CDA Enschede eist duidelijkheid over dossier VAK-P

( 53 reacties)
CDA Enschede eist duidelijkheid over dossier VAK-P

Het CDA Enschede wil opheldering over de gang van zaken omtrent het dossier VAK-P. Dat heeft de gemeenteraadsfractie op haar website laten weten. Het supportershome van VAK-P is inmiddels al twee jaar gesloten sinds de inval op 6 april 2017. 

"Dat FC Twente en VAK-P onafscheidelijk zijn van elkaar is wel bewezen", schrijft CDA-raadslid Mart van Langen. "Grote groepen supporters hebben de thuis- en uitwedstrijden van FC Twente gesteund. Het VAK-P supportershome is echter nog altijd gesloten. Tijdens de inval zou er sprake zijn van criminele activiteiten maar onlangs is de laatste VAK-P’er vrijgesproken door de rechter."

"Op 6 april 2017, tijdens de tweede helft van de wedstrijd FC Twente – PSV, viel de politie het supportershome van VAK-P binnen", vervolgt Van Langen. "Sindsdien zijn de leden van VAK-P ‘dakloos’ en hebben ze niet meer een eigen plek in het stadion De Grolsch Veste. VAK-P loopt op deze manier vele inkomsten mis die normaal gegenereerd worden door de horecaconsumptie van de bezoekers van het supportershome."

Om deze redenen wil het CDA twee jaar na dat opheldering over de situatie rondom VAK-P. "Het CDA Enschede volgt al twee jaar dit dossier nauwlettend. Door alle berichtgevingen wil de Enschedese CDA-fractie duidelijkheid hierover en de stand van zaken weten omtrent het dossier VAK-P."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Jun 2019 om 23:32
    • Quote van 5 Jun 2019 om 18:32
      Een ultieme sanctie komt er niet, OvV zal hiervoor niet weggestuurd worden..... de vragen zullen verduidelijken dat het gewenst is om tot een oplossing te komen..... dat lijkt me de meest logische oplossing....
    Dan vraag ik me af welke vragen gesteld gaan worden. Hoe dan ook zal OvV deze vragen moeten beantwoorden. Daarbij kan hij doorgaan op zijn huidige koers, maar dat lijkt mij niet verstandig. Of hij maakt een draai van 180 graden. In dat geval moet hij toegeven dat hij de raad onjuist en onvolledig heeft geïnformeerd. Het was immers OvV die samen met Knol verkondigde dat er sprake was van ondermijning, drugshandel, etcetera.
  • 5 Jun 2019 om 18:32
    • Quote van 5 Jun 2019 om 12:20
      Zonder ultieme sanctie is er mijns inziens geen druk. Hoe zie je dat voor je? 'Beste Onno, wij eisen dat het home weer open gaat! Heb je daar geen zin in, ook goed, dan hebben we het iig geëist. '
    Een ultieme sanctie komt er niet, OvV zal hiervoor niet weggestuurd worden..... de vragen zullen verduidelijken dat het gewenst is om tot een oplossing te komen..... dat lijkt me de meest logische oplossing....
  • 5 Jun 2019 om 18:29
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:46
      Nee. Heel kort kent een gemeente 3 belangrijke organen. De raad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester. Alle 3 hebben eigen taken en bevoegdheden.
    dat ontken ik ook niet, daarom ook "Akkoord".... heb mijn motivatie er achter gezet, enkel als achtergrond van mijn beweegredenen.
  • 5 Jun 2019 om 13:46
    • Quote van 5 Jun 2019 om 07:52
      Akkoord, m.i. kon hij hooguit als portefeuillebeheerder Openbare orde en Veiligheid worden aangesproken en niet op het functioneren als burgemeester. De portefeuillebeheerder bepaalt m.i. de bandbreedte van eventuele voorwaarden voor de horeca vergunning......
    Nee. Heel kort kent een gemeente 3 belangrijke organen. De raad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester. Alle 3 hebben eigen taken en bevoegdheden.
  • 5 Jun 2019 om 12:20
    • Quote van 5 Jun 2019 om 10:24
      M.i. is "de druk" door het stellen van vragen onderdeel van de "lobby" om de horecavergunning onder conveniërende voorwaarden tot stand te brengen. Een vertrek van OvV lijkt me niet aan de orde.
    Zonder ultieme sanctie is er mijns inziens geen druk. Hoe zie je dat voor je? 'Beste Onno, wij eisen dat het home weer open gaat! Heb je daar geen zin in, ook goed, dan hebben we het iig geëist. '
  • 5 Jun 2019 om 10:24
    • Quote van 5 Jun 2019 om 09:48
      De functie van burgemeester brengt onlosmakelijk met zich de portefeuille openbare orde en veiligheid met zich mee. De burgemeester kan hierin dus ook niet gepasseerd worden. Daarom is het hoe dan ook OvV die een draai/deal moet maken. De enige andere optie is zijn vertrek.
    M.i. is "de druk" door het stellen van vragen onderdeel van de "lobby" om de horecavergunning onder conveniërende voorwaarden tot stand te brengen. Een vertrek van OvV lijkt me niet aan de orde.
  • 5 Jun 2019 om 09:51
    • Quote van 5 Jun 2019 om 06:07
      Een burgemeester kan niet weggestuurd worden door de raad. Ze kunnen hooguit Kasja Ollongren lief vragen of ze hem alsjeblieft de laan uit wil sturen.
    Hij kan ide niet weggestuurd worden door de raad. De burgemeester staat immers boven de partijen. Indien een meerderheid van de raad het vertrouwen in de burgemeester opzegt komt Den Haag echt wel in actieve. Er zijn voorbeelden genoeg van en er zijn burgemeesters om minder gewipt.
  • 5 Jun 2019 om 09:48
    • Quote van 5 Jun 2019 om 07:52
      Akkoord, m.i. kon hij hooguit als portefeuillebeheerder Openbare orde en Veiligheid worden aangesproken en niet op het functioneren als burgemeester. De portefeuillebeheerder bepaalt m.i. de bandbreedte van eventuele voorwaarden voor de horeca vergunning......
    De functie van burgemeester brengt onlosmakelijk met zich de portefeuille openbare orde en veiligheid met zich mee. De burgemeester kan hierin dus ook niet gepasseerd worden. Daarom is het hoe dan ook OvV die een draai/deal moet maken. De enige andere optie is zijn vertrek.
  • 5 Jun 2019 om 07:52
    • Quote van 5 Jun 2019 om 06:08
      Nee nee, je maakt een denkfout. Ovv handelt in deze als ‘de burgemeester’ niet als (lid van) B&W...
    Akkoord, m.i. kon hij hooguit als portefeuillebeheerder Openbare orde en Veiligheid worden aangesproken en niet op het functioneren als burgemeester. De portefeuillebeheerder bepaalt m.i. de bandbreedte van eventuele voorwaarden voor de horeca vergunning......
  • 5 Jun 2019 om 06:08
    • Quote van 4 Jun 2019 om 23:28
      Wie heeft de portefeuille Openbare orde en Veiligheid? Zie link: https://www.enschede.nl/bestuur/leden-college-van-burgemeester-en-wethouders/onno-van-veldhuizen. De portefeuillehouder wordt aangesproken, weet je nog? Niet de taak van burgemeester in zijn geheel..... Ik begrijp dat wat ik schrijf erg moeilijk te begrijpen is voor jou..... dat is geen probleem.... Besef je nu nog niet dat jouw posts meer zeggen over jouw eigen "kennis en kunde"? :-) :-) :D
    Nee nee, je maakt een denkfout. Ovv handelt in deze als ‘de burgemeester’ niet als (lid van) B&W...
  • 5 Jun 2019 om 06:07
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:10
      Het CDA zal hier vermoedelijk wel ruggespraak over gehad hebben met enkele andere partijen. Die partij wil niet alleen staan in wat een motie van wantrouwen richting de burgemeester kan worden.
    Een burgemeester kan niet weggestuurd worden door de raad. Ze kunnen hooguit Kasja Ollongren lief vragen of ze hem alsjeblieft de laan uit wil sturen.
  • 5 Jun 2019 om 00:57
    Een man en zijn vrouw hadden wat probleempjes en besloten elkaar dood te zwijgen. Plotseling realiseerde de man dat hij zijn vrouw de volgende dag nodig had om hem om 5.00 uur wakker te maken voor een vroege zakenvlucht. Hij wilde echter niet de eerste zijn die de stilte zou doorbreken (en dus zou verliezen). Hij schreef daarom op een stukje papier: "Maak me alsjeblieft om 5.00 uur wakker". Hij legde het papiertje op een plek waarvan hij zeker wist dat zijn vrouw het zou vinden. De volgende ochtend werd de man wakker en kwam tot de ontdekking dat het al 9.00 uur was en dat hij dus zijn vlucht gemist had. Hij was woedend en stond op het punt om op zoek te gaan naar zijn vrouw om er achter te komen waarom ze hem niet had gewekt. Ineens zag hij een papiertje bij het bed liggen. Daarop stond: "Het is 5.00 uur. Wakker worden." Mannen zijn niet geschikt voor dit soort van krachtmetingen. God mag dan wel de man eerder dan de vrouw hebben geschapen, maar er gaat altijd een ruwe schets aan het meesterstuk vooraf.
  • 5 Jun 2019 om 00:55
    • Quote van 4 Jun 2019 om 23:15
      Buurman
    Toppertje
  • 4 Jun 2019 om 23:33
    • Quote van 4 Jun 2019 om 23:29
      Niet per se groter. Ligt vooral aan de gestelde voorwaarden die de gemeente ingefluisterd krijgt door de hermandad, in hoeverre die gestelde voorwaarden te rechtvaardigen zijn en of P daaraan wil voldoen (/kan voldoen obv grondbeginselen van de vereniging zelf). Vind de meeste vragen die het CDA stelt ook niet zo relevant voor heropening.
    Je hebt wel gelijk, het zal de druk wat verhogen..... het hangt van de kennis en kunde van de verantwoordelijke ambtenaar af hoe de conveniërende oplossing tot stand komt...... De vragen an sich doen er niet toe......
  • 4 Jun 2019 om 23:29
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:53
      Hoe schat jij dan de kansen in op spoedige opening, nu er schijnbaar ook in de politiek los komt?
    Niet per se groter. Ligt vooral aan de gestelde voorwaarden die de gemeente ingefluisterd krijgt door de hermandad, in hoeverre die gestelde voorwaarden te rechtvaardigen zijn en of P daaraan wil voldoen (/kan voldoen obv grondbeginselen van de vereniging zelf). Vind de meeste vragen die het CDA stelt ook niet zo relevant voor heropening.
  • 4 Jun 2019 om 23:28
    • Quote van 4 Jun 2019 om 23:23
      Wederom gelul van een beperkt individu. Waarom ? Verdiep je in de rol van de burgermeester, en al snel weet je dat deze post wederom een luchtkasteel is, al helemaal als je niet begrijpt dat Onno verantwoording aflegt aan 'de kroon', en dat ons lulletjerozenwater-verstand doorgaans geen enkel idee heeft als het gaat om machtsverhoudingen. Citro gaat op mij reageren met tekst en 3 smileys, om zijn oneindige gehandicapte pisvermogen in stand te houden, ga je gang citro....
    Wie heeft de portefeuille Openbare orde en Veiligheid? Zie link: https://www.enschede.nl/bestuur/leden-college-van-burgemeester-en-wethouders/onno-van-veldhuizen. De portefeuillehouder wordt aangesproken, weet je nog? Niet de taak van burgemeester in zijn geheel..... Ik begrijp dat wat ik schrijf erg moeilijk te begrijpen is voor jou..... dat is geen probleem.... Besef je nu nog niet dat jouw posts meer zeggen over jouw eigen "kennis en kunde"? :-) :-) :D
  • 4 Jun 2019 om 23:23
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:55
      OvV sluit zelf geen deal. Partijen kunnen besluiten adhv verder inzicht dat het in de interesse van alle partijen is dat het Home weer open gaat. Ambtenaren zullen gevraagd worden om tot een compromis te komen..... Verder zal het niet gaan.... OvV zal in de toekomst wat kritischer benaderd worden in nieuwe operaties..... zie politiek draagvlak....
    Wederom gelul van een beperkt individu. Waarom ? Verdiep je in de rol van de burgermeester, en al snel weet je dat deze post wederom een luchtkasteel is, al helemaal als je niet begrijpt dat Onno verantwoording aflegt aan 'de kroon', en dat ons lulletjerozenwater-verstand doorgaans geen enkel idee heeft als het gaat om machtsverhoudingen. Citro gaat op mij reageren met tekst en 3 smileys, om zijn oneindige gehandicapte pisvermogen in stand te houden, ga je gang citro....
  • 4 Jun 2019 om 23:23
    • Quote van 4 Jun 2019 om 23:14
      Er kunnen idd andere partijen zijn die de deal voorbereiden, maar uiteindelijk moet OvV er een klap op geven. Hij heeft een bestuurlijke maatregel opgelegd en blijft verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. Onder zijn verantwoordelijkheid moet dus ook weer een nieuwe vergunning verstrekt worden.
    OvV zal dat niet uit eigen initiatief doen, maar mogelijk gemotiveerd kunnen worden als portefeuillehouder om de desbetreffende ambtenaar te instrueren om tot een conveniërende oplossing te komen..... Dat heet een politiek verantwoorde oplossing vinden....
  • 4 Jun 2019 om 23:15
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:39
      Op nummer 52 woont Batman op nummer 54 woont Superman op nummer 58 woont Spiderman. Wie woont er op nummer 56?
    Buurman
  • 4 Jun 2019 om 23:14
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:55
      OvV sluit zelf geen deal. Partijen kunnen besluiten adhv verder inzicht dat het in de interesse van alle partijen is dat het Home weer open gaat. Ambtenaren zullen gevraagd worden om tot een compromis te komen..... Verder zal het niet gaan.... OvV zal in de toekomst wat kritischer benaderd worden in nieuwe operaties..... zie politiek draagvlak....
    Er kunnen idd andere partijen zijn die de deal voorbereiden, maar uiteindelijk moet OvV er een klap op geven. Hij heeft een bestuurlijke maatregel opgelegd en blijft verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. Onder zijn verantwoordelijkheid moet dus ook weer een nieuwe vergunning verstrekt worden.
  • 4 Jun 2019 om 23:01
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:48
      Eens, maar naar gedegen onderzoek kan je bij voorbaat fluiten. Ligt veel te gevoelig bij te veel partijen. Het doel van de actie had ook amper wat met Vak-P te maken, dat is al lang en breed duidelijk.
    De actie was bedoeld om een voorbeeld te stellen, Vak-P "leende zich ervoor", FcT had niet de ballen om stelling te nemen en de rest is geschiedenis.....
  • 4 Jun 2019 om 22:59
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:39
      Op nummer 52 woont Batman op nummer 54 woont Superman op nummer 58 woont Spiderman. Wie woont er op nummer 56?
    BAM? :-) :-) :-)
  • 4 Jun 2019 om 22:58
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:20
      Ikzeg. Hoe je het ook wendt of keert, het lijkt op een politieke spelletje, met een bombarie het stadion in en iedereen angst aan jagend het stadion te laten verlaten. Nee burgervader dat had ook anders gekund. Maar oké. Wees nu een kerel en besef wat u heeft aan gericht en laat nu is merken dat de straf ook nu goed is geweest en laat met een of andere manier uw wijsheid spreken en niet uw haat .ikzeg. Het is nu wel klaar met deze onzin open het honk en geef er om mij pat een waarschuwing voor dat spul en iedereen die die rotzooi gebruikt weet nu wel niet iets laten liggen waar dan ook.
    Helaas zal er geen transparantie of verontschuldiging komen..... de raad zal e.e.a. discussiëren, het college doet een voorstel aan de ambtenaren om het Home weer een horecavergunning te verstrekken onder conveniërende voorwaarden..... that's it.... Dat mensen zoals jij beschadigd zijn, tilt de goegemeente niet aan.... helaas dat is de realiteit.....
  • 4 Jun 2019 om 22:55
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:20
      De vlucht naar voren eindigt sowieso. Het verstandigste voor OvV zou de deal zijn. Ik heb hem echter nog niet op veel verstand kunnen betrappen, wel op een enorme plaat voor zijn kop. In het belang van de burgers van Enschede zou het openen van de beerput het verstandigste zijn. In april 2017 zijn namelijk onverantwoorde risico's genomen. Een diepgravend onderzoek zou op zijn plaats zijn.
    OvV sluit zelf geen deal. Partijen kunnen besluiten adhv verder inzicht dat het in de interesse van alle partijen is dat het Home weer open gaat. Ambtenaren zullen gevraagd worden om tot een compromis te komen..... Verder zal het niet gaan.... OvV zal in de toekomst wat kritischer benaderd worden in nieuwe operaties..... zie politiek draagvlak....
  • 4 Jun 2019 om 22:53
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:48
      Eens, maar naar gedegen onderzoek kan je bij voorbaat fluiten. Ligt veel te gevoelig bij te veel partijen. Het doel van de actie had ook amper wat met Vak-P te maken, dat is al lang en breed duidelijk.
    Hoe schat jij dan de kansen in op spoedige opening, nu er schijnbaar ook in de politiek los komt?
  • 4 Jun 2019 om 22:48
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:20
      De vlucht naar voren eindigt sowieso. Het verstandigste voor OvV zou de deal zijn. Ik heb hem echter nog niet op veel verstand kunnen betrappen, wel op een enorme plaat voor zijn kop. In het belang van de burgers van Enschede zou het openen van de beerput het verstandigste zijn. In april 2017 zijn namelijk onverantwoorde risico's genomen. Een diepgravend onderzoek zou op zijn plaats zijn.
    Eens, maar naar gedegen onderzoek kan je bij voorbaat fluiten. Ligt veel te gevoelig bij te veel partijen. Het doel van de actie had ook amper wat met Vak-P te maken, dat is al lang en breed duidelijk.
  • 4 Jun 2019 om 22:43
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:07
      Er is in aanloop naar, tijdens en na afloop van FCT-PSV natuurlijk wel het een en ander gebeurd. OvV heeft heel wat uit te leggen. Die beerput stinkt en OvV heeft er keer op keer een nieuwe deksel overheen gelegd.
    Ikzeg. Geachte pol . Dat onze burgervader iets uit te leggen heeft daar ben ik het helemaal met u eens. Hij heeft ons gewone mensen de schrik van ons leven ge geven.
  • 4 Jun 2019 om 22:39
    Op nummer 52 woont Batman op nummer 54 woont Superman op nummer 58 woont Spiderman. Wie woont er op nummer 56?
  • 4 Jun 2019 om 22:20
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:11
      Er zijn 2 opties.... of de transparantie komt er, of een deal.... en ik denk het laatste.....
    De vlucht naar voren eindigt sowieso. Het verstandigste voor OvV zou de deal zijn. Ik heb hem echter nog niet op veel verstand kunnen betrappen, wel op een enorme plaat voor zijn kop. In het belang van de burgers van Enschede zou het openen van de beerput het verstandigste zijn. In april 2017 zijn namelijk onverantwoorde risico's genomen. Een diepgravend onderzoek zou op zijn plaats zijn.
  • 4 Jun 2019 om 22:20
    Ikzeg. Hoe je het ook wendt of keert, het lijkt op een politieke spelletje, met een bombarie het stadion in en iedereen angst aan jagend het stadion te laten verlaten. Nee burgervader dat had ook anders gekund. Maar oké. Wees nu een kerel en besef wat u heeft aan gericht en laat nu is merken dat de straf ook nu goed is geweest en laat met een of andere manier uw wijsheid spreken en niet uw haat .ikzeg. Het is nu wel klaar met deze onzin open het honk en geef er om mij pat een waarschuwing voor dat spul en iedereen die die rotzooi gebruikt weet nu wel niet iets laten liggen waar dan ook.
  • 4 Jun 2019 om 22:11
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:07
      Er is in aanloop naar, tijdens en na afloop van FCT-PSV natuurlijk wel het een en ander gebeurd. OvV heeft heel wat uit te leggen. Die beerput stinkt en OvV heeft er keer op keer een nieuwe deksel overheen gelegd.
    Er zijn 2 opties.... of de transparantie komt er, of een deal.... en ik denk het laatste.....
  • 4 Jun 2019 om 22:08
    • Quote van 4 Jun 2019 om 22:05
      Hoppa en nu open dat home. Lekker zoepm
    Uiteraard om de kaspositie van Vak P weer op peil te brengen.
  • 4 Jun 2019 om 22:07
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:57
      Iedereen is er bij gebaat dat Fc Twente weer "normaal" als voetbalclub haar eigen boontjes kan en mag doppen..... niet meer, niet minder.... Tot een motie zal het niet leiden, daar is niemand bij gebaat....
    Er is in aanloop naar, tijdens en na afloop van FCT-PSV natuurlijk wel het een en ander gebeurd. OvV heeft heel wat uit te leggen. Die beerput stinkt en OvV heeft er keer op keer een nieuwe deksel overheen gelegd.
  • 4 Jun 2019 om 22:05
    Hoppa en nu open dat home. Lekker zoepm
  • 4 Jun 2019 om 22:00
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:53
      Het is de vraag of het draagvlak van de burgemeester zoveel kleiner geworden is, om een motie van wantrouwen überhaupt in te brengen. Ik verwacht dat er hooguit wat druk wordt uitgeoefend om tot een conveniërende oplossing te komen..... Doelstelling zal zijn dat het Home weer open gaat tegen conveniërende voorwaarden en rust in de tent..... Laten we hopen dat dit lukt....
    Ik denk ook niet dat daar draagvlak voor is, maar hoe alles gaat lopen hangt af van de opstelling van OvV. Tot nu toe is hij degene geweest die elke oplossing heeft tegengehouden. Tot nu toe kon hij ook nog volhouden dat er nog steeds een verdachte was en dat er grootschalige drugshandel geweest moest zijn. Kiest hij nu eieren voor zijn geld, dan gaat Vak P los en llijdt OvV gezichtsverlies. Blijft hij bij zijn standpunt dan is het de vraag hoe hard de diverse partijen het willen spelen.
  • 4 Jun 2019 om 21:57
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:32
      Als het aan OvV ligt houdt hij gewoon vast aan zijn bestuurlijke maatregel. Er moet, in zijn wereld, hoe dan ook grootschalige drugshandel zijn geweest in het home. Zonder de kritische mening van politieke partijen verandert er dus niets. Het CDA steekt hier echt de nek uit. Eigenlijk krijgt OvV te horen: aanpassen of oprotten!
    Iedereen is er bij gebaat dat Fc Twente weer "normaal" als voetbalclub haar eigen boontjes kan en mag doppen..... niet meer, niet minder.... Tot een motie zal het niet leiden, daar is niemand bij gebaat....
  • 4 Jun 2019 om 21:54
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:19
      Dude... de saga is ten einde .....en nu hebben ze een mening...... 1+1 is nog immer 2.
    Tsja.... je begrijpt het echt niet..... :-) :-) :-)
  • 4 Jun 2019 om 21:54
    Dikke prima dit!!
  • 4 Jun 2019 om 21:53
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:10
      Het CDA zal hier vermoedelijk wel ruggespraak over gehad hebben met enkele andere partijen. Die partij wil niet alleen staan in wat een motie van wantrouwen richting de burgemeester kan worden.
    Het is de vraag of het draagvlak van de burgemeester zoveel kleiner geworden is, om een motie van wantrouwen überhaupt in te brengen. Ik verwacht dat er hooguit wat druk wordt uitgeoefend om tot een conveniërende oplossing te komen..... Doelstelling zal zijn dat het Home weer open gaat tegen conveniërende voorwaarden en rust in de tent..... Laten we hopen dat dit lukt....
  • 4 Jun 2019 om 21:32
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:19
      Dude... de saga is ten einde .....en nu hebben ze een mening...... 1+1 is nog immer 2.
    Als het aan OvV ligt houdt hij gewoon vast aan zijn bestuurlijke maatregel. Er moet, in zijn wereld, hoe dan ook grootschalige drugshandel zijn geweest in het home. Zonder de kritische mening van politieke partijen verandert er dus niets. Het CDA steekt hier echt de nek uit. Eigenlijk krijgt OvV te horen: aanpassen of oprotten!
  • 4 Jun 2019 om 21:19
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:10
      Het CDA zal hier vermoedelijk wel ruggespraak over gehad hebben met enkele andere partijen. Die partij wil niet alleen staan in wat een motie van wantrouwen richting de burgemeester kan worden.
    Dude... de saga is ten einde .....en nu hebben ze een mening...... 1+1 is nog immer 2.
  • 4 Jun 2019 om 21:17
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:10
      Het CDA zal hier vermoedelijk wel ruggespraak over gehad hebben met enkele andere partijen. Die partij wil niet alleen staan in wat een motie van wantrouwen richting de burgemeester kan worden.
    Klopt dat denk ik ook wel nu je het zegt.
  • 4 Jun 2019 om 21:16
    Waarom word hier niet gewoon een keer een burgemeester neergeplant die gewoon uit de regio komt? Iedere burgemeester die ik mij kan herinneren kwam EN elders uit het land EN liet iedere keer een spoor van rotzooi achter
  • 4 Jun 2019 om 21:11
    • Quote van 4 Jun 2019 om 20:59
      Laat het gezonde verstand zegevieren en niet een persoonlijke hetze van OvV.
    Dat is aan OvV. Hij kan zijn vlucht naar voren proberen te rekken.
  • 4 Jun 2019 om 21:10
    • Quote van 4 Jun 2019 om 21:03
      Het is zo klaar als een klontje, geheel onterecht de hele actie, mooi dat er nu vragen komen uit de politiek, maar of Onno en Justitie zich daar wat van aan trekken moet ik eerst nog zien. Maar in ieder geval goed dat in de politiek ten sprake komt.
    Het CDA zal hier vermoedelijk wel ruggespraak over gehad hebben met enkele andere partijen. Die partij wil niet alleen staan in wat een motie van wantrouwen richting de burgemeester kan worden.
  • 4 Jun 2019 om 21:06
    Mooi !
  • 4 Jun 2019 om 21:03
    Het is zo klaar als een klontje, geheel onterecht de hele actie, mooi dat er nu vragen komen uit de politiek, maar of Onno en Justitie zich daar wat van aan trekken moet ik eerst nog zien. Maar in ieder geval goed dat in de politiek ten sprake komt.
  • 4 Jun 2019 om 20:59
    • Quote van 4 Jun 2019 om 20:41
      Die vraag om duidelijkheid is politiek taalgebruik, net als de mededeling dat het CDA de zaak 'nauwlettend volgt'. In feite roept men de burgemeester op om het home met volledige vergunning open te gooien. Zo niet dan dient de OvV met een sluitend verhaal te komen waarin de gehele actie gerechtvaardigd wordt. De ondertoon is duidelijk. Het CDA gelooft niet dat er een overtuigend verhaal van OvV kan volgen.
    Laat het gezonde verstand zegevieren en niet een persoonlijke hetze van OvV.
  • 4 Jun 2019 om 20:51
    Dit was te verwachten..... of het CDA durft door te zetten en voldoende draagvlak krijgt is de volgende te nemen hobbel...... In het kader van de transparantie zou het goed zijn dat de rollen van de verschillende partijen duidelijk worden....Al was het alleen al omdat er bij de inval een groot risico genomen is, waarvoor de portefeuillehouder verantwoordelijk is.....
  • 4 Jun 2019 om 20:41
    • Quote van 4 Jun 2019 om 20:31
      Duidelijkheid is er al.Helaas doet Justitie / de burgermeester hier niets mee, zou beteken door het stof gaan en veel gezichtsverlies.
    Die vraag om duidelijkheid is politiek taalgebruik, net als de mededeling dat het CDA de zaak 'nauwlettend volgt'. In feite roept men de burgemeester op om het home met volledige vergunning open te gooien. Zo niet dan dient de OvV met een sluitend verhaal te komen waarin de gehele actie gerechtvaardigd wordt. De ondertoon is duidelijk. Het CDA gelooft niet dat er een overtuigend verhaal van OvV kan volgen.
  • 4 Jun 2019 om 20:41
    • Quote van 4 Jun 2019 om 20:37
      iedere opmerking van onze kant in deze is er 1 te veel..gewoon afwachten nu ..
    Ik hoop inderdaad dat nu de politiek zich ermee bemoeid er daadwerkelijk iets "gedaan" wordt.
    Ideaal, aankomend seizoen weer open. Zie het alleen niet gebeuren helaas.
  • 4 Jun 2019 om 20:37
    • Quote van 4 Jun 2019 om 20:31
      Duidelijkheid is er al.Helaas doet Justitie / de burgermeester hier niets mee, zou beteken door het stof gaan en veel gezichtsverlies.
    iedere opmerking van onze kant in deze is er 1 te veel..gewoon afwachten nu ..
  • 4 Jun 2019 om 20:31
    Duidelijkheid is er al.Helaas doet Justitie / de burgermeester hier niets mee, zou beteken door het stof gaan en veel gezichtsverlies.