Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer'' FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

''Met de cowboyachtige stijl van Van Leeuwen hebben ze moeite''

( 11 reacties)
''Met de cowboyachtige stijl van Van Leeuwen hebben ze moeite''

Ted van Leeuwen was in beeld om de nieuwe technisch directeur van Feyenoord te worden, maar hij blijft bij FC Twente. Uiteindelijk werd Sjaak Troost op interim-basis de technische baas bij de Rotterdamse club. Tot verbazing van Hugo Borst.

"Wie niet sterk is moet slim zijn betekent in voetbaltermen: wie aan de geeuwhonger ligt moet koopjesjagen", schrijft Borst in het Algemeen Dagblad. "Geen club heeft geld (op Ajax na natuurlijk), de concurrentie op de spelersmarkt is moordend. Een energieke man met kijk op voetbal is goud waard. Buitenkansjes vinden, daar gaat het om."

"Dat zie je bijvoorbeeld aan een kleine club als VVV, waar Stan Valckx de technische baas is", vervolgt de columnist. "Hij heeft een goed netwerk, vooral in Duitsland. VVV overleeft al twee jaar in de eredivisie, dat is knapper dan derde worden met Feyenoord. Maar met de cowboyachtige stijl van Stan Valckx en ook die van Ted van Leeuwen (FC Twente) hebben ze bij Feyenoord moeite."

Borst snapt niet dat Feyenoord uiteindelijk bij Troost uit is gekomen. "Het is een arbeidsintensief ervaringsvak, dat technisch directeurschap. Martin van Geel laten opvolgen door Sjaak Troost, tja, dan zeg je: we hebben geen ambitie, of: we weten het niet meer."

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 May 2019 om 01:27
    • Quote van 27 May 2019 om 18:25
      Bij Feyenoord schijnt elke (grote) geldschieter een vinger in de pap te willen hebben qua technisch beleid. Of het daadwerkelijk zo iss, dat weet ik niet. Ik hoorde dit slechts.....
    Je stapt daar ook in een wespennest... berghuis waarschijnkijk naar PSV.. feyenoord lijkt slap..
  • 27 May 2019 om 22:50
    • Quote van 27 May 2019 om 22:23
      Het zou goed zijn dat TvL zeker een jaar of vijf blijft. Dan kun je aan stabiele situatie werken. Niet om de twee jaar andere td
    Ikzeg. Buon helemaal met u eens net als elk jaar een nieuwe trainer daar wordt het ook niet beter van lijkt mij om stabiel te worden en te blijven heeft u gelijk wat de td betreft. En de tstaf ja dat is afwachten denk ik. Heb er wel vertrouwen in.
  • 27 May 2019 om 22:23
    Het zou goed zijn dat TvL zeker een jaar of vijf blijft. Dan kun je aan stabiele situatie werken. Niet om de twee jaar andere td
  • 27 May 2019 om 21:23
    • Quote van 27 May 2019 om 21:20
      Johan Derksen zorgt er straks nog voor dat Ted alsnog richting Feyenoord gaat
    johan derksen zij ook dat jordania twente over zou nemen ik laat derksen lekker praten onzin wat hij uitbrabbeld
  • 27 May 2019 om 21:20
    Johan Derksen zorgt er straks nog voor dat Ted alsnog richting Feyenoord gaat
  • 27 May 2019 om 21:17
    Hopelijk blijft Ted nog lang bij ons! :) Ik persoonlijk, ben van zijn stijl en kunde zeer gecharmeerd.
  • 27 May 2019 om 20:26
    • Quote van 27 May 2019 om 18:25
      Bij Feyenoord schijnt elke (grote) geldschieter een vinger in de pap te willen hebben qua technisch beleid. Of het daadwerkelijk zo iss, dat weet ik niet. Ik hoorde dit slechts.....
    In welk deel van Tedjen en Fredjen stond dat? - Tedjen en Fredjen en de slapende sleper?
  • 27 May 2019 om 18:25
    • Quote van 27 May 2019 om 17:47
      Eigenlijk best grappig dat Ted daar niet heen wou,en ook die van AZ en Valkcx niet,ben benieuwd of het daar rustig blijft als het minder gaat.Ze mogen hopen dat Kuit er meer verstand van heeft dan onze Jan destijds.
    Bij Feyenoord schijnt elke (grote) geldschieter een vinger in de pap te willen hebben qua technisch beleid. Of het daadwerkelijk zo iss, dat weet ik niet. Ik hoorde dit slechts.....
  • 27 May 2019 om 17:47
    Eigenlijk best grappig dat Ted daar niet heen wou,en ook die van AZ en Valkcx niet,ben benieuwd of het daar rustig blijft als het minder gaat.Ze mogen hopen dat Kuit er meer verstand van heeft dan onze Jan destijds.
  • 27 May 2019 om 17:47
    • Quote van 27 May 2019 om 17:45
      Ted onze Billy the Kid
    Nou Ja Die daar hebben sommigen hier ook wel moeite mee. :-)
  • 27 May 2019 om 17:45
    Ted onze Billy the Kid
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›