Van Leeuwen formuleert tweede doel naast handhaving bij FC Twente

19
Van Leeuwen formuleert tweede doel naast handhaving bij FC Twente

FC Twente kende een zeer moeizaam slot van de eerste seizoenshelft, maar technisch directeur Ted van Leeuwen raakt niet in paniek. FC Twente staat immers nog vier punten boven de streep.

"Het jaar is geslaagd als we ons handhaven in de Eredivisie", formuleert Van Leeuwen duidelijk de doelstelling in gesprek met Langs de Lijn En Omstreken. De technisch directeur heeft echter nog een ander doel dit seizoen.

"Als we een paar spelers gescout hebben en die met winst verkopen. Dat is ook een doel", geeft Van Leeuwen aan. "We moeten geld verdienen en onze schuld terugbetalen. De club heeft ook uitgesproken dat voor een deel te doen via transfers."

Van Leeuwen is daar hard mee aan de slag. "Dus dan moet je goede spelers vinden, die moet je opleiden. En een goede trainersstaf vinden, die die spelers beter maakt. Zo kunnen we weer aan het eerherstel van FC Twente werken", besluit hij.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2020 om 08:23
    Zonder Ted zouden wij dit jaar weer degraderen
  • 10 Jan 2020 om 19:57
    • Quote van 10 Jan 2020 om 12:55
      Ik heb het idee dat Twente de komende jaren puur in leven wordt gehouden om schulden af te betalen. Een ander doel is er niet. Dus handhaven in de eredivisie daarbij zo min mogelijk te investeren. Elke cent die gegenereerd wordt gaat naar de aflossing en wordt niet besteed aan het bouwen van een goed elftal. Op zich kan ik dit begrijpen. Pas als we schuldenvrij zijn kunnen we weer denken aan het "voetbal". Dan is het dus nog belangrijker dat er goed gescout wordt en goed en goedkoop wordt ingekocht. Niet echt iets waar Ted sterk in is gebleken. Geld genereer je niet met huurspelers maar door jeugd op te leiden en zo snel mogelijk door te laten stromen. Kijk voir kopen van spelers naar de top van het amateurvoetbal. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland.De fundering van het elftal moet bestaan uit oudere, ervaren spelers en er moet een ervaren technische staf staan die jongeren op kunnen leiden. Op dit moment ontbreekt het ons aan beide. We hebben een trainer in opleiding en weinig spelers die een jonkie bij de hand kunnen nemen en een elftal kunnen leiden. In beide heeft Ted gefaald. Het vertrouwen wat Ted had, is verdwenen. Het is nu tijd om in te grijpen, anders wordt het gestelde doel niet snel genoeg behaald en blijven supporters en investeerders met lege handen zitten.
    Als je op FCTwente.nl kijkt dan zie je dat ze vorig jaar iets van 2 miljoen tekort kwamen (wel sneu dat ze de verliezen niet hebben aangegeven maar enkel de inkomsten, een beetje minachting van de supporter). Dat gat moet gedicht worden zonder transfers.

    Wat er precies moet gebeuren met transfersommen, ik weet niet of de realiteit van 2 jaar geleden nog steeds de huidige realiteit is, zul je ANS even moeten vragen.
  • 10 Jan 2020 om 19:49
    Die handhaving dat gaat wel gebeuren, maar het is de doelstelling van een laffe herder. Je hebt gewoon verloren op tactische knulligheid. Dom hoog staan, en knullige doelpunten tegen krijgen. Je hebt rasvoetballers als Vuckic, Espinosa, die op de verkeerde plek staan of op de bank zitten. Je trainer is een dromende voetbalfilosoof, de oefenpotten voorspellen dat het tegenovergestelde van hetgeen in 07/2019 verkondigd gaat gebeuren.
  • 10 Jan 2020 om 16:52
    • Quote van 10 Jan 2020 om 12:55
      Ik heb het idee dat Twente de komende jaren puur in leven wordt gehouden om schulden af te betalen. Een ander doel is er niet. Dus handhaven in de eredivisie daarbij zo min mogelijk te investeren. Elke cent die gegenereerd wordt gaat naar de aflossing en wordt niet besteed aan het bouwen van een goed elftal. Op zich kan ik dit begrijpen. Pas als we schuldenvrij zijn kunnen we weer denken aan het "voetbal". Dan is het dus nog belangrijker dat er goed gescout wordt en goed en goedkoop wordt ingekocht. Niet echt iets waar Ted sterk in is gebleken. Geld genereer je niet met huurspelers maar door jeugd op te leiden en zo snel mogelijk door te laten stromen. Kijk voir kopen van spelers naar de top van het amateurvoetbal. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland.De fundering van het elftal moet bestaan uit oudere, ervaren spelers en er moet een ervaren technische staf staan die jongeren op kunnen leiden. Op dit moment ontbreekt het ons aan beide. We hebben een trainer in opleiding en weinig spelers die een jonkie bij de hand kunnen nemen en een elftal kunnen leiden. In beide heeft Ted gefaald. Het vertrouwen wat Ted had, is verdwenen. Het is nu tijd om in te grijpen, anders wordt het gestelde doel niet snel genoeg behaald en blijven supporters en investeerders met lege handen zitten.
    Je kan de toppers ook behouden en door groeien en voor EL gaan levert denk ik meer op en je houd de supporters tevreden. Iedereen is wel een beetje Twente moe aan het worden als je onderin blijft bungelen daar trek je geen volle zalen mee dus minder inkomsten.
  • 10 Jan 2020 om 12:55
    Ik heb het idee dat Twente de komende jaren puur in leven wordt gehouden om schulden af te betalen. Een ander doel is er niet. Dus handhaven in de eredivisie daarbij zo min mogelijk te investeren. Elke cent die gegenereerd wordt gaat naar de aflossing en wordt niet besteed aan het bouwen van een goed elftal. Op zich kan ik dit begrijpen. Pas als we schuldenvrij zijn kunnen we weer denken aan het "voetbal". Dan is het dus nog belangrijker dat er goed gescout wordt en goed en goedkoop wordt ingekocht. Niet echt iets waar Ted sterk in is gebleken. Geld genereer je niet met huurspelers maar door jeugd op te leiden en zo snel mogelijk door te laten stromen. Kijk voir kopen van spelers naar de top van het amateurvoetbal. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland.De fundering van het elftal moet bestaan uit oudere, ervaren spelers en er moet een ervaren technische staf staan die jongeren op kunnen leiden. Op dit moment ontbreekt het ons aan beide. We hebben een trainer in opleiding en weinig spelers die een jonkie bij de hand kunnen nemen en een elftal kunnen leiden. In beide heeft Ted gefaald. Het vertrouwen wat Ted had, is verdwenen. Het is nu tijd om in te grijpen, anders wordt het gestelde doel niet snel genoeg behaald en blijven supporters en investeerders met lege handen zitten.
  • 10 Jan 2020 om 12:40
    • Quote van 10 Jan 2020 om 12:15
      Maar Ted is zo vlot als dikke stront, heb zo het idee dat ze niet zien hoe ernstig we te kort komen.
    Alles wordt onder de Spaanse zon weggemoffeld onder het motto dat alle neuzen weer dezelfde kant uitwijzen. Om vervolgens te lezen dat het met Vuckic niet top is, Brama weer krakkemikkig rondloopt en Aitor ook vervelende nukken vertoont. Gewoon Bosch erin flikkeren , maar dat roep ik al een paar weken.
  • 10 Jan 2020 om 12:15
    • Quote van 10 Jan 2020 om 11:41
      Nou, dan is er nog veel werk aan de winkel bij Twente. Héél véél.
    Maar Ted is zo vlot als dikke stront, heb zo het idee dat ze niet zien hoe ernstig we te kort komen.
  • 10 Jan 2020 om 11:41
    Nou, dan is er nog veel werk aan de winkel bij Twente. Héél véél.
  • 10 Jan 2020 om 11:13
    • Quote van 10 Jan 2020 om 10:32
      Boschker is volgens mij nu (uiteindelijk) als keepertrainer prima op z'n plek. Ik ben blij dat ons clubicoon hiermee kan bijdragen.
    Zeker dat soort mensen moet je houden
  • 10 Jan 2020 om 10:32
    • Quote van 10 Jan 2020 om 09:48
      "Dus dan moet je goede spelers vinden, die moet je opleiden. En een goede trainersstaf vinden, die die spelers beter maakt. Zo kunnen we weer aan het eerherstel van FC Twente werken."

      1) Dan moet je dus geen midzomeravond voetballers halen........2) Geen beginnende trainer meer hoofdtrainer maken......3) Niet meer aan liefdadigheid doen en mensen zoals Boschker in de TS opnemen.....
    Boschker is volgens mij nu (uiteindelijk) als keepertrainer prima op z'n plek. Ik ben blij dat ons clubicoon hiermee kan bijdragen.
  • 10 Jan 2020 om 10:29
    Geen woorden maar daden Ted. Goed scouten is niet grote clubs bellen en vragen of er nog afdankertjes zijn om te huren. Dat levert niks op! Langs de velden en jongens als Bosch ook werkelijk een kans geven!
  • 10 Jan 2020 om 10:26
    • Quote van 10 Jan 2020 om 10:10
      Het kan aan mij liggen, maar de man komt niet over het paard getild over, maar zelfs over de manege geflikkerd. Ik ken hem niet, dus ik mag geen oordeel vellen, maar de zelfingenomenheid straalt in ieder geval van hem af.
    Hahaha over de manege geflikkerd. Inderdaad hij doet voorkomen de God van de scouting te zijn. Zet al zijn aankopen met het rendement bij elkaar en je zult zien dat de eerste de beste amateur bestuurder het beter zou doen.
  • 10 Jan 2020 om 10:10
    Het kan aan mij liggen, maar de man komt niet over het paard getild over, maar zelfs over de manege geflikkerd. Ik ken hem niet, dus ik mag geen oordeel vellen, maar de zelfingenomenheid straalt in ieder geval van hem af.
  • 10 Jan 2020 om 09:48
    "Dus dan moet je goede spelers vinden, die moet je opleiden. En een goede trainersstaf vinden, die die spelers beter maakt. Zo kunnen we weer aan het eerherstel van FC Twente werken."

    1) Dan moet je dus geen midzomeravond voetballers halen........2) Geen beginnende trainer meer hoofdtrainer maken......3) Niet meer aan liefdadigheid doen en mensen zoals Boschker in de TS opnemen.....
  • 10 Jan 2020 om 09:16
    Niet met de handjes over elkaar Ted. Alert zijn. Zo'n Reece Oxford gaat naar VVV. Word gehuurd van FC Augsburg. Dit was toch ook iets voor ons? Als Vuckic niet wil bijtekenen. Dan lozen die hap.
  • 10 Jan 2020 om 09:03
    Als dat het doel is dan heeft hij niet goed ingekocht want hij heeft nu 26 spelers aangetrokken in 2 jaar en geen enkele speler is ook maar iets waard.
  • 10 Jan 2020 om 08:59
    heb sterke twijfels bij zijn woorden het moet allemaal al lukken zoals hij stelt ...en dan..vlgd seizoen heel nieuw elftal. En dat noemt hij bouwen ..wie heeft daar nog vertrouwen in ..
  • 10 Jan 2020 om 08:46
    Met namen als Drommel, Aitor, Vuckic, Espinosa had ik wel verwacht dat we wat goede uitgaande transfers konden maken maar gezien het dramatische spel de laatste weken (ook zeker individueel, op Drommel na!) krijg je er niet veel voor en gaat het nog heel lang duren voordat we pas echt knaken gaan verdienen. In principe hoor je voor deze 4 spelers bij elkaar zo 10-15 miljoen te kunnen vangen in deze tijd MITS ze goed presteren. Dus hopen op een goede tweede seizoenshelft! Volgens mij hebben zo ook bijna allemaal een aflopend contract bedenk ik mij net, dat is niet heel sterk.
  • 10 Jan 2020 om 08:40
    Een goede trainersstaf vinden is inderdaad de eerste prioriteit !