Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken'' Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd'' Ten Voorde analyseert: ''Dat is geen optie met deze selectie'' ''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord'' Roemeratoe maakt indruk bij FC Twente: ''Dat is hartstikke mooi''

Van Leeuwen: ''Je ziet dat er nu iets ontstaat in onze academie''

( 7 reacties)
Van Leeuwen: ''Je ziet dat er nu iets ontstaat in onze academie''

FC Twente sluit het seizoen vanavond feestelijk af met de thuiswedstrijd tegen SC Cambuur. Niet alleen loopt de eerste selectie een ereronde met de schaal, ook FC Twente onder 19, FC Twente onder 14 en de FC Twente Vrouwen worden gehuldigd.

Daarnaast heeft FC Twente onder 17 zich nagenoeg verzekerd van nog een jaar in de Eredivisie en levert de jeugdopleiding van FC Twente weer internationals af. Daarmee lijkt de academie eindelijk weer op het niveau te komen van Eredivisionist.

"Dat alles samenvalt, is ook een beetje toeval", zegt technisch directeur Ted van Leeuwen in gesprek met TC Tubantia. "Sommige zaken zijn lastig precies te duiden. Kijk naar de vrouwen. Die zijn sportief nooit helemaal weggezakt en zijn eigenlijk geen onderdeel van het Phoenix-verhaal van de club. Ondanks alle problemen, hebben zij altijd de goede naam behouden van opleidingsinstituut."

"Het is ook niet zo, dat onder 19 nu is gepromoveerd, omdat er vier jongens met de eerste selectie meetrainen", vervolgt Van Leeuwen. "Evert Bleuming (hoofd opleidingen en hoofscout, red.) heeft in de zomer met een paar mensen goed werk verricht om de boel in de benen te houden. En je ziet dat er nu iets ontstaat in onze academie."

Het succes van het eerste elftal speelt wel een rol. "De sfeer bij een club wordt bepaald door de resultaten van het eerste elftal", aldus Van Leeuwen, die nog niet tevreden is. "We hebben goede stappen gezet, maar we kunnen nog lang niet achteroverleunen. Er valt nog heel veel werk te verrichten."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 May 2019 om 16:31
    • Quote van 3 May 2019 om 18:33
      Kammetje niets gedaan? De hele opleiding vanaf de grond af opnieuw op helpen bouwen noem jij niets? Incest feestje? Jij praat uit ervaring inzake incestfeestjes? Waar heb je het in godsnaam over knul? Welke fantastische en stille werkers verdienen alle eer?


      Noem de beestjes die je noemt bij naam, en anders tap yu mofo....
    De trainers vriend en de staf - ondanks het schrikbewind van ‘jouw kammetje’
  • 3 May 2019 om 18:33
    • Quote van 3 May 2019 om 11:04
      Evert heeft helemaal niets gedaan. Zij weten het. Flauwe kul. De trainers verdienen alle eer! Zij hebben tegen alle problemen in geweldig werk geleverd. Wees toch eens eerlijk en fair naar de echte harde werkers en stop met het incest feestje. We hebben gewoon fantastische stille werkers die alle eer verdienen! Ook bij de vrouwen
    Kammetje niets gedaan? De hele opleiding vanaf de grond af opnieuw op helpen bouwen noem jij niets? Incest feestje? Jij praat uit ervaring inzake incestfeestjes? Waar heb je het in godsnaam over knul? Welke fantastische en stille werkers verdienen alle eer?


    Noem de beestjes die je noemt bij naam, en anders tap yu mofo....
  • 3 May 2019 om 16:48
    Ik zit elke thuis wedstrijd op de tribune,maar en ik denk dat velen het met me eens zijn groot compliment voor de mensen die toch ook elke keer weer na een uit wedstrijd gaan. Petje af .
  • 3 May 2019 om 13:23
    • Quote van 3 May 2019 om 11:04
      Evert heeft helemaal niets gedaan. Zij weten het. Flauwe kul. De trainers verdienen alle eer! Zij hebben tegen alle problemen in geweldig werk geleverd. Wees toch eens eerlijk en fair naar de echte harde werkers en stop met het incest feestje. We hebben gewoon fantastische stille werkers die alle eer verdienen! Ook bij de vrouwen
    Hoezo heeft evert hier geen steentje aan bijgedragen?
  • 3 May 2019 om 12:19
    • Quote van 3 May 2019 om 10:49
      Natuurlijk is het altijd mooi dat je in alle leeftijdsklassen spelers hebt lopen die in potentie een meerwaarde kunnen zijn voor het eerste elftal, je moet ze dan ook wel de kans geven in het elftal, dat heb ik dit seizoen, in wedstrijden waarin je normaalgesproken de betere bent, wel een beetje gemist. Hopelijk ontwikkeld de jeugd zich goed en hebben we met een aantal jaar weer een aantal Brugginkjes, Vennegoors of Ola Johns. Nu eerst een eerste elftal samenstellen die ook volgend seizoen voor een goede sfeer in de complete club kan zorgen. Hopelijk komt hierin redelijk snel duidelijkheid zodat we niet weer 6 competitiewedstrijden moeten gaan gebruiken als voorbereiding want dan loop je al gauw het hele seizoen achter de feiten aan.
    de beloften zijn de verlengstuk van het eerste elftal.die hebben het prima gedaan met een paar goede spelers en puike veld spel maar kwamen heel weinig in dit stuk voor,hoop dat een paar jongens daarvan beloont worden en terug zullen zien op het hoogste niveau waarbij de staf daarvan niet te vergeten ook een pluim verdient,
  • 3 May 2019 om 11:04
    Evert heeft helemaal niets gedaan. Zij weten het. Flauwe kul. De trainers verdienen alle eer! Zij hebben tegen alle problemen in geweldig werk geleverd. Wees toch eens eerlijk en fair naar de echte harde werkers en stop met het incest feestje. We hebben gewoon fantastische stille werkers die alle eer verdienen! Ook bij de vrouwen
  • 3 May 2019 om 10:49
    Natuurlijk is het altijd mooi dat je in alle leeftijdsklassen spelers hebt lopen die in potentie een meerwaarde kunnen zijn voor het eerste elftal, je moet ze dan ook wel de kans geven in het elftal, dat heb ik dit seizoen, in wedstrijden waarin je normaalgesproken de betere bent, wel een beetje gemist. Hopelijk ontwikkeld de jeugd zich goed en hebben we met een aantal jaar weer een aantal Brugginkjes, Vennegoors of Ola Johns. Nu eerst een eerste elftal samenstellen die ook volgend seizoen voor een goede sfeer in de complete club kan zorgen. Hopelijk komt hierin redelijk snel duidelijkheid zodat we niet weer 6 competitiewedstrijden moeten gaan gebruiken als voorbereiding want dan loop je al gauw het hele seizoen achter de feiten aan.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›