Ten Voorde: ''FC Twente gaat toch zelf de boer op om te scouten?''

18
Ten Voorde: ''FC Twente gaat toch zelf de boer op om te scouten?''

FC Twente heeft in de vorm van Jan-Willem Brüggenwirth een nieuwe algemeen directeur gevonden. Leon ten Voorde is in zijn column kritisch op de nieuwe bestuurder.

''Bij zijn presentatie hoorde ik de nieuwe roerganger reppen over een 'opportunity'. Het interview met het clubkanaal had meteen onderbroken moeten worden. Beste meneer Brüggenwirth, een 'opportunity' noemen wij nog heel ouderwets een kans. Een mogelijkheid mag ook. Als je als club hier niet meteen bovenop zit, heet de thuiswedstrijd tegen RKC volgend seizoen een event'', schrijft de journalist in TC Tubantia.

De nieuwe directeur is gekomen via een ingeschakeld bureau. Dat is volgens Ten Voorde vreemd. ''Deftige woorden van marketingboys op papier dansen niet mee met de emoties van de fans in een stadion. Een voetbalclub moet je kunnen voelen, om vervolgens als directeur de rationele beslissing te nemen. De vierde club van het land - als je het afzet naar supportersschare, kijkcijfers op tv en de stand in de eredivisie aller tijden - gaat toch zelf de boer op om te scouten? Precies zoals je dat bij een voetballer ook doet.''

De journalist besluit zijn column overigens positief. ''Wat hem in elk geval siert is dat hij het prachtig vindt dat zijn kantoor uitzicht heeft op het veld. Als je daarvan kunt genieten, ben je gewoon een (heimelijke) liefhebber.''

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 May 2021 om 06:11
    • Quote van 1 May 2021 om 16:12
      Komt Ola John nog?
    Ola komt alleen maar kijken ....
  • 1 May 2021 om 19:06
    Ten Voorde moet direct stoppen met zijn stemmingsmakerij. Iemand van het kaliber als Bruggenwürth naar FC Twente halen is ongekend. Als iedereen binnen de club zich bezig houdt met waar hij goed in is, versterkt men elkaar alleen maar. Een algemeen directeur moet een bedrijf kunnen leiden en de club op een goede manier in de markt zetten. Als er naast de alg.directeur een goede technische directeur en staf staat, kan dat juist synergetisch werken inplaats van elkaar te bijten. Ten Voorde kan pas oordelen over een alg.directeur als deze een geruime tijd aan het werk is. Vooraf zijn mening over de schutting gooien is pure negatieve stemmingsmakerij.
  • 1 May 2021 om 16:12
    • Quote van 1 May 2021 om 15:51
      Dirty Harry maar die zit er wel vaker naast.
    Komt Ola John nog?
  • 1 May 2021 om 15:51
    • Quote van 1 May 2021 om 14:54
      Bron????????!?!?!?@?+?@??@?@3,*÷£$,'mfj4iticksk
    Dirty Harry maar die zit er wel vaker naast.
  • 1 May 2021 om 15:47
    • Quote van 1 May 2021 om 14:47
      De eerste beslissing zou dan ook moeten zijn, geen LtV meer bij Twente. Laat Tubantia maar een goede journalist scouten, eentje die niet constant open deuren intrapt en de boel aan het afzeiken is. Een die objectief is maar wel van de club houd.
    100+
  • 1 May 2021 om 15:30
    Wat een gejank over een collum over Twente.In collum schrijf iemand zijn eigen verhaal over een nieuws item.Maar heb zelf ook wel beetje het het zelfde gevoel dat er iemand komt die de voetbal wereld niet kent. Het is van levensbelang voor een club dat de directeur een netwerk heeft in deze wereld heeft of snel weet te maken.Voor Twente is dit nog extra belangrijk om dat de club geen hoge gun factor in het nederlandse voetbal heeft na alles wat er is gebeurd.De man zal zich wat mij betreft in zijn nieuwe functie moeten bewijzen. Zijn cv ziet er indrukwekkend uit maar in het voetbal bestaan geen zekerheidjes ook niet in het besturen van van een club. Wens hem succes en wijsheid toe in de voetbal slangenkuil
  • 1 May 2021 om 15:10
    • Quote van 1 May 2021 om 15:05
      Dat moet de Tubantia helemaal zelf weten, net zoals iedereen die zijn stukjes leest zelf mag bepalen of ze LtV serieus nemen.
    tuurlijk... net als FCT mogen ook zelf weten wie ze zgn als clubwatcher laten fungeren ...
  • 1 May 2021 om 15:09
    • Quote van 1 May 2021 om 15:05
      Dat moet de Tubantia helemaal zelf weten, net zoals iedereen die zijn stukjes leest zelf mag bepalen of ze LtV serieus nemen.
    Dus boycotten die krant, dan ben jij ook gelijk stil.
  • 1 May 2021 om 15:05
    • Quote van 1 May 2021 om 14:47
      De eerste beslissing zou dan ook moeten zijn, geen LtV meer bij Twente. Laat Tubantia maar een goede journalist scouten, eentje die niet constant open deuren intrapt en de boel aan het afzeiken is. Een die objectief is maar wel van de club houd.
    Dat moet de Tubantia helemaal zelf weten, net zoals iedereen die zijn stukjes leest zelf mag bepalen of ze LtV serieus nemen.
  • 1 May 2021 om 15:03
    Och jeetje toch. Leonie is weer eens ongesteld en heeft daardoor hoofd- en buikpijn......
  • 1 May 2021 om 14:59
    • Quote van 1 May 2021 om 14:47
      De eerste beslissing zou dan ook moeten zijn, geen LtV meer bij Twente. Laat Tubantia maar een goede journalist scouten, eentje die niet constant open deuren intrapt en de boel aan het afzeiken is. Een die objectief is maar wel van de club houd.
    +100..
  • 1 May 2021 om 14:54
    • Quote van 1 May 2021 om 14:14
      Twente neemt Ekkelenkamp over van Ajax. Ajax heeft een terugkoopoptie bedongen. Goede aankoop met potentie.
    Bron????????!?!?!?@?+?@??@?@3,*÷£$,'mfj4iticksk
  • 1 May 2021 om 14:47
    De eerste beslissing zou dan ook moeten zijn, geen LtV meer bij Twente. Laat Tubantia maar een goede journalist scouten, eentje die niet constant open deuren intrapt en de boel aan het afzeiken is. Een die objectief is maar wel van de club houd.
  • 1 May 2021 om 14:25
    Wat een zuur stuk!
  • 1 May 2021 om 14:14
    Nu zeikt ten Voorde wel. Hij zal het wel moeilijk hebben met termen als corner en recht”back”. De arme drommel.
  • 1 May 2021 om 14:14
    Twente neemt Ekkelenkamp over van Ajax. Ajax heeft een terugkoopoptie bedongen. Goede aankoop met potentie.
  • 1 May 2021 om 13:59
    • Quote van 1 May 2021 om 13:54
      Leonneke, geef de beste man eerst een kans. Hij zit er nu eenmaal daar verander je niks aan.
    nog erger...hij brandt hem nu al af omdat hij een Engels woord gebruikte i.p.v. Twents..
  • 1 May 2021 om 13:54
    Leonneke, geef de beste man eerst een kans. Hij zit er nu eenmaal daar verander je niks aan.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›