''Het gaat er echt om hoe het publiek met de maatregelen omgaat''

8
''Het gaat er echt om hoe het publiek met de maatregelen omgaat''

In België is er door de nieuwe maatregelen tegen het coronavirus voorlopig geen publiek welkom bij sportevenementen. Volgens de zogenoemde ‘voetbalburgemeester’ Paul Depla hoeft men zich in Nederland nog geen zorgen te maken.

"We zijn nu nog niet begonnen met het toelaten van publiek bij het voetbal, of we schieten in de stress als een ander land maatregelen neemt. Besef dat we voortdurend op de situatie moeten inspelen, maar niet bij iedere gebeurtenis alles overhoophalen", zo zegt Depla in het Algemeen Dagblad.

Depla wil op dit moment nog geen streep halen door voetballen met publiek. "Besluiten het af te blazen is het makkelijkst, goed organiseren het moeilijkst. In Europa zijn veel verschillende keuzes, laten wij koers houden. We moeten ons voorbereiden en de regels toepassen. Laten we zorgen dat de overheid niet door slap gedrag maatregelen moet nemen."

Mogelijk kan een mondkapje dragen ervoor zorgen dat fans weer mogen juichen in de stadions. "Want niet juichen na een goal is als niet lachen bij Theo Maassen of niet huilen bij een begrafenis. Er zit altijd gevoel en emotie bij, het gaat er straks echt om hoe het publiek met de maatregelen omgaat", besluit Depla.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Jul 2020 om 15:37
    • Quote van 30 Jul 2020 om 12:03
      Sorry voor het verlies, ik denk gewoon dat het hele Corona-gebeuren zwaar maar dan ook zwaar uit z'n verband wordt gerukt. Zijn er slachtoffers...Ja! Maar veel en veel minder dan bijv een normale griepepidemie. Ik denk dat het niet gaat om genezen maar om de honderden miljarden industrie genaamd vacvineren terwijl meer dan 99% hersteld zonder vaccin. En dat meer dan 90% van de slachtofferd als ziek en/of zwaar op leeftijd was. Nogmaals dit doet niets af aan het leed voor de nabestaanden, ieder slachtoffer is er 1 teveel.
    Dank je voor je sorry, dat siert je. Deze kerngezonde ( sport ) man ging met een kuch naar de huisarts, vandaar direct door naar het ziekenhuis, 1 week later is hij overleden aan Covid-19. Hij heeft geen afscheid mogen nemen van zijn vrouw en kinderen, die mochten er niet bij, was geestelijk goed bij en alle tijd om te overdenken. Zijn hoogbejaarde moeder mocht ook niemand bijkomen om haar te troosten met het verlies van haar zoon. Als je griep hebt, mag je nog bezoek ontvangen, omdat de kans op sterven minder is dan Covid-19.
  • 30 Jul 2020 om 12:33
    • Quote van 30 Jul 2020 om 12:03
      Sorry voor het verlies, ik denk gewoon dat het hele Corona-gebeuren zwaar maar dan ook zwaar uit z'n verband wordt gerukt. Zijn er slachtoffers...Ja! Maar veel en veel minder dan bijv een normale griepepidemie. Ik denk dat het niet gaat om genezen maar om de honderden miljarden industrie genaamd vacvineren terwijl meer dan 99% hersteld zonder vaccin. En dat meer dan 90% van de slachtofferd als ziek en/of zwaar op leeftijd was. Nogmaals dit doet niets af aan het leed voor de nabestaanden, ieder slachtoffer is er 1 teveel.
    Tja er blijven altijd complot theorieën zoals deze van jou. Jij schrijft dat 99% hersteld zonder vaccin? Raar, het kenmerk van een vaccin is dat je daardoor de ziekte niet krijgt. Dikke winst voor de industrie? Wat kosten de corona maatregelen dan? Ook wel raar dat de hele wereld zo eensgezind is om corona te bestrijden. Veel corona patiënten houden blijvende schade aan de longen.
  • 30 Jul 2020 om 12:32
    • Quote van 30 Jul 2020 om 12:03
      Sorry voor het verlies, ik denk gewoon dat het hele Corona-gebeuren zwaar maar dan ook zwaar uit z'n verband wordt gerukt. Zijn er slachtoffers...Ja! Maar veel en veel minder dan bijv een normale griepepidemie. Ik denk dat het niet gaat om genezen maar om de honderden miljarden industrie genaamd vacvineren terwijl meer dan 99% hersteld zonder vaccin. En dat meer dan 90% van de slachtofferd als ziek en/of zwaar op leeftijd was. Nogmaals dit doet niets af aan het leed voor de nabestaanden, ieder slachtoffer is er 1 teveel.
    Verklaar eens dan waarom er 150000 mensen in Amerika zijn overleden ? Dat zijn er vele malen meer dan met een " gewone" griep. Daarbij is het registratie systeem in NL van corona doden zeer beperkt. Mensen die niet getest zijn worden niet meegeteld, dus het werkelijke aantal ligt veel hoger.
  • 30 Jul 2020 om 12:03
    • Quote van 29 Jul 2020 om 23:04
      Ik kan merken dat jij, in tegenstelling tot mij, nog geen dierbaren hebt verloren aan deze " hoax" , ik hoop ook voor je dat jij dit nooit zal meemaken, hoezeer ik je opmerking ook veracht.
    Sorry voor het verlies, ik denk gewoon dat het hele Corona-gebeuren zwaar maar dan ook zwaar uit z'n verband wordt gerukt. Zijn er slachtoffers...Ja! Maar veel en veel minder dan bijv een normale griepepidemie. Ik denk dat het niet gaat om genezen maar om de honderden miljarden industrie genaamd vacvineren terwijl meer dan 99% hersteld zonder vaccin. En dat meer dan 90% van de slachtofferd als ziek en/of zwaar op leeftijd was. Nogmaals dit doet niets af aan het leed voor de nabestaanden, ieder slachtoffer is er 1 teveel.
  • 30 Jul 2020 om 11:59
    • Quote van 29 Jul 2020 om 22:56
      blijf jij dat maar lekker geloven... Idioot.
    Niet netjes he iemand die jou mening niet deelt uitschelden. Maar dat is weer niet verassend bij jou, simpele ziel.
  • 29 Jul 2020 om 23:04
    • Quote van 29 Jul 2020 om 22:36
      Keep the Hoax alive.
    Ik kan merken dat jij, in tegenstelling tot mij, nog geen dierbaren hebt verloren aan deze " hoax" , ik hoop ook voor je dat jij dit nooit zal meemaken, hoezeer ik je opmerking ook veracht.
  • 29 Jul 2020 om 22:56
    • Quote van 29 Jul 2020 om 22:36
      Keep the Hoax alive.
    blijf jij dat maar lekker geloven... Idioot.
  • 29 Jul 2020 om 22:36
    Keep the Hoax alive.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›