Heracles-directeur wil Grolsch Veste vol: ''Ik maak me zorgen''

42
Heracles-directeur wil Grolsch Veste vol: ''Ik maak me zorgen''

Heracles Almelo directeur Rob Toussaint wil vanaf oktober weer spelen met een vol stadion. Hij vindt dat de regels in Twente minder streng hoeven te zijn dan in andere gebieden.

''Als we niets doen, overleven clubs de crisis niet. Ik doe dit omdat ik me zorgen maak. Dit seizoen lukt het nog wel, maar op de langere termijn gaan clubs kapot. Er moet nu bij elke thuiswedstrijd geld bij. Dat is normaal een grote inkomstenbron'', vertelt hij in gesprek met TC Tubantia.

''Supporters moeten wel gezond zijn als ze komen, die verantwoordelijkheid ligt bij hen.'' Hugo de Jonge heeft al laten weten niet te staan springen om meer supporters toe te laten in stadions. Toussaint vindt dat het niet landelijk, maar regionaal moet worden aangestuurd. Hij weet dat in Twente de coronabesmettingen veel lager liggen dan bijvoorbeeld in de randstad.

''Je moet dat ook niet landelijk sturen, maar het lager in de samenleving neerleggen. Bij de veiligheidsregio’s, de gemeentes, de clubs en de supporters 'In Twente is er al lang weinig aan de hand en dus kunnen we juist hier testen op een veilige en verantwoorde manier. Testen klinkt negatief en we gaan ook niet van nul naar honderd in een keer, maar als we niets doen en niets proberen, gaan we nooit vooruit.''

42 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Sep 2020 om 17:39
    • Quote van 20 Sep 2020 om 13:29
      Er was ooit een moment dat er geen corona voorkwam in Nederland. Het kwam dus van elders. Ook al zou je nu Nederland helemaal "clean" krijgen, dan komt het daarna wel weer binnen van buiten ons land. Hermetisch afsluiten is een utopie! Nee, dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. We zullen er, net als met alle andere virussen ed., mee om moeten leren gaan. Ons hele leven, tot in de eeuwigheid, te laten bepalen door een relatief ongevaarlijk virus, is waanzin. Het enige wat we kunnen doen is het accepteren en verder gaan met ons leven. Net als met griep en andere biologische gevaren!
    Het schijnt dat je je kan laten injecteren met bleekwater. Als je dat doet weet je vrij zeker dat je in de toekomst geen Corona meer krijgt.
  • 20 Sep 2020 om 13:29
    • Quote van 19 Sep 2020 om 19:02
      Als je het goed wilt doen...echt goed. Dan gooi je 1 maand alles op slot. Pas dan kun je Corona uitbannen in Nederland.....
    Er was ooit een moment dat er geen corona voorkwam in Nederland. Het kwam dus van elders. Ook al zou je nu Nederland helemaal "clean" krijgen, dan komt het daarna wel weer binnen van buiten ons land. Hermetisch afsluiten is een utopie! Nee, dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. We zullen er, net als met alle andere virussen ed., mee om moeten leren gaan. Ons hele leven, tot in de eeuwigheid, te laten bepalen door een relatief ongevaarlijk virus, is waanzin. Het enige wat we kunnen doen is het accepteren en verder gaan met ons leven. Net als met griep en andere biologische gevaren!
  • 19 Sep 2020 om 22:43
    • Quote van 19 Sep 2020 om 21:52
      Gelukkig ben jij geen expert klopt.
    Nee moet er niet aan denken;)
  • 19 Sep 2020 om 21:54
    PSV komt ook weer goed weg...
  • 19 Sep 2020 om 21:52
    • Quote van 19 Sep 2020 om 21:23
      Ik ben totaal geen expert, dus het zal wel belachelijk zijn. Maar was de totale schade niet veel minder groot geweest als we direct de grenzen potdicht hadden gegooid toen duidelijk werd wat dit virus zou gaan doen?
    Gelukkig ben jij geen expert klopt.
  • 19 Sep 2020 om 21:23
    Ik ben totaal geen expert, dus het zal wel belachelijk zijn. Maar was de totale schade niet veel minder groot geweest als we direct de grenzen potdicht hadden gegooid toen duidelijk werd wat dit virus zou gaan doen?
  • 19 Sep 2020 om 21:20
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:18
      Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
    Wijze woorden..... :-)
  • 19 Sep 2020 om 19:02
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:05
      Dit hele virus is ook bangmakerij en meer niet.
    Imbeciel.....of beter gezegd...achterlijke student....
  • 19 Sep 2020 om 19:02
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:05
      Gewoon een mondkapje plicht daar draait het nog op uit, Aber dat hebben ze maanden ontkent dus nu kunnen ze niet in eens zeggen dat scheelt een hoop besmettingen. Peppie en kokkie zitten er naast.
    Als je het goed wilt doen...echt goed. Dan gooi je 1 maand alles op slot. Pas dan kun je Corona uitbannen in Nederland.....
  • 19 Sep 2020 om 19:01
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:01
      Fout TC mijn Broer is met het gezin na Griekenland gevlogen en daar werd nada nergens op uit gedaan. Ik vind dat ze er een potje van maken, gisteravond ook man lachwekkend die twee voor de buis. Om 12 uur moeten de lampen aan anders gaan ze in de polonaise nou ik ben blij als ik dat haal. Heb er nu al zat op
    Dat ligt dus aan Griekenland en niet aan de KLM kerel. Daar ging het mij om inzake het betoog van Ja Die die complotten ziet tussen Rutte en de KLM. ;)


    btw: De KLM is inderdaad heel belangrijk voor Nederland. Voor heel Nederland...evenals andere maatschappijen die op Nederland vliegen.
  • 19 Sep 2020 om 18:35
    fox 4 kan je zien
  • 19 Sep 2020 om 18:34
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:18
      Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
    Hahahaha! Zo kun je het inderdaad opvatten.
  • 19 Sep 2020 om 18:31
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:18
      Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
    Dan zou ik denken allemaal eerst naar de kerk en dan de wedstrijd
  • 19 Sep 2020 om 18:27
    bij dortmund zingen ze ?
  • 19 Sep 2020 om 18:25
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:18
      Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
    :-)
  • 19 Sep 2020 om 18:24
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:05
      Dit hele virus is ook bangmakerij en meer niet.
    Dat hoor je mij niet zeggen. Verkeerde aanpak waarom word er geen temperatuur gemeten overal waar je komt winkels restaurant enz , kleine moeite hier op het werk word dat ook iedere dag gedaan no probleem. Werk voor een Zwitser ben een test verplicht 48 uur voor die tijd na een grote stop anders 1200 boete.
  • 19 Sep 2020 om 18:23
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:18
      Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
    topreactie-:))
  • 19 Sep 2020 om 18:18
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:01
      Fout TC mijn Broer is met het gezin na Griekenland gevlogen en daar werd nada nergens op uit gedaan. Ik vind dat ze er een potje van maken, gisteravond ook man lachwekkend die twee voor de buis. Om 12 uur moeten de lampen aan anders gaan ze in de polonaise nou ik ben blij als ik dat haal. Heb er nu al zat op
    Het volgende heb ik geleerd sinds gisteren.... Het virus slaat alleen toe na 01:00 - Het is niet besmettelijk zolang je met minder dan 50 bent - Kerken stralen een aura uit dat virusdeeltjes doodt - Jongeren zijn niet besmettelijk, behalve als ze feest vieren
  • 19 Sep 2020 om 18:05
    Dit hele virus is ook bangmakerij en meer niet.
  • 19 Sep 2020 om 18:05
    • Quote van 19 Sep 2020 om 17:03
      Foute inschatting pik. Wij hebben laatst met KLM gevlogen naar Bonaïre, maar geen toegang zonder gezondheidsverklaring (getest en corona-vrij bevonden binnen 72 uur) en negen uur met een mondkapje op in het vliegtuig. Besmettingsgevaar 0000,1% of zoiets?


      Binnensteden en cafees vormen een veel grotere besmettingsbron. Met een paar glaasjes achter de kiezen neem jet allemaal niet meer zo nauw en serieus.......
    Gewoon een mondkapje plicht daar draait het nog op uit, Aber dat hebben ze maanden ontkent dus nu kunnen ze niet in eens zeggen dat scheelt een hoop besmettingen. Peppie en kokkie zitten er naast.
  • 19 Sep 2020 om 18:01
    • Quote van 19 Sep 2020 om 17:03
      Foute inschatting pik. Wij hebben laatst met KLM gevlogen naar Bonaïre, maar geen toegang zonder gezondheidsverklaring (getest en corona-vrij bevonden binnen 72 uur) en negen uur met een mondkapje op in het vliegtuig. Besmettingsgevaar 0000,1% of zoiets?


      Binnensteden en cafees vormen een veel grotere besmettingsbron. Met een paar glaasjes achter de kiezen neem jet allemaal niet meer zo nauw en serieus.......
    Fout TC mijn Broer is met het gezin na Griekenland gevlogen en daar werd nada nergens op uit gedaan. Ik vind dat ze er een potje van maken, gisteravond ook man lachwekkend die twee voor de buis. Om 12 uur moeten de lampen aan anders gaan ze in de polonaise nou ik ben blij als ik dat haal. Heb er nu al zat op
  • 19 Sep 2020 om 17:49
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:49
      Geniet dr van Messi! Wij zitten nu in Breda, alles vol....man an man. Gelukkig wel een Paulaner voor mij staan. ;-)
    Heb ik een kratje van gekocht, net over de grens bij Enschede. Smaakt inderdaad goed.....
  • 19 Sep 2020 om 17:03
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:28
      Dan vind ik het heel fout dat de vliegtuigen wel mogen vliegen, want dat lijkt me een veel grotere besmettingsbron als bv een voetbalstadion in de open lucht. Maar oa de KLM en dat soort miljoenenbedrijven zijn van belang voor Rutte en Co. Want daar zit het grote geld. En de horeca ondernemers worden oa genaaid, en ook de voetbalclubs. Hoe kut ik dat virus ook vindt maar alles wordt wel uit zijn proporties getrokken door deze regering. En dat is wat mij zorgen baart, net loop ik over de markt in Enschede tjonge tjonge dan denk ik toch zo erg kan het in een voetbalstadion niet zijn. Maar nogmaals ook ik blijf het een zwaar kut virus vinden.
    Foute inschatting pik. Wij hebben laatst met KLM gevlogen naar Bonaïre, maar geen toegang zonder gezondheidsverklaring (getest en corona-vrij bevonden binnen 72 uur) en negen uur met een mondkapje op in het vliegtuig. Besmettingsgevaar 0000,1% of zoiets?


    Binnensteden en cafees vormen een veel grotere besmettingsbron. Met een paar glaasjes achter de kiezen neem jet allemaal niet meer zo nauw en serieus.......
  • 19 Sep 2020 om 16:44
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:49
      Geniet dr van Messi! Wij zitten nu in Breda, alles vol....man an man. Gelukkig wel een Paulaner voor mij staan. ;-)
    Proost Boys
  • 19 Sep 2020 om 16:13
    Buiten is de kans op besmetting nihil. Jammer dat die wedstrijd van Atalanta - Valencia volledig verkeerd wordt gebruikt als superspreading event, want het is juist mis gegaan in het ov naar de wedstrijd toe, kroegen die vol zaten etc. Dus zorg er gewoon voor dat je op de fiets, met de auto of lopend naar het stadion gaat, niet hutje mutje op elkaar gaat staan waar de luchtcirculatie slecht is en bij druktepunten mondkapjes draagt.
    Dit zijn niet de adviezen van het RIVM, maar eerder die van Maurice de Hond. Het RIVM maakt meer kapot dan je lief is
  • 19 Sep 2020 om 15:49
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:42
      Vandaag dagje vrij, we Zitten op het terras in Volendam Net of er niks aan de hand is, nur Heineken das minder :)))
    Geniet dr van Messi! Wij zitten nu in Breda, alles vol....man an man. Gelukkig wel een Paulaner voor mij staan. ;-)
  • 19 Sep 2020 om 15:48
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:42
      Vandaag dagje vrij, we Zitten op het terras in Volendam Net of er niks aan de hand is, nur Heineken das minder :)))
    Na een stuk of 10 proef je het verschil niet meer :)
  • 19 Sep 2020 om 15:42
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:28
      Dan vind ik het heel fout dat de vliegtuigen wel mogen vliegen, want dat lijkt me een veel grotere besmettingsbron als bv een voetbalstadion in de open lucht. Maar oa de KLM en dat soort miljoenenbedrijven zijn van belang voor Rutte en Co. Want daar zit het grote geld. En de horeca ondernemers worden oa genaaid, en ook de voetbalclubs. Hoe kut ik dat virus ook vindt maar alles wordt wel uit zijn proporties getrokken door deze regering. En dat is wat mij zorgen baart, net loop ik over de markt in Enschede tjonge tjonge dan denk ik toch zo erg kan het in een voetbalstadion niet zijn. Maar nogmaals ook ik blijf het een zwaar kut virus vinden.
    Vandaag dagje vrij, we Zitten op het terras in Volendam Net of er niks aan de hand is, nur Heineken das minder :)))
  • 19 Sep 2020 om 15:39
    • Quote van 19 Sep 2020 om 15:30
      Loop over de markt in Enschede kijk oa hoeveel moeten ons kunnen besmetten daar.
    Je kunt iemand anders alleen besmetten als je een ziekteverwekker bij je draagt, en dat kan een pcr test niet aantonen. Dat is heel iets anders dan dat je positief bent getest. En juist daarmee proberen ze ons in het gareel te houden
  • 19 Sep 2020 om 15:30
    • Quote van 19 Sep 2020 om 13:02
      Alleen komen de supporters dan niet alleen uit de speelstad. Je wil niet dat een FCT-supporter uit bijvoorbeeld Amsterdam de halve Veste besmet.
    Loop over de markt in Enschede kijk oa hoeveel moeten ons kunnen besmetten daar.
  • 19 Sep 2020 om 15:28
    • Quote van 19 Sep 2020 om 13:33
      Typisch geval van preken voor eigen parochie. Hoe erg het allemaal ook is voor de clubs, het probleem Corona reikt helaas veel verder dan het voetbal. Dat zou deze meneer moeten begrijpen.
    Dan vind ik het heel fout dat de vliegtuigen wel mogen vliegen, want dat lijkt me een veel grotere besmettingsbron als bv een voetbalstadion in de open lucht. Maar oa de KLM en dat soort miljoenenbedrijven zijn van belang voor Rutte en Co. Want daar zit het grote geld. En de horeca ondernemers worden oa genaaid, en ook de voetbalclubs. Hoe kut ik dat virus ook vindt maar alles wordt wel uit zijn proporties getrokken door deze regering. En dat is wat mij zorgen baart, net loop ik over de markt in Enschede tjonge tjonge dan denk ik toch zo erg kan het in een voetbalstadion niet zijn. Maar nogmaals ook ik blijf het een zwaar kut virus vinden.
  • 19 Sep 2020 om 15:27
    • Quote van 19 Sep 2020 om 13:33
      Typisch geval van preken voor eigen parochie. Hoe erg het allemaal ook is voor de clubs, het probleem Corona reikt helaas veel verder dan het voetbal. Dat zou deze meneer moeten begrijpen.
    Amen
  • 19 Sep 2020 om 15:27
    • Quote van 19 Sep 2020 om 13:33
      Typisch geval van preken voor eigen parochie. Hoe erg het allemaal ook is voor de clubs, het probleem Corona reikt helaas veel verder dan het voetbal. Dat zou deze meneer moeten begrijpen.
    Amen
  • 19 Sep 2020 om 14:43
    Ben het helemaal eens met deze man,want de overheid zoekt in alle takken de oplossing om corona te stoppen behalve waar de echte oplossing licht!!! En dat is bij de grensen als mensen zich mogen blijven verplaatsen over de grensen van diverse landen,zal het virus zich mee blijven verplaatsen. Als je op dit punt niet je verantwoordelijkheid neemt dan moet je in je eigen land ook flexibel per regio blijven kijken wat wel en niet kan!
  • 19 Sep 2020 om 13:33
    Typisch geval van preken voor eigen parochie. Hoe erg het allemaal ook is voor de clubs, het probleem Corona reikt helaas veel verder dan het voetbal. Dat zou deze meneer moeten begrijpen.
  • 19 Sep 2020 om 13:28
    Gaat toch niet gebeuren. Ten eerste komt dan weer het kopje "competitievervalsing" om de hoek kijken... Zij wel en wij niet, boehoe! En vanuit de regering zijn ze veel te bang dat dit "goed" gaat en ze meer en meer commentaar krijgen.
  • 19 Sep 2020 om 13:08
    • Quote van 19 Sep 2020 om 12:58
      Hij heeft wel gelijk! Het is veel logischer om het lokaal te laten bepalen. In Den Haag hebben ze geen idee over hoe de toestant in de "provincie" is. Het is onzin om de maatregelen die in het westen "nodig" zijn, ook door te voeren in gebieden waar deze totaal onzinnig zijn! De lokale overheden zijn ook niet achterlijk, laat hen zelf bepalen wat in de regio gevraagd wordt!
    Maar dan komt alles op het bordje van Onno, als voorzitter van de veiligheidsraad verantwoordelijk voor de hele regio. Ik weet niet of je dat moet willen ;)
  • 19 Sep 2020 om 13:02
    • Quote van 19 Sep 2020 om 12:58
      Hij heeft wel gelijk! Het is veel logischer om het lokaal te laten bepalen. In Den Haag hebben ze geen idee over hoe de toestant in de "provincie" is. Het is onzin om de maatregelen die in het westen "nodig" zijn, ook door te voeren in gebieden waar deze totaal onzinnig zijn! De lokale overheden zijn ook niet achterlijk, laat hen zelf bepalen wat in de regio gevraagd wordt!
    Alleen komen de supporters dan niet alleen uit de speelstad. Je wil niet dat een FCT-supporter uit bijvoorbeeld Amsterdam de halve Veste besmet.
  • 19 Sep 2020 om 12:58
    Hij heeft wel gelijk! Het is veel logischer om het lokaal te laten bepalen. In Den Haag hebben ze geen idee over hoe de toestant in de "provincie" is. Het is onzin om de maatregelen die in het westen "nodig" zijn, ook door te voeren in gebieden waar deze totaal onzinnig zijn! De lokale overheden zijn ook niet achterlijk, laat hen zelf bepalen wat in de regio gevraagd wordt!
  • 19 Sep 2020 om 12:44
    • Quote van 19 Sep 2020 om 12:39
      Wat een vreemde titel. Zo wordt het toch niet gezegd?
    Je moet wat om het gerelateerd te maken aan onze FC. Staat het niet in de tekst dan verzin je er gewoon een kop bij.
  • 19 Sep 2020 om 12:39
    Wat een vreemde titel. Zo wordt het toch niet gezegd?
  • 19 Sep 2020 om 12:39
    Wat een vreemde titel. Zo wordt het toch niet gezegd?
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›