Gemeente houdt zich niet aan Europese regels met steun aan FC Twente

106
Gemeente houdt zich niet aan Europese regels met steun aan FC Twente

Tsjalle van der Burg concludeert in zijn rapport 'FC Twente, Feyenoord en de Europese regels voor staatssteun', dat de steun van gemeente Enschede aan FC Twente, ruimhartiger was dan volgens de Europese regels is toegestaan.

Het rapport was voor GroenLinks Kamerleden Lisa Westerveld en Nevin Özütok aanleiding om vragen te stellen aan de minister van Binnenlandse Zaken. Minister Knops zegt zich niet te kunnen vinden in de suggestie dat gemeenten zich gedwongen zouden voelen om tientallen miljoenen over te maken naar betaald voetbalorganisaties. Ook deelt hij de mening niet dat staatssteun leidt tot oneerlijk voordeel op sportief vlak.

Volgens onderzoeker Van der Burg is dat in het geval van FC Twente wel degelijk aan de orde. ''De steunoperatie heeft het eigen vermogen van FC Twente met 23 miljoen euro verbeterd, tot plus 12 miljoen. Daarmee is het ongeveer twee keer zo hoog als dat van concurrent Heracles. Dit terwijl een eigen vermogen van omstreeks nul ook genoeg was geweest'', schrijft hij in zijn rapport, dat deels te lezen is in TC Tubantia.

Tegenover de krant reageert hij ook op de woorden van de minister. ''De minister zegt nu dat ik ongelijk heb, maar geeft geen argumenten voor zijn standpunt. Ik kan als wetenschapper dan alleen nog maar zeggen dat mijn argument nog recht overeind staat, omdat het op geen enkele wijze is weerlegd.''

106 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Dec 2019 om 14:44
    • Quote van 8 Dec 2019 om 12:26
      Precies, je wordt voor de gek gehouden waar je bijzit en we kunnen er niets aan doen want je mag 1 keer in de vier jaar stemmen en dan gaan ze zeven maanden in achterkamertjes overleggen. Iedereen krijgt wat. Dat is het land waarin we leven. Die Rutte, tja is een hele goede organisator. Hij is het poppetje dat zichzelf graag laat gebruiken zodat hij MP kan blijven spelen. Zolang Nederland op zoveel verschillende partijen blijft stemmen kan hij er ook niet veel aan doen. Hij moet wel. Er moet een frisse wind doorheen maar Nederland is te verdeeld dus blijven we in hetzelfde hangen. We zijn maar een klein land. Het is allemaal compromissen sluiten en meer is er niet. Een VVD kan ook alleen maar de grootste worden als er meer en meer keuzes komen om op te stemmen. En als men dan PVDA finaal wegstemd is het heel makkelijk voor de VVD om de grootste te blijven. CDA is ook niet meer wat het ooit was. Als je Nederland vooruit wilt helpen zul je eerst de vele kleine shit partijen moeten verbieden. Kiesdrempel invoeren. Maar zover willen ze niet gaan want dat kost hen hun boterham. Teveel belangen, teveel ik, ik ik. We moeten ermee leven. We zijn nu eenmaal hier geboren.
    Ik zou daar nog eens over nadenken, je moet er niet aan denken om een Amerikaans systeem in NL te hebben. Partijenstelsel is perfect wat dat betreft, zorgt ervoor dat ze je niet compleet kunnen negeren.

    De Nederlander en Medelanders zijn passieve aardappelen en flauwe couscous. Dit jaar eindelijk eens gezien hoe het moet, jan en alleman op het malieveld. Rutten, Balkenende, Bosz het is allemaal hetzelfde. Het is nu al duidelijk wat het volgende kabinet gaat worden FvD, PVV, VVD, CDA (?) Dan zit je rond de 75 a 80 zetels. Als Wilders zich gewoon koest houdt, zich ietwat beter presenteert, zijn holle retoriek ietwat uitwerkt en met CDA en VVD gewoon in gesprek gaat en wat water bij de wijn doet dan heb je een behoorlijk centraal rechts kabinet. Kabinet Wilders, ik hekel het, maar het is gewoon hoog tijd dat die roeptoeter eens gaat regeren. Ik ben behoorlijk links, maar denk dat rechts veel effectiever is in straatjes schoonvegen. Dat moet af en toe ook gebeuren.
  • 8 Dec 2019 om 12:26
    • Quote van 8 Dec 2019 om 12:06
      Dat bedoel ik met we zijn na de kloten. Jammer dat een Pim dood is hij had het toen al over oma’s die op straat beroofd werden door de bontkraagjes en aanpakken dat tuig.sindsdien is er niks meer van terecht gekomen in tegendeel zelfs keihard achteruit gehobbeld dit land . Die softie van een Rutte toch ook man votdermet vies links tuig komt niks van uit graaier. Als er in de eredivisie Eem speler word uit gemaakt voor aap zit hij een dag later bij de KNVB aan tafel hoe erg het allemaal wel niet is. MAAR als er een heel vliegtuig met Nederlanders uit de lucht word geknald boven Oekraïne dan gebeurt er niks ONGELOOFLIJK.
    Precies, je wordt voor de gek gehouden waar je bijzit en we kunnen er niets aan doen want je mag 1 keer in de vier jaar stemmen en dan gaan ze zeven maanden in achterkamertjes overleggen. Iedereen krijgt wat. Dat is het land waarin we leven. Die Rutte, tja is een hele goede organisator. Hij is het poppetje dat zichzelf graag laat gebruiken zodat hij MP kan blijven spelen. Zolang Nederland op zoveel verschillende partijen blijft stemmen kan hij er ook niet veel aan doen. Hij moet wel. Er moet een frisse wind doorheen maar Nederland is te verdeeld dus blijven we in hetzelfde hangen. We zijn maar een klein land. Het is allemaal compromissen sluiten en meer is er niet. Een VVD kan ook alleen maar de grootste worden als er meer en meer keuzes komen om op te stemmen. En als men dan PVDA finaal wegstemd is het heel makkelijk voor de VVD om de grootste te blijven. CDA is ook niet meer wat het ooit was. Als je Nederland vooruit wilt helpen zul je eerst de vele kleine shit partijen moeten verbieden. Kiesdrempel invoeren. Maar zover willen ze niet gaan want dat kost hen hun boterham. Teveel belangen, teveel ik, ik ik. We moeten ermee leven. We zijn nu eenmaal hier geboren.
  • 8 Dec 2019 om 12:06
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:59
      Ik weet het niet. We zullen het nooit weten. Wat ik wel vreemd vind is dat in dit land iemand een politiek persoon mag vermoorden en 15 jaar later gewoon weer vrij is en zijn ding mag doen. Ons land is een veel te aardig land. En er is teveel versnippering. Daardoor blijft het geven en nemen en kun je niet echt beleid maken. Iedereen moet je tevreden houden. Zelfs de minderheid. Vroeger waren er gewoon een paar hele grote partijen die wat konden bereiken. Tegenwoordig is dat niet meer zo.
    Dat bedoel ik met we zijn na de kloten. Jammer dat een Pim dood is hij had het toen al over oma’s die op straat beroofd werden door de bontkraagjes en aanpakken dat tuig.sindsdien is er niks meer van terecht gekomen in tegendeel zelfs keihard achteruit gehobbeld dit land . Die softie van een Rutte toch ook man votdermet vies links tuig komt niks van uit graaier. Als er in de eredivisie Eem speler word uit gemaakt voor aap zit hij een dag later bij de KNVB aan tafel hoe erg het allemaal wel niet is. MAAR als er een heel vliegtuig met Nederlanders uit de lucht word geknald boven Oekraïne dan gebeurt er niks ONGELOOFLIJK.
  • 8 Dec 2019 om 11:59
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:51
      Die Volkert van der Graaf is volgens mij ingehuurd om hem te vermoorden. Hoe kun je anders zo eenvoudig bewapend op het zwaarbewaakte mediaplein komen? Fortuyn vormde helemaal geen gevaar voor een milieuactivist.


      Fortuyn was aan de winnende hand in de verkiezingen destijds.....een gevaar dus voor de overige kandidaten en voor diegenen die bepaalde 'verstoringen' veroorzaken. Een professor die de koe bij de hoorns pakte en geen takjes weg snoeide inzake verstoringen binnen de Nederlandse maatschappij, maar gelijk de wortel wilde verwijderen opdat het niet verder (uit) kon groeien.....
    Ik weet het niet. We zullen het nooit weten. Wat ik wel vreemd vind is dat in dit land iemand een politiek persoon mag vermoorden en 15 jaar later gewoon weer vrij is en zijn ding mag doen. Ons land is een veel te aardig land. En er is teveel versnippering. Daardoor blijft het geven en nemen en kun je niet echt beleid maken. Iedereen moet je tevreden houden. Zelfs de minderheid. Vroeger waren er gewoon een paar hele grote partijen die wat konden bereiken. Tegenwoordig is dat niet meer zo.
  • 8 Dec 2019 om 11:51
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:40
      Het enige wat mij zou storen, heb het nog niet meegemaakt is dat er een gebedsoproep komt. Dan heb ik er namelijk last van en dat zou niet de bedoeling moeten zijn van je geloof uitoefenen.Ik versta er niets van en heb een hekel aan indoctrinatie.
      Nederland heeft 1 probleem en dat is dat het veel te klein land is. Vol is vol, of druk is druk zei ene Pim ooit eens voordat hij door een milieuactivist werd neergeknald. Hoe voller hoe meer regels er komen en hoe meer irritatie er komt en hoe meer men gefrustreerd wordt. En dat reageert men dan op elkaar af maar de kern van het probleem wordt niet overgepraat of aangepakt.
    Die Volkert van der Graaf is volgens mij ingehuurd om hem te vermoorden. Hoe kun je anders zo eenvoudig bewapend op het zwaarbewaakte mediaplein komen? Fortuyn vormde helemaal geen gevaar voor een milieuactivist.


    Fortuyn was aan de winnende hand in de verkiezingen destijds.....een gevaar dus voor de overige kandidaten en voor diegenen die bepaalde 'verstoringen' veroorzaken. Een professor die de koe bij de hoorns pakte en geen takjes weg snoeide inzake verstoringen binnen de Nederlandse maatschappij, maar gelijk de wortel wilde verwijderen opdat het niet verder (uit) kon groeien.....
  • 8 Dec 2019 om 11:40
    Het enige wat mij zou storen, heb het nog niet meegemaakt is dat er een gebedsoproep komt. Dan heb ik er namelijk last van en dat zou niet de bedoeling moeten zijn van je geloof uitoefenen.Ik versta er niets van en heb een hekel aan indoctrinatie.
    Nederland heeft 1 probleem en dat is dat het veel te klein land is. Vol is vol, of druk is druk zei ene Pim ooit eens voordat hij door een milieuactivist werd neergeknald. Hoe voller hoe meer regels er komen en hoe meer irritatie er komt en hoe meer men gefrustreerd wordt. En dat reageert men dan op elkaar af maar de kern van het probleem wordt niet overgepraat of aangepakt.
  • 8 Dec 2019 om 11:39
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:16
      Dat is je mening. Dat is je goedrecht. Het geluid dat van gebedshuizen komt heeft ten doeleinde Massa-manipulatie, Massa-indoctrinatie. De kerkklok is een herinnering van het naar de kerk MOETEN.

      Het straatbeeld ben ik met je eens. Zoals aan de elfringsweg is een schande, is een doorn in het oog, het schreeuwt: Wij zijn anders. Anderzijds heb je op Zuid een hele mooie moderne moskee en daar is absoluut niets mis mee.
    Een kleine nuance BAM....kerkklokken luiden wanneer de dienst begint. Op dat moment gaan de mensen naar binnen. Het geblér vanuit een speaker roept juist op van het naar de moskee moeten als moslim. In Zuid staat inderdaad een moderne moskee. Die op het Pathmos mogen ze van mij meteen afbreken. Daar heb je echt het gevoel dat het totaal niet in het straatbeeld past.
  • 8 Dec 2019 om 11:34
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:12
      FC Twente inspireert tot politieke, religieuze discussies. Over Ado - Twente valt simpelweg niets te zeggen.

    zeker wel ..zo kan het niet verder ..eindigen op deze manier wederom aan verkeerde kant van de streep ..gelden door sponsors etc. zijn idd verkeetd gebruikt..
  • 8 Dec 2019 om 11:16
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:09
      Ik heb niets tegen moskeeën...integendeel zelfs, mits zij in het straatbeeld passen, er dus niet uitspringen door het toepassen van 'vreemde' kleuren en gevelversieringen en er niet door luidsprekers wordt geblérd tot een gebedsoproep. Het luiden van kerkklokken is iets wat bij de kerken hoort. Zo zijn wij opgegroeid in Nederland, en hebben hier zijn we aan gewend geraakt. Als een moskee besluit om klokken te introduceren, dan voorzie ik daar geen probleem in, maar het....voor de Nederlander....onverstaanbare geblér tot een gebedsoproep werkt voor mij (ver)storend.

      Een moslim gebed zou evengoed in een pand kunnen gebeuren met de UITSTRALING van een school of fabriekshal....zonder hoge toren met speakers dus....

      Maar goed, dat is hoe ik erover denk.
    Dat is je mening. Dat is je goedrecht. Het geluid dat van gebedshuizen komt heeft ten doeleinde Massa-manipulatie, Massa-indoctrinatie. De kerkklok is een herinnering van het naar de kerk MOETEN.

    Het straatbeeld ben ik met je eens. Zoals aan de elfringsweg is een schande, is een doorn in het oog, het schreeuwt: Wij zijn anders. Anderzijds heb je op Zuid een hele mooie moderne moskee en daar is absoluut niets mis mee.
  • 8 Dec 2019 om 11:12
    • Quote van 8 Dec 2019 om 11:00
      Mooi gesproken BAM.....
    FC Twente inspireert tot politieke, religieuze discussies. Over Ado - Twente valt simpelweg niets te zeggen.

  • 8 Dec 2019 om 11:09
    Ik heb niets tegen moskeeën...integendeel zelfs, mits zij in het straatbeeld passen, er dus niet uitspringen door het toepassen van 'vreemde' kleuren en gevelversieringen en er niet door luidsprekers wordt geblérd tot een gebedsoproep. Het luiden van kerkklokken is iets wat bij de kerken hoort. Zo zijn wij opgegroeid in Nederland, en hebben hier zijn we aan gewend geraakt. Als een moskee besluit om klokken te introduceren, dan voorzie ik daar geen probleem in, maar het....voor de Nederlander....onverstaanbare geblér tot een gebedsoproep werkt voor mij (ver)storend.

    Een moslim gebed zou evengoed in een pand kunnen gebeuren met de UITSTRALING van een school of fabriekshal....zonder hoge toren met speakers dus....

    Maar goed, dat is hoe ik erover denk.
  • 8 Dec 2019 om 11:00
    • Quote van 8 Dec 2019 om 10:56
      Nu ben ik van mening dat ze ook met kerkklokken moeten ophouden.

      Zoals gezegd, ik ben zelf voor Laïcisme. Een religie-neutrale staat. Een religie-neutrale politiek. Grondwet aanpassen wat betreft scholen: alles openbaar. Mensen mogen hun geloof belijden in gebedshuizen, thuis en voor de rest. Ik wil van Wilders niets horen over een judeo-christelijke staat, en van Baudet niets over boreaal geneuzel en angst voor het eigene. Geen grotere kul dan Baudet die in de tweede kamer loopt te verkondigen dat als je je geschiedenis lief hebt dat je dan de toekomst hebt. Dikke vette onzin. Amsterdam, en grote delen van NL, zijn ontstaan door massa-migratie. Nederlanders hebben de wereld over huisgehouden, en nu houdt de wereld in NL huis. Dat is normaal. Als een Turk het Turkse voetbal lief heeft, niks geen problemen, dat getoeter, ach ja. Maar daar ligt wel de grens. Dat is een sociaal cultureel aspect. Maar als een Erdogan denkt zich met Nederland te kunnen bemoeien, dan moet daar tegen geageerd worden en mensen in NL die dit actief steunen moeten netjes wieberen, als daar je loyaliteit ligt, ga daar dan maar onrust stoken. En voor alle welwillenden al Inside-Esd moet er gewoon voldoende ruimte zijn. Het dubbele paspoort moet WEG uit de politiek, of je nu Olongren of Kuzu heet.
    Mooi gesproken BAM.....
  • 8 Dec 2019 om 10:56
    • Quote van 8 Dec 2019 om 08:38
      Volledig mee eensch.....


      Hele goede vragen aan Inside_Esd betreffende moskeeën en gebedsoproepen......
    Nu ben ik van mening dat ze ook met kerkklokken moeten ophouden.

    Zoals gezegd, ik ben zelf voor Laïcisme. Een religie-neutrale staat. Een religie-neutrale politiek. Grondwet aanpassen wat betreft scholen: alles openbaar. Mensen mogen hun geloof belijden in gebedshuizen, thuis en voor de rest. Ik wil van Wilders niets horen over een judeo-christelijke staat, en van Baudet niets over boreaal geneuzel en angst voor het eigene. Geen grotere kul dan Baudet die in de tweede kamer loopt te verkondigen dat als je je geschiedenis lief hebt dat je dan de toekomst hebt. Dikke vette onzin. Amsterdam, en grote delen van NL, zijn ontstaan door massa-migratie. Nederlanders hebben de wereld over huisgehouden, en nu houdt de wereld in NL huis. Dat is normaal. Als een Turk het Turkse voetbal lief heeft, niks geen problemen, dat getoeter, ach ja. Maar daar ligt wel de grens. Dat is een sociaal cultureel aspect. Maar als een Erdogan denkt zich met Nederland te kunnen bemoeien, dan moet daar tegen geageerd worden en mensen in NL die dit actief steunen moeten netjes wieberen, als daar je loyaliteit ligt, ga daar dan maar onrust stoken. En voor alle welwillenden al Inside-Esd moet er gewoon voldoende ruimte zijn. Het dubbele paspoort moet WEG uit de politiek, of je nu Olongren of Kuzu heet.
  • 8 Dec 2019 om 09:51
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:41
      Istanbul telt 109 kerken, je bent duidelijk niet goed geinformeerd en probeert hier een beetje haat te zaaien. Hier een (onvolledige) lijst: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_religieuze_gebouwen_in_Istanboel
    https://www.opendoors.nl/ranglijst/turkije
  • 8 Dec 2019 om 08:38
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:01
      Ten eerste, sterkte met je MS. Verschrikkelijke ziekte.

      Mijn post mbt het Ottomaanse rijk was om aan te geven dat de angst voor Moslims geschiedgewijs, dat religie zich door de eeuwen heeft verspreid, is geslonken.

      Dat je ouders netjes gewerkt hebben, niets dan respect voor.

      Het klinkt raar, en het is niet makkelijk om dit te schrijven, en het is mijn mening niet, maar Nederlanders voelen zich steed minder Nederlander. We dachten allemaal dat wij mega-liberaal waren, maar het blijkt dat wij racisten zijn. Het blijkt dat wij onverdraagzame horken zijn. Zwarte Piet discussie, is een mooi voorbeeld. Een klein groepje blijft erop hameren, een klein groepje besluit op onacceptabele en onnederlandse wijze tegen iets aan te schoppen wat wij als cultuur zien. Jaar in, jaar uit. Nu zijn we op het punt beland dat mensen zeggen: Dan ben ik maar een racist.

      Als het gaat om Moslims, mogen Moslims zelf in de spiegel kijken, moet zichzelf corrigeren, maar dat doen ze niet. Waarom moet er een gebedsoproep klinken? In de halve islamitische wereld onderdrukken ze christenen. Als je de vertegenwoordigers in de kamer Uzturk en Kuzu zijn, vanmafklappers met waanideeen. Dan valt NLérs dat op. Als toeterturken en nieuw woord in de van dale is geworden, dan valt dat op. Als aan de elfringsweg een moskee neer wordt geplempt die haaks staat op het straatbeeld, dan valt dat op. Waarom kan dat ding niet in straatbeeld gebouwd worden? Als kinderen speelden we altijd samen op straat bij Jan, Piet, Kees thuis, maar nooit bij Ali, Youssef of Ahmed. Raar aangekeken worden? Als we op straat met een boogje om een groepje alochtone jongeren heen moeten lopen, dan valt dat op. Nederlanders voelen dat ze altijd maar moeten aanpassen en inleveren. Allochtonen, Medelanders en Nederlanders met dubbel paspoort lijken die verantwoording niet te hebben. Dat mensen een spughekel hebben aan Marokkanen, ligt dat niet aan Marokkanen? Dat Turken massaal ons sociale stelsel uitbuiten en in Turkije een business runnen terwijl ze hier bijstand krijgen, wat moet de Nederlander daarvan vinden?

      Ik schrijf dit, maar dit is niet mijn mening perse, maar ik ben wel van mening dat Nederlanders met een dubbel paspoort en specifiek Moslims er verdomde weinig aan doen om mee te werken aan een harmonieuze samenleving. Het is wel mijn mening dat jij ons niet moet aankijken vanwege gevoel van misplaatst zijn. maar dat je je eigen subcultuur op de flikker moet geven. Onze gevangenis stats spreken boekdelen. 63% van de gevangenen zijn Marokkaans, Turks of Antilliaans. (2013 CBS) en dan nog de en Roemen.

      Racisme, weet je waar racisten wonen? In China, Thailand en Afrika. Racisme is daar puur. Pure afkeer van 'waigouren' , namen als falang en in het midden oosten hebben allen die buitenlander zijn nul rechten, die laatsten, moslims, verdommen het moslims op te nemen. Wat denk je daarvan?

      Men moet eens ophouden met het spelen van slachtoffer. Als mijn buurman in het stadion racistisch is, dan zeg IK daar wat van. Gaat hij door, dan zeg er nog wat van. Ik heb helemaal niets met het lied 'het zijn de homos', dat zing ik ook niet mee. Maar aan de andere kant, moet dat gewoon kunnen. Waarom zo gevoellig over alles?

      Men moet eens naar eigen ingroup kijken en misstanden aan de kaak stellen. Men moet eens ophouden met het eeuwige vingertje wijzen en alles op zichzelf betrekken. Nederland is voor jan en allefuckingman een PARADIJS, en dat zijn we met z'n allen willens en wetens aan het afbreken. Aan de ene kant domoor Wilders met z'n A4-tje en aan de andere kant de vollidioten van DENK.

    Volledig mee eensch.....


    Hele goede vragen aan Inside_Esd betreffende moskeeën en gebedsoproepen......
  • 8 Dec 2019 om 08:32
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:19
      Ned/EU is na de kloten citro wij passen ons altijd aan. Of het nu de Duitser op de camping is of een ander wij doen ons best wel weer. Hier zijn te grote cultuur verschillen. Hebben ze zelf aan mee geholpen. Heeft niks met racisme te maken cultuur kloof, bijvoorbeeld leg de Nederlands en Turkse vlag naast elkaar. Haal 10 Turken er bij en ze kiezen voor de Turkse vlag ( ook al zijn ze hier geboren) puur omdat de voorouders/familie da weg komt ze voelen zich Turk wat logisch is, maar stel ze 10 vragen over Turkije en drie hebben ze er goed dat dan weer wel zo goed zijn ze dan ook weer niet onderlegd. inside east sterkte en beterschap gewenst en proud to be a Turkse Tukker
    +1 kerel.......
  • 8 Dec 2019 om 08:23
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:24
      6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Moskeeën horen hier dus absoluut wel thuis.
    En van die 6% ben jij er zeker ook één of niet Dennis?


    In Nederland mag je wel moskeeën bouwen, maar in moslimlanden geen kerken?


    Ben jij moslim Dennis....en/of een Isis aanhanger?
  • 8 Dec 2019 om 07:41
    • Quote van 7 Dec 2019 om 22:42
      Loat goan ik weet al weer genoeg net nog even in verdiept.
    Ik mag blijkbaar geen vragen stellen. Erg jammer is dat.
  • 7 Dec 2019 om 22:42
    • Quote van 7 Dec 2019 om 20:46
      Ik stel gewoon een vraag, ik gebruik een vraagteken. Ik vraag me gewoon af hoe je in zo'n uitzonderlijke situatie bent beland, maar gezien je op je pikkie bent getrapt vat je alles op als een belediging. Een beetje jammer is dat.
    Loat goan ik weet al weer genoeg net nog even in verdiept.
  • 7 Dec 2019 om 20:46
    • Quote van 7 Dec 2019 om 18:43
      Lees je zelf wel even wat je stuurt voordat je op verzenden klikt? En dan zeg je dat ik niet begrijpend kan lezen. Ik zal het wel verdient hebben als een agent mij sloeg volgens jou, maar het stukje waarin ik zeg dat de agent is ontslagen en ik een schadevergoeding heb gekregen laat je even achterwege. Hier heb je hier het artikel waarin de agent die ‘grensoverschrijdend en niet-professioneel gedrag’’ vertoonde is ontslagen, het enige wat ik er van kon vinden. Ik ben destijds gebeld en heb een schadevergoeding van 2500 euro ontvangen : https://www.destentor.nl/deventer/twee-agenten-oost-nederland-ontslagen-in-een-week-wat-gaat-er-mis~a5138a69/?referrer=https://www.google.com/ Ik heb dus geen misdaad of misdrijf op mijn geweten als je dit wilt horen. Je voert geen gesprek maar stopt woorden in mijn mond en probeert met jouw woorden mij te imponeren of te vernederen ofzo. Waarom vat je wat ik zeg niet op als feedback maar als kritiek dan? Je verwijt mij dingen die je zelf ook doet. Alleen ik probeer tot elkaar te komen en jij probeert steeds meer afstand te creëren met je rare reacties. Ik kap hier ook verder mee.
    Ik stel gewoon een vraag, ik gebruik een vraagteken. Ik vraag me gewoon af hoe je in zo'n uitzonderlijke situatie bent beland, maar gezien je op je pikkie bent getrapt vat je alles op als een belediging. Een beetje jammer is dat.
  • 7 Dec 2019 om 18:43
    • Quote van 7 Dec 2019 om 18:17
      Voor iemand die gestudeerd heeft kun je verdomde slecht begrijpend lezen. Ten eerste waren mijn vorige posts waar jij op reageerde als verdedigend/nuancerend bedoelt.

      Helaas zie je mijn post als kritiek. Niet als feedback.

      Ik begin met,. en herhaal, dat mijn betoog niet perse mijn mening is. Blijkbaar lees je daar klakkeloos overheen, omdat hetgeen ik schijf je niet aanstaat. Beetje jammer.

      Ik heb het over zelfcorrigerend gedrag van groepen, geef een voorbeeld van hoe ik binnen de maatschappij me gedraag. Jij begrijpt niet dat als ik subcultuur noem dat Nederlanders ook een subcultuur is in een multiculturele samenleving, maar wel de dominerende en bepalende cultuur.

      Ik schets enkel wat ik zie, hoe ik globaal gezien zie hoe vele Nederlanders denken. Het bevalt je niet en komt met tig excuses waarom jij vooral niet hoeft te corrigeren. Als je door een agent in elkaar getimmerd bent, dan heb je erg veel pech gehad, of was je in een situatie waardoor anderen dit veroorzaakt hebben? Geen enkele agent slaat zomaar iemand in elkaar. En wat je weer doet is racisme naar je toetrekken. Nederlanders krijgen ook vaak geen baan bij de politie omdat ze Nederlander zijn, omdat er behoefte is aan diversiteit.

      Ik probeer jou helemaal niet in een hokje te drukken, maar met je reactie die bol staat van passiviteit doe je dat zelf. In een multiculturele samenleving ben je geen individu, dus zul je niet als individu aangekeken worden op grote schaal, dat is inherent aan mens-zijn. Je leeft samen, je lost samen problemen op. Je haalt je schouders niet op.

      En ja, ambivalent kunnen denken..... het is niet zo moeilijk. Je moet er voor open kunnen staan. Feedback is geen kritiek.

      Het is doorgaans zo dat de grootste minderheden in armoede leven. Dat is een gegeven. Maar dat is natuurlijk nooit een excuus voor criminaliteit.

      En ja, het zou fijn zijn als mensen even uit hun slachtoffer rol komen. Moslims, Joden, Vrouwen, LGBTQIA-LMNOPQ en nu ook Witte Mannen, iedereen is een slachtoffer, iedereen heeft een label, links of rechts. Wie is dan uiteindelijk de dader? Dat zijn we zelf, individueel en als groep behorende tot een subcultuur.

      Fijne wedstrijd.
    Lees je zelf wel even wat je stuurt voordat je op verzenden klikt? En dan zeg je dat ik niet begrijpend kan lezen. Ik zal het wel verdient hebben als een agent mij sloeg volgens jou, maar het stukje waarin ik zeg dat de agent is ontslagen en ik een schadevergoeding heb gekregen laat je even achterwege. Hier heb je hier het artikel waarin de agent die ‘grensoverschrijdend en niet-professioneel gedrag’’ vertoonde is ontslagen, het enige wat ik er van kon vinden. Ik ben destijds gebeld en heb een schadevergoeding van 2500 euro ontvangen : https://www.destentor.nl/deventer/twee-agenten-oost-nederland-ontslagen-in-een-week-wat-gaat-er-mis~a5138a69/?referrer=https://www.google.com/ Ik heb dus geen misdaad of misdrijf op mijn geweten als je dit wilt horen. Je voert geen gesprek maar stopt woorden in mijn mond en probeert met jouw woorden mij te imponeren of te vernederen ofzo. Waarom vat je wat ik zeg niet op als feedback maar als kritiek dan? Je verwijt mij dingen die je zelf ook doet. Alleen ik probeer tot elkaar te komen en jij probeert steeds meer afstand te creëren met je rare reacties. Ik kap hier ook verder mee.
  • 7 Dec 2019 om 18:17
    • Quote van 7 Dec 2019 om 17:30
      Je benoemt 2 dingen die je zelf nu ook doet, vingertje wijzen en het spelen van slachtoffer. Mijn doel was om iemand als individu te beoordelen maar toch kom je weer met een heel verhaal aan over "de groep". Wanneer mensen zoals jij anders tegen de situatie aankijken kan er pas wat veranderen. Ik ben wel eens niet aangenomen door mijn afkomst, of profilering van de politie, zelfs een keer in elkaar getimmerd door een agent die later ontslag heeft gekregen en ik een schadevergoeding heb gekregen ervoor. Zulke situaties maken mensen tot wie ze zijn, de groepen die jij opnoemt worden vertegenwoordigd in criminaliteit omdat die doelgroepen heel vaak met vooroordelen te maken hebben, niet worden aangenomen, er niet bij horen en daardoor in armoede en een isolement leven. Armoede is 1 van de grootste oorzaken van criminaliteit, niet welk geloof iemand aanhangt. Ik kan Ali, Hassan of Achmed er wel op aanspreken, maar kan weinig veranderen, maar toch wordt mij dit kwalijk genomen. Ik hoef mij niet tegen alles uit te spreken, net zoals jij dat niet hoeft. Het gebeurt wel degelijk, maar net zoals jij het gedrag van Willem, Stefan of Hendrik kan veranderen, is dat bij mij ook het geval. Je kunt roepen wat je wilt, maar als Willem dit wil doen, dan doet hij dat. Ik ga niet jou erop aanspreken, dus doe dat dan ook niet bij mij. Als je politieke berichten hebt dan deel je die ergens anders naar mijn mening, het heeft namelijk niets met voetbal en niets met FC Twente te maken. Je plaatst mij nu weer in een hokje, je begint goed met mij sterkte te wensen met mijn MS in 1 zin, en vervolgens doe je weer het tegenovergestelde en plaats je een dik stuk tekst over precies weer hetzelfde waar ik mij tegenuit probeerde te spreken. En vervolgens zeg je ook nog dat het niet je mening is maar je hebt er van alles over te zeggen. Ik heb mijn verhaal gedaan, je kunt het tot je opnemen, je kunt er ook niets mee doen, dat is aan jou. Maar probeer ook gewoon even normaal te doen.
    Voor iemand die gestudeerd heeft kun je verdomde slecht begrijpend lezen. Ten eerste waren mijn vorige posts waar jij op reageerde als verdedigend/nuancerend bedoelt.

    Helaas zie je mijn post als kritiek. Niet als feedback.

    Ik begin met,. en herhaal, dat mijn betoog niet perse mijn mening is. Blijkbaar lees je daar klakkeloos overheen, omdat hetgeen ik schijf je niet aanstaat. Beetje jammer.

    Ik heb het over zelfcorrigerend gedrag van groepen, geef een voorbeeld van hoe ik binnen de maatschappij me gedraag. Jij begrijpt niet dat als ik subcultuur noem dat Nederlanders ook een subcultuur is in een multiculturele samenleving, maar wel de dominerende en bepalende cultuur.

    Ik schets enkel wat ik zie, hoe ik globaal gezien zie hoe vele Nederlanders denken. Het bevalt je niet en komt met tig excuses waarom jij vooral niet hoeft te corrigeren. Als je door een agent in elkaar getimmerd bent, dan heb je erg veel pech gehad, of was je in een situatie waardoor anderen dit veroorzaakt hebben? Geen enkele agent slaat zomaar iemand in elkaar. En wat je weer doet is racisme naar je toetrekken. Nederlanders krijgen ook vaak geen baan bij de politie omdat ze Nederlander zijn, omdat er behoefte is aan diversiteit.

    Ik probeer jou helemaal niet in een hokje te drukken, maar met je reactie die bol staat van passiviteit doe je dat zelf. In een multiculturele samenleving ben je geen individu, dus zul je niet als individu aangekeken worden op grote schaal, dat is inherent aan mens-zijn. Je leeft samen, je lost samen problemen op. Je haalt je schouders niet op.

    En ja, ambivalent kunnen denken..... het is niet zo moeilijk. Je moet er voor open kunnen staan. Feedback is geen kritiek.

    Het is doorgaans zo dat de grootste minderheden in armoede leven. Dat is een gegeven. Maar dat is natuurlijk nooit een excuus voor criminaliteit.

    En ja, het zou fijn zijn als mensen even uit hun slachtoffer rol komen. Moslims, Joden, Vrouwen, LGBTQIA-LMNOPQ en nu ook Witte Mannen, iedereen is een slachtoffer, iedereen heeft een label, links of rechts. Wie is dan uiteindelijk de dader? Dat zijn we zelf, individueel en als groep behorende tot een subcultuur.

    Fijne wedstrijd.
  • 7 Dec 2019 om 18:02
    • Quote van 7 Dec 2019 om 17:30
      Je benoemt 2 dingen die je zelf nu ook doet, vingertje wijzen en het spelen van slachtoffer. Mijn doel was om iemand als individu te beoordelen maar toch kom je weer met een heel verhaal aan over "de groep". Wanneer mensen zoals jij anders tegen de situatie aankijken kan er pas wat veranderen. Ik ben wel eens niet aangenomen door mijn afkomst, of profilering van de politie, zelfs een keer in elkaar getimmerd door een agent die later ontslag heeft gekregen en ik een schadevergoeding heb gekregen ervoor. Zulke situaties maken mensen tot wie ze zijn, de groepen die jij opnoemt worden vertegenwoordigd in criminaliteit omdat die doelgroepen heel vaak met vooroordelen te maken hebben, niet worden aangenomen, er niet bij horen en daardoor in armoede en een isolement leven. Armoede is 1 van de grootste oorzaken van criminaliteit, niet welk geloof iemand aanhangt. Ik kan Ali, Hassan of Achmed er wel op aanspreken, maar kan weinig veranderen, maar toch wordt mij dit kwalijk genomen. Ik hoef mij niet tegen alles uit te spreken, net zoals jij dat niet hoeft. Het gebeurt wel degelijk, maar net zoals jij het gedrag van Willem, Stefan of Hendrik kan veranderen, is dat bij mij ook het geval. Je kunt roepen wat je wilt, maar als Willem dit wil doen, dan doet hij dat. Ik ga niet jou erop aanspreken, dus doe dat dan ook niet bij mij. Als je politieke berichten hebt dan deel je die ergens anders naar mijn mening, het heeft namelijk niets met voetbal en niets met FC Twente te maken. Je plaatst mij nu weer in een hokje, je begint goed met mij sterkte te wensen met mijn MS in 1 zin, en vervolgens doe je weer het tegenovergestelde en plaats je een dik stuk tekst over precies weer hetzelfde waar ik mij tegenuit probeerde te spreken. En vervolgens zeg je ook nog dat het niet je mening is maar je hebt er van alles over te zeggen. Ik heb mijn verhaal gedaan, je kunt het tot je opnemen, je kunt er ook niets mee doen, dat is aan jou. Maar probeer ook gewoon even normaal te doen.
    Ach. Willem, Jan, Frans en Cor waren jarenlang de grootste boeven van Nederland. Cor, Brian, Jeroen en Evert? Dat zijn de tattoo killers. O.a. Henk, Klaas, Harrie en Michel runden OMG's. Geen autochtone Kees die daar ooit zijn excuses voor heeft gemaakt of hen op hun daden heeft gewezen. Loat goan. Lekker voetbal kijken! 1-2.
  • 7 Dec 2019 om 17:30
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:01
      Ten eerste, sterkte met je MS. Verschrikkelijke ziekte.

      Mijn post mbt het Ottomaanse rijk was om aan te geven dat de angst voor Moslims geschiedgewijs, dat religie zich door de eeuwen heeft verspreid, is geslonken.

      Dat je ouders netjes gewerkt hebben, niets dan respect voor.

      Het klinkt raar, en het is niet makkelijk om dit te schrijven, en het is mijn mening niet, maar Nederlanders voelen zich steed minder Nederlander. We dachten allemaal dat wij mega-liberaal waren, maar het blijkt dat wij racisten zijn. Het blijkt dat wij onverdraagzame horken zijn. Zwarte Piet discussie, is een mooi voorbeeld. Een klein groepje blijft erop hameren, een klein groepje besluit op onacceptabele en onnederlandse wijze tegen iets aan te schoppen wat wij als cultuur zien. Jaar in, jaar uit. Nu zijn we op het punt beland dat mensen zeggen: Dan ben ik maar een racist.

      Als het gaat om Moslims, mogen Moslims zelf in de spiegel kijken, moet zichzelf corrigeren, maar dat doen ze niet. Waarom moet er een gebedsoproep klinken? In de halve islamitische wereld onderdrukken ze christenen. Als je de vertegenwoordigers in de kamer Uzturk en Kuzu zijn, vanmafklappers met waanideeen. Dan valt NLérs dat op. Als toeterturken en nieuw woord in de van dale is geworden, dan valt dat op. Als aan de elfringsweg een moskee neer wordt geplempt die haaks staat op het straatbeeld, dan valt dat op. Waarom kan dat ding niet in straatbeeld gebouwd worden? Als kinderen speelden we altijd samen op straat bij Jan, Piet, Kees thuis, maar nooit bij Ali, Youssef of Ahmed. Raar aangekeken worden? Als we op straat met een boogje om een groepje alochtone jongeren heen moeten lopen, dan valt dat op. Nederlanders voelen dat ze altijd maar moeten aanpassen en inleveren. Allochtonen, Medelanders en Nederlanders met dubbel paspoort lijken die verantwoording niet te hebben. Dat mensen een spughekel hebben aan Marokkanen, ligt dat niet aan Marokkanen? Dat Turken massaal ons sociale stelsel uitbuiten en in Turkije een business runnen terwijl ze hier bijstand krijgen, wat moet de Nederlander daarvan vinden?

      Ik schrijf dit, maar dit is niet mijn mening perse, maar ik ben wel van mening dat Nederlanders met een dubbel paspoort en specifiek Moslims er verdomde weinig aan doen om mee te werken aan een harmonieuze samenleving. Het is wel mijn mening dat jij ons niet moet aankijken vanwege gevoel van misplaatst zijn. maar dat je je eigen subcultuur op de flikker moet geven. Onze gevangenis stats spreken boekdelen. 63% van de gevangenen zijn Marokkaans, Turks of Antilliaans. (2013 CBS) en dan nog de en Roemen.

      Racisme, weet je waar racisten wonen? In China, Thailand en Afrika. Racisme is daar puur. Pure afkeer van 'waigouren' , namen als falang en in het midden oosten hebben allen die buitenlander zijn nul rechten, die laatsten, moslims, verdommen het moslims op te nemen. Wat denk je daarvan?

      Men moet eens ophouden met het spelen van slachtoffer. Als mijn buurman in het stadion racistisch is, dan zeg IK daar wat van. Gaat hij door, dan zeg er nog wat van. Ik heb helemaal niets met het lied 'het zijn de homos', dat zing ik ook niet mee. Maar aan de andere kant, moet dat gewoon kunnen. Waarom zo gevoellig over alles?

      Men moet eens naar eigen ingroup kijken en misstanden aan de kaak stellen. Men moet eens ophouden met het eeuwige vingertje wijzen en alles op zichzelf betrekken. Nederland is voor jan en allefuckingman een PARADIJS, en dat zijn we met z'n allen willens en wetens aan het afbreken. Aan de ene kant domoor Wilders met z'n A4-tje en aan de andere kant de vollidioten van DENK.

    Je benoemt 2 dingen die je zelf nu ook doet, vingertje wijzen en het spelen van slachtoffer. Mijn doel was om iemand als individu te beoordelen maar toch kom je weer met een heel verhaal aan over "de groep". Wanneer mensen zoals jij anders tegen de situatie aankijken kan er pas wat veranderen. Ik ben wel eens niet aangenomen door mijn afkomst, of profilering van de politie, zelfs een keer in elkaar getimmerd door een agent die later ontslag heeft gekregen en ik een schadevergoeding heb gekregen ervoor. Zulke situaties maken mensen tot wie ze zijn, de groepen die jij opnoemt worden vertegenwoordigd in criminaliteit omdat die doelgroepen heel vaak met vooroordelen te maken hebben, niet worden aangenomen, er niet bij horen en daardoor in armoede en een isolement leven. Armoede is 1 van de grootste oorzaken van criminaliteit, niet welk geloof iemand aanhangt. Ik kan Ali, Hassan of Achmed er wel op aanspreken, maar kan weinig veranderen, maar toch wordt mij dit kwalijk genomen. Ik hoef mij niet tegen alles uit te spreken, net zoals jij dat niet hoeft. Het gebeurt wel degelijk, maar net zoals jij het gedrag van Willem, Stefan of Hendrik kan veranderen, is dat bij mij ook het geval. Je kunt roepen wat je wilt, maar als Willem dit wil doen, dan doet hij dat. Ik ga niet jou erop aanspreken, dus doe dat dan ook niet bij mij. Als je politieke berichten hebt dan deel je die ergens anders naar mijn mening, het heeft namelijk niets met voetbal en niets met FC Twente te maken. Je plaatst mij nu weer in een hokje, je begint goed met mij sterkte te wensen met mijn MS in 1 zin, en vervolgens doe je weer het tegenovergestelde en plaats je een dik stuk tekst over precies weer hetzelfde waar ik mij tegenuit probeerde te spreken. En vervolgens zeg je ook nog dat het niet je mening is maar je hebt er van alles over te zeggen. Ik heb mijn verhaal gedaan, je kunt het tot je opnemen, je kunt er ook niets mee doen, dat is aan jou. Maar probeer ook gewoon even normaal te doen.
  • 7 Dec 2019 om 16:19
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:10
      Kan die alphatoren weg? Veel te hoog dat ding. Past totaal niet in het straatbeeld.
    Of overal die voetbalvelden? Past ook totaal niet in het straatbeeld
  • 7 Dec 2019 om 16:11
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:01
      Ten eerste, sterkte met je MS. Verschrikkelijke ziekte.

      Mijn post mbt het Ottomaanse rijk was om aan te geven dat de angst voor Moslims geschiedgewijs, dat religie zich door de eeuwen heeft verspreid, is geslonken.

      Dat je ouders netjes gewerkt hebben, niets dan respect voor.

      Het klinkt raar, en het is niet makkelijk om dit te schrijven, en het is mijn mening niet, maar Nederlanders voelen zich steed minder Nederlander. We dachten allemaal dat wij mega-liberaal waren, maar het blijkt dat wij racisten zijn. Het blijkt dat wij onverdraagzame horken zijn. Zwarte Piet discussie, is een mooi voorbeeld. Een klein groepje blijft erop hameren, een klein groepje besluit op onacceptabele en onnederlandse wijze tegen iets aan te schoppen wat wij als cultuur zien. Jaar in, jaar uit. Nu zijn we op het punt beland dat mensen zeggen: Dan ben ik maar een racist.

      Als het gaat om Moslims, mogen Moslims zelf in de spiegel kijken, moet zichzelf corrigeren, maar dat doen ze niet. Waarom moet er een gebedsoproep klinken? In de halve islamitische wereld onderdrukken ze christenen. Als je de vertegenwoordigers in de kamer Uzturk en Kuzu zijn, vanmafklappers met waanideeen. Dan valt NLérs dat op. Als toeterturken en nieuw woord in de van dale is geworden, dan valt dat op. Als aan de elfringsweg een moskee neer wordt geplempt die haaks staat op het straatbeeld, dan valt dat op. Waarom kan dat ding niet in straatbeeld gebouwd worden? Als kinderen speelden we altijd samen op straat bij Jan, Piet, Kees thuis, maar nooit bij Ali, Youssef of Ahmed. Raar aangekeken worden? Als we op straat met een boogje om een groepje alochtone jongeren heen moeten lopen, dan valt dat op. Nederlanders voelen dat ze altijd maar moeten aanpassen en inleveren. Allochtonen, Medelanders en Nederlanders met dubbel paspoort lijken die verantwoording niet te hebben. Dat mensen een spughekel hebben aan Marokkanen, ligt dat niet aan Marokkanen? Dat Turken massaal ons sociale stelsel uitbuiten en in Turkije een business runnen terwijl ze hier bijstand krijgen, wat moet de Nederlander daarvan vinden?

      Ik schrijf dit, maar dit is niet mijn mening perse, maar ik ben wel van mening dat Nederlanders met een dubbel paspoort en specifiek Moslims er verdomde weinig aan doen om mee te werken aan een harmonieuze samenleving. Het is wel mijn mening dat jij ons niet moet aankijken vanwege gevoel van misplaatst zijn. maar dat je je eigen subcultuur op de flikker moet geven. Onze gevangenis stats spreken boekdelen. 63% van de gevangenen zijn Marokkaans, Turks of Antilliaans. (2013 CBS) en dan nog de en Roemen.

      Racisme, weet je waar racisten wonen? In China, Thailand en Afrika. Racisme is daar puur. Pure afkeer van 'waigouren' , namen als falang en in het midden oosten hebben allen die buitenlander zijn nul rechten, die laatsten, moslims, verdommen het moslims op te nemen. Wat denk je daarvan?

      Men moet eens ophouden met het spelen van slachtoffer. Als mijn buurman in het stadion racistisch is, dan zeg IK daar wat van. Gaat hij door, dan zeg er nog wat van. Ik heb helemaal niets met het lied 'het zijn de homos', dat zing ik ook niet mee. Maar aan de andere kant, moet dat gewoon kunnen. Waarom zo gevoellig over alles?

      Men moet eens naar eigen ingroup kijken en misstanden aan de kaak stellen. Men moet eens ophouden met het eeuwige vingertje wijzen en alles op zichzelf betrekken. Nederland is voor jan en allefuckingman een PARADIJS, en dat zijn we met z'n allen willens en wetens aan het afbreken. Aan de ene kant domoor Wilders met z'n A4-tje en aan de andere kant de vollidioten van DENK.

    Amen.
  • 7 Dec 2019 om 16:10
    Kan die alphatoren weg? Veel te hoog dat ding. Past totaal niet in het straatbeeld.
  • 7 Dec 2019 om 16:01
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Ten eerste, sterkte met je MS. Verschrikkelijke ziekte.

    Mijn post mbt het Ottomaanse rijk was om aan te geven dat de angst voor Moslims geschiedgewijs, dat religie zich door de eeuwen heeft verspreid, is geslonken.

    Dat je ouders netjes gewerkt hebben, niets dan respect voor.

    Het klinkt raar, en het is niet makkelijk om dit te schrijven, en het is mijn mening niet, maar Nederlanders voelen zich steed minder Nederlander. We dachten allemaal dat wij mega-liberaal waren, maar het blijkt dat wij racisten zijn. Het blijkt dat wij onverdraagzame horken zijn. Zwarte Piet discussie, is een mooi voorbeeld. Een klein groepje blijft erop hameren, een klein groepje besluit op onacceptabele en onnederlandse wijze tegen iets aan te schoppen wat wij als cultuur zien. Jaar in, jaar uit. Nu zijn we op het punt beland dat mensen zeggen: Dan ben ik maar een racist.

    Als het gaat om Moslims, mogen Moslims zelf in de spiegel kijken, moet zichzelf corrigeren, maar dat doen ze niet. Waarom moet er een gebedsoproep klinken? In de halve islamitische wereld onderdrukken ze christenen. Als je de vertegenwoordigers in de kamer Uzturk en Kuzu zijn, vanmafklappers met waanideeen. Dan valt NLérs dat op. Als toeterturken en nieuw woord in de van dale is geworden, dan valt dat op. Als aan de elfringsweg een moskee neer wordt geplempt die haaks staat op het straatbeeld, dan valt dat op. Waarom kan dat ding niet in straatbeeld gebouwd worden? Als kinderen speelden we altijd samen op straat bij Jan, Piet, Kees thuis, maar nooit bij Ali, Youssef of Ahmed. Raar aangekeken worden? Als we op straat met een boogje om een groepje alochtone jongeren heen moeten lopen, dan valt dat op. Nederlanders voelen dat ze altijd maar moeten aanpassen en inleveren. Allochtonen, Medelanders en Nederlanders met dubbel paspoort lijken die verantwoording niet te hebben. Dat mensen een spughekel hebben aan Marokkanen, ligt dat niet aan Marokkanen? Dat Turken massaal ons sociale stelsel uitbuiten en in Turkije een business runnen terwijl ze hier bijstand krijgen, wat moet de Nederlander daarvan vinden?

    Ik schrijf dit, maar dit is niet mijn mening perse, maar ik ben wel van mening dat Nederlanders met een dubbel paspoort en specifiek Moslims er verdomde weinig aan doen om mee te werken aan een harmonieuze samenleving. Het is wel mijn mening dat jij ons niet moet aankijken vanwege gevoel van misplaatst zijn. maar dat je je eigen subcultuur op de flikker moet geven. Onze gevangenis stats spreken boekdelen. 63% van de gevangenen zijn Marokkaans, Turks of Antilliaans. (2013 CBS) en dan nog de en Roemen.

    Racisme, weet je waar racisten wonen? In China, Thailand en Afrika. Racisme is daar puur. Pure afkeer van 'waigouren' , namen als falang en in het midden oosten hebben allen die buitenlander zijn nul rechten, die laatsten, moslims, verdommen het moslims op te nemen. Wat denk je daarvan?

    Men moet eens ophouden met het spelen van slachtoffer. Als mijn buurman in het stadion racistisch is, dan zeg IK daar wat van. Gaat hij door, dan zeg er nog wat van. Ik heb helemaal niets met het lied 'het zijn de homos', dat zing ik ook niet mee. Maar aan de andere kant, moet dat gewoon kunnen. Waarom zo gevoellig over alles?

    Men moet eens naar eigen ingroup kijken en misstanden aan de kaak stellen. Men moet eens ophouden met het eeuwige vingertje wijzen en alles op zichzelf betrekken. Nederland is voor jan en allefuckingman een PARADIJS, en dat zijn we met z'n allen willens en wetens aan het afbreken. Aan de ene kant domoor Wilders met z'n A4-tje en aan de andere kant de vollidioten van DENK.

  • 7 Dec 2019 om 14:20
    Zo nu weer met zn allen achter onze FCT..gele rakkers erbij...
  • 7 Dec 2019 om 14:19
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:50
      Dankjewel voor de lieve woorden iedereen!

      Ik wil hier geen langer verhaal maken dan nodig is, dus ik laat het hier bij. Met mijn verhaal probeerde ik toch het beeld een beetje te kunnen veranderen bij sommige mensen. Dan heb ik van mijn kant uit mijn best gedaan in ieder geval. Fijn weekend en veel plezier straks tijdens de wedstrijd.
    Always look on the bright side of life...... thumbs up!
  • 7 Dec 2019 om 13:58
    • Quote van 7 Dec 2019 om 09:37
      Ikzeg. Inside -st goedemorgen kerel ik heb u bericht enkele keren gelezen en het kippenvel kwam er bij ik ben er even stil bij gaan zitten en heb het volledig in mij laten werken u heeft een plek bij mij geraakt en ik vind het zorglijk dat er mensen zijn die net als ik en u er helaas anders over denken ik wens u als eerste heel veel sterkte met u ms en ik hoop dat ik u kan overtuigen dat er ook support en mensen zijn die u wel kom heten in Nederland en bij ons fctwente ook u bent hier geboren ook dan hoort u erbij en u vader en moeder en alle andere mensen die net als hun in ons nederland zijn komen wonen horen er bij ik weet waar u over praat maar door alles wat iedereen mee heeft of maakt heeft rood bloed en dat betekent wij zijn allemaal mensen die in welk land dan ook welkom moeten zijn ik heet u en uw familie welkom er zullen altijd helaas mensen zijn die er helaas anders over denken maar ook ik maak het dagelijks helaas mee. U heeft een nare tijd gehad en nog met deze gemene ms. Ik wens u van harte welkom bij ons fctwente en hopelijk treffen wij ons bij ons fctwente of ergens waar u geloof en mijn geloof ons samen brengen heel veel sterkte wens ik u en uw hele familie toe. En hopelijk blijft u ons fctwente trouw want overal zitten helaas slechte maar ik heb geleerd dat er ook heel veel goede mensen zijn. Ikzeg. Succes met uw verschrikkelijke ms en succes met alles om u heen. Ik ben een trouwe fctwente fan en al zeg ik het zelf met de hart op de juiste plek .heel veel sterkte vriend.
    Beste Ikzeg, jou wil ik nog even speciaal bedanken voor je reactie. De negatieve dingen blijven NET iets meer hangen dan de positieve. Maar reacties zoals deze lees ik natuurlijk met alle liefde en ben je dan ook dankbaar dat je de tijd neemt om het te typen/posten om het tegendeel te bewijzen bij mij. Ik wil de andere reacties niet tekort doen, maar als ik op iedereen ga reageren nu krijgen we straks een chatsessie. Ik voel mij al wel weer een stukje beter dus wens iedereen een heel goed weekend en veel plezier straks met de wedstrijd. Beste Ikzeg, nogmaals bedankt voor de liefdevolle woorden!
  • 7 Dec 2019 om 13:56
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:50
      Dankjewel voor de lieve woorden iedereen!

      Ik wil hier geen langer verhaal maken dan nodig is, dus ik laat het hier bij. Met mijn verhaal probeerde ik toch het beeld een beetje te kunnen veranderen bij sommige mensen. Dan heb ik van mijn kant uit mijn best gedaan in ieder geval. Fijn weekend en veel plezier straks tijdens de wedstrijd.
    Jij ook kerel, laten we hopen dat ze de 3 punten terug kunnen nemen naar Enschede!
  • 7 Dec 2019 om 13:50
    Dankjewel voor de lieve woorden iedereen!

    Ik wil hier geen langer verhaal maken dan nodig is, dus ik laat het hier bij. Met mijn verhaal probeerde ik toch het beeld een beetje te kunnen veranderen bij sommige mensen. Dan heb ik van mijn kant uit mijn best gedaan in ieder geval. Fijn weekend en veel plezier straks tijdens de wedstrijd.
  • 7 Dec 2019 om 13:40
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:19
      Ned/EU is na de kloten citro wij passen ons altijd aan. Of het nu de Duitser op de camping is of een ander wij doen ons best wel weer. Hier zijn te grote cultuur verschillen. Hebben ze zelf aan mee geholpen. Heeft niks met racisme te maken cultuur kloof, bijvoorbeeld leg de Nederlands en Turkse vlag naast elkaar. Haal 10 Turken er bij en ze kiezen voor de Turkse vlag ( ook al zijn ze hier geboren) puur omdat de voorouders/familie da weg komt ze voelen zich Turk wat logisch is, maar stel ze 10 vragen over Turkije en drie hebben ze er goed dat dan weer wel zo goed zijn ze dan ook weer niet onderlegd. inside east sterkte en beterschap gewenst en proud to be a Turkse Tukker
    Of de EU naar de kloten is, weet ik niet, zonder de EU heeft NL het nog veel moeilijker.... M.i. is het een groot probleem dat de overheid alles "beter weet" en vergeet dat zij er voor de burgers moeten zijn. Door "social media" hebben we een aantal "roeptoeters", die alleen maar bezig zijn met "de boel af te kraken", of het nu in de politiek, het sociale leven, of zelfs het voetbal is. Als daar geen verandering in komt, voorzie ik een groot probleem. Dat allochtonen zich gebonden voelen aan hun "thuisland" is logisch, daar is op het gebied van integratie veel fout gegaan. De wijze waarop autocraten, zoals Erdogan, Xi Ping, Trump, Putin, etc..., zich manifesteren helpt ook niet.... Als we ons in NL weer happy willen voelen, moet er veel veranderen, respect voor elkaar is een eerste begin.... Er zijn vele vergelijkingen te trekken met de jaren '30 van de vorige eeuw toen de sterk stijgende onrust resulteerde in een wereldoorlog, hopelijk kan dit vermeden worden..... Terug naar FcT.... je bent het toch met me eens dat iedereen, ongeacht de afkomst FcT supporter kan zijn? En dus gerespecteerd moet worden?
  • 7 Dec 2019 om 13:19
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:55
      We leven in een rare tijd, beste Ik. Het lijkt wel of de overheid en de burgers steeds verder van elkaar af komen te staan, besluiteloosheid en mogelijk incompetentie, tot verdere frustraties leiden.... Als de standpunten verharden leidt dat mogelijk tot "opstanden". Als we respect voor elkaar hebben, wordt het gemakkelijker..... Per slot van rekening zijn we allemaal voor FcT, toch? Ook op momenten waarin het even wat minder gaat.... Ik ben het helemaal met jou eens dat welk geloof iemand ook heeft, dit gewoon gerespecteerd moet worden....
    Ned/EU is na de kloten citro wij passen ons altijd aan. Of het nu de Duitser op de camping is of een ander wij doen ons best wel weer. Hier zijn te grote cultuur verschillen. Hebben ze zelf aan mee geholpen. Heeft niks met racisme te maken cultuur kloof, bijvoorbeeld leg de Nederlands en Turkse vlag naast elkaar. Haal 10 Turken er bij en ze kiezen voor de Turkse vlag ( ook al zijn ze hier geboren) puur omdat de voorouders/familie da weg komt ze voelen zich Turk wat logisch is, maar stel ze 10 vragen over Turkije en drie hebben ze er goed dat dan weer wel zo goed zijn ze dan ook weer niet onderlegd. inside east sterkte en beterschap gewenst en proud to be a Turkse Tukker
  • 7 Dec 2019 om 12:55
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:09
      Ikzeg. Melbuul. Niet alleen ons fctwente heeft steun van de gemeente ook andere clubs in Nederland waaronder zelfs psv daar zijn wij het wel over eens. Weetje Melbuul ik maak elke dag dingen mee dat ik denk waar gaat het in hemelsnaam nog om. Ik weet wat het is om een geloof te hebben of te accepteren helaas zit er veel verschil in en eerlijk gezegd is dat ook weer iets om te kijken of ik of jij of iemand anders die het wil mee maken. Ik weet ook dat een geloof niet het zelfde is als je niet gelooft en elk geloof accepteren is ook moeilijk als er de verkeerde mensen die geloof niet serieus nemen en dan krijg je haat.
    We leven in een rare tijd, beste Ik. Het lijkt wel of de overheid en de burgers steeds verder van elkaar af komen te staan, besluiteloosheid en mogelijk incompetentie, tot verdere frustraties leiden.... Als de standpunten verharden leidt dat mogelijk tot "opstanden". Als we respect voor elkaar hebben, wordt het gemakkelijker..... Per slot van rekening zijn we allemaal voor FcT, toch? Ook op momenten waarin het even wat minder gaat.... Ik ben het helemaal met jou eens dat welk geloof iemand ook heeft, dit gewoon gerespecteerd moet worden....
  • 7 Dec 2019 om 12:45
    • Quote van 7 Dec 2019 om 11:57
      ik heb gezegd dat het ging om de wel of niet terechte gemeentelijke steun voor onze FCT ging ...anderen sleepten er van alles bij...gewoon respect naar iederen altijd en zeker met kerstmis in aantocht..
    Tjalle vd Berg heeft zijn visie in een rapport gepubliceerd. Hij heeft zijn twijfels omtrent de gevoerde procedure, dat mag. De kop boven het artikel lijkt me behoorlijk tendentieus, omdat FcT de benodigde toestemmingen heeft aangevraagd en gekregen. M.i. kunnen we het daar bij laten.
  • 7 Dec 2019 om 12:41
    • Quote van 7 Dec 2019 om 09:37
      Ikzeg. Inside -st goedemorgen kerel ik heb u bericht enkele keren gelezen en het kippenvel kwam er bij ik ben er even stil bij gaan zitten en heb het volledig in mij laten werken u heeft een plek bij mij geraakt en ik vind het zorglijk dat er mensen zijn die net als ik en u er helaas anders over denken ik wens u als eerste heel veel sterkte met u ms en ik hoop dat ik u kan overtuigen dat er ook support en mensen zijn die u wel kom heten in Nederland en bij ons fctwente ook u bent hier geboren ook dan hoort u erbij en u vader en moeder en alle andere mensen die net als hun in ons nederland zijn komen wonen horen er bij ik weet waar u over praat maar door alles wat iedereen mee heeft of maakt heeft rood bloed en dat betekent wij zijn allemaal mensen die in welk land dan ook welkom moeten zijn ik heet u en uw familie welkom er zullen altijd helaas mensen zijn die er helaas anders over denken maar ook ik maak het dagelijks helaas mee. U heeft een nare tijd gehad en nog met deze gemene ms. Ik wens u van harte welkom bij ons fctwente en hopelijk treffen wij ons bij ons fctwente of ergens waar u geloof en mijn geloof ons samen brengen heel veel sterkte wens ik u en uw hele familie toe. En hopelijk blijft u ons fctwente trouw want overal zitten helaas slechte maar ik heb geleerd dat er ook heel veel goede mensen zijn. Ikzeg. Succes met uw verschrikkelijke ms en succes met alles om u heen. Ik ben een trouwe fctwente fan en al zeg ik het zelf met de hart op de juiste plek .heel veel sterkte vriend.
    Prachtig geschreven beste IK, ik had van jou ook niet anders verwacht.
  • 7 Dec 2019 om 12:09
    • Quote van 7 Dec 2019 om 11:57
      ik heb gezegd dat het ging om de wel of niet terechte gemeentelijke steun voor onze FCT ging ...anderen sleepten er van alles bij...gewoon respect naar iederen altijd en zeker met kerstmis in aantocht..
    Ikzeg. Melbuul. Niet alleen ons fctwente heeft steun van de gemeente ook andere clubs in Nederland waaronder zelfs psv daar zijn wij het wel over eens. Weetje Melbuul ik maak elke dag dingen mee dat ik denk waar gaat het in hemelsnaam nog om. Ik weet wat het is om een geloof te hebben of te accepteren helaas zit er veel verschil in en eerlijk gezegd is dat ook weer iets om te kijken of ik of jij of iemand anders die het wil mee maken. Ik weet ook dat een geloof niet het zelfde is als je niet gelooft en elk geloof accepteren is ook moeilijk als er de verkeerde mensen die geloof niet serieus nemen en dan krijg je haat.
  • 7 Dec 2019 om 11:57
    ik heb gezegd dat het ging om de wel of niet terechte gemeentelijke steun voor onze FCT ging ...anderen sleepten er van alles bij...gewoon respect naar iederen altijd en zeker met kerstmis in aantocht..
  • 7 Dec 2019 om 11:27
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Allereerst veel sterkte gewenst met jouw gezondheid, think positive! M.i. is iedereen die FcT een warm hart toedraagt, een supporter, niemand uitgezonderd. Op een forum als dit schrijven mensen van allerlei "pluimage", ook mensen die m.i. niet beseffen wat ze met hun posts kunnen aanrichten. Ik zou willen adviseren om "er boven te staan", met jouw post heb je netjes en duidelijk weergegeven dat je respect voor elkaar zou moeten hebben, ongeacht het geloof. Chapeau!
  • 7 Dec 2019 om 09:37
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Ikzeg. Inside -st goedemorgen kerel ik heb u bericht enkele keren gelezen en het kippenvel kwam er bij ik ben er even stil bij gaan zitten en heb het volledig in mij laten werken u heeft een plek bij mij geraakt en ik vind het zorglijk dat er mensen zijn die net als ik en u er helaas anders over denken ik wens u als eerste heel veel sterkte met u ms en ik hoop dat ik u kan overtuigen dat er ook support en mensen zijn die u wel kom heten in Nederland en bij ons fctwente ook u bent hier geboren ook dan hoort u erbij en u vader en moeder en alle andere mensen die net als hun in ons nederland zijn komen wonen horen er bij ik weet waar u over praat maar door alles wat iedereen mee heeft of maakt heeft rood bloed en dat betekent wij zijn allemaal mensen die in welk land dan ook welkom moeten zijn ik heet u en uw familie welkom er zullen altijd helaas mensen zijn die er helaas anders over denken maar ook ik maak het dagelijks helaas mee. U heeft een nare tijd gehad en nog met deze gemene ms. Ik wens u van harte welkom bij ons fctwente en hopelijk treffen wij ons bij ons fctwente of ergens waar u geloof en mijn geloof ons samen brengen heel veel sterkte wens ik u en uw hele familie toe. En hopelijk blijft u ons fctwente trouw want overal zitten helaas slechte maar ik heb geleerd dat er ook heel veel goede mensen zijn. Ikzeg. Succes met uw verschrikkelijke ms en succes met alles om u heen. Ik ben een trouwe fctwente fan en al zeg ik het zelf met de hart op de juiste plek .heel veel sterkte vriend.
  • 7 Dec 2019 om 08:38
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Ik heb jouw bijdrage met zeer veel respect gelezen. Het heeft een diepe indruk bij mij achter gelaten. Ik hoop dat je het gevoel blijft houden of zult krijgen, dat je er gewoon bij hoort, bij de FC Twente familie. Ik wens je veel sterkte met die verdomde MS en wens je voor de toekomst alleen maar het allerbeste. Gr. ANS
  • 7 Dec 2019 om 08:05
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Niets van aantrekken van die losers, jij bent net zo goed Nederlander als alle anderen hier. Als je je inzet voor de maatschappij en hard werkt dan maakt het helemaal niets uit waar je geboren bent of welke religie je aanhangt!
  • 7 Dec 2019 om 02:00
    De wereld in 1 kamer - Ismo. Voor iedereen hier een tip om is te luisteren.
  • 7 Dec 2019 om 01:54
    • Quote van 7 Dec 2019 om 00:28
      Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
    Echt heel veel respect dat je je verhaal hier deelt. Mensen denken zo ongelofelijk kortzichtig en roepen vaak anderen na. Mensen moeten zich is meer verdiepen in onderwerpen en voor zichzelf gaan denken want ik durf te wedden dat veel mensen uit zich zelf helemaal niet racistisch zijn maar gewoon een ander napraten.
  • 7 Dec 2019 om 00:41
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:09
      Heb ik niet gezegt zeg duidelijk dat het mijn mening is dat ze niet in ons straat beeld thuis houden. Ieder mag zijn of haar geloof hebben(benieuwd of de moslim ook zo denkt trouwens) alleen het geloof staat los van een gebouw en het type gebouw past niet in ons straat beeld. Net als een katholieke kerk niet in het straat beeld van Istanbul past (er trouwens ook nooit zou mogen staan!)
    Istanbul telt 109 kerken, je bent duidelijk niet goed geinformeerd en probeert hier een beetje haat te zaaien. Hier een (onvolledige) lijst: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_religieuze_gebouwen_in_Istanboel
  • 7 Dec 2019 om 00:28
    Ik lees deze berichten met pijn in mijn hart. Ik ben een turkse moslim, mijn opa en oma zijn in de jaren 60 hiernaartoe gekomen met mijn moeder om in de textielfabrieken in Enschede te werken. Beide grootouders en ouders hebben keihard gewerkt om deel uit te maken van dit land. Hier ben ik uit voortgekomen, ik heb gestudeerd, gewerkt, en mijn bijdrage geleverd tot zo ver mogelijk. In 2016 ben ik werkloos geworden door de diagnose MS die ik heb gekregen. Toch besloot ik om gedeeltelijk weer aan het werk te gaan. Om voor mijn eigen inkomen te kunnen zorgen, sociale contacten te behouden, erbij te kunnen horen en niet "tot last" te zijn voor de maatschappij door "uitkering te trekken". Ik probeer zo goed mogelijk mee te doen met de Nederlandse maatschappij, maar sommige mensen wekken bij mij de indruk dat ik ook niet welkom ben. Omdat ik zwart haar heb, of een ander geloof aanhang. Nou sorry dat ik een ander geloof aanhang, sorry dat ik ondanks onze verschillen (als die er al zijn, want we zijn allemaal mensen) toch deel wil uitmaken van deze maatschappij. Woorden doen wel degelijk pijn, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van sommige reacties hier, of men is zich niet bewust van de impact hiervan, maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik probeer wel NOG harder mijn best te doen. Kun je niet gewoon mensen beoordelen als individu? Waarom wordt mijn geloof ergens bij betrokken wat er niets mee te maken heeft? Ik lees verhalen over dat het Ottomaanse rijk alles tot Lissabon veroverd had, dat klopt, maar kijk nu eens, iedereen heeft zijn eigen waarde, taal, geloof kunnen behouden. Nederland is zelfs gered door het Ottomaanse rijk toen ze op het punt stonden om veroverd te worden door de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog, vandaar de sterke banden die Nederland heeft met Turkije al 400+ jaar lang. We hebben de laatste tijd veel dingen over racisme in het voetbal gehoord en veel clubs en mensen hebben zich hier tegen uitgesproken, ik voelde mij wel "veilig" als twentesupporter hier, ik wist dat racisme hier wel speelde, maar dacht altijd dat we als supporters gelijk waren, we hebben allemaal dezelfde liefde en passie: FcTwente, maar aan een aantal reacties te zien heb ik het goed mis. Ik zie ook wel de positieve reacties, maar die hebben helaas iets minder effect dan de keiharde woorden uit sommige reacties hier. Mag ik deel uitmaken van deze voetbalclub zonder op mijn afkomst of geloof aangesproken te worden?
  • 6 Dec 2019 om 19:43
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:09
      Jij noemt zeker ook iedereen BROER?
    Geintje doe ik absoluut niet
  • 6 Dec 2019 om 19:42
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:09
      Jij noemt zeker ook iedereen BROER?
    Jazeker broer
  • 6 Dec 2019 om 19:30
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:55
      Die Van den Berg vergeet voor het gemak dat het bedrijfsleven ook 15 miljoen steun heeft gegeven. Daardoor is het vermogen mede zo groot.
    En dat men bij de gemeente de gehele saneringsoperatie vooraf al heeft laten toetsen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de gemeente Eindhoven die de grond onder het stadion ongetaxeerd van PSV kocht.
  • 6 Dec 2019 om 18:55
    Die Van den Berg vergeet voor het gemak dat het bedrijfsleven ook 15 miljoen steun heeft gegeven. Daardoor is het vermogen mede zo groot.
  • 6 Dec 2019 om 18:16
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:10
      Geen vel die daar aan denkt Unglaublich haha ik hou het bij een bakkie Grolsch en brommer gucken Bam.
    hahaha
  • 6 Dec 2019 om 18:10
    • Quote van 6 Dec 2019 om 17:50
      Nou, al met al hebben ze van 1923 Ottomaans rijk tot terug naar 622 van Noorden van India tot Lisabon in handen gehad. Bedenk je dan in die tijden van Amerika en Australie geen sprake was, dus die hebben in hoogtijden wellicht meer dan de helft van de bewoonde wereld bestreken? Geschiedenis..... herhaalt zichzelf...…. dus je kunt beter maar gewoon halal gaan vreten en dat stukje van je piemel afknippen moat (kunnen onze boeren piemels wel missen, en NOOIT meer het voorvelletje in je broekrits)……. Legale polygamie en wat vretn betreft Ach, Jans Snackbar of Allah Hu Snackbar, patat met hummous……. best goed te doen.
    Geen vel die daar aan denkt Unglaublich haha ik hou het bij een bakkie Grolsch en brommer gucken Bam.
  • 6 Dec 2019 om 18:09
    • Quote van 6 Dec 2019 om 17:14
      Als onze lieve heer voetbalstadions had gewild had hij ze alvast klaargezet voor gebruik. Alle voetbalstadions ook afbreken dus? :)
    Jij noemt zeker ook iedereen BROER?
  • 6 Dec 2019 om 18:09
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:52
      Waarom horen moskeeën hier niet thuis? Gun je moslims het niet om hun geloof uit te oefenen?
    Heb ik niet gezegt zeg duidelijk dat het mijn mening is dat ze niet in ons straat beeld thuis houden. Ieder mag zijn of haar geloof hebben(benieuwd of de moslim ook zo denkt trouwens) alleen het geloof staat los van een gebouw en het type gebouw past niet in ons straat beeld. Net als een katholieke kerk niet in het straat beeld van Istanbul past (er trouwens ook nooit zou mogen staan!)
  • 6 Dec 2019 om 17:50
    • Quote van 6 Dec 2019 om 17:07
      Als onze lieve heer had gewild dat er miljoenen moslims over Europa was verdeeld, dan had hij dat vanaf het begin al wel gedaan.
    Nou, al met al hebben ze van 1923 Ottomaans rijk tot terug naar 622 van Noorden van India tot Lisabon in handen gehad. Bedenk je dan in die tijden van Amerika en Australie geen sprake was, dus die hebben in hoogtijden wellicht meer dan de helft van de bewoonde wereld bestreken? Geschiedenis..... herhaalt zichzelf...…. dus je kunt beter maar gewoon halal gaan vreten en dat stukje van je piemel afknippen moat (kunnen onze boeren piemels wel missen, en NOOIT meer het voorvelletje in je broekrits)……. Legale polygamie en wat vretn betreft Ach, Jans Snackbar of Allah Hu Snackbar, patat met hummous……. best goed te doen.
  • 6 Dec 2019 om 17:23
    Hey Tjalle vreet eens eerst je bordje leeg.......
  • 6 Dec 2019 om 17:22
    • Quote van 6 Dec 2019 om 17:12
      Feyenoord. Hij toetst gewoon regelgeving, de conclusie is natuurlijk niet verwonderlijk,.
    en die willen van stad Rdam 25ilj. p jaar voor spelen int nieuwe stadion
  • 6 Dec 2019 om 17:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 17:07
      Als onze lieve heer had gewild dat er miljoenen moslims over Europa was verdeeld, dan had hij dat vanaf het begin al wel gedaan.
    Als onze lieve heer voetbalstadions had gewild had hij ze alvast klaargezet voor gebruik. Alle voetbalstadions ook afbreken dus? :)
  • 6 Dec 2019 om 17:12
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:59
      Ik denk dat Tjalle Heracles supporter is????
    Feyenoord. Hij toetst gewoon regelgeving, de conclusie is natuurlijk niet verwonderlijk,.
  • 6 Dec 2019 om 17:07
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:52
      Waarom horen moskeeën hier niet thuis? Gun je moslims het niet om hun geloof uit te oefenen?
    Als onze lieve heer had gewild dat er miljoenen moslims over Europa was verdeeld, dan had hij dat vanaf het begin al wel gedaan.
  • 6 Dec 2019 om 16:59
    Ik denk dat Tjalle Heracles supporter is????
  • 6 Dec 2019 om 16:52
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:46
      Dat is jou mening deel hem niet met je!
    Waarom horen moskeeën hier niet thuis? Gun je moslims het niet om hun geloof uit te oefenen?
  • 6 Dec 2019 om 16:48
    • Quote van 6 Dec 2019 om 09:31
      Lol, Tsjalle klinkt me meer Fries dan Turks in de oren maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien doel je op die Groenlinks-mevrouw met Turkse achternaam? Zij heeft een Turkse vader lees ik. Maar voor zover ik kan vinden is ze geen praktiserend moslima. Fijn hoor, al die aannames.
      En voel je vrij om zelf een onderzoek te starten naar verdachte geldstromen in moskeeën. Wat dat ook met alle wantoestanden rondom FC Twente te maken heeft.
    Duidelijk veel fans hier !
  • 6 Dec 2019 om 16:46
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:24
      6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Moskeeën horen hier dus absoluut wel thuis.
    Dat is jou mening deel hem niet met je!
  • 6 Dec 2019 om 16:32
    we slepen er weer van alles bij ..het ging alleen maar over teveel gemeentelijke steun aan Twente..
  • 6 Dec 2019 om 16:17
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:37
      We hebben een grondwet, die stelt specifiek het tegenovergestelde van wat jij stelt.

      Ik heb niks geen problemen met chinezen, moslims, syriers, cro's en besef me ook dat doorgaans minderheden probleemgroepen zijn, dan moet je het sociale van links willen met het harde van rechts, in mijn optiek.
    Exact, en er moet ook niet vergeten worden dat etnische groepen vaak de armere mensen van dit land zijn. Dat verklaard deels de probleemgroepen.
  • 6 Dec 2019 om 16:15
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:03
      De grondwet verzekert vrijheid van religie, meningsuiting en tevens scholing.

      Het probleem is Wilders, die roept altijd zaken heel stellig zonder dat hij daar een plan voor heeft en na 15+ jaar zijn mensen daarin gaan geloven. Verbieden Koran, onmogelijk. Minder Marokkanen, onmogelijk. Kopvoddentax, onmogelijk. Burkaverbod is al niet te handhaven. Investeringen van Koeweit, Saudie in Moskeeën hier, bijna niet tegen te gaan.

      Het klinkt vreemd, maar als wij onze identiteit willen behouden, dan zullen we een stukje in moeten leveren. Geen Moslim-onderwijs? Dan ook geen religieus/christelijk onderwijs. Geen Islamitische partij, dan ook geen partijen met een C. Om even twee voorbeelden te noemen. Laïcisme, wellicht een oplossing voor ons.
    Wilders is een Waus.
    Liever Baudet.
  • 6 Dec 2019 om 16:03
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:41
      De grondwet verbiedt niet alvorens iemand toe te laten daar eisen en voorwaarden aan te stellen. En ook ik heb geen enkel probleem met een specifiek ras/nationaliteit/geloof etc mits ze zich houden aan de hier geldende normen en waarden.
    De grondwet verzekert vrijheid van religie, meningsuiting en tevens scholing.

    Het probleem is Wilders, die roept altijd zaken heel stellig zonder dat hij daar een plan voor heeft en na 15+ jaar zijn mensen daarin gaan geloven. Verbieden Koran, onmogelijk. Minder Marokkanen, onmogelijk. Kopvoddentax, onmogelijk. Burkaverbod is al niet te handhaven. Investeringen van Koeweit, Saudie in Moskeeën hier, bijna niet tegen te gaan.

    Het klinkt vreemd, maar als wij onze identiteit willen behouden, dan zullen we een stukje in moeten leveren. Geen Moslim-onderwijs? Dan ook geen religieus/christelijk onderwijs. Geen Islamitische partij, dan ook geen partijen met een C. Om even twee voorbeelden te noemen. Laïcisme, wellicht een oplossing voor ons.
  • 6 Dec 2019 om 15:41
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:37
      We hebben een grondwet, die stelt specifiek het tegenovergestelde van wat jij stelt.

      Ik heb niks geen problemen met chinezen, moslims, syriers, cro's en besef me ook dat doorgaans minderheden probleemgroepen zijn, dan moet je het sociale van links willen met het harde van rechts, in mijn optiek.
    De grondwet verbiedt niet alvorens iemand toe te laten daar eisen en voorwaarden aan te stellen. En ook ik heb geen enkel probleem met een specifiek ras/nationaliteit/geloof etc mits ze zich houden aan de hier geldende normen en waarden.
  • 6 Dec 2019 om 15:37
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:21
      Niets combineren, 1 lijn volgen.
      Aanhaken of afhaken.
      "Onze" manier en kun jij je daar niet in vinden, even goede vrienden maar dan dikke doei.
    We hebben een grondwet, die stelt specifiek het tegenovergestelde van wat jij stelt.

    Ik heb niks geen problemen met chinezen, moslims, syriers, cro's en besef me ook dat doorgaans minderheden probleemgroepen zijn, dan moet je het sociale van links willen met het harde van rechts, in mijn optiek.
  • 6 Dec 2019 om 15:22
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:14
      Het is helemaal geen achterlijke cultuur. Sommige mensen die die cultuur uitoefenen zijn achterlijk, dat is een heel groot verschil. Kijk is verder dan je neus lang is.
    Lange neus of oogkleppen in jou geval Dennis?
  • 6 Dec 2019 om 15:21
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:26
      Het probleem in Nederland is dat de allochtonen, specifiek Moslims, op geen enkele manier te vergelijken zijn met mensen uit landen waar ze vandaan komen. Hier zitten ze tussen wal en schip. Richting Nederlanders zijn ze vaak sociaal gestoord, Nederlanders zijn achterdochtig. Op werk prima door 1 deur, maar daar is alles mee gezegd. Een Moslim is voor mij niet zo heel veel anders dan een Grefo in de jaren 90. Hypocriet, niets mag, alles kan. Die moeten gewoon liberaliseren, en dat doen ze ook. Maar als je dan overheidspartijen hebt die de Koran willen verbieden en specifiek Cro's lopen te demoniseren, dan heb je een probleem. Dat komt omdat Nederland niet een sociaal beleid met lik op stuk beleid kan combineren. U bent buitenlander, u bent welkom, leef een mooi leven. U bent buitenlander, leef een mooi leven, maar loopt u uitkering te trekken, te frauderen en de crimineel uit te hangen dan schoppen we u, met twee paspoorten (die bepaalde groeperingen steevast hebben) ongenadig hard het land uit.

      Het lijkt me niet zo heel moeilijk om bikkelhard sociaal te zijn. Gewoon links en rechts combineren.
    Niets combineren, 1 lijn volgen.
    Aanhaken of afhaken.
    "Onze" manier en kun jij je daar niet in vinden, even goede vrienden maar dan dikke doei.
  • 6 Dec 2019 om 15:10
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:26
      Het probleem in Nederland is dat de allochtonen, specifiek Moslims, op geen enkele manier te vergelijken zijn met mensen uit landen waar ze vandaan komen. Hier zitten ze tussen wal en schip. Richting Nederlanders zijn ze vaak sociaal gestoord, Nederlanders zijn achterdochtig. Op werk prima door 1 deur, maar daar is alles mee gezegd. Een Moslim is voor mij niet zo heel veel anders dan een Grefo in de jaren 90. Hypocriet, niets mag, alles kan. Die moeten gewoon liberaliseren, en dat doen ze ook. Maar als je dan overheidspartijen hebt die de Koran willen verbieden en specifiek Cro's lopen te demoniseren, dan heb je een probleem. Dat komt omdat Nederland niet een sociaal beleid met lik op stuk beleid kan combineren. U bent buitenlander, u bent welkom, leef een mooi leven. U bent buitenlander, leef een mooi leven, maar loopt u uitkering te trekken, te frauderen en de crimineel uit te hangen dan schoppen we u, met twee paspoorten (die bepaalde groeperingen steevast hebben) ongenadig hard het land uit.

      Het lijkt me niet zo heel moeilijk om bikkelhard sociaal te zijn. Gewoon links en rechts combineren.
    Begrijp er niets van!
    Je moet wel een heel hoog IQ hebben........:-)
  • 6 Dec 2019 om 14:26
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:14
      Het is helemaal geen achterlijke cultuur. Sommige mensen die die cultuur uitoefenen zijn achterlijk, dat is een heel groot verschil. Kijk is verder dan je neus lang is.
    Het probleem in Nederland is dat de allochtonen, specifiek Moslims, op geen enkele manier te vergelijken zijn met mensen uit landen waar ze vandaan komen. Hier zitten ze tussen wal en schip. Richting Nederlanders zijn ze vaak sociaal gestoord, Nederlanders zijn achterdochtig. Op werk prima door 1 deur, maar daar is alles mee gezegd. Een Moslim is voor mij niet zo heel veel anders dan een Grefo in de jaren 90. Hypocriet, niets mag, alles kan. Die moeten gewoon liberaliseren, en dat doen ze ook. Maar als je dan overheidspartijen hebt die de Koran willen verbieden en specifiek Cro's lopen te demoniseren, dan heb je een probleem. Dat komt omdat Nederland niet een sociaal beleid met lik op stuk beleid kan combineren. U bent buitenlander, u bent welkom, leef een mooi leven. U bent buitenlander, leef een mooi leven, maar loopt u uitkering te trekken, te frauderen en de crimineel uit te hangen dan schoppen we u, met twee paspoorten (die bepaalde groeperingen steevast hebben) ongenadig hard het land uit.

    Het lijkt me niet zo heel moeilijk om bikkelhard sociaal te zijn. Gewoon links en rechts combineren.
  • 6 Dec 2019 om 14:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:41
      Met de grond gelijk schuiven....het blijft een achterlijke cultuur. We zijn hier in Nederland! In dit geval kunnen we de slogan van vak-p toepassen: Aanpassen of oprotten!
    Het is helemaal geen achterlijke cultuur. Sommige mensen die die cultuur uitoefenen zijn achterlijk, dat is een heel groot verschil. Kijk is verder dan je neus lang is.
  • 6 Dec 2019 om 14:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:07
      Nee zeker niet, en al helemaal niet in de context van "dood".
    Jij wil niet dat FCT wint?

    Tssk tssk
  • 6 Dec 2019 om 14:07
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:06
      Is willen en hopen niet essentieel hetzelfde

      Voor vanavond

      1) Ik hoop dat FCT wint
      2) Ik wil dat FCT wint

    Nee zeker niet, en al helemaal niet in de context van "dood".
  • 6 Dec 2019 om 14:06
    • Quote van 6 Dec 2019 om 14:03
      Hopen dat iemand dood gaat is niet strafbaar!
    Is willen en hopen niet essentieel hetzelfde

    Voor vanavond

    1) Ik hoop dat FCT wint
    2) Ik wil dat FCT wint

  • 6 Dec 2019 om 14:03
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:52
      Ai't kon, tot 10 teln', dan hak oe vroagt manks tot 10 te teln' ……

      Moat, ie bint van gister? Ie wet zo lanzoamerhand toch ook wa dat doodverwensing strafboar bint ?

      (Ik denk ik doe het eens in ultra slecht twents)
    Hopen dat iemand dood gaat is niet strafbaar!
  • 6 Dec 2019 om 13:56
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:03
      Hahahahaha,mooi verwoordt!
    Het weloverwogen gedeelte of het BAMbiaanse? :-p
  • 6 Dec 2019 om 13:52
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:23
      Tijd om die vent is de bek te snoeren....Met zijn geouwehoer sommigen blijven het proberen onze club kapot te maken hoop dat die gast sterft vannacht het is een keer mooi geweest!!!!!
    Ai't kon, tot 10 teln', dan hak oe vroagt manks tot 10 te teln' ……

    Moat, ie bint van gister? Ie wet zo lanzoamerhand toch ook wa dat doodverwensing strafboar bint ?

    (Ik denk ik doe het eens in ultra slecht twents)
  • 6 Dec 2019 om 13:41
    • Quote van 6 Dec 2019 om 13:24
      6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Moskeeën horen hier dus absoluut wel thuis.
    Met de grond gelijk schuiven....het blijft een achterlijke cultuur. We zijn hier in Nederland! In dit geval kunnen we de slogan van vak-p toepassen: Aanpassen of oprotten!
  • 6 Dec 2019 om 13:24
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:40
      Als meneer gelijk had had Europa wel ingegrepen lijkt mij! En aan de naam te gezien is dit een Turkse meneer,dus laten wel de moskeeën ook eens onder de loep nemen! Komen we waarschijnlijk ook verdachte geld stromen tegen! Voor gebouwen die niet thuis horen in de Nederlandse omgevingen.
    6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Moskeeën horen hier dus absoluut wel thuis.
  • 6 Dec 2019 om 13:23
    Tijd om die vent is de bek te snoeren....Met zijn geouwehoer sommigen blijven het proberen onze club kapot te maken hoop dat die gast sterft vannacht het is een keer mooi geweest!!!!!
  • 6 Dec 2019 om 13:20
    • Quote van 6 Dec 2019 om 09:45
      Ach meneer de onderzoeker kan het niet hebben dat Heracles onder de fctwente staat nu dus hebben de jankerds in Zeist bij de knvb een gek gevonden die dit loopt te blèren Pfff zielige vertoning eerts arbritrage opdracht geven alles tegen te fluiten Ignace te keuren nu dit het houdt pas op als die Heracles mensen bij de knvb opgerot zijn
    Als het zo is als jij denkt dat het is wordt het na competitie en degradatie.
    Gelukkig weet een wel denkend mens wel beter
  • 6 Dec 2019 om 13:03
    • Quote van 6 Dec 2019 om 11:54
      Allemaal even rode brilletje af: Meneer Tsjalle heeft gewoon 100% gelijk. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn. De astronomische bedragen gemeenschapsgeld in FCT, gestoken, en de andere 200 Miljoen in andere clubs over de laatste 10 a 15 jaar, is natuurlijk schandalig en valt niet goed te praten. Dat ligt natuurlijk aan de KNVB en hun veel te strenge regels wat betreft financien. Zonder rode bril zou je als argument moeten hebben: Maar wat is het draagvlak van Heracles dan Mijnheer Tsjalle? Wat is de (macro) economische meerwaarde van FCT over de laatste 15 jaar geweest voor Enschede en omstreken? Wat is de sociale meerwaarde geweest? Heeft Meneer Tsjalle overwogen wat de kosten van het failliet van FC Twente zouden zijn zowel direct als op lange termijn? Wat te doen met die betonbak? Zonder rode bril kun je makkelijk stellen dat de gemeente heeft gehandeld naar eer en geweten en zoveel mogelijk bij de Noabers heeft getracht neer te leggen. Dat er een weloverwogen plan is, dat wellicht eerder (in 2015/2016) op tafel gesmeten had moeten worden. Dat gezegd, essentieel heeft Tsjalle gewoon gelijk. Zet ik mijn bril weer op *hop..op* en neem ik mijn alterego No. 3 aan, ga er fijn BAMbiaans erin: D666 neukgerei Westerveld en Dr. Tsjakka moeten verschrikkelijk opdonderen en met de tengels van onze club afblijven. Dergelijke artikelen hebben geen enkele fucking meerwaarde. Wil de D666 onmiddellijk OPDONDEREN uit Enschede? Eerst loopt ONNOzel van Veldhuizen ons kapot te maken, lukt hem dat niet, dan speelt hij het via de D666-demonen in Den Haag? OPROEP SV: Kunnen we in het stadion een keer een spandoek met D666 = De Duivel Speelt met FCT maken, zorgen dat van al die 25,000+ mensen in het stadion er geen enkele stem naar deze verduivelde partij gaat!
    Hahahahaha,mooi verwoordt!
  • 6 Dec 2019 om 11:54
    Allemaal even rode brilletje af: Meneer Tsjalle heeft gewoon 100% gelijk. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn. De astronomische bedragen gemeenschapsgeld in FCT, gestoken, en de andere 200 Miljoen in andere clubs over de laatste 10 a 15 jaar, is natuurlijk schandalig en valt niet goed te praten. Dat ligt natuurlijk aan de KNVB en hun veel te strenge regels wat betreft financien. Zonder rode bril zou je als argument moeten hebben: Maar wat is het draagvlak van Heracles dan Mijnheer Tsjalle? Wat is de (macro) economische meerwaarde van FCT over de laatste 15 jaar geweest voor Enschede en omstreken? Wat is de sociale meerwaarde geweest? Heeft Meneer Tsjalle overwogen wat de kosten van het failliet van FC Twente zouden zijn zowel direct als op lange termijn? Wat te doen met die betonbak? Zonder rode bril kun je makkelijk stellen dat de gemeente heeft gehandeld naar eer en geweten en zoveel mogelijk bij de Noabers heeft getracht neer te leggen. Dat er een weloverwogen plan is, dat wellicht eerder (in 2015/2016) op tafel gesmeten had moeten worden. Dat gezegd, essentieel heeft Tsjalle gewoon gelijk. Zet ik mijn bril weer op *hop..op* en neem ik mijn alterego No. 3 aan, ga er fijn BAMbiaans erin: D666 neukgerei Westerveld en Dr. Tsjakka moeten verschrikkelijk opdonderen en met de tengels van onze club afblijven. Dergelijke artikelen hebben geen enkele fucking meerwaarde. Wil de D666 onmiddellijk OPDONDEREN uit Enschede? Eerst loopt ONNOzel van Veldhuizen ons kapot te maken, lukt hem dat niet, dan speelt hij het via de D666-demonen in Den Haag? OPROEP SV: Kunnen we in het stadion een keer een spandoek met D666 = De Duivel Speelt met FCT maken, zorgen dat van al die 25,000+ mensen in het stadion er geen enkele stem naar deze verduivelde partij gaat!
  • 6 Dec 2019 om 11:45
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:40
      Als meneer gelijk had had Europa wel ingegrepen lijkt mij! En aan de naam te gezien is dit een Turkse meneer,dus laten wel de moskeeën ook eens onder de loep nemen! Komen we waarschijnlijk ook verdachte geld stromen tegen! Voor gebouwen die niet thuis horen in de Nederlandse omgevingen.
    Hahaha Tjalle van der Burg klinkt inderdaad Turks xD
  • 6 Dec 2019 om 11:36
    Als dit waar is zijn de gevolgen gigantisch.
  • 6 Dec 2019 om 11:07
    Tjalle wil even in het nieuws, inteelt Fries, NEXT!
  • 6 Dec 2019 om 10:41
    Misschien kan Ltv een artikel schrijven over deze overtildgepaarde fries. Zulke figuren ver distanrieren van de UT.
  • 6 Dec 2019 om 10:32
    Geld is tegenwoordig gratis, dus wat is het probleem?
  • 6 Dec 2019 om 10:26
    Gaan we weer
  • 6 Dec 2019 om 10:21
    • Quote van 6 Dec 2019 om 09:31
      Lol, Tsjalle klinkt me meer Fries dan Turks in de oren maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien doel je op die Groenlinks-mevrouw met Turkse achternaam? Zij heeft een Turkse vader lees ik. Maar voor zover ik kan vinden is ze geen praktiserend moslima. Fijn hoor, al die aannames.
      En voel je vrij om zelf een onderzoek te starten naar verdachte geldstromen in moskeeën. Wat dat ook met alle wantoestanden rondom FC Twente te maken heeft.
    Opzouten!
  • 6 Dec 2019 om 10:15
    • Quote van 6 Dec 2019 om 09:28
      Wat een vergelijk weer. Verdiep je er eens in waarom veel gemeenten geld te kort komen op het sociale domein. En wat kost het de gemeente aan het eind van de rit. De flapdrol in de tweede kamer heeft geen idee waar hij over lult (net als de rest in den haag). Dat hij aan moet halen dat hij wetenschapper is (alsof die overal verstand van hebben) zegt wel genoeg.
    +10
  • 6 Dec 2019 om 10:08
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:55
      Artikel 6 van de grondwet zegt duidelijk dat iedereen vrij is zijn of haar godsdienst te belijden. Dus horen moskeeën net zo bij Nederland als kerken en synagogen. En wat betreft die overheidssteun. Ik heb er ook wel moeite mee, als je ziet dat kwetsbare kinderen soms maanden moeten wachten tot ze toegang krijgen tot jeugdzorg puur uit geldgebrek. Terwijl de gemeente Enschede wel miljoenen in FC Twente pompt.
    veranderde niets voor gemeente Enschede ...schuld werd kwijtgescholden..is geen geld door gemeente gestort op rekening van onze FCT ..Gemeente had geen keus anders was FCT failliet en gemeente Enschede ook..beste van 2 kwaden ..
  • 6 Dec 2019 om 10:01
    • Quote van 6 Dec 2019 om 09:31
      Lol, Tsjalle klinkt me meer Fries dan Turks in de oren maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien doel je op die Groenlinks-mevrouw met Turkse achternaam? Zij heeft een Turkse vader lees ik. Maar voor zover ik kan vinden is ze geen praktiserend moslima. Fijn hoor, al die aannames.
      En voel je vrij om zelf een onderzoek te starten naar verdachte geldstromen in moskeeën. Wat dat ook met alle wantoestanden rondom FC Twente te maken heeft.
    groen links was vroeger de communistische partij .. nieuwe naam voor dezelfde zakken..
  • 6 Dec 2019 om 09:56
    Dat zeggen dan die linkse rakkers. Die miljoenen neerleggen voor een schilderij. Partijen die een heel ecosysteem van kunstenaars, schrijvers, programmamakers in leven houd. Hoe hypocriet kun je zijn.
  • 6 Dec 2019 om 09:45
    Ach meneer de onderzoeker kan het niet hebben dat Heracles onder de fctwente staat nu dus hebben de jankerds in Zeist bij de knvb een gek gevonden die dit loopt te blèren Pfff zielige vertoning eerts arbritrage opdracht geven alles tegen te fluiten Ignace te keuren nu dit het houdt pas op als die Heracles mensen bij de knvb opgerot zijn
  • 6 Dec 2019 om 09:31
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:40
      Als meneer gelijk had had Europa wel ingegrepen lijkt mij! En aan de naam te gezien is dit een Turkse meneer,dus laten wel de moskeeën ook eens onder de loep nemen! Komen we waarschijnlijk ook verdachte geld stromen tegen! Voor gebouwen die niet thuis horen in de Nederlandse omgevingen.
    Lol, Tsjalle klinkt me meer Fries dan Turks in de oren maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien doel je op die Groenlinks-mevrouw met Turkse achternaam? Zij heeft een Turkse vader lees ik. Maar voor zover ik kan vinden is ze geen praktiserend moslima. Fijn hoor, al die aannames.
    En voel je vrij om zelf een onderzoek te starten naar verdachte geldstromen in moskeeën. Wat dat ook met alle wantoestanden rondom FC Twente te maken heeft.
  • 6 Dec 2019 om 09:28
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:55
      Artikel 6 van de grondwet zegt duidelijk dat iedereen vrij is zijn of haar godsdienst te belijden. Dus horen moskeeën net zo bij Nederland als kerken en synagogen. En wat betreft die overheidssteun. Ik heb er ook wel moeite mee, als je ziet dat kwetsbare kinderen soms maanden moeten wachten tot ze toegang krijgen tot jeugdzorg puur uit geldgebrek. Terwijl de gemeente Enschede wel miljoenen in FC Twente pompt.
    Wat een vergelijk weer. Verdiep je er eens in waarom veel gemeenten geld te kort komen op het sociale domein. En wat kost het de gemeente aan het eind van de rit. De flapdrol in de tweede kamer heeft geen idee waar hij over lult (net als de rest in den haag). Dat hij aan moet halen dat hij wetenschapper is (alsof die overal verstand van hebben) zegt wel genoeg.
  • 6 Dec 2019 om 09:03
    Het houd niet op niet van zelf
  • 6 Dec 2019 om 08:55
    • Quote van 6 Dec 2019 om 08:40
      Als meneer gelijk had had Europa wel ingegrepen lijkt mij! En aan de naam te gezien is dit een Turkse meneer,dus laten wel de moskeeën ook eens onder de loep nemen! Komen we waarschijnlijk ook verdachte geld stromen tegen! Voor gebouwen die niet thuis horen in de Nederlandse omgevingen.
    Artikel 6 van de grondwet zegt duidelijk dat iedereen vrij is zijn of haar godsdienst te belijden. Dus horen moskeeën net zo bij Nederland als kerken en synagogen. En wat betreft die overheidssteun. Ik heb er ook wel moeite mee, als je ziet dat kwetsbare kinderen soms maanden moeten wachten tot ze toegang krijgen tot jeugdzorg puur uit geldgebrek. Terwijl de gemeente Enschede wel miljoenen in FC Twente pompt.
  • 6 Dec 2019 om 08:40
    Als meneer gelijk had had Europa wel ingegrepen lijkt mij! En aan de naam te gezien is dit een Turkse meneer,dus laten wel de moskeeën ook eens onder de loep nemen! Komen we waarschijnlijk ook verdachte geld stromen tegen! Voor gebouwen die niet thuis horen in de Nederlandse omgevingen.
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›