'Douglas biedt zich aan bij Eredivisionist; clubleiding om tafel' Waarschuwing voor seizoenkaarthouders: ''Vandaag de laatste dag'' Ajax-supporters massaal naar uitwedstrijd tegen FC Twente Van Leeuwen: ''Daar zie je twee, drie níet goede spelers'' Vuckic wint eerste interland met Slovenië in zeven jaar nipt

''Spelen op zondag 20.00 uur is niet het einde van de wereld''

( 33 reacties)
''Spelen op zondag 20.00 uur is niet het einde van de wereld''

In het conceptprogramma van de Eredivisie werd er op zondagavond om 20.00 uur gevoetbald. Chris Woerts, expert op het gebied van marketing, snapt niet dat de clubs niet akkoord zijn gegaan met het voorstel van de KNVB.
 
"In ons omringende landen is de evolutie sneller gegaan. In Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en België zijn speeltijden veel meer in lijn met wensen en behoeftes, ja, ook daar is vaak discussie en soms ook protest, maar grosso modo is men eraan gewend", schrijft Woerts op Dagblad010. "FOX moet het geïnvesteerde geld terugverdienen, zo werkt dat nu eenmaal in een Westerse consumptiemaatschappij. Want gratis geld bestaat niet."
 
"Waren vroeger de inkomsten uit ticketing belangrijk, nu worden de mediarechten steeds belangrijker, zie de ons omringende landen en Champions League en de Europa League. Dus denk mee met zendgemachtigden die veel geld betalen en probeer een goede balans te vinden. Een keertje spelen op zondagavond 20.00 uur is niet het einde van de wereld. Het is een verandering van tijdgeest waarin je mee moet groeien als competitie”, vervolgt Woerts.
 
Volgens Woerts hebben de clubs geen punt. “Dat hebben ze niet. Vooraf een idee afschieten zonder het in de praktijk getoetst te hebben is een fout uitgangspunt. Probeer het, laat de supporters eraan wennen en bekijk na 5 jaar of je ermee door moet gaan. Wat ik wel een grappige vergelijking vindt: Speelt een club in Europees verband dan hoor je zelden kritiek op speeltijden van 20.45 uur of 21.00 uur. Dat wordt het voor vaststaand aangenomen. En dan moeten kinderen ook de volgende dag naar school, dan moeten supporters ook naar hun werk en vrijwilligers ook laat naar huis."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jun 2019 om 09:51
    Alleen maar om fox te plezieren, dus geld. Het publiek interesseert ze niets.
  • 17 Jun 2019 om 08:53
    • Quote van 17 Jun 2019 om 07:59
      Die Woerts is knettergek, wilde wedstrijden in Hong Kong spelen.
    Dan kom ik niet meer;)
  • 17 Jun 2019 om 07:59
    Die Woerts is knettergek, wilde wedstrijden in Hong Kong spelen.
  • 17 Jun 2019 om 07:17
    Nee, is alleen maar een klein beetje irritant voor mensen die wat verder wonen. Ook voor kinderen van de basisschool wordt het ook een weekend geen FCTwente als we zondagavond moeten... maar verder een hele goede beslissing hoor.
  • 16 Jun 2019 om 23:29
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:06
      Voetbal hoort gewoon op zondag 14.30 punt uit. Dat geneuzel om op maandag te spelen moet eens een keer afgelopen zijn. Voetbal is op nr1 om het volk te vermaken lijkt mij en dat is niet op maandag als jan en alleman weer op pad is.
    Vrijdagavond is wel een optie. Is mij goed bevallen afgelopen seizoen. Moet ik wel bij zeggen dat ik maar 3 uitwedstrijden heb bezocht
  • 16 Jun 2019 om 23:07
    Sorry boys
  • 16 Jun 2019 om 22:55
    • Quote van 16 Jun 2019 om 22:50
      Dennis is weer uit Den Dolder ontsnapt hoor...
    Wat hij hier nu opzet is nog altijd beter dan die Arabische teksten of Facebook berichten. Het is en blijft natuurlijk een klein kind die op zoek is naar aandacht.
  • 16 Jun 2019 om 22:50
    Dennis is weer uit Den Dolder ontsnapt hoor...
  • 16 Jun 2019 om 22:49
    • Quote van 16 Jun 2019 om 22:33
      Heb je er wel eens aan gedacht wat er gebeurt als je achterstevoren zou leven? Lijkt me veel leuker! Om te beginnen sta je op uit de dood, een spectaculair begin.. als je uit de kist stapt word je verwelkomt door je familie en beste vrienden, die hoef je dus niet meer uit te zoeken.. en ze hebben allemaal een bloemetje meegenomen. Dan mag je een jaar of 20 lekker doen waar je zin in hebt, kaarten, af en toe een uitstapje voor de halve prijs, iedere dag een paar borrels en elke maand kassa.. pensioen! Naarmate de jaren voorbijgaan, krijg je ook steeds meer zin om te werken, je voelt je ook steeds beter, je kan zoveel roken als je wil, want je longen worden steeds schoner, je kan drinken wat je wil, de katers worden steeds kleiner. Je raakt je buik kwijt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. In het begin heb je maar 1 keer seks per jaar, maar op ‘t laatst 10 keer per week. Op een gegeven moment moet je naar school maar je weet alles al, dus je doet geen flikker. En de laatste jaren van je leven kan je lekker in de zandbak spelen, zeuren en vervelend zijn, en je kan snoepen wat je maar wil want al je tanden ben je toch alweer kwijt. Dan nog een paar maanden aan een vrouwenborst sabbelen, nog 9 maanden in de warme moederbuik, en daarna verdwijn je in één alles verzwelgend, gelukzalig orgasme! Veel beter toch?
    Een ding hierin is jammer dat al weet wat er allemaal komt. Dus spannend word het niet.
  • 16 Jun 2019 om 22:48
    • Quote van 16 Jun 2019 om 22:33
      Heb je er wel eens aan gedacht wat er gebeurt als je achterstevoren zou leven? Lijkt me veel leuker! Om te beginnen sta je op uit de dood, een spectaculair begin.. als je uit de kist stapt word je verwelkomt door je familie en beste vrienden, die hoef je dus niet meer uit te zoeken.. en ze hebben allemaal een bloemetje meegenomen. Dan mag je een jaar of 20 lekker doen waar je zin in hebt, kaarten, af en toe een uitstapje voor de halve prijs, iedere dag een paar borrels en elke maand kassa.. pensioen! Naarmate de jaren voorbijgaan, krijg je ook steeds meer zin om te werken, je voelt je ook steeds beter, je kan zoveel roken als je wil, want je longen worden steeds schoner, je kan drinken wat je wil, de katers worden steeds kleiner. Je raakt je buik kwijt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. In het begin heb je maar 1 keer seks per jaar, maar op ‘t laatst 10 keer per week. Op een gegeven moment moet je naar school maar je weet alles al, dus je doet geen flikker. En de laatste jaren van je leven kan je lekker in de zandbak spelen, zeuren en vervelend zijn, en je kan snoepen wat je maar wil want al je tanden ben je toch alweer kwijt. Dan nog een paar maanden aan een vrouwenborst sabbelen, nog 9 maanden in de warme moederbuik, en daarna verdwijn je in één alles verzwelgend, gelukzalig orgasme! Veel beter toch?
    Een zeer matige beschouwing van The Curious Case of Benjamin Button. Ik mats je met een mager zesje.
  • 16 Jun 2019 om 22:33
    Heb je er wel eens aan gedacht wat er gebeurt als je achterstevoren zou leven? Lijkt me veel leuker! Om te beginnen sta je op uit de dood, een spectaculair begin.. als je uit de kist stapt word je verwelkomt door je familie en beste vrienden, die hoef je dus niet meer uit te zoeken.. en ze hebben allemaal een bloemetje meegenomen. Dan mag je een jaar of 20 lekker doen waar je zin in hebt, kaarten, af en toe een uitstapje voor de halve prijs, iedere dag een paar borrels en elke maand kassa.. pensioen! Naarmate de jaren voorbijgaan, krijg je ook steeds meer zin om te werken, je voelt je ook steeds beter, je kan zoveel roken als je wil, want je longen worden steeds schoner, je kan drinken wat je wil, de katers worden steeds kleiner. Je raakt je buik kwijt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. In het begin heb je maar 1 keer seks per jaar, maar op ‘t laatst 10 keer per week. Op een gegeven moment moet je naar school maar je weet alles al, dus je doet geen flikker. En de laatste jaren van je leven kan je lekker in de zandbak spelen, zeuren en vervelend zijn, en je kan snoepen wat je maar wil want al je tanden ben je toch alweer kwijt. Dan nog een paar maanden aan een vrouwenborst sabbelen, nog 9 maanden in de warme moederbuik, en daarna verdwijn je in één alles verzwelgend, gelukzalig orgasme! Veel beter toch?
  • 16 Jun 2019 om 22:32
    • Quote van 16 Jun 2019 om 22:12
      1,5 uur voor die tijd druk maken of de wereld al voor een doedelzak aan zien :)) allemaal hinsitzen hinsitzen hinsitzen je kon zo zien wie er een tukker was die bleven staan hahaha net zo. Dikke
    Hahaha prachtig. Heel herkenbaar idd. En dan zo'n Pruus naast je die je aanspoort om mee te doen. Joo kalm an doon, bitte!
  • 16 Jun 2019 om 22:27
    • Quote van 16 Jun 2019 om 22:25
      En daarbij is het voor veel mensen nog steeds nostalgie om met een bord op schoot naar studio sport te kijken om 7 uur. Waarom zou dat ook weggenomen moeten worden?
    Als je naar Canada vertrekt zit dat er sowieso niet meer in
  • 16 Jun 2019 om 22:25
    En daarbij is het voor veel mensen nog steeds nostalgie om met een bord op schoot naar studio sport te kijken om 7 uur. Waarom zou dat ook weggenomen moeten worden?
  • 16 Jun 2019 om 22:12
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:51
      Afgelopen seizoen in Duitsland 89%. Bijna geen enkel stadion zit altijd vol. Duitsland is wat inwoners betreft ook 5 keer zo groot, he? Dat scheelt een slok op een borrel. Je laatste punt is vooral een cultuurverschil. Ik ga al jaren een keer of 10/15 per seizoen naar Schalke (uit en thuis), maar kan er nog altijd niet aan wennen om je anderhalf uur voor aftrap al zo druk te maken haha.
    1,5 uur voor die tijd druk maken of de wereld al voor een doedelzak aan zien :)) allemaal hinsitzen hinsitzen hinsitzen je kon zo zien wie er een tukker was die bleven staan hahaha net zo. Dikke
  • 16 Jun 2019 om 21:51
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:40
      Hoeveel toeschouwers ga er in een stadion dan en dan nog niet uitverkocht. In Duitsland zitten in de derde liga nog meer toeschouwers als. Wij hebben geen sportcultuur Bij Schalke zit de nord-kurve al een voor de wedstrijd vol. Bij Twente zit geen op de tribune om die tijd
    Afgelopen seizoen in Duitsland 89%. Bijna geen enkel stadion zit altijd vol. Duitsland is wat inwoners betreft ook 5 keer zo groot, he? Dat scheelt een slok op een borrel. Je laatste punt is vooral een cultuurverschil. Ik ga al jaren een keer of 10/15 per seizoen naar Schalke (uit en thuis), maar kan er nog altijd niet aan wennen om je anderhalf uur voor aftrap al zo druk te maken haha.
  • 16 Jun 2019 om 21:40
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:36
      Het aantal verkochte kaarten in eredivisiestadions ligt gemiddeld al meer dan 10 seizoenen tussen de 80 en 88%...
    Hoeveel toeschouwers ga er in een stadion dan en dan nog niet uitverkocht. In Duitsland zitten in de derde liga nog meer toeschouwers als. Wij hebben geen sportcultuur Bij Schalke zit de nord-kurve al een voor de wedstrijd vol. Bij Twente zit geen op de tribune om die tijd
  • 16 Jun 2019 om 21:36
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:32
      Maar als er geen hond meer komt in het stadion waarom dan zo gezeur. Voor die paar toeschouwers in de Nederlandse stadions. En geld is er ook niet in Nederland
    Het aantal verkochte kaarten in eredivisiestadions ligt gemiddeld al meer dan 10 seizoenen tussen de 80 en 88%...
  • 16 Jun 2019 om 21:36
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:06
      Voetbal hoort gewoon op zondag 14.30 punt uit. Dat geneuzel om op maandag te spelen moet eens een keer afgelopen zijn. Voetbal is op nr1 om het volk te vermaken lijkt mij en dat is niet op maandag als jan en alleman weer op pad is.
    Mee eens. Voetbal hoort ook niet om geld te gaan. Helaas is dat anders en is het standpunt van Fox begrijpelijk. Wij nemen de miljoenen ook graag aan.
  • 16 Jun 2019 om 21:33
    Wensen en behoeftes? Supporters wensen geen zondagavondwedstrijden en hebben daar ook geen behoefte aan.
  • 16 Jun 2019 om 21:32
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:06
      Voetbal hoort gewoon op zondag 14.30 punt uit. Dat geneuzel om op maandag te spelen moet eens een keer afgelopen zijn. Voetbal is op nr1 om het volk te vermaken lijkt mij en dat is niet op maandag als jan en alleman weer op pad is.
    Maar als er geen hond meer komt in het stadion waarom dan zo gezeur. Voor die paar toeschouwers in de Nederlandse stadions. En geld is er ook niet in Nederland
  • 16 Jun 2019 om 21:06
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:42
      Ben het wel met hem eens. Liever zondagavond 8 uur, dan weer op maandagavond of woensdagavond. Ik heb dan makkelijk praten, aangezien ik geen uitwedstrijden bezoek.
    Voetbal hoort gewoon op zondag 14.30 punt uit. Dat geneuzel om op maandag te spelen moet eens een keer afgelopen zijn. Voetbal is op nr1 om het volk te vermaken lijkt mij en dat is niet op maandag als jan en alleman weer op pad is.
  • 16 Jun 2019 om 20:57
    Ikzeg. Hoezo op zondag avond 20.00 uur. Je zult maar uit moeten en helemaal naar de andere kant van Nederland. Fijn hoor. Ik vind het wel een goed idee om de clubs die uefa spelen te sparen en later te laten spelen. Maar gewoon in het weekend klaar geen gezeur. Maar zondag avond 20.00 uur is in mijn ogen belachelijk laat.
  • 16 Jun 2019 om 20:49
    Hij vergeet voor het gemak even dat in de warmere landen, naast commerciële overwegingen, het klimaat en de levensstijl ook een rol spelen bij de aanvangstijden. Bovendien luisteren ze in Duitsland inderdaad naar wensen en behoeften. Na landelijke protesten gaan ze daar vanaf 2021 geen speeldagen meer organiseren op de maandag. Duitsland is in deze discussie sowieso een heel slecht voorbeeld. Daarnaast worden TV-gelden in de 15 grootste competities van Europa alleen in Portugal onevenwichtiger verdeeld dan in Nederland. Marketingtechnisch gezien maak je de boel op die manier alleen maar onaantrekkelijker, maar deze meneer schijnt het wiel opnieuw te hebben uitgevonden...
  • 16 Jun 2019 om 20:42
    Ben het wel met hem eens. Liever zondagavond 8 uur, dan weer op maandagavond of woensdagavond. Ik heb dan makkelijk praten, aangezien ik geen uitwedstrijden bezoek.
  • 16 Jun 2019 om 20:39
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:02
      In Duitsland is de laatste wedstrijd op zondag geloof ik om 17.30 uur. Dus 2 1/2 uur vroeger.
    Jah waarom dat niet gewoon proberen. ( 8 uur is wel een beetje laat. )Dan heb je extra wedstrijd en is niet te laat. Wat extra geld van fox kam Twente wel gebruiken.
  • 16 Jun 2019 om 20:30
    Ik ben voor kan amateur voetbal in de regio ook van profiteren.
  • 16 Jun 2019 om 20:19
    Marketingexpert, tja.. Waren er geen mensen met een neutrale mening te vinden?
  • 16 Jun 2019 om 20:06
    Lult hij over landen Duitsland, Engeand, Italië, Spanje en dan ook over inkomsten die vroeger uit de ticketing kwamen, nou prutser als je zo vergelijkt mag je de televisie gelden hier ook wel fors verhogen Nee dat gebeurt niet puur eugen winstbejag van Fox.
  • 16 Jun 2019 om 20:02
    In Duitsland is de laatste wedstrijd op zondag geloof ik om 17.30 uur. Dus 2 1/2 uur vroeger.
  • 16 Jun 2019 om 19:46
    Die woerts moeten ze echt opsluiten hoor
  • 16 Jun 2019 om 19:45
    Woerts heeft echt een bloedhekel aan supporters. Anders kan ik zijn ronduit debiele ideeën niet uitleggen.
  • 16 Jun 2019 om 19:39
    Wat minder geld voor Fox is ook niet het einde van de wereld. Er zijn meer voetbalsupporters dan mensen die profiteren van hogere winst bij Fox.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›