker genieten samen. Veel geluk in jullie nieuwe stulpje.
  • 1 May 2019 om 21:46
    Geniet van je nieuwe plekkie TC.
  • 1 May 2019 om 20:26
    • Quote van 1 May 2019 om 20:10
      Goed gedaan en mooi voor jou en je vrouw tc veel leefplezier gewenst daar
    Dankjewel Frank. :)
  • 1 May 2019 om 20:19
    • Quote van 1 May 2019 om 18:22
      Levensloopbestendig... Woon je op de begraafplaats dan :))
    WHAHAHAHAHHAHA!
  • 1 May 2019 om 20:12
    • Quote van 1 May 2019 om 17:36
      Klopt, maar ik vind het een topprestatie welke Tedjen heeft geleverd. Hij heeft zich in mijn ogen het afgelopen seizoen wel bewezen. Zijn miskleun vind ik Hölscher hierheen halen, maar goed...dat vergeef ik hem. Hij heeft namelijk ook Aitor, Smith en Zekhnini hierheen gehaald.
    Holscher vind ik nog tot daaraan toe. Erger vind ik dat hij geen fatsoenlijke spits heeft aangetrokken. Hoe dan ook: hij heeft alsnog een kampioenswaardige ploeg gesmeed, dat vind ik ook een topprestatie
  • 1 May 2019 om 20:10
    • Quote van 1 May 2019 om 17:46
      Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
    Goed gedaan en mooi voor jou en je vrouw tc veel leefplezier gewenst daar
  • 1 May 2019 om 20:06
    • Quote van 1 May 2019 om 17:36
      Klopt, maar ik vind het een topprestatie welke Tedjen heeft geleverd. Hij heeft zich in mijn ogen het afgelopen seizoen wel bewezen. Zijn miskleun vind ik Hölscher hierheen halen, maar goed...dat vergeef ik hem. Hij heeft namelijk ook Aitor, Smith en Zekhnini hierheen gehaald.
    Niet elk schot kan een haas zijn, TC.
  • 1 May 2019 om 19:09
    • Quote van 1 May 2019 om 18:56
      Woon je daar al? Vorig jaar liet je weten waar jullie naartoe zouden verhuizen.
    Yep, vanaf 1 maart wonen we er.
  • 1 May 2019 om 18:56
    • Quote van 1 May 2019 om 17:46
      Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
    Woon je daar al? Vorig jaar liet je weten waar jullie naartoe zouden verhuizen.
  • 1 May 2019 om 18:34
    • Quote van 1 May 2019 om 17:46
      Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
    Haal daar jou positieve energie uit,en laat dat hier op het forum ook zien,blijf nu niet in het negatieve hangen.Het kan vanaf nu alleen maar beter gaan.
  • 1 May 2019 om 18:24
    Dat is waar ik bang voor ben dat hij naar Feyenoord gaat. Die hebben er eentje nodig.
  • 1 May 2019 om 18:22
    • Quote van 1 May 2019 om 17:46
      Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
    Levensloopbestendig... Woon je op de begraafplaats dan :))
  • 1 May 2019 om 17:58
    • Quote van 1 May 2019 om 17:46
      Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
    Tis oe gegunt geniet er van.
  • 1 May 2019 om 17:46
    • Quote van 1 May 2019 om 17:45
      Unglaubich TC wat is er met jouw gebeurt kerel. Die aanleunwoning doet je goed of nie. Een compliment heb ik in geen jaren niet gezien van je hahaha
    Geen aanleun pik. Mooie semi bungalow.....een levensloopbestendige woning. ;)
  • 1 May 2019 om 17:45
    • Quote van 1 May 2019 om 17:27
      In Tedjen I trust.....
    Unglaubich TC wat is er met jouw gebeurt kerel. Die aanleunwoning doet je goed of nie. Een compliment heb ik in geen jaren niet gezien van je hahaha
  • 1 May 2019 om 17:39
    Heb vernomen dat Ted al een aanbieding van een andere club heeft gehad. Het is dus afwachten of hij hier na de zomer nog zit...Laten we het wel hopen, want heb echt vertrouwen in hem.
  • 1 May 2019 om 17:36
    • Quote van 1 May 2019 om 17:32
      Zeiden we dat een jaar of negen geleden ook niet van ene J. Munsterman?
    Klopt, maar ik vind het een topprestatie welke Tedjen heeft geleverd. Hij heeft zich in mijn ogen het afgelopen seizoen wel bewezen. Zijn miskleun vind ik Hölscher hierheen halen, maar goed...dat vergeef ik hem. Hij heeft namelijk ook Aitor, Smith en Zekhnini hierheen gehaald.
  • 1 May 2019 om 17:32
    • Quote van 1 May 2019 om 17:27
      In Tedjen I trust.....
    Zeiden we dat een jaar of negen geleden ook niet van ene J. Munsterman?
  • 1 May 2019 om 17:27
    In Tedjen I trust.....
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›