FC Twente ziet loyaliteit bij sponsoren: ''Moeilijk jaar geweest''
FC Twente is goed uit de startblokken gekomen in het nieuwe seizoen. In een goed gevuld stadion hoopt commercieel manager Marco Behrens de moeilijke coronatijd snel te kunnen vergeten.
"Eigenlijk zie je bij sponsoren dezelfde trend als bij supporters", vertelt Behrens in het presentatiemagazine van de club. "Veel van hen zijn de club trouw gebleven. De loyaliteit is enorm. Veel bedrijven hebben zelfs afgezien van compensatie voor de gemiste wedstrijden, terwijl ze het zelf ook niet altijd even makkelijk hadden."
Toch was het niet op alle niveaus haalbaar om iedere sponsor vast te houden, weet Behrens. "Door corona zijn sommige participanten in de skyboxen helaas afgehaakt. Maar we hebben ook nieuwe leden in de skyboxen mogen begroeten. Gelukkig zijn we de afgehaakte participanten in de skyboxen niet helemaal kwijtgeraakt. Zij blijven de club wel trouw, maar op een ander niveau."
Behrens hoopt na een moeilijk en stil jaar nu weer door te kunnen groeien. "Het is een moeilijk jaar geweest, waarin we qua personeel op commercieel gebied af hebben moeten schalen. Maar met het perspectief dat we nu hebben hopen we weer stappen vooruit te kunnen zetten. Er zijn een aantal mooie ontwikkelingen gaande, die hopen we de komende jaren te kunnen verwezenlijken."