'Onafgemaakt seizoen telt mee voor tv-ranking: Twente zakt twee plaatsen'

41
'Onafgemaakt seizoen telt mee voor tv-ranking: Twente zakt twee plaatsen'

Het afgebroken seizoen in de Eredivisie telt voor de volle honderd procent mee voor de ranglijst van de verdeling van de tv-gelden. Het Brabants Dagblad weet te melden dat de clubs dat dinsdag te horen krijgen van de Eredivisie CV.

FC Twente is de grootste verliezer. De Tukkers zakken van plek elf naar plek dertien en leveren 35.0000 euro in. PSV is ook een van de verliezers. Doordat de club dit jaar vierde is geworden, draagt de club die prestatie tien jaar met zich mee. Daarmee neemt Ajax verder afstand op de ranglijst van tv-gelden. 

Niet voor elke club pakt deze beslissing negatief uit. Willem II en PEC Zwolle zijn de grote winnaars. De Tilburgers en de Zwollenaren stijgen een plaatsje. Dat levert respectievelijk 200.000 en 160.000 euro aan extra inkomsten op. Onderin de ranglijst boeken Sparta, FC Emmen en Fortuna Sittard terreinwinst. 

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 18:57
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:10
      Jij snapt er blijkbaar geen biet van. Snap jij het dat de Corona ervoor heeft gezorgd dat de competitie net op tijd stil is gelegd? Snap jij dat het seizoen niet uitgespeeld is, of zijn er zaken die jij niet snapt maar niet durft te vragen?
    TC... jij zit als negatieveling een beetje onrust te zaaien. De laatste wedstrijden speelde Twente niet als een club om te degraderen. Echter was het speelschema de laatste weken voor lastig. Ik weet zeker dat wij de laatste speelrondes punten hadden gepakt en 13de ongeveer waren geëindigd. Maarja jij zal dat wel niet goed genoeg vinden. Je moet toch iets te zeuren hebben hè...
  • 2 Jun 2020 om 13:15
    • Quote van 2 Jun 2020 om 13:10
      Ik Zeg heeft punt Scorpio, en laten we het daar bij laten toch. Veel belangrijker wie Trainer of TD wordt
    Mee eens,
    We wachten op de reddende engel die begrijpt hoe je een elftal laat presteren en spelers beter maakt in plaats van slechter.
  • 2 Jun 2020 om 13:10
    • Quote van 2 Jun 2020 om 13:07
      Ja baas.
      TC haal ik er niet bij. Die haalt zichzelf erbij!
    Ik Zeg heeft punt Scorpio, en laten we het daar bij laten toch. Veel belangrijker wie Trainer of TD wordt
  • 2 Jun 2020 om 13:07
    • Quote van 2 Jun 2020 om 12:59
      Ikzeg. Sc. Waarom tc er bij halen. Als ik antwoord op uw schrijven. Laten wij het over andere dingen hebben op deze forum. Trainer en td of td /trainer. Is beter.
    Ja baas.
    TC haal ik er niet bij. Die haalt zichzelf erbij!
  • 2 Jun 2020 om 12:59
    • Quote van 2 Jun 2020 om 11:54
      Ik zeg niet dat u een communist bent. Als u zegt "Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot." dan is dat een communistische gedachte.
      Jij en TC willen daar een slechte gedachte van maken en het dan omvormen naar dat U een communist bent.
      Stel dat zo is, wat ik niet weet. Wat dan nog?
    Ikzeg. Sc. Waarom tc er bij halen. Als ik antwoord op uw schrijven. Laten wij het over andere dingen hebben op deze forum. Trainer en td of td /trainer. Is beter.
  • 2 Jun 2020 om 12:55
    • Quote van 2 Jun 2020 om 12:53
      En met die vorm van communisme is niks mis mee, zou ook goed zijn in de maatschappij waar de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter wordt. Liever het communisme dan het verkapte kapitalistische gedoe van bv de VVD, en nog een paar van dat soort rijkelui partijen. Ik vind de vorm van communisme best ook dat de inkomens niet zover uit elkaar liggen en dat al die yuppen bakken met geld verdienen op de beurs en crypto handel, terwijl om de hoek een gezin geen eten kan kopen. Dat is triest.
    Ikzeg. Jadie. Helemaal met u eens. +100
  • 2 Jun 2020 om 12:53
    • Quote van 2 Jun 2020 om 11:54
      Ik zeg niet dat u een communist bent. Als u zegt "Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot." dan is dat een communistische gedachte.
      Jij en TC willen daar een slechte gedachte van maken en het dan omvormen naar dat U een communist bent.
      Stel dat zo is, wat ik niet weet. Wat dan nog?
    En met die vorm van communisme is niks mis mee, zou ook goed zijn in de maatschappij waar de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter wordt. Liever het communisme dan het verkapte kapitalistische gedoe van bv de VVD, en nog een paar van dat soort rijkelui partijen. Ik vind de vorm van communisme best ook dat de inkomens niet zover uit elkaar liggen en dat al die yuppen bakken met geld verdienen op de beurs en crypto handel, terwijl om de hoek een gezin geen eten kan kopen. Dat is triest.
  • 2 Jun 2020 om 12:38
    • Quote van 2 Jun 2020 om 12:31
      Ik lees hier veel onzin maar ik zou graag eens weten hoe jullie denken over het volgende.De KNVB wijst geen kampioen aan,de KNVB laat niet promoveren en degraderen,dus de KNVB wijst alleen de champ.plaatsen aan en de UEFA cup plaatsen omdat dit moet van de UEFA.Dan vraag ik mij af waarom deze comp.wel meetelt voor de ranking terwijl er verder niks telt ik zie hier geen eerlijk verhaal in.?????.Ondanks dat ook ik vind dat Twente het totaal aan zichzelf te danken heeft.
    De KNVB heeft niets te zeggen over de tv deal. Die is in handen van de Eredivisie cv. Vandaar dat je deze scheve situatie krijgt.
  • 2 Jun 2020 om 12:31
    Ik lees hier veel onzin maar ik zou graag eens weten hoe jullie denken over het volgende.De KNVB wijst geen kampioen aan,de KNVB laat niet promoveren en degraderen,dus de KNVB wijst alleen de champ.plaatsen aan en de UEFA cup plaatsen omdat dit moet van de UEFA.Dan vraag ik mij af waarom deze comp.wel meetelt voor de ranking terwijl er verder niks telt ik zie hier geen eerlijk verhaal in.?????.Ondanks dat ook ik vind dat Twente het totaal aan zichzelf te danken heeft.
  • 2 Jun 2020 om 11:58
    • Quote van 2 Jun 2020 om 11:42
      Geef nou eens gewoon antwoord en ratel er niet omheen als een kip zonder kop!


      Waaruit blijkt dat 'Ik' communistische gedachten heeft?
    Antwoord aan jouw geven heeft geen zin. Je luistert niet of je wilt niet luisteren.
    Je probeert je eigen kromme gedachten en aannames te ventileren zonder ook maar zelf een zinnig antwoord te geven op andermans zienswijze. Je had leraar moeten worden. Kinderen kun je makkelijk beinvloeden en je eigen gedachten overbrengen als waarheid.
    Bij mensen die zelf kunnen denken wordt dat iets lastiger. Dus hou op met je omdraaien van andermans mening aub.
  • 2 Jun 2020 om 11:54
    • Quote van 2 Jun 2020 om 11:47
      Ikzeg. Sc. U heeft een punt. Volgens u heb ik communistische gedachten. Nee beste Sc. Dat maakt u er van. Het gaat mij om het voetbal in Nederland ik reageer er op dat het voetbal ook jammer genoeg ons fctwente niet om aan te gluren is bij veel clubs. Dit blijf je houden als er geen poen is toch. Dan heb ik een idee om die pot eerlijk te verdelen, dan komt u met een op merking waar eigenlijk heel veel mensen niet vrolijk van worden. En ook ik niet. Voorbeeld sc. U begrijpt het niet of u wilt het helaas niet begrijpen. Ik heb altijd gewerkt voor dat wat ik nu ben. En ik kreeg het geld en ik gaf de helft aa mijn maat die net als ik hard werkte .is dit niet normaal. Ja ik vind van wel. Ik hou er niet van om de rest in de tuk te steken en hij gewoon wat op papier staat. Nee alle bei het zelfde. Oja beste Sc. Ik ben totaal geen communist.
    Ik zeg niet dat u een communist bent. Als u zegt "Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot." dan is dat een communistische gedachte.
    Jij en TC willen daar een slechte gedachte van maken en het dan omvormen naar dat U een communist bent.
    Stel dat zo is, wat ik niet weet. Wat dan nog?
  • 2 Jun 2020 om 11:47
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:46
      De 1 heeft alles en de ander niets. De sterkste overleeft.
      De communistisch gedachte die jij hebt (dat men alles eerlijk verdeeld) bestaat hier niet.
      Men gaat al schreeuwen over mijn belastinggeld als mensen een uitkering krijgen zonder dat men weet waarom. Die zijn allemaal lui en willen allemaal niet werken is dan het motto.
    Ikzeg. Sc. U heeft een punt. Volgens u heb ik communistische gedachten. Nee beste Sc. Dat maakt u er van. Het gaat mij om het voetbal in Nederland ik reageer er op dat het voetbal ook jammer genoeg ons fctwente niet om aan te gluren is bij veel clubs. Dit blijf je houden als er geen poen is toch. Dan heb ik een idee om die pot eerlijk te verdelen, dan komt u met een op merking waar eigenlijk heel veel mensen niet vrolijk van worden. En ook ik niet. Voorbeeld sc. U begrijpt het niet of u wilt het helaas niet begrijpen. Ik heb altijd gewerkt voor dat wat ik nu ben. En ik kreeg het geld en ik gaf de helft aa mijn maat die net als ik hard werkte .is dit niet normaal. Ja ik vind van wel. Ik hou er niet van om de rest in de tuk te steken en hij gewoon wat op papier staat. Nee alle bei het zelfde. Oja beste Sc. Ik ben totaal geen communist.
  • 2 Jun 2020 om 11:42
    • Quote van 2 Jun 2020 om 10:51
      man man man,
      We leven in een kapitalistisch systeem.
      Ben je nu zo dom of heb je er gewoon niet in verdiept omdat je te druk bent met productieleidertje spelen. Of wil je overkomen als iemand die het allemaal snapt en daarom alle meningen van anderen ter discussie wil stellen?
      Democratie is niet het beste systeem op de planeet.
      Communisme ook niet.
      Jij snapt er allemaal niets van omdat het je niet interesseert en je niet verdiept. Enige dat jouw interesseert is TC.
    Geef nou eens gewoon antwoord en ratel er niet omheen als een kip zonder kop!


    Waaruit blijkt dat 'Ik' communistische gedachten heeft?
  • 2 Jun 2020 om 10:51
    • Quote van 2 Jun 2020 om 10:43
      Waaruit blijkt dat 'Ik' communistische gedachten heeft? Communisme staat namelijk niet voor eerlijk verdelen. Dat zijn democratische gedachten.


      Of zou het de schuld van een terroristische organisatie zijn dat er geen eerlijk verdeling plaats vindt?
    man man man,
    We leven in een kapitalistisch systeem.
    Ben je nu zo dom of heb je er gewoon niet in verdiept omdat je te druk bent met productieleidertje spelen. Of wil je overkomen als iemand die het allemaal snapt en daarom alle meningen van anderen ter discussie wil stellen?
    Democratie is niet het beste systeem op de planeet.
    Communisme ook niet.
    Jij snapt er allemaal niets van omdat het je niet interesseert en je niet verdiept. Enige dat jouw interesseert is TC.
  • 2 Jun 2020 om 10:43
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:46
      De 1 heeft alles en de ander niets. De sterkste overleeft.
      De communistisch gedachte die jij hebt (dat men alles eerlijk verdeeld) bestaat hier niet.
      Men gaat al schreeuwen over mijn belastinggeld als mensen een uitkering krijgen zonder dat men weet waarom. Die zijn allemaal lui en willen allemaal niet werken is dan het motto.
    Waaruit blijkt dat 'Ik' communistische gedachten heeft? Communisme staat namelijk niet voor eerlijk verdelen. Dat zijn democratische gedachten.


    Of zou het de schuld van een terroristische organisatie zijn dat er geen eerlijk verdeling plaats vindt?
  • 2 Jun 2020 om 10:38
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:44
      Zie je wel WEER het laatste woord willen hebben !
    Zie je wel WEER je mening willen ventileren.
  • 2 Jun 2020 om 09:51
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:07
      Is het eigenlijk mogelijk om uit de ECV te stappen? Dat FC Twente hun uitzendt rechten verkoopt aan een pakweg RTV Oost? Wat gebeurd er dan als de ene partij alleen op Fox mag worden uitgezonden en de andere alleen op RTV Oost? Ben benieuwd!
    Het heeft geen zin om uit de ECV te stappen als je wilt blijven spelen tegen clubs die wel lid zijn.
  • 2 Jun 2020 om 09:46
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:28
      Ikzeg. Hoe iedereen er ook tegen aan kijkt. De grote clubs worden steeds rijke en de kleine clubs waar ook helaas op dit gebied ons fctwente bij hoort. Armer. Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot. Dan weet ik zeker dat het voetbal in ons kleine land wel het aan kijken waard is. En alle voetballers een vast loon en net als bij de meeste werkers een bonus bij prestatie.
    De 1 heeft alles en de ander niets. De sterkste overleeft.
    De communistisch gedachte die jij hebt (dat men alles eerlijk verdeeld) bestaat hier niet.
    Men gaat al schreeuwen over mijn belastinggeld als mensen een uitkering krijgen zonder dat men weet waarom. Die zijn allemaal lui en willen allemaal niet werken is dan het motto.
  • 2 Jun 2020 om 09:44
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:10
      Jij snapt er blijkbaar geen biet van. Snap jij het dat de Corona ervoor heeft gezorgd dat de competitie net op tijd stil is gelegd? Snap jij dat het seizoen niet uitgespeeld is, of zijn er zaken die jij niet snapt maar niet durft te vragen?
    Zie je wel WEER het laatste woord willen hebben !
  • 2 Jun 2020 om 09:36
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:30
      Ik heb het idee dat SchalkeUndFCT niet bijster slim is...... ;)
    Ik noem het kortzichtig. Kijken naar Teletekst en alleen die 14e plek zien, zonder te kijken in welke draaikolk dit team zich bevond.
  • 2 Jun 2020 om 09:34
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:28
      Ikzeg. Hoe iedereen er ook tegen aan kijkt. De grote clubs worden steeds rijke en de kleine clubs waar ook helaas op dit gebied ons fctwente bij hoort. Armer. Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot. Dan weet ik zeker dat het voetbal in ons kleine land wel het aan kijken waard is. En alle voetballers een vast loon en net als bij de meeste werkers een bonus bij prestatie.
    Ben ik helemaal met je eens!
  • 2 Jun 2020 om 09:30
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:07
      Is het eigenlijk mogelijk om uit de ECV te stappen? Dat FC Twente hun uitzendt rechten verkoopt aan een pakweg RTV Oost? Wat gebeurd er dan als de ene partij alleen op Fox mag worden uitgezonden en de andere alleen op RTV Oost? Ben benieuwd!
    De deal met Fox loopt pas af in seizoen 24/25. We zitten er dus nog wel even aan vast helaas
  • 2 Jun 2020 om 09:30
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:15
      Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo dom, zou Louis van Gaal zeggen. Haha. Twente was er uitgeknikkerd, maar er zijn nog steeds vele kortzichtige figuren die zich rijk rekenden met de thuiswedstrijden tegen enkele zg. zwakkere broeders. Broeders waar tegen we hoofdzakelijk de punten hebben laten liggen.
    Ik heb het idee dat SchalkeUndFCT niet bijster slim is...... ;)
  • 2 Jun 2020 om 09:28
    Ikzeg. Hoe iedereen er ook tegen aan kijkt. De grote clubs worden steeds rijke en de kleine clubs waar ook helaas op dit gebied ons fctwente bij hoort. Armer. Het is gewoon verschrikkelijk slecht geregeld iedereen moet gewoon mee profiteren van de hele pot. Dan weet ik zeker dat het voetbal in ons kleine land wel het aan kijken waard is. En alle voetballers een vast loon en net als bij de meeste werkers een bonus bij prestatie.
  • 2 Jun 2020 om 09:28
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:07
      Is het eigenlijk mogelijk om uit de ECV te stappen? Dat FC Twente hun uitzendt rechten verkoopt aan een pakweg RTV Oost? Wat gebeurd er dan als de ene partij alleen op Fox mag worden uitgezonden en de andere alleen op RTV Oost? Ben benieuwd!
    Kan niet is vastgelegd bij de eredivisie b.v.
  • 2 Jun 2020 om 09:20
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:02
      Zag het graag anders,maar na bijna 6 jaar afbraak voetbal degradatie en wanbeleid een terechte uitkomst, want voetbal liefhebbers keken al geen wedstrijden meer van ons,alleen wij door gewinterde supporters keken nog met pijn in ons hart en ogen!
    Met als absoluut dieptepunt de uitwedstrijd bij RKC. Heb het er toen in de rust afgezet, want dat was echt een schandalige 'voorstelling' dat grenste aan werkweigering.
  • 2 Jun 2020 om 09:15
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:10
      Jij snapt er blijkbaar geen biet van. Snap jij het dat de Corona ervoor heeft gezorgd dat de competitie net op tijd stil is gelegd? Snap jij dat het seizoen niet uitgespeeld is, of zijn er zaken die jij niet snapt maar niet durft te vragen?
    Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo dom, zou Louis van Gaal zeggen. Haha. Twente was er uitgeknikkerd, maar er zijn nog steeds vele kortzichtige figuren die zich rijk rekenden met de thuiswedstrijden tegen enkele zg. zwakkere broeders. Broeders waar tegen we hoofdzakelijk de punten hebben laten liggen.
  • 2 Jun 2020 om 09:14
    • Quote van 2 Jun 2020 om 09:07
      Is het eigenlijk mogelijk om uit de ECV te stappen? Dat FC Twente hun uitzendt rechten verkoopt aan een pakweg RTV Oost? Wat gebeurd er dan als de ene partij alleen op Fox mag worden uitgezonden en de andere alleen op RTV Oost? Ben benieuwd!
    RTV Oost heeft niet zoveel geld. De hoogte bieder krijgt de rechten.
  • 2 Jun 2020 om 09:10
    • Quote van 2 Jun 2020 om 08:51
      Want als gepromoveerde club met aan het begin bijna geen selectie is het heel slecht om 14de te eindigen...
    Jij snapt er blijkbaar geen biet van. Snap jij het dat de Corona ervoor heeft gezorgd dat de competitie net op tijd stil is gelegd? Snap jij dat het seizoen niet uitgespeeld is, of zijn er zaken die jij niet snapt maar niet durft te vragen?
  • 2 Jun 2020 om 09:07
    Is het eigenlijk mogelijk om uit de ECV te stappen? Dat FC Twente hun uitzendt rechten verkoopt aan een pakweg RTV Oost? Wat gebeurd er dan als de ene partij alleen op Fox mag worden uitgezonden en de andere alleen op RTV Oost? Ben benieuwd!
  • 2 Jun 2020 om 09:03
    • Quote van 2 Jun 2020 om 08:25
      Volgens mij leveren wij 350.000 ipv 35.000 euro in!!
    Dat denk ik ook gezien het bedrag dat bij Willem 2 word genoemd.
  • 2 Jun 2020 om 09:02
    Zag het graag anders,maar na bijna 6 jaar afbraak voetbal degradatie en wanbeleid een terechte uitkomst, want voetbal liefhebbers keken al geen wedstrijden meer van ons,alleen wij door gewinterde supporters keken nog met pijn in ons hart en ogen!
  • 2 Jun 2020 om 08:51
    • Quote van 2 Jun 2020 om 08:28
      Gracia en Tedjen....bedankt!
    Want als gepromoveerde club met aan het begin bijna geen selectie is het heel slecht om 14de te eindigen...
  • 2 Jun 2020 om 08:45
    • Quote van 2 Jun 2020 om 08:38
      als het seizoen was afgemaakt hadden we weleens 16e kunnen eindigen
    Ik voorzag eerder zelfs erger Frank....degradatie....
  • 2 Jun 2020 om 08:39
    • Quote van 2 Jun 2020 om 08:29
      Dan word het nu tijd om de weg omhoog weer te vinden. Heb wel weer zin in een positief seizoen. Niet dat afbranden van spelers trainers en beleidsbepalers. Kampioen gaan we toch niet worden.
    even denken..... uhm dat was voordat we kampioen zijn geworden
  • 2 Jun 2020 om 08:38
    als het seizoen was afgemaakt hadden we weleens 16e kunnen eindigen
  • 2 Jun 2020 om 08:29
    Dan word het nu tijd om de weg omhoog weer te vinden. Heb wel weer zin in een positief seizoen. Niet dat afbranden van spelers trainers en beleidsbepalers. Kampioen gaan we toch niet worden.
  • 2 Jun 2020 om 08:28
    Gracia en Tedjen....bedankt!
  • 2 Jun 2020 om 08:25
    Volgens mij leveren wij 350.000 ipv 35.000 euro in!!
  • 2 Jun 2020 om 07:26
    Tja niet over zeuren, we hebben het gewoon niet best hedaan