Gaan FC Twente en Schalke samenwerken? ''Zou het fantastisch vinden''

17
Gaan FC Twente en Schalke samenwerken? ''Zou het fantastisch vinden''

Youri Mulder is toegetreden tot de Raad van Commissarissen bij Schalke 04. Hij ziet een samenwerkingsverband tussen de Duitse club en FC Twente wel zitten.

Het is algemeen bekend dat de supporters van FC Twente en FC Schalke 04 goed met elkaar overweg kunnen. Mulder hoopt dat de clubs straks ook de handen ineenslaan. ''Ik zou dat fantastisch vinden", vertelt de oud-spits in het programma Voetbaltijd. ''Maar goed, zover ben ik natuurlijk niet. Ik sta aan het begin en ik heb daar niet direct invloed op de werkvloer. Daar hebben we een technisch-directeur voor.''

De Duitse club kan degradatie niet meer ontlopen. Hoe dat bij zo'n grote club kan? Het is het resultaat van jarenlang wanbeleid. ''Ik denk dat het bij Schalke gezien de financiële situatie veel normaler moet. Als er in een stad als Gelsenkirchen hoogtij wordt gevierd door kinderarmoede en er daar wel miljoenensalarissen worden betaald aan spelers, dan is dat een scheef beeld. En als je dan ook nog degradeert, moet er volgens mij iets veranderen.''

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 May 2021 om 14:47
    • Quote van 13 May 2021 om 11:25
      Ik heb jaren geleden al gezegd dat alle clubs hetzelfde moeten/mogen doen. Dat een speler maximaal 1 miljoen mag kosten en dat het salaris ook maximaal 1 miljoen mag zijn, dan hebben alle clubs in de wereld van Helmondsport tot Barcelona gelijke kansen. Dan worden de wedstrijden ook leuker omdat ze meer aan elkaar gewaagd zijn, dan geen uitslagen meer net als bij Rkc tegen Ajax van 0-12.
    Max 1 miljoen? Dat betekend dat bijna elke club bijna elke speler kan halen
  • 13 May 2021 om 11:55
    • Quote van 13 May 2021 om 11:16
      Want Amsterdam Is poep op de stoep En haat in de straat Je bent op je hoede Vooral 's avonds laat Dansen bij Jansen Kapsones in zuid Een steen door de ruit
    Hoppa!
  • 13 May 2021 om 11:32
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Zeurzak wat een lul de behanger, maar en ja zou goed zijn hun Abbas wij Huntelaar wat is daar verkeerd aan koekkebakker? Is toch goeie deal hebben hun een snelle jongen en wij Huntelaar van hun. Heel graag goed bedacht Messi.
  • 13 May 2021 om 11:25
    • Quote van 13 May 2021 om 09:34
      Mulder in de RVC. Kortom hij zegt dat er geen miljoenensalarissen mogen worden betaald in regio’s met armoede, want dan is het contrast te groot? Wat heeft dat te maken met specifiek Schalke? Om de hoek zitten ook Dortmund en andere clubs waar ook miljoenen worden betaald en zoals we weten; doe je dat niet, dan speel je niet op het hoogste niveau. Dus wat is wil Mulder dan; van Schalke een soort St Pauli maken? Vortbalsarissen zouden wereldwijd een Max moeten hebben per niveau, dan wordt het pas interessant, want dan moeten clubs gaan investeren in andere zaken waardoor je graag wilt voetballen voor zo’n club; mooie achterban, goede trainingsfaciliteiten, inspirerende trainers, betere jeugdopleiding, etc etc
    Ik heb jaren geleden al gezegd dat alle clubs hetzelfde moeten/mogen doen. Dat een speler maximaal 1 miljoen mag kosten en dat het salaris ook maximaal 1 miljoen mag zijn, dan hebben alle clubs in de wereld van Helmondsport tot Barcelona gelijke kansen. Dan worden de wedstrijden ook leuker omdat ze meer aan elkaar gewaagd zijn, dan geen uitslagen meer net als bij Rkc tegen Ajax van 0-12.
  • 13 May 2021 om 11:16
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Want Amsterdam Is poep op de stoep En haat in de straat Je bent op je hoede Vooral 's avonds laat Dansen bij Jansen Kapsones in zuid Een steen door de ruit
  • 13 May 2021 om 11:13
    Laat de supporters onder elkaar de samenwerking behouden. Schalke heeft momenteel niets lucratiefs te bieden en ze moeten eerst hun eigen zaken op orde stellen. Tenzij Gazprom iets in de Sponsoring van Twente kan doen. Dan moet je daar zeker voor openstaan. Als Twente een samenwerking kan doen Met een club kiest dan een club uit die talenten ontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan. Dat kan in heel Europa zijn. Het zou een zwaktebod van Youri Mulder om zo’n suggestie als deze de ronde in te slingeren.
  • 13 May 2021 om 11:12
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Flikker op
  • 13 May 2021 om 11:08
    • Quote van 13 May 2021 om 09:34
      Mulder in de RVC. Kortom hij zegt dat er geen miljoenensalarissen mogen worden betaald in regio’s met armoede, want dan is het contrast te groot? Wat heeft dat te maken met specifiek Schalke? Om de hoek zitten ook Dortmund en andere clubs waar ook miljoenen worden betaald en zoals we weten; doe je dat niet, dan speel je niet op het hoogste niveau. Dus wat is wil Mulder dan; van Schalke een soort St Pauli maken? Vortbalsarissen zouden wereldwijd een Max moeten hebben per niveau, dan wordt het pas interessant, want dan moeten clubs gaan investeren in andere zaken waardoor je graag wilt voetballen voor zo’n club; mooie achterban, goede trainingsfaciliteiten, inspirerende trainers, betere jeugdopleiding, etc etc
    Hij zegt dat er dingen scheef gaan.....
  • 13 May 2021 om 10:57
    Dat is nou eenmaal kapitalisme
  • 13 May 2021 om 10:50
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Seursac
  • 13 May 2021 om 10:48
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Pffff gaan hier toch niet zitten miepen over spelling? Vind dat altijd wat respectloos, niet voor iedereen is foutloos Nederlands weggelegd.
  • 13 May 2021 om 10:39
    • Quote van 13 May 2021 om 09:57
      samenwerking prima ..graag zelfs ...maar wij willen geen opleidingsclub van Schalke, Ajax of wie dan ook worden..Wij zijn FCT met 30.000 supporters wij moeten ons zelf kunnen bedruipen...
    Waarom niet? Liever dat Drommel daarna was gegaan dan naar Eindhoven.
  • 13 May 2021 om 10:13
    • Quote van 13 May 2021 om 10:02
      Nemen wij Huntelaar krijgen hun Abbas
    das een goeie ...-:))
  • 13 May 2021 om 10:02
    Nemen wij Huntelaar krijgen hun Abbas
  • 13 May 2021 om 09:57
    • Quote van 13 May 2021 om 08:52
      Leuk bedacht hoor, maar hoe ziet hij die samenwerking voor zich? Volgens mij heeft elke club een eigen belang om talenten aan zich te binden en goede spelers aan te trekken. Misschien dat ze op bestuurlijk niveau eens wat ideeën kunnen opdoen hoe je voorkomt dat een club wanbeleid voert en degradeert? Daar kunnen ze goed samenwerken mogelijk.
    samenwerking prima ..graag zelfs ...maar wij willen geen opleidingsclub van Schalke, Ajax of wie dan ook worden..Wij zijn FCT met 30.000 supporters wij moeten ons zelf kunnen bedruipen...
  • 13 May 2021 om 09:34
    Mulder in de RVC. Kortom hij zegt dat er geen miljoenensalarissen mogen worden betaald in regio’s met armoede, want dan is het contrast te groot? Wat heeft dat te maken met specifiek Schalke? Om de hoek zitten ook Dortmund en andere clubs waar ook miljoenen worden betaald en zoals we weten; doe je dat niet, dan speel je niet op het hoogste niveau. Dus wat is wil Mulder dan; van Schalke een soort St Pauli maken? Vortbalsarissen zouden wereldwijd een Max moeten hebben per niveau, dan wordt het pas interessant, want dan moeten clubs gaan investeren in andere zaken waardoor je graag wilt voetballen voor zo’n club; mooie achterban, goede trainingsfaciliteiten, inspirerende trainers, betere jeugdopleiding, etc etc
  • 13 May 2021 om 08:52
    Leuk bedacht hoor, maar hoe ziet hij die samenwerking voor zich? Volgens mij heeft elke club een eigen belang om talenten aan zich te binden en goede spelers aan te trekken. Misschien dat ze op bestuurlijk niveau eens wat ideeën kunnen opdoen hoe je voorkomt dat een club wanbeleid voert en degradeert? Daar kunnen ze goed samenwerken mogelijk.
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›