Van der Kraan: ''FC Twente de bijzonderste club waar ik heb gewerkt''

15
Van der Kraan: ''FC Twente de bijzonderste club waar ik heb gewerkt''

Paul van der Kraan is weg als algemeen directeur van FC Twente. De bestuurder kijkt met veel genoegen terug. Eerder werkte hij bij RBC, RKC, Vitesse, Fortuna Sittard en FC Den Bosch. Die clubs konden niet tippen aan de Enschedese trots.

"FC Twente is by far de meest bijzondere club waar ik heb gewerkt. Deze verbondenheid is nergens", stelt Van der Kraan in TC Tubantia. Vorige week had hij zijn laatste vergadering met de 29 supportersverenigingen. "Elke vereniging had iets meegenomen voor mijn afscheid. Ze hoeven het niet te doen, maar ze doen het. Zoiets zegt alles. Dat is echt een wereld van verschil met al die andere clubs."

Hij stelt dat mensen in Twente 'mesjokke' zijn van FC Twente. "Dat heb ik nooit eerder meegemaakt", aldus Van der Kraan. "Er zit een stukje eigenwijsheid, eigengereidheid in deze club. Ik merkte na een tijdje dat het zo diep zat, dat ik niet eens heb geprobeerd dat te veranderen. Bij Twente is het uitgangspunt: we doen het zelf. Van groot tot klein, we doen het. Zo zit ook de omgeving erin en dat maakt die verbondenheid heel groot."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Sep 2021 om 07:00
    • Quote van 18 Sep 2021 om 12:42
      Toen hij kwam had ik mijn bedenkingen bij deze man. Stond toch bekend als de grote verkoper van clubs. Heeft zich echter geweldig aangepast aan de filosofie van de club, pijnlijke besluiten moeten maken, maar het belang van de club altijd voorop gehouden. Geweldig werk verricht, en zelfs in de moeilijke tijd met al dat coronagezeik de rust bewaard, en rust en stabiliteit terug gebracht. Het aantrekken van Jan Steuer is misschien wel z’n grootste meesterzet geweest. Top werk. Geniet van je pensioen
    Prima verwoord! Bedankt Paul!
  • 19 Sep 2021 om 07:00
    • Quote van 18 Sep 2021 om 12:42
      Toen hij kwam had ik mijn bedenkingen bij deze man. Stond toch bekend als de grote verkoper van clubs. Heeft zich echter geweldig aangepast aan de filosofie van de club, pijnlijke besluiten moeten maken, maar het belang van de club altijd voorop gehouden. Geweldig werk verricht, en zelfs in de moeilijke tijd met al dat coronagezeik de rust bewaard, en rust en stabiliteit terug gebracht. Het aantrekken van Jan Steuer is misschien wel z’n grootste meesterzet geweest. Top werk. Geniet van je pensioen
    Prima verwoord! Bedankt Paul!
  • 18 Sep 2021 om 23:52
    De mooiste club van allemaal
  • 18 Sep 2021 om 21:54
    Deze man heeft het uitstekend gedaan … dank daarvoor
  • 18 Sep 2021 om 21:54
    Deze man heeft het uitstekend gedaan … dank daarvoor
  • 18 Sep 2021 om 20:48
    Mooi artikel van ten Voorde in de krant. De onderlinge kracht en samenhorigheid is mooi om te lezen. En met geduld verder bouwen met elkaar naar een goed subtop niveau.
  • 18 Sep 2021 om 17:06
    • Quote van 18 Sep 2021 om 11:02
      Mooie teksten van deze meer dan prima voorzitter. Dank voor het terugbrengen van de rust in de tent. Geniet van een welverdiend pensioen.
    +10000
  • 18 Sep 2021 om 14:50
    • Quote van 18 Sep 2021 om 12:42
      Toen hij kwam had ik mijn bedenkingen bij deze man. Stond toch bekend als de grote verkoper van clubs. Heeft zich echter geweldig aangepast aan de filosofie van de club, pijnlijke besluiten moeten maken, maar het belang van de club altijd voorop gehouden. Geweldig werk verricht, en zelfs in de moeilijke tijd met al dat coronagezeik de rust bewaard, en rust en stabiliteit terug gebracht. Het aantrekken van Jan Steuer is misschien wel z’n grootste meesterzet geweest. Top werk. Geniet van je pensioen
    Mooi verwoord ik hoop dat Paul op de achtergrond toch actief blijft voor onze club en zodra we met volle bak in het stadion zijn dat we hem op een of andere manier nog in het zonnetje kunnen zetten.
  • 18 Sep 2021 om 13:04
    Mooie woorden. Jammer dat hij er mee gestopt is.
  • 18 Sep 2021 om 12:56
    Bedankt topper!
  • 18 Sep 2021 om 12:42
    Toen hij kwam had ik mijn bedenkingen bij deze man. Stond toch bekend als de grote verkoper van clubs. Heeft zich echter geweldig aangepast aan de filosofie van de club, pijnlijke besluiten moeten maken, maar het belang van de club altijd voorop gehouden. Geweldig werk verricht, en zelfs in de moeilijke tijd met al dat coronagezeik de rust bewaard, en rust en stabiliteit terug gebracht. Het aantrekken van Jan Steuer is misschien wel z’n grootste meesterzet geweest. Top werk. Geniet van je pensioen
  • 18 Sep 2021 om 12:18
    • Quote van 18 Sep 2021 om 11:16
      Goede woorden van een perfecte bestuurder die grandioos werk heeft verricht voor onze club!! Hij heeft de club weer goed neergezet en de rust teruggebracht! Geniet van het welverdiende pensioen!
    +1
  • 18 Sep 2021 om 11:16
    Goede woorden van een perfecte bestuurder die grandioos werk heeft verricht voor onze club!! Hij heeft de club weer goed neergezet en de rust teruggebracht! Geniet van het welverdiende pensioen!
  • 18 Sep 2021 om 11:02
    • Quote van 18 Sep 2021 om 11:02
      Mooie teksten van deze meer dan prima voorzitter. Dank voor het terugbrengen van de rust in de tent. Geniet van een welverdiend pensioen.
    Mooi verwoord.
  • 18 Sep 2021 om 11:02
    Mooie teksten van deze meer dan prima voorzitter. Dank voor het terugbrengen van de rust in de tent. Geniet van een welverdiend pensioen.